Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.07.21 0 0 555
És legfőképpen a kasztnik tervezője Sodomka és Vignale!
Előzmény: te_o (553)
boles Creative Commons License 2004.07.20 0 0 554

Sziasztok!

 

Most, hogy teljes lett a Zikmund-Hanzelka sorozatom (legalábbis az általam ismert kötetekbő) az eddig cserealapnak szánt másodpéldányaimtól baráti áron megválnék, vagy más autós témájú könyvre cserélném (inkább az utóbbi)

 

Szóval gazdit keresnek a világ körüli utazásokból a Dél-amerikai és afrikai kötetek:

Két óceán közt

A folyón túl Argentína

A fejvadászok földjén

A Kordiellakon át (ebből kettő is van)

Afrika I.

Afrika II.

 

Nektek ez gondolom kötelező irodalom, ha esetleg valakinek pont ezek hiányoznak... :))

 

 

te_o Creative Commons License 2004.07.19 0 0 553
Ja. :)
Éljen Ledwinka és Járay! :)
Előzmény: tatrafan (552)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.19 0 0 552

 

 Semmi! A Tatraplan fantázianév az "Ötéves Terv"-ek időszakára utal (plan=terv) mindkettő hivatalos. Gondolom a kommunisták seggét kellett nyalni evvel a fantázianévvel, mivel egyéb autók mindig a TXX/TXXX jelölést kapták. Mind a mai napig. Régebben azt hittem a repülésre utal, készültek ugyanis a Tátránál repülőgépek és repülőgépmotorok is. Jobban is esne a szívemnek! Valami kapcsolat lenne az aerodinamikával. nem?   :-))))

 

 

Előzmény: te_o (551)
te_o Creative Commons License 2004.07.19 0 0 551

Akkor OFFolok egy kicsit:

Egyelőre nem engedhetem meg, és nincsen rá égetően szükség sem, így inkább csak infógyűjtés folyik. A Traderen van egy Gen2. 300D motorral, azt látni kéne.

A jó állapotúak drágák, és nem láttam még olyat, ami mindenben megfelelő.

Szerintem egy "jó alap" -nak 500 körül kéne lennie belőle, de olyan nem igen van.

Skodáról írsz nekem? (1000MB/100/110)?

ON

 

Tatrafan!

T600 és Tatraplan között mi a különbség?

Előzmény: Törölt nick (550)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.19 0 0 550
Mindenben gondolkozom,de azért a realitások talaján szeretnék maradni...neked van valami híred W114/W115 vonalon?Képzeld most hétvégén láttam vasváron egy magyar rendszámos állólámpás Coupet,nagyon baró volt,fájt is a szívem érte.
Előzmény: te_o (549)
te_o Creative Commons License 2004.07.19 0 0 549

Szia Lui-G!

Régen láttalak (vagy csak más topicokban voltál).

Csak nem gondolkodsz már Tatra -ban is? :)

Előzmény: Törölt nick (548)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.19 0 0 548
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18309&item=2484353774&rd=1 Hátha valakit érdekel egy eladó Tatra,ráadásul nincs is messze,Ausztriába kellene menni érte.Ha lenne ennyi pénzem most hirtelen kocsira már mennék is érte.
tatrafan Creative Commons License 2004.07.16 0 0 547

 

 Ez nem versenyvaltozat csak valakinek az agymeneese lehetett...

 

 

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (546)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.07.16 0 0 546

Valamelyik régi Veterán Autóban volt egy címlapos cikk "A fekete bálna" a 603-asról, ott közöltek versenyképeket is. A képen látható autó ilyen hatvanas évekből származó versenyváltozat, vagy későbbi tuning lehet? (A lámpákból ítélve szvsz  90-es évekből származhat az átalakítás)

Előzmény: embecska (545)
embecska Creative Commons License 2004.07.16 0 0 545

 

 

hűű micsoda tuning Tátrát találtam:D

vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.07.16 0 0 544
Nem. A 116-os már fekvőlámpás volt - a négyajtósok között az első és máig a legszebb. Az utolsó nagy állólámpás a W100-as 600-as - azok közül is a Pullmann - volt, amelyet 1981-ig készítettek (szándékosan nem használom a gyártottak kifejezést), nagyon kis példányszámban. Az "S" széria utolsó állólámpásai a W108-asok voltak, amelyek 1971-ig készültek - készült ezekből 6.3 literes 330 lóerős V8-assal is (a 116-osokból volt gyári 6.9-es és tuningolt 7.4-es V8-as).
Előzmény: tatrafan (536)
te_o Creative Commons License 2004.07.15 0 0 543

Nem, hatvannyolcasban. Az egy 20 éves jubileumi szám volt, visszatekintés a cikk.

Ezen kívül semmi értelmes nincsen benne. :)

Előzmény: tatrafan (542)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.14 0 0 542

 

  te_o!

 

Ez a mostani ótó-motorba van?

 

  skodalover!

 

Ne haggyad ki Koprivnicét, ha észak fele mész!!!!   :-)))))))))

 

 

Előzmény: te_o (540)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.14 0 0 541

 

 Azt ugye nem komolyan kérdezted, hogy Szlovákiában vagy Csehországban van-e a Tátra múzeum???  :-))))))))

 

 

te_o Creative Commons License 2004.07.14 0 0 540
Regionální muzeum Kopřivnice, o. p. s.
Záhumenní 369
742 21 KOPŘIVNICE
http://www.tatramuseum.cz/

Addig egy idézet:
Autó-Motor, 1968.III.6., XXI. évf.:
"Léteznek még dohogó Tatrák, itt-ott sivítanak még az áramvonalas farmotorosok, ..."
A képeken többek között egy kettő és egy három lámpás Tatraplan.
(15. old., Újdonságok régi évekből)
skodalover Creative Commons License 2004.07.14 0 0 539

Hi!

 

A TATRA múzeum címét nem tudjátok véletlenül? Vagy valami info róla a neten?

Lehet hogy nagy baromságot kérdezek de Szlovákiában vagy Cseho.ban keressem? Előre is köszi a segítségért!

 

te_o Creative Commons License 2004.07.14 0 0 538
A mostani Veteránban van egy Európai ajánlat.
Igazán csinálhatnának egy keleti ajánlatot is. Volga, Tatra, GAZ...
te_o Creative Commons License 2004.07.14 0 0 537
Az a W108, ha jól tudom.
Mondjuk a W108 6.3 egy kategória...
(Állólámpa rulz! egyszer remélem lesz olyanom... :)
A w124 -ért elnézést, w123 -nál elvesztettem a fonalat Merciben.
Előzmény: tatrafan (536)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.14 0 0 536

 

 Izidor!

 

 Akkor a W116 az az "állólámpás" S-osztály? Mondjuk úgy - töklámpás?  Mert az teccik...  A fekvőlámpás mercik nem annyira jönnek be, - talán csak mert nem olyan öregek? - nem tudom.

 

 

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (534)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.14 0 0 535

 

  Nna ez az vitéz uram!  :-)))

 

  Hogy a Tátra se 123 kategória de még nem is Volga. Mert a "rövid" (2980mm) tengelytávú 613-as is 502,5 cm hosszú és 180 széles. A 603 is olyas hosszra de még szélesebb - 190 centi. Mondjuk "bálnának" így is kicsi...  Tehát nem lehet összevetni az állólámpással, pedig az az egyetlen Merci amelyikért odavagyok. A megjelenése pillanatában klasszikussá vált - szerintem. Tudtátok, hogy nem is német hanem francia formatervező műve??? Na az a tökéletes autóforma!

 

 

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (534)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.07.14 0 0 534
Na a W116-os ne haonlítsuk össze se a 124-essel, se pedig a 123-assal! A 124-es a 123-as utódja volt. A 123 elődje pedig a W114 W115-ös sorozat (az állólámpás). A W116-os - ilyennel büszkélkedem én magam is - egy 505cm hosszú 185cm széles gyönyörűség. (Ilyennel járt anno Kádár elvtárs a hetvenes években)
Előzmény: te_o (533)
te_o Creative Commons License 2004.07.14 0 0 533

Ja, az a kategória a MB w116/124 volt, nem?

Keletre ez a kategória ismeretlen volt, anyagi okokból (egy magyar miniszter sehol nem volt egy gazdag nyugati polgárhoz sem, csak itthon tűnt dőzsölésnek néha...). Igazán nagynak ott volt a nagy GAZ személykocsi, de az is inkább csak az oroszoknál.

A Tatra egyébként kicsit itthon is kuriózum volt, nem? Hamar le is váltották Volgákra őket, amennyire tudom.

Előzmény: tatrafan (532)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.13 0 0 532

 

  Ja vágom, de azért nem 7-es BMW vagy Jaguar XJ6 méret, nem?  :-))))

 

 

Előzmény: poén (531)
poén Creative Commons License 2004.07.13 0 0 531

"Főleg a 123-as Mercik nem voltak ezek szerint ócsók..."  

 

Persze, hogy nem: a 123-as a mostani E-klassse megfelelője, az E-s Mercik pedig most sem két forintért vannak.

poén

 

 

Előzmény: tatrafan (529)
Taunus75 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 530
A 4 ajtosok kozott a 300D-nel csak a TurboDiesel volt dragabb (37.200 DM)
A coupe-k kozott ez volt a legdragabb (ebben az evjaratban)!!! .... es ezzel olcsobb, mint a TD!
Előzmény: tatrafan (529)
tatrafan Creative Commons License 2004.07.13 0 0 529

 

 Az az...  Főleg a 123-as Mercik nem voltak ezek szerint ócsók...   Monnyuk a 300D meg a 280 Coupe a legdrágábbak közé tartozhattak a típuson belül. De akkor még hol vannak a nagyobb merdzsók...  Nem semmi. köszi!

 

 

Előzmény: Taunus75 (528)
Taunus75 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 528
Bocs, de kicsit el vagyok havazva... :-)
Szoval nezem...

Tatra 613-2 (4 ajtos, 79-84, 8 henger, 3.5Liter, 167LE) = 33.480 DM

Mercedes 280 CE (W123 E28) Coupe 78-85 = 33.340 DM
Mercedes 300 D (W123 D30) 4 ajtos 79-85 = 30.460 DM
Volvo 264 GLE (4 ajtos, 6 henger, 2.9Liter, 155LE) = 34.750 DM
Jaguar XJ 6 3.4 (S3) 80-86 = 35.500 DM
Datsun 280 ZX T-Top (Targa) 80-83 = 30.400 DM
BMW 728i 79-82 = 33.700 DM

Most egyelore ennyi! :-) Erdekes lista... ;-)
Előzmény: tatrafan (523)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.12 0 0 527

a piros az határozottan odab@sz. gyönyörűűűűűű

nagyonnagyon szép

riszpekt.

Előzmény: tatrafan (524)
TAUNUS 73 SW Creative Commons License 2004.07.12 0 0 526
Az annnyyyátttt!!!!!

De azt még hozzátenném, hogy az 508-ban lévő belső tér is nekem tetsző. Bakker.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!