A mediawave oldalán a R.Wressnig koncert 05.02. este 8 óra időpontról van infó. Te is erről tudsz ? Mert én mennék, de a hétköznapi dátum kicsit problémás.
Igen, egyszerűen ez szinte törvényszerű egy ilyen 40-50-éves hanxernél. Sok munkát kell beletenni hogy az elég jóból valóban maradéktalanul jó legyen. Ezt évek óta mondom. A legtöbb alkalmi vétel a szervízben köt ki.
Viszont érdemes, mert később nagyon meghálálja. Onnantól csak engedelmesen szolgál, teszi a dolgát :-)
Akkor lesz hovva elruccani májusban. Amire tudok, el is megyek. Remélem lesz még Hammondos kolléga aki velem tart.
Ja, a jövő hétvégén Győr, Raphael Wressnig újra. Oda is megyek. Ki jön? Zs.
Május 1. Sirály 20.00: Monophonic és Triton zenekarokkal lépek fel, viszünk orgonát is! A Triton koncert érdekessége, hogy bassgitár nélkül fogunk játszani, balkéz bass rulez!
Május 2. Szociál 20.00: Boogie és a Cry Baby zenekar a Poets of Rhythm zenekar tagjaival fog jammelni a Szociálban. Egy színpadon két motyó, persze orgonával. Igazi funk jam lesz!
Május 27. 18.00: A LFZE jazz tanszakának diplomahangversenye leszen, ahová szintén viszek orgonát, bár itt csak 2-3 nóta erejéig. Akit érdekel a magyar jazz, annak érdemes jönni.
Tudtam én, hogy nem csúcs modelt veszek, de azért jó volt ez az ínséges időkre. Meghallgatható az új Kiss Erzsi lemezen: a Kinono-n az első és a hetedik számban is.
A zengető trafó aznap ment tönkre, amikor el akartam adni a kicsikét, szóval ezt bebuktam :) A gányolást sajnos már mi is csak konstatáltuk, mert a scanner vibrátó össze-vissza volt kötögetve, stb. Ezek szerint nem sikerült teljesen jól visszatenni. Mondjuk a számítógépház csavarok az én ötletem volt :) Mert azt sokkal könnyebb ki és behajtani, mint az eredetit.
ilyen korú hangszereknél már nincs tuti vétel, ez igaz, ez tény, javítani mindig kell és lehet. (Az állítolag jó állapotú b2 béllel is rengeteg baj volt, de ez természetes, nem gondolom, hogy bárki hibája is lenne).
Igencsak sok munka volt vele. Látszólag külsőre szép, de belsőre igencsak más kép fogadott. mint a kései retek, kívül szép, belül pudvás.
Valaki valamikor nagyon szaxerűtlenül próbált meg valamit tenni-venni benne. Ez kiderült a fölső billentyűzet szétszedésénél a foldbackhoz.
- Sok csavar egyszerűen meg volt szakítva a kontaktházban. Új furatok, menetek, csavarok...
- Furcsa volt a chorusvibrátója. Hát ott is az egyik lágyvasmaghoz vezető hajszáldrót egészen tőben, szinte láthatatlanul meg volt szakadva. Azt sem volt egyszerű felfedezni, helyreállítani.
- A komplett foldback is nagyon nagy munka, nem véletlenül nem is vállalja más. Az egész fölső manuál lebontása, leforrasztása, kiszerelése, aztán persze vissza is :-)
- Az előerősítőből most egy igazán jó minőségű kimenet lett kihozva. Hangos is, éles is, mély is, szóval ami csak kijöhet hangban, az kijött.
- agyengus perka miatt egy cső cseréje a háromból.
- A zengetőerősítő trafója zárlatos volt, egy ellenállás is megnyúlt, fel kellett újítani, majd rendes helyre bekötni.
- A reverb potija felkerült a drawbarok elé.
- A hanggenerátor fix, de rugalmas rögzítést kapott, jobban szállítható, nem kell a tG rugóleszorítókkal bíbelődni.
- Bekerült az Electro-Tone Preset Selector is. Azt még be kell kötni ami hosszadalmas, de egyszerű, úgyhogy csak türelmet igényel.
- És ezekhez gyakorlatilag az egészet szét kellett szedni, majd jóval hosszadalmasabb, aprólékosabb munkával a végén összeszerelni, alkatrészeket szelektálni, megőrizni, oldalvédőket alkalmazni a billentyűzetek kifordításakor az oldalelemek belső felületét megóvandó.
Szóval a végén annyi munka van hogy gyakran vakarja az ember a fejét hogy megéri-e? És itt a különbség egy általános állapotban megvett régi, használt hangszer esetében mégha szép is, rengeteg rossz meglepetést tartogathat. Egy komplett generálon átesett jószág esetében lényegesen biztosabb az élvezet, nincs szívás. Na ezen munka amitől akár a duplájába is kerülhet a végén az "alkalmi vétel".
Én nem utolsó sorban egy igazi méretű ( 122/147 ) nagylacika építésben is gondolkodom, már gyűlnek hozzá a cuccok. Most lelépek, mert akadt némi intéznivalóm. Remélem kereshetlek még ilyen ügyben kérdésekkel.
Jó helyen jártál az előbb említett linkben. Aki ezeket a MIDI-s segítségeket adja az Jordan Petkov (Bulgaria).
A 2+1 manuál kapcsolóin kívül a többi valós kapcsolók jelei is (preset, vibrato, percussion, stb.) keymultiplexereken keresztül kerül egy összetett MIDI kódoló és merger egységbe. Ugyanide jön amit kérdeztél, a drawbarok és egyéb potikkal állított értékek multiplexelt jele is. Tehát a drawbarok potik, vagy ellenálláslánccal helyettesíthetők, hogy a kezelése Hammondosabb legyen. Itt egy összefoglaló rajz róla:
Elárulnád hogy a drawbarokat hogyan eszközölted ? Csak nem létezik Midi-s drawbar készlet....? Még valami, a harmadik midi csatornát (a peduált ) milyen módon vezetékeled be.
Elnézést ! Talán kissé OFF a téma, de örülök hogy itt valaki aki már kicsit előbb jár ebben a témában.
Mellesleg a Live 365 Hammond plus.on brutál hangzás megy 4
Én most építek 2 db solina orgonát alapul véve egy "igazi B4 II-t", az összes áramköröm már kész hozzá, 2X5 oktáv billentyű, drawbarok, kapcsolók, úgy fog kinézni a hanxer, mint a képernyőn és ha igaz minden kapcsolója működni fog, csak sajna a lábbasszusa lesz olyan vékonyka rövid, de 2 oktáv (egyelőre).
Engem is megfogott ez az oldal, hamarosan elkészülök a nagy művel. A B4 II darazsat LaurensHammond tette a fülembe. Hál' Istennek és Jon Lordnak, azért van egy eredeti L100 is a birtokomban, de ezt a fórumozók már tudják. (ez utánozhatatlan)
A nevem valószinűleg ismeretlen az itt megfordulók számára, de Laurens-Viktorral például legalább három Rhoda koncerten, és a boltjában is találkoztam már. És Tehtube-Zsolt is tudja, ki vagyok.Nála is előfordultam már néhányszor.
Magamról annyit hogy 6-7 éves korom óta Hammond rajongó vagyok, de inkább a prog-rockkos műfaj művelőit kedvelem a Hangszer által. Bár engem is kezd "megfertőzni" a klasszikusnak mondható jazz hangzás. Sajnos a Hangszert egyenlőre csak PC-s B4/II megoldással pótolom, de itthoni szinten bőven megteszi. Mielőtt túl hosszúra ereszteném az írásom, van itt egy kis látnivaló. Azt hiszem olyanokat fog érdekelni ez az oldal, akiknek valamilyen okból nincs lehetőségük az igazi Hangszer valamelyik változatát megszerezni, és inkább barkácsolnak valami hasonlót. Szerintem igazi "szentségtörés" némelyik megoldás,de legalább szól valami.
Ráadásul most jön a lényeg: Mindkét felvételen Fogarasi János orgonál! A "The Cat" St Gallenben, Svájcban készült, a másik pedig itt Budapesten. A drága Tanár Úr előkereste a régi szalagos felvételeit és az UHER 4200-as magnetofonján keresztül bedigitalizáltuk őket :) Komolyan mondom, még én is meglepődtem, hogy annak idején mennyire világszínvonalon orgonált. Ahogy Hofi mondaná: "Azé' ez má' valami, mi?"
Baromi jó a két felvétel. Nincs több "véletlenül" ? :-)
Na ez sem semmi. ELőször is mert a tükörképet látjuk. AZtán ezen nem lehet az ember szomorú :-) Egyébként legelsőnek ő, Lenny Dee alkalmazta a hangerőpedál pumpálós használatát még 1945 körül.