Most, hogy teljes lett a Zikmund-Hanzelka sorozatom (legalábbis az általam ismert kötetekbő) az eddig cserealapnak szánt másodpéldányaimtól baráti áron megválnék, vagy más autós témájú könyvre cserélném (inkább az utóbbi)
Szóval gazdit keresnek a világ körüli utazásokból a Dél-amerikai és afrikai kötetek:
Két óceán közt
A folyón túl Argentína
A fejvadászok földjén
A Kordiellakon át (ebből kettő is van)
Afrika I.
Afrika II.
Nektek ez gondolom kötelező irodalom, ha esetleg valakinek pont ezek hiányoznak... :))
Semmi! A Tatraplan fantázianév az "Ötéves Terv"-ek időszakára utal (plan=terv) mindkettő hivatalos. Gondolom a kommunisták seggét kellett nyalni evvel a fantázianévvel, mivel egyéb autók mindig a TXX/TXXX jelölést kapták. Mind a mai napig. Régebben azt hittem a repülésre utal, készültek ugyanis a Tátránál repülőgépek és repülőgépmotorok is. Jobban is esne a szívemnek! Valami kapcsolat lenne az aerodinamikával. nem? :-))))
Egyelőre nem engedhetem meg, és nincsen rá égetően szükség sem, így inkább csak infógyűjtés folyik. A Traderen van egy Gen2. 300D motorral, azt látni kéne.
A jó állapotúak drágák, és nem láttam még olyat, ami mindenben megfelelő.
Szerintem egy "jó alap" -nak 500 körül kéne lennie belőle, de olyan nem igen van.
Mindenben gondolkozom,de azért a realitások talaján szeretnék maradni...neked van valami híred W114/W115 vonalon?Képzeld most hétvégén láttam vasváron egy magyar rendszámos állólámpás Coupet,nagyon baró volt,fájt is a szívem érte.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18309&item=2484353774&rd=1 Hátha valakit érdekel egy eladó Tatra,ráadásul nincs is messze,Ausztriába kellene menni érte.Ha lenne ennyi pénzem most hirtelen kocsira már mennék is érte.
Valamelyik régi Veterán Autóban volt egy címlapos cikk "A fekete bálna" a 603-asról, ott közöltek versenyképeket is. A képen látható autó ilyen hatvanas évekből származó versenyváltozat, vagy későbbi tuning lehet? (A lámpákból ítélve szvsz 90-es évekből származhat az átalakítás)
Nem. A 116-os már fekvőlámpás volt - a négyajtósok között az első és máig a legszebb. Az utolsó nagy állólámpás a W100-as 600-as - azok közül is a Pullmann - volt, amelyet 1981-ig készítettek (szándékosan nem használom a gyártottak kifejezést), nagyon kis példányszámban. Az "S" széria utolsó állólámpásai a W108-asok voltak, amelyek 1971-ig készültek - készült ezekből 6.3 literes 330 lóerős V8-assal is (a 116-osokból volt gyári 6.9-es és tuningolt 7.4-es V8-as).
Regionální muzeum Kopřivnice, o. p. s.
Záhumenní 369
742 21 KOPŘIVNICE
http://www.tatramuseum.cz/
Addig egy idézet:
Autó-Motor, 1968.III.6., XXI. évf.:
"Léteznek még dohogó Tatrák, itt-ott sivítanak még az áramvonalas farmotorosok, ..."
A képeken többek között egy kettő és egy három lámpás Tatraplan.
(15. old., Újdonságok régi évekből)
Az a W108, ha jól tudom.
Mondjuk a W108 6.3 egy kategória...
(Állólámpa rulz! egyszer remélem lesz olyanom... :)
A w124 -ért elnézést, w123 -nál elvesztettem a fonalat Merciben.
Akkor a W116 az az "állólámpás" S-osztály? Mondjuk úgy - töklámpás? Mert az teccik... A fekvőlámpás mercik nem annyira jönnek be, - talán csak mert nem olyan öregek? - nem tudom.
Hogy a Tátra se 123 kategória de még nem is Volga. Mert a "rövid" (2980mm) tengelytávú 613-as is 502,5 cm hosszú és 180 széles. A 603 is olyas hosszra de még szélesebb - 190 centi. Mondjuk "bálnának" így is kicsi... Tehát nem lehet összevetni az állólámpással, pedig az az egyetlen Merci amelyikért odavagyok. A megjelenése pillanatában klasszikussá vált - szerintem. Tudtátok, hogy nem is német hanem francia formatervező műve??? Na az a tökéletes autóforma!
Na a W116-os ne haonlítsuk össze se a 124-essel, se pedig a 123-assal! A 124-es a 123-as utódja volt. A 123 elődje pedig a W114 W115-ös sorozat (az állólámpás). A W116-os - ilyennel büszkélkedem én magam is - egy 505cm hosszú 185cm széles gyönyörűség. (Ilyennel járt anno Kádár elvtárs a hetvenes években)
Keletre ez a kategória ismeretlen volt, anyagi okokból (egy magyar miniszter sehol nem volt egy gazdag nyugati polgárhoz sem, csak itthon tűnt dőzsölésnek néha...). Igazán nagynak ott volt a nagy GAZ személykocsi, de az is inkább csak az oroszoknál.
A Tatra egyébként kicsit itthon is kuriózum volt, nem? Hamar le is váltották Volgákra őket, amennyire tudom.
A 4 ajtosok kozott a 300D-nel csak a TurboDiesel volt dragabb (37.200 DM)
A coupe-k kozott ez volt a legdragabb (ebben az evjaratban)!!! .... es ezzel olcsobb, mint a TD!
Az az... Főleg a 123-as Mercik nem voltak ezek szerint ócsók... Monnyuk a 300D meg a 280 Coupe a legdrágábbak közé tartozhattak a típuson belül. De akkor még hol vannak a nagyobb merdzsók... Nem semmi. köszi!