Igen jol irtam 3000 bar.A cső falvastagsága 3-4 mm er vagy még több.
Volt egy eset kinában, az a gép ami hozzánk jár jumbo 747 tehergép állt a állohelyen és a szerelők nem tették ki a fülkében a táblát a pilotának hogy ne futtassa le a tesztet mert a futóművekben nincs benne a csak ami megakadályozza hogy azok vontatás közben és teszt közben ne csukodjanak be.
A pilota lefuttatta a tesztet és az orrfutó becsukodott :(((
Még időben észbekapott a pilota és felakarta állitani a gépet és kinyitotta az orr futot ,de gondolhatod milyen nagy súny az a gép 350 tonna, hát nem birta
ahydraulika nekifeszült és szó szerint ugy baszta szét a vastag falu csövet a nyomás mint a szart.Ez nem vicc .Van valahol kép rola megprobálom megkeresni.
Én nem értek a repüléshez,annak szereléséhez meg pláne.De nem sok az a 3000 bar? Nem lehet hogy csak 300? Kérdezz már rá légyszi,mert ekkora nyomáshoz iszonyat falvastagságu csövek kellenének amik nehezek,és a suly nem épp a repülés legföbb erénye.Én nem kötekedek,csak ez számomra hihetetlennek tünik.Diesel motoroknál törekednek a minnél nagyobb befecskendezési nyomásra,és ott most 2000-nél tartanak.
Tudom hogy két különbözö mértékegységröl van szó,nyilván nincs közös váltójuk. Valahol olvastam egy cikket ahol leirtak egy hajtómüvet amely x tonnát tolt és kábé y lóerös lehet.Ez csak saccperkábé,semmi tény.
Jók ezek az oldalak,köszi,sok érdekes dolog van rajtuk!
Szia Xantia 99! A múltkor valami mérékegységet akartál átszámolni, (ami pesze úgy nem megy, mert az egyik munkavégzés, míg a másik lényegileg súlyerő) Ezen ez a 2 webes mértékegységváló sem fog ugyan segíteni, de azért hasznos talán. Ha kg- ban van a tolóerőd, minek változtatnál rajta, hiszen az szinte azonos a Kp-al. a Kg-os tolóerővel szemléletesebb szerintem, mint LE-ben. (Mongyuk a K-C nem ügy mert 1C=1K)
Dehogynem! Mondom,csal a kép! De tényleg olyan a szine mint a gázlángé.Még a kék szinü palást is látszik.Ugyanigy nézett ki a láng amikor teszteltem a tüzteret,és gázzal ment.
Ezen meg alulexponált a kép,de szépen kivehetök a pamacsok.Van valahol egy video,amin F16 utánégetöt tesztelnek,és ott állnak mellette.Ott sem látszanak a pamacsok,mert tul fényes a láng.Megkeresem!
Sziasztok! Ha figyelmesen megnézitek a Xantia által belinkelt Raptort (424 hsz.) nem tűnik fel valami nagyon érdekes a hajtóműteszt képen, ahol műxik az utánégető? Nézzétek a csóva színét!
Hanem nálam mikor előbb lépek le a munkábol,na azt senki nem tudja utánam csinálni:DDDD
A csövek nem izzanak,vagy legalábbis nem olyan mértékben csak forroak,áramlik rajta a levegő ha megnézed a képet hátulról befelé áramlik a levegő és a légáramlat viszi magával az üzemanyagot.
Hali Amit nem igazán értek. (bár volt róla metszeti képem, de az ellszált, mikor töröltem a vinyót) És a Te gázturbináddal kapcsolatban. Az rendben van, hogy azok a nagyon vékony üa.szállító csövek bele vannak dugva, a jóval nagyobb csövekbe, de azok a csövek működés közben ugye izzanak.Namármost akkor mi védi meg a bennük levő vékony kis rézcsövecskéket, az elolvadástól, vagy legalábbis attól, hogy anyagszerkezetileg ne károsodjanak??
Hali Én nem az F-117 ről írtam, hanem a B2B bombázóról, (és általánosságban) mert az az igazi lopakodó, nem az F-117, aminek az alakja mellesleg éppen egy Orosz tudós munkásságágának eredménye. Ui. Az dolgozta ki, hogy az ilyen szögekben tört szerkezet a radarhullámokat jórész szétszórják. (Nem amerikai állampolgár volt, nem is az USA-ban élt/dolgozott).
Ha megnézed a Xantia által belinkelt Raptort, ott is a külső levegővel hűtik a gázsugarat, az infraérzékelés ellen.
Hogy az F-117-nél hogy oldották meg,/pill nem tudom, én nem láttam azt a filmet, de elhiszem. Meg kell azért jegyeznem, hogy az F-117 a világ legrepülhetetlenebb gépe! Számítógép nélkül képtelenség a levegőben maradni vele, ez követi repülhetetlenségben 2. helyen a kissé idős F-104-es. Békeidőben a német F-104 esek több mint száz halálos áldozato szedtek. (Gondolom, máshol sem repültek különbül, ahol rendszeresítve voltak). Csak éppen, ez az adat nyilvános.
Én ugy tudom láttam egy filmet erről,nem keverik friss levegővel
F-117 egy radiátoron keresztül hűtik le a levegőt.
A kommancs tipusú helikopternél ott is van radiátor de ott hátravezetik a turbinából kiáramló forro levegőt a hátso rotorhoz és az keveri el a hideg levegővel.
És azt se felejtsük el hogy még az egy áramuak is Óriási légfelesleggel müködnek,vagyis van elég levegö(oxigén) az égés táplálásához.
Tényleg nem elhanyagolható szempont a belsö áram hütése a külsővel.Ez egyfajta védöpajzs,árnyék a rakétákkal szemben. De az F22 hajtómüve nem ezért érdekes. Az a motor utánégetö nélkül képes 1,5 M-mel tolni a kasznit.Nem vagyok elég okos ahhoz hogy el tudjam magyarázni részletesen hogy képes erre,de alapvetően a külsö és belsö áram nyomáskülönbségével van a baj.Ez a motor az össz levegö 95%-át vezeti belül,a maradék 5-öt kivül,amit hütésre használnak.Majd megkeresem a cikket.
Irnál valami konkrét dolgot arról,hogy mégis mit és hogyan?Mekkora lenne a villamos teljesitmény igény? Tüzelöanyag? Ideges szomszédok száma,meg hasonlók.Tudom hogy elfoglalt vagy, mert már csörögtem,de nem vetted fel.Vinném a munkát vazze...
Szia Xplod! Van itt ez az "elfeledett kérdésed" Válaszonék rá, ha szabad.
"Egy kérdés.
Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell
És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?"
A 2 áramú hajtómű külső áramát nem egy zárt helyre vezetik be!! Természetesen visszavezetik a következőképp: elöl bemegy, hátul kijön (Ventillátor esetén). Megcsapolás esetén: kompr. fokozat megcsapolásánál indul a külső áram, és szintén hátul kijön.
Az "Idióta tervezőmérnökök" nem is olyan idióták, mert abban igazad van, h. a külső áram "tiszta" levegő, minek vezetnék az utánégetőbe amikor a hajtóműben már megvan a légfelesleg miatt, az utánégető működéséhez szüks. levegő??
Ez egészet komplexen kell nézni,(!) és akkor mindjárt érthető, mivel a légfelesleg nem azért magas, hogy az utánégetőt működtesse, hanem mert hűti a hajtóművet, (T3max. alatt maradjon!!) és ennél egyszerűbb módszert nem is lehet elképzelni (!), tehát szükségszerű, és ha már ott van, miért ne használnák ki.
(A légfelesleg egyébként automatikusan állítódik be, épp úgy, mint ahogy a pompázs szelepeket is automatikusan vezérlik).
Az a "szutyok 40 éves MiG-21" hajtóműve azért úgy látom még elég bonyolult. Kár lenne mindjárt a 2-3Ds tolóerővektorszabályzású hajtóműveknél kezdeni szerintem.
Ui. Xantia99 írta, hogy kezdenek visszatérni (Vadászgépeknél) az egyáramú hajtóműre, ami érhető is, mivel a 2 áramú, csak 1M alatti gépeknél gazdaságos, és a vadászgépek, többnyire szuperszónikuasak. Azért a B2B-nél és a lopakodó jellemzőkkel bíró gépeknél ma is az égésterméket friss levegővel keverik közvetlen a kilépés után, elkerülendő az infravörös érzékelőfejjel szerelt "tüzelj,és felejtsd el" típusú rakéták meglepetését.