Én a Nice zenéjét még a nyolcvanas években ismertem, szerettem meg. Videó, színpadi munka számomra akkor nem létezett, csak LP-n, kazettán hallottam a ZENÉT. Számomra a csúcs tőle a Patetikus Szimfónia stúdióváltozata, meg a Hang On To A Dream '69-es Fillmore East koncertváltozata. Ehhez képest nekem az ELP öreges leépülés :-)
De valóban, szinte mindenkinek a fiatalkori, 20-as évek adják a legnagyobb csúcsot.
Jon Lord 1967-69, Jimmy Smith Blue Note korszaka, Jimmy McGriff Sue korszaka, Joey DF '99-es Incredible lemeze.
Szóval huszonévesek előre, MOST kell megalapoznotok a jövőt!!!!
Amíg fiatal az ember (20-25) sokkal több benne az ambíció mint (50-55) idősebben. Emerson fiatalon az L100-al érdekes dolgokat művelt. Szerintem egyrészt a színpadi munkálya miatt, másrészt a tudása miatt volt olyan sikeres. Plussz még a műfaj amit létrehozott. Persze egy japcsi is lehet nagyon profi. :-)
Kicsit off, de nem teljesen. Látom, május egy, európa jazzhíd. Nézem a műsort, kíváló előadók, de nagyon egyoldalú a felhozatal. (reménykedtem, hátha egy tone-wheel-es pacák megjelen de nem) Na ez a gond nálunk. Túlzottan monokultúra, semmi vetésforgó :-( Terjesszük ezt a kultúrát, van helye a sok digizongival virbliző mellett. Zsolt
Nekem volt egy ilyen orgonám! Évekig cipeltük a fellépésekre, egy 760-as Leslievel.
A WLM egy analog orgona, semmi mechanika, semmi csö!
9 kontakt a billentyük alatt, de totál tranyós.
Érdekessége, hogy a perka 9 drawbarral rendelkezik, így magadnak kevered ki a perka hangot. (egy láb a lecsengést szabályozza), nagyon jó rugós zengetö.
a preseteket érintögombokkal lehet kiválasztani.
Nagyon jól néz ki, nem is vészesen nehéz, praktikus, hogy a tok egyben az állványa is, és a 760-assal nagyon jól szólt. Sajnos vibrato nem volt benne :-(
A WLM után vettem a Hammond XK-2 -esemet (ezt már leslie nélkül használtam a szinpadon) ami nagy visszalépést jelentett hangzásban, de valamit valamiért...
A Fiinnek inkább a vodka gyártásában az igaziak, de azért probálkoztak az orgonával is ,ennek az eredménye volt a WLM orgona . A gyártó Karkkilai gyár 80 as években megszünt / a kapitalizmus már csak ilyen/ Az orgona különben 12 oszcillátoros, IC -s , nem mechanikus, és két olyan célorientált / a cégnek, fejlesztett,
gyártott / ic tartalmaz melynek pótlása nem kis fejtörést okozhat Nekem volt szerencsém hozzá, és egy pécsi srác vette meg anno , szerintem most ő árulja.
Hangját tekintve ,bár amerikai piacra szánták, szakrális orgonának jobb, mint hammond klónnak. 60 kilós , ergonómiailag nagyon sok, jópofa ötletet tartalmazó hangszernak tartom. HIT és BIT tipusa volt igazán ismert.. A Farfisák, Elkák, Crumárok, sajátos hangzás világukkal /nem véletlen lehet ujra hallani egy csomó uj felvételen/ más kategoriát képviselnek mint a WLM.
Tudtommal a WLM szintén a ritka, kivételes elektromechanikus orgonákhoz tartozik, mint a Parie. Igazából nem minden a elektromechanikusság és csöves erősítés, mert az L100, E100, H100 színtisztán az, de hangban mégis eltér a B3-tól.
Viszont tapasztalatból tudom hogy a csöves A0-28 vagy egy IC-s TREK-II preamp meg csodát tesz :-)
Sajna eddig nem volt lehetőpség találkozni ilyennel. Van egy nagytestvére is:
Aztán jönnek a Parie-k. A legalsó nálam van, lassan eladósorba kerül a böhöm nagy csöves lezlijével kompletten.
Szia. Ilyenkor az ember csak azt sajnálja hogy erről nem készül olyan dvd mint a dobosokról a Modern Drummer míítingeken.
Wressnig jópofa srác, egy 10 percet fel is tettem a Jutyúbra a győri koncertjükből. Mondjuk nekem ma Tony Monaco az első és ott lohol mögötte szorosan Joey DF, Leon Kuypers, Lonnie Smith, Sam Paglia, Eddy Louiss. És Egy ilyen, minden stílust átfogó bemutatóra szerintem a honfitársuk Michael Falkenstein az egyik legalkalmasabb.
Sajna a másik organistát nem ismerem.
Pete York viszont a dobosok közt nagyon nagy név és nagyon kedvelem a stílusát. Sok Jon Lord, Eddie Hardin projektben működött közre.
Ilyenek kellenének idehaza is. Végülis nem nagy ügy, egy jó helyen le kell tenni egy B3-mat, egy dobot, gitáralapot és fix kíséret mellett válthatnák egymást az orgonisták.
ozjo! Köszi szépen. Inicializáltam , az ovatosság itt rám nem igen mondható --feleslegesen mindent kitöröltem-- , egy szalagkábelt forditva dugtam vissza és erre csak törlés után jöttem rá, eléggé ingerült állapotba kerültem.
Van angol, német, holland, belga, dán elektromechanikus Hammond. A tényleges belső szerkezet kompletten erdeti akkor is, csak a tokozása, vezetékzése, összerakása helybeli. Kb. mint Esztergom-Suzuki.
A nagy országok nagy console típusokat is gyártottak (A100, C3, Rt3, E100, H100), a kicsik csak kicsiket (L,M,T). Gondolom itt a piac mérete volt a szempont, nem az orgonáé :-) Szóval nekik a komoly gyár helyett elég volt egy asztalosüzem, meg egy szerelőcsarnok.
"To initialize memory and clear all data. enter edit mode and select the MEMORY USED function by pressing function switch 1 twice. Adjust control slider 4 until the display reads Erase All. Press the Alpha switch to start the operation. When the clear operation is complete, the SL-2001 memory may be reloaded from a memory card or via MIDI system-exclusive data. Consult Section 5 for information on memory transfers."
Szerintem erre gondoltál. Én mindig félek az ilyenfajta műveletektől. Jól át kell gondolni.
Sziasztok! Nem tudnátok véletlen abban segiteni ,hogy lehetne inicializálni egy Fatar SL-2001 -est. Bele ment egy szálka az ujjamba, tűvel kipiszkáltam , a tű beleesett a bill. közé , szétszedtem ,a tű meglett, a midi-beállitás elment , összerakás után nem veszi rendesen a beállitásokat . Hátha egy alapbatételre vár. Köszi ,-- hátha van itt Fataros és....
Ezen a képen a kis Steve playbackel, aki általában öltönyben ül otthon a kerevet szélén és vigyáz, hogy ne gyűrje össze a nadrágját. Helyette a fej fölött rosszul eldugott tükörben látszik a bejárónő, aki valójában egy -nem látható ugyan, de gyanítható a kis hely miatt- klónon játszik.