Sajnos egy csomó high-tech-nek szánt megoldást raktak bele, amik elbonyolították ezt a motort és durva hibalehetőségeket teremtettek.
- a szívócsőbe raktak egy pillangósort, amivel hangolható a rendszer - a tetves EGR szelep viszont teleköpi korommal - a pillangó megszorulhat és törik, teljes motorcserés mulatságot okozva. Az EGR szelepet nem tudtam kiiktatni, mert motorhiba jelet generál. Egy ideje én víz/metanol befecskendezéssel öblítem a szívósort és ez szépen tisztán tartja.
- a turbó elképesztően reaktívan emeli a nyomást, ha rálépsz a gázra (a vízbefecskendezés beépítése óta látom a turbónyomást) (ez az autó dinamikájában néha kevésbé érzékelhető-főleg melegben) ez egy léptetőmotorral működő geometria állítással van megvalósítva. A motortérben viszont maga a pokol uralkodik ezért ez a ketyere gyakran megdöglik. Egy időben ezt a mechanizmust nem lehetett külön megvenni, úgyhogy nem márkaszervízben kb 250 000, szalonban 350 000 körüli kiadást kellett elszenvedni. Amúgy 25 000 körül van most.
- hallottam már izzítógyertya törésről, ami motort rombolt
- agyontuningolva porlasztócsúcs meghibásodáskor kifújta a dugó tetejét
- volt egy visszahívás, amikor a kipufogóöntvényben lévő hőálló betét nem megfelelő hőállósága miatt cserélték az egész öntvényt - már akit elértek. Ha sikerül venni egy nem elért tulajú motort......
- élettartam feltöltésű sebváltó meg difi.....persze, persze. Olyan kávészínű olajok jöttek ki 90 000 után, hogy a fejemet fogtam. Aki elhiszi a reklám meg marketingdumát az 7 számjegyű összeggel fáradhat a kasszához.
- klímakompresszor mágneskuplungja miatt teljes csere
- nagynyomású gázolajszivattyú
Szóval ilyen hibákról hallottam még, amik velem (eddig?!) nem történtek meg.
üdv