Szerintem teszek be ide megint képeket a magam szórakoztatására. Hahó, van itt valaki?!! :-))))))
Egy pár kép a T700-ról, meg a belőle készült Ecorra Coupe-ról. Utóbbit én sem láttam még utcai "szelíd" változatban, de érdekes lenne! A piros teljesítménye 400+ és 300+. Vagyis 450LE és 315km/h :-)))))
Bocs, hogy ugráltatlak, de nézd már meg melyik Mercedessel volt pariban az ára mondjuk? Vagy valami ismert nagyautóéval?
Különben lehet, hogy nem is adtak el nyugatra. 603-ast például gyakorlatilag nem. Csak ami véletlenül nem jött haza esetleg valami autókiállításról mert úgymond "totálkáros lett" :-( ........
Papíron... Az ára meg zsebbe! Hallottam konkrét példát 603-1 esetében. Akkoriban nagy durranás volt a három fényszórójával. Ha valami gazdag látogatónak megtetszett egy nyugati autókiállításon, meg lehetett oldani... :-))))
Nincs mit, szivesen ;-)
Erdekes info szamomra is! Foleg az ujkori ara!!!! Nem volt egy olcso auto.... :-)
1975-ben a legdragabb Taunus a 2300 GXL S tipus volt, 2 ajtos es coupe kivitelben. Ennek az ara 10.550 es 10.540 DM volt. Jelenlegi ertekuk (Note1 allapotban) 4.600 es 5.100 EUR
Erről megint lemaradtam, nem tudtam, hogy lesz... :-( Biztos ott lettem volna, ha tudom. Így viszont Szlovákiába mentem Tátrázni, jó volt az is. Várom/várjuk a képeket!!!
Sziasztok!
A hétvégén volt szerencsém részt venni egy veterán kemping-partyn Balatonakaliban, ahol a kemping elkeríterr kis sarkában helyet kapott a cseh Tatra klub is. (!) Volt szerencsém ismerkedni kissé a típussal, mivel, lévén Trabant-vezető, eddig csak kívülről ismertem... Volt két szép 603-as, egy kék meg egy fekete; 6-8 db 613-as, meg egy továbbfejlesztett verzió - talán 623? Kis oktatásban is részem volt, cseh-szlovák-orosz-angol-német nyelven, fanatikus Tarta-buherátorok mutogattak meg minden apró kis részletet meg eltérést az autókon meg a kezelési és javítási könyvekben... :o) hát, nem volt semmi élmény! Beszélgettünk a klub krónikásával is egy keveset. Úgy néz ki, ez kezd rendszeres programukká válni, mivel tavaly is itt voltak... Fotók lesznek.
Tib
Bocs, nem tudtam azonnal reagalni, mert zsufolt volt a hetvege. :-)
Ez egy Oldtimer ar katalogus, amiben a hozzavetoleges arak vannak benne Euroban, 5 allapot szintre osztva + az uj ara van benne DM-ben.
613-asbol ketto is van: 75-76-ig es 76-79-ig.
Az elsonel a Tip-Top (Note 1) erteke: 7.000 EUR, ujkori ara: 25.500 DM
A masodik verzional Note 1: 6.600 EUR, ujkori: 28.750 DM
a 613-2 (79-84)
Note 1: 6.900 EUR
ujkori: 33.480 DM
Az oldtimer ertekeknel van meg Note2, Note3, Note4 es Note5 allapottol fuggoen. Az elejen egy leirassal, hogy mit jelent az 5 besorolas, milyen kriteriumoknak kell megfeleljen a vas. Termeszetesen a Note1 a "gyari ujat" jelenti :-)))
Behallatszott persze, de nem tolakodóan. Az a lényeg, hogy én, a "nagy" Tátra rajongó meglepődtem milyen csendes. 1-esben 2-esben húzatva hangos volt, de 100-110 körül simán kellemes. Egy-két ablak le is volt húzva pedig, szóval volt némi szélzaj is, de simán dumáltunk... Viszont nem is kell bele klíma, mind a nyolc oldalablak nyílik valamerre. A Fóbiából meg kirohadok klímástól, ha meg leengedem egy kicsit az ablakot, hát elviszi a fejem a huzat.
Ültem 613-ban is, kurva nagy meg minden, de az élmény nagyon elmarad. Pedig ez egy 12 éves autó csak éppen lent vannak róla a lökhárítók, sárvédők fényezgetés miatt. Azért beteszem irigykedni :-))))
Tegnap volt szerencsém uzazni ebben az autóban. 1962-es T603, teljesen eredeti a fényt kivéve. Még dobfékes de nagyon jó azért a fék is, segítettek meggyőződni róla :-))) Rugózása kényelmes de mégsem dülöngélt a kanyarokban. A motorzaj kevés - amin azért még én is meglepődtem, úgyhogy ki kellett nyitnom a kisablakot hátul, hogy jobban halljam amikor húzatgatta a jóember... Nagyon jó volt! De a lényeg: a hátsó traktus. Olyan baromi nagy hely van - DÖBBENET!!!! Alacsonyan, kényelmesen hátradőlve utazol, lábtér-fejtér-válltér óriási ha előre nézel alig látsz ki a műszerfal fölött! :-)) A farmotor előnye hogy mélyre kerülhetnek a hátsó ülések ezt olvastam már, de most megértettem. Mint ahogy azt is hogy miért kellett a 613-asból kiadni a Long verziót - a mezei 613 se kicsi, de sehol sincs ehhez a bálnához képest! Elöl sincs nyomor, háromszemélyes ott is az ülés, bár csak öt személyre vizsgáztatják mostanában ezeket Szlovákiában, ha jól értettem a biztonsági övek miatt vagy mi... Az alapjárata is tetszett nagyon, mint a lassított film... :-)))) Olyan mint, amikor álmodban minden olyan lassú lesz és nyugodt. Lehet, hogy mindezt csak álmodtam???
Vigasztalasul:
Van egy OldtimerMarkt Sonderheft - Oldtimer Preise kiadvany a birtokomban, amiben BENNE VAN a Tatra!
Legalabbis a 603, 2-603, 2-603 II. es 613, 613-2 :-)