Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17932
Most már igen..
Előzmény: sínbohóc (17930)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17931

De nem kell.

 

De ez már az én magánügyem úgye??

Előzmény: sínbohóc (17927)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17930

Gépkocsivezetető immár 66 óta tengelyen:-))

S még egy kérdés mert már unom, akkor most milyen tengelyen ülsz, görgős fotel?

Előzmény: sínbohóc (17924)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17929

Vagy arról is tudnák saját tapasztalatból mesélni, mikor engem szorítottak le az útról. Csupa kovász volt az út a felhordott rengeteg sártól. Csak a lélekjelenlétemen múlt hogy nem az árokban kötöttünk ki, pedig csak 50-el mentem. Szóval van itt bizonyíték bőven.

 

Gondolom ismered a KRESZ-t

 

A mai törvény azt mondja ki, hogy a járműved sebességét, úgy kell megválasztanod, hogy minden esetben megtudjál állni. Tehát 10 km/óra sebesség is relativ gyorshajtás lehet, tükörjégen, sárban, ha baleset van, és elis fognak érte marasztalni, mert nem az adott utviszonyoknak megfelelően választottad meg azt.

 

Vitatkozni lehet de ne velem, hanem a biróságon érvényesísd igazad...

Előzmény: landsmann (17923)
smith Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17928
Azt, hogy egy járművel hová lehet, és mikor, és mivel, szerintem jobban tudom mint te.

Szerinted lehet, én meg láttam, hogy így bonyolították le. Esetleg a következő szezonban élőben is megnézheted, a pl. a 151 több állomásán.
Előzmény: k.novotny (17921)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17927

Hány éves kortól lehet

De nem kell.

Előzmény: k.novotny (17926)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17926

Szóval már számolni sem tudsz:-)))

 

Hányéves kortól lehetett 66-ban hivatásos gépkocsivezető valaki?

 

Addig a korig az a 5 év (évvesztesként) szerinted mivel telt el.?

 

Hány éves kortól lehet nyugdijba menni 40-éves munkaviszony után?

 

Előzmény: sínbohóc (17924)
koller andor Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17925
Fuvardíj.
Előzmény: _nyunyuka (17906)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17924

Gépkocsivezetető immár 66 óta tengelyen:-))

Jó meló lehet, vezetés közben éjjel-nappal folyamatosan netezhetsz!

No de hagyjuk, ez a vicis topic...

Előzmény: k.novotny (17921)
landsmann Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17923

Megadjam egy szállítmányozó cég elérhetőségét, akik pár éve még szállítottak? Azok meg tudják mondani hogy szorították le a karcagi buszt az útról Mezőberény előtt, vagy hány pótkocsijuk borult fel csak Füzesgyarmat és Biharnagybajom között. Vagy arról is tudnák saját tapasztalatból mesélni, mikor engem szorítottak le az útról. Csupa kovász volt az út a felhordott rengeteg sártól. Csak a lélekjelenlétemen múlt hogy nem az árokban kötöttünk ki, pedig csak 50-el mentem. Szóval van itt bizonyíték bőven.

 

De hogy a témához is szóljak félig, aztán tényleg befejezem. A cukorrépát traktorokkal, Ifákkal hordták be a répaplaccra. A répaföldön nem kellett rakodómunkás, mert a szedőgépből egyből a pőlatóra került. A vasútállomáson általában markolóval, esetleg futószalaggal és markolóval kombinált rakodóegységgel pakolták a vagonokba. Naponta indultak répaszállítmányok Kabára. Most gyakorlatilag a heti háromszori nyersolaj szállítmányon kívül már alig van más teherszállítmány. Másfelé sem, de legalább nálunk a Mol Rt még ad munkát a vasútnak.

Az elmúlt 15-20 évben nem csak a teherforgalom volt jóval nagyobb, hanem a személyforgalom is. Vonat akkor sem járt több, talán még kevesebb is, viszont az utasszám lényegesen nagyobb volt. Mikor még én jártam a szakmunkásba, pénteken mindig vonattal jöttem haza, mert volt ülőhely a 6 részes Bz-n Békéscsabán, nem úgy mint a buszon. Meguntam a tülekedést, rohanást. 16:20-kor indult Békéscsabáról a 6 részes Bz, egészen Püspökladányig. Jó volt, mert nem kellett átszállnom. Igaz, a két és fél órás úton már kockásra ültem a fenekemet. De akkor volt utas bőven. Gyulán már annyian felszálltak, hogy kocsinként 10-15 embernek már csak állóhely jutott.

Mi van most? Általában 2 részes Bz-k járnak, lézengenek az utasok. Van hogy csak egymagában jön a Studenka. Iskolaidőben, pénteken egyes járatok 3 részes. Hol vannak már a 6 részes tömött járatok!

Előzmény: k.novotny (17917)
v_peti Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17922
Érdekes, hogy Svájcban tele vannak lóvéval, és szinte mindenki vehetne autót, mégis sikerült megtalálniuk egy eléggé optimális közút-vasút egyensúlyt.
Előzmény: hmsoft (17891)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17921

Egyszere két hozzászólásra is válaszolok, hogy igazságos legyek:-))

 

Gépkocsivezetető immár 66 óta tengelyen:-))

 

 

Azt, hogy egy járművel hová lehet, és mikor,  és mivel, szerintem jobban tudom mint te. Igaz voltak kellemetlen esetek is, de ez már az én problémám

Előzmény: sínbohóc (17919)
smith Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17920
Répaföldre max a 4x4-es ifák és társai, meg a traktor vontatta szerelvények mennek be, de nem ezek a félpótos szerelvények.
Ergo ezek előbb kihordják a (többnyire) a vasútállomások mellett eleve meglevő depoba, ahonnan majd a homlokrakodó felpakolja az országúti szerelvényekre.
Szóval hol spórolod meg azt az egy rakodást?
Előzmény: k.novotny (17905)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17919
Hozzászólásaid alapján szakértő, tanácsadó stb.
Előzmény: k.novotny (17918)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17918

Te szerinted mi a foglalkozásom? :-)))

Előzmény: sínbohóc (17916)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17917

Ne félsd állam bácsit nagy művész ő, aki a jövedéki adó cimén betud hajtani 200-250%-os hasznot literenként, Ja, hogy nem oda költi ahová kell:-)))

 

 

Még nem is szóltam arról, hogy szezonban mennyi balesetet okozna a répás autók. Fáradt, kialvatlan sofőrökből a belet is kihajtják, félálomban száguldoznak az út teljes szélességében. Aki nem látja ezeket a túlterhelt járműveket, el sem tudja képzelni hogy repesztenek lakott területen is 60-65 km/órás sebességgel.

De érdekes módon ebben az időszakban még csak véletlenül sem lehet látni rendőröket az utakon. Nem akarom ezzel azt mondani, hogy a rendőröket is megveszik, de elég ha csak az olajügyet említem. Ebből már tudható melyik korrupt rendőrkapitányságról van szó. Persze azóta sokan nyugdaíjba mentek és áthelyezték őket, de az eljátszott becsületet keserves visszaszerezni.

 

Azt te is tudod, hogy ezeket beis kell bizonyítani, értelmetlen dolgokról meg ne beszélgessünk, mert a témát nem én kezdtem, és én leszek figyelmeztetve, hogy ez vicinális topik.

 

Habár én mindig is vicinálisként probálnám kezelni ezt a témát, aztán mindig máshová terelődik az el.

Előzmény: landsmann (17913)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17916

Vagy emberek, a lényegen nem változtat

Nem, de annyi legalább kiderült, hogy nem láttál még vasúti répa rakodást.

Előzmény: k.novotny (17914)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17915

A repcevasút is nagyon reálisan gondolkodik, sokak bánatára abbahagyta pl. a nosztalgiaüzemet is. (Egy kivétel: a nagycenki múzeumvasút). Taxxx kifejtette egy korábbi hozzászólásában (lementve), hogy 5 éven belül vége a cukorrépaszállításnak, közúton is. Kifejtette azt is, hogy a jelenlegi vasúti répaszállítás veszteséges. Akkor hobbyból csinálnák repcéék? Vagy presztízsből? Brahiból rakodnának éjszaka nyílt vonalon?

 

Érdekes, a topikra be-betévedő nagyon okos közgazdász meg tapasztalt közlekedési szakértő hozzászólók mindig gálánsan kitérnek a válasz elől. Te legalább megmondtad, hogy nem tudod :-))).

Előzmény: k.novotny (17907)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17914

A szállító szalagra a csiga rakja...

 

Vagy emberek, a lényegen nem változtat, a rakodások száma akkor is eggyel több, de kilehet ezt a pluszt is hagyni, ha a szállitószalag olyan hosszú, hogy belehett vinni a répafőldekre, igaz, lehet 10 km hosszú is.

Előzmény: sínbohóc (17911)
landsmann Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17913

Az eszmefuttatás logikus, csak sántít. Hiába jut az államhoz több pénz a jövedéki adóból, abból gyakorlatilag nem marad semmi, mert a tönkretett utakra fordítja, de így is csak az utak töredékét tudjá javítani. Ha vasúton történne a szállítás, nem tennék tönkre az utat, az arra fordítandó összeget másra lehetne költeni, illetve a z utakat magasabb színvonalra lehetne hozni. Így a szállításból befolyó összeget gyakorlatilag bármire elkölthetné az állam, nem pedig az utak tömködésére.

Egyébként mikor még vasúton történt a szállítás, akkor is a répaföldekről a legközelebbi vasútállomás réparakodójáig vitték, ami nem 80-100 és még több kilómétereket jelentett, hanem 8-10, esetleg 20. itt az Alföldön gyakorlatilag minden nagyobb község állomásán kiépítették a réparakodót. Nálunk is. A kabai cukorgyár. Talán még megvan a tábla is róla. Most mi van ott? Néha az útalapnak a zúzott követ odahordják, vagy éppen a jogsit szerzők ott gyakorolnak vezetni. De túlnyomórészt évek óta teljesen üres.

A szállító járművek pedig nem voltak túlterhelve mint manapság. A magasító magasítójának is magasítója van.

Még nem is szóltam arról, hogy szezonban mennyi balesetet okozna a répás autók. Fáradt, kialvatlan sofőrökből a belet is kihajtják, félálomban száguldoznak az út teljes szélességében. Aki nem látja ezeket a túlterhelt járműveket, el sem tudja képzelni hogy repesztenek lakott területen is 60-65 km/órás sebességgel.

De érdekes módon ebben az időszakban még csak véletlenül sem lehet látni rendőröket az utakon. Nem akarom ezzel azt mondani, hogy a rendőröket is megveszik, de elég ha csak az olajügyet említem. Ebből már tudható melyik korrupt rendőrkapitányságról van szó. Persze azóta sokan nyugdaíjba mentek és áthelyezték őket, de az eljátszott becsületet keserves visszaszerezni.

De ez már teljesen off, úgyhogy részemről ezt a témát lezártam.

Előzmény: k.novotny (17905)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17912
Igen valóban később utána néztem, és igen valójában egy sort eltévesztettem , elcsúsztam, de ez legyen a legnagyobb baklővésem:-)))
Előzmény: RadiX (17910)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17911
A szállító szalagra a csiga rakja...
Előzmény: k.novotny (17909)
RadiX Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17910
> Tessék ezen adatok nézegetése közben azt is mérlegelni, hogy 1925-ben Magyarország lakossága kb 12-12,5 millió volt, ami mára nem éri el a 10 milliót.

Trianon utan Magyarorszagnak kb. 8-9 millio lakosa volt.
Előzmény: k.novotny (17876)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17909
Bocsi én sem a vagonba rakásra gondoltam, hanem szintén szállító szalagra, de az állomáson több alternativa is van például a markológép is, de ez már egy újabb jármű:-)))
Előzmény: sínbohóc (17908)
sínbohóc Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17908

Tehát eleven egy rakodással több van, és  két rakodó brigád kell egy a földekre, egy pedig az állomásra

Az utóbbi 25 évben nem láttam kézzel rakni cukorrépát, csak csigás-szállítószalagos megoldást.

Előzmény: k.novotny (17905)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17907

A MÁV-nak miért nem éri meg ugyanez?

 

Ezt miért tőlem kérded? Nem vagyok kőzgazdász, csak egy egyszerű vasútbarát, igaz nem elvakultan, csak reálisan:-)))

Előzmény: _nyunyuka (17906)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17906
Ilyenkor mindig előjön a szokásos kérdésem, amire még nem jött válasz: miért éri meg a bezzegvasútnak elfuvarozni a cukorrépát, még bérelt vagonokkal is? A MÁV-nak miért nem éri meg ugyanez?
Előzmény: k.novotny (17905)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17905

Jó feltevés csak hamis:-)))

 

Az első igaz én a korábbi hozzászólásomban kabai cukorgyárat írtam, de mint olyan már nincs (engem is kijavitottak ebben a témában) de lesz helyette etilén gyártás ha minden igaz. (állitolag ezt rebesgetik).

 

Erre mondtam, hogy nem hiszem hogy olcsóbb közúton a fél Alföldről Kabára cibálni a répát, mert a közúti szállítás költsége sem csak a teherautók kopásából, üzemanyagból és a vezető munkabéréből áll.

 

Nem is kell semmilyen fuvarköltségről beszélni sem közúti sem vasúti szállitás esetében. De maradjunk a cukorrépánál. Miben van előnye a nyerges billencs járműszerelvénynek a vasúttal szemben. Úgye nem kell ecsetelnem azt, hogy a vagonnal nem tudsz beállni a répaföldre, amit a nyerges járművel semmi perc alatt megteszel és a szállitó szallagról egyből a puttonyba megy a motyó. Mi a helyzet a vasútnál. A nyerges autónak úgyanúgy bekell állni a földekre, és rakodás után a motyot kikell vinni az állomásra, majd lebillent, és a munkások szintén szállitó szalagra lapátolva berakják a vagonba. Tehát eleven egy rakodással több van, és  két rakodó brigád kell egy a földekre, egy pedig az állomásra. Mint korábban írtam a hozzászólásomban billencs pedig billenti le a répát ahol akarja, ellentétben a vagonnal. Hát a gyorsaságát a vasúthoz már ne is ecseteljem

 

Minden közúti jármú amely valamilyen az állam által forgalmazott hajtóanyagothasznál, üzemanyag jövedéki adot fizet, amiben belevan kalkulálva az utadó is, amit az államnak kötelesége lenne az utak karbantartására forditani. Egy liter üzem anyag előállitási költsége belekalkulálva a MOL hasznát is 60-80 forint közt ingadozik, a világpiaci árhoz viszonyítva, egy liter üzemanyag ára pedig ismert, habár eléggé ingadozó. Tehát az államnak az a jó, hogy ha minnél többen használják a közútat, hiszen az üzemanyagadóból ezáltal több bevételhez jut. Tehát e téren az államnak a nagy haszon bevétele nem a vasúttól származik hanem a közúttól, hiszen a közúti járművekből jóval több van, és ráadásul ami bejön a vasúttól a másik zsebéből vissza is adja neki, ellentétben a közúti fuvarózókkal, a magán autósokkal akiknek egy fityinget nem ad vissza.

 

Van még kérdésed?

Előzmény: landsmann (17904)
landsmann Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17904

Így van. Szóval arról van szó, hogy a legtöbb helyen, ahol megszüntetik a személyforgalmat, ott gyakorlatilag már teherforgalom sincs. Szinte minden átkerült közútra. Nmármost, ha rendszeres teherforgalom lenen azokon a vonalakon, akkor azok is termelnének némi pénzt. Mégha teljes egészében nem is tudná eltartani azt a szakaszt, de a veszteséget csökkentené. Éppen ezért kellene megvizsgálni akár mindenhol az érintett vonalakon, egyenként, hogy lehetne-e növelni a teherforgalmat. A répaszállítás pedig úgy jött ide, hogy nálunk is a vasúti szállításról közútra tértek át. Erre mondtam, hogy nem hiszem hogy olcsóbb közúton a fél Alföldről Kabára cibálni a répát, mert a közúti szállítás költsége sem csak a teherautók kopásából, üzemanyagból és a vezető munkabéréből áll. Gyakorlatilag mindenhol tönkretették az utat, aminek a javítását nem a répaszállítók fogják fizetni, hanem a nagy közpénzből javíttatja az állam ha egyáltalán javíttatja. Ha az útrongálásból keletkezett kárt hozzávesszük a közvetlen szállítási költségekhez, mindjárt többe jön ki. ezértmondtam hogy nem hiszem hogy közúton olcsóbb a szállítása. Ugyanannyi teher elszállításához hány teherautóra van szükség, azokra sofőr, ezek költsége, munkabére többe jön ki mintha ugyanazt a terhet vasúton szállítanák. Csakhát érdekek fűződnek egyeseknek a közúti szállításhoz. (nem a vasúti vagy állami vezetők, hanem fuvarozócégek)

A gyárnak az a lényeg, hogy időben ottlegyen az anyag, ahol kell. Hogy ezt egyenként, darabonként, talicskával, közúton vagy vasúton teszik, neki éppen mindegy.

A csalános példát pedig úgy kell értelmezni, hogy a közút az a más farka. a másét tönkretenni nem számít, mert nem a szállítók fizetik a javítást.  

Előzmény: k.novotny (17903)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17903

Jó akkor vezesd le sóhajodat bánatodat, és majd reagálok rá:-)))

 

De előre szólok ez vicinális topik...

Előzmény: landsmann (17902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!