Keresés

Részletes keresés

xplod Creative Commons License 2009.03.17 0 0 450

Na megvan.

Nézd meg a gép hasa alatt  az ott mind hydraulika olaj.

Azért egy 100 talt="" src="https://img.index.hu/imgfrm/0/7/7/1/THM_0005660771.jpg" border=0>

Előzmény: xantia99 (447)
xplod Creative Commons License 2009.03.17 0 0 449

Igen jol irtam 3000 bar.A cső falvastagsága 3-4 mm er vagy még több.

 

Volt egy eset kinában, az a gép ami hozzánk jár jumbo 747 tehergép állt a állohelyen és a szerelők nem tették ki a fülkében a táblát a pilotának hogy ne futtassa le a tesztet mert a futóművekben nincs benne a csak ami megakadályozza hogy azok vontatás közben és teszt közben ne csukodjanak be.

A pilota lefuttatta a tesztet és az orrfutó becsukodott :((( 

 

Még időben észbekapott a pilota  és felakarta állitani a gépet és kinyitotta az orr futot ,de gondolhatod milyen nagy súny az a gép 350 tonna, hát nem birta

ahydraulika nekifeszült és szó szerint ugy baszta szét a vastag falu csövet a nyomás mint a szart.Ez nem vicc .Van valahol kép rola megprobálom megkeresni.

Előzmény: xantia99 (447)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.17 0 0 448

Holnap lefényképezem a csigákat és rakok fel képeket róluk.

Dizelnél ahol 2000 bar van ott nincs nyomócső.

Előzmény: xantia99 (447)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 447
Szia xplod!

Én nem értek a repüléshez,annak szereléséhez meg pláne.De nem sok az a 3000 bar?
Nem lehet hogy csak 300? Kérdezz már rá légyszi,mert ekkora nyomáshoz iszonyat falvastagságu csövek kellenének amik nehezek,és a suly nem épp a repülés legföbb erénye.Én nem kötekedek,csak ez számomra hihetetlennek tünik.Diesel motoroknál törekednek a minnél nagyobb befecskendezési nyomásra,és ott most 2000-nél tartanak.
Előzmény: xplod (444)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 446
Szia technika!

Tudom hogy két különbözö mértékegységröl van szó,nyilván nincs közös váltójuk.
Valahol olvastam egy cikket ahol leirtak egy hajtómüvet amely x tonnát tolt és kábé y lóerös lehet.Ez csak saccperkábé,semmi tény.

Jók ezek az oldalak,köszi,sok érdekes dolog van rajtuk!
Előzmény: technika (445)
technika Creative Commons License 2009.03.17 0 0 445
Szia Xantia 99!
A múltkor valami mérékegységet akartál átszámolni, (ami pesze úgy nem megy, mert az egyik munkavégzés, míg a másik lényegileg súlyerő) Ezen ez a 2 webes mértékegységváló sem fog ugyan segíteni, de azért hasznos talán. Ha kg- ban van a tolóerőd, minek változtatnál rajta, hiszen az szinte azonos a Kp-al. a Kg-os tolóerővel szemléletesebb szerintem, mint LE-ben.
(Mongyuk a K-C nem ügy mert 1C=1K)


http://www.unit-conversion.info/

http://www.abako.hu/homero/faders.htm

Üdv:t.
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 444

Ha megnézed  mindig akkor  hallani amikor becsukja és pont addig amig be nem zárodik.

Azért oda kell ám erő hogy bezárja azokat miközben működik a hajtomű

A nagy repülőn A300 ason 3000 bar nyomason müködnek a féklapok csűrök...stb

 

Előzmény: xantia99 (443)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 443
Lehet,bár nemtom mennyire hallani ott a hidraulika hangját.

Na,majd ha az enyém is fujja a lángot...akkor fognak örülni a szomszédok!!!
Előzmény: xplod (442)
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 442

Az a hidraulika hangja amikor becsukja a fuvokát.

Nézd meg !

Előzmény: xantia99 (441)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 441
http://www.youtube.com/watch?v=GcFWP_TvNjM&feature=PlayList&p=162CB5053B2988FA&playnext=1&playnext_from=PL&index=4


Oda mernél állni???

Amikor leveszi a gázt és ujra ráadja,van az a fütyülö hang.Az mi,minek a hangja?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 440
Dehogynem! Mondom,csal a kép! De tényleg olyan a szine mint a gázlángé.Még a kék szinü palást is látszik.Ugyanigy nézett ki a láng amikor teszteltem a tüzteret,és gázzal ment.

Ezen meg alulexponált a kép,de szépen kivehetök a pamacsok.Van valahol egy video,amin F16 utánégetöt tesztelnek,és ott állnak mellette.Ott sem látszanak a pamacsok,mert tul fényes a láng.Megkeresem!


Előzmény: technika (439)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 439
Talán igazad van, de az az 1900 egynéhány fok amit ír az is furcsa nem?
Mert szerintem azt ott nem keroval üzemeltetik.
Előzmény: xantia99 (438)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 438
Szia!


Szerintem a kép túlexponált,és azért nem látni azokat a pamacsokat.Azért fehér,és tul fényes,olyan mintha gázláng lenne.
Előzmény: technika (437)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 437
Sziasztok!
Ha figyelmesen megnézitek a Xantia által belinkelt Raptort (424 hsz.) nem tűnik fel valami nagyon érdekes a hajtóműteszt képen, ahol műxik az utánégető?
Nézzétek a csóva színét!
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 436
Van több is, de az egyik szintén Szuhoj:

http://www.mommo.hu/media/Szu-37_Terminator
xantia99 Creative Commons License 2009.03.16 0 0 435
Nekem meg a SU-27 a csucs.Gyönyörü repülögép.Hozhatnának már végre egyet a repnapra.
Előzmény: xplod (425)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 434
Köszi!
Nem kusza, érthető!

Üdv:t.
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 433
Bocsánat kicsit kusza de remélem lehet érteni.
Előzmény: technika (431)
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 432

Na itten van egy kép az áramlásról

A furatokat nem tartalmazza a rajz az égőtéren de ott van:))

Előzmény: technika (431)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 431
"Hanem nálam mikor előbb lépek le a munkábol,na azt senki nem tudja utánam csinálni:DDDD"
:-DDDDD

Sejtelmem vot, hogy valami csak hűti, de mint írtam elveszett a metszeti kép de így világos!

Üdv:t

Ui: még nem érkezett meg.
Előzmény: xplod (430)
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 430

Egyébként a lopakodo az nem ott kezdődik (B2)

 

Hanem nálam mikor előbb lépek le a munkábol,na azt senki nem tudja utánam csinálni:DDDD

 

A csövek nem izzanak,vagy legalábbis nem olyan mértékben csak forroak,áramlik rajta a levegő ha megnézed a képet  hátulról befelé áramlik a levegő és a légáramlat viszi magával az üzemanyagot.

Előzmény: technika (429)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 429
Hali
Amit nem igazán értek. (bár volt róla metszeti képem, de az ellszált, mikor töröltem a vinyót)
És a Te gázturbináddal kapcsolatban. Az rendben van, hogy azok a nagyon vékony üa.szállító csövek bele vannak dugva, a jóval nagyobb csövekbe, de azok a csövek működés közben ugye izzanak.Namármost akkor mi védi meg a bennük levő vékony kis rézcsövecskéket, az elolvadástól, vagy legalábbis attól, hogy anyagszerkezetileg ne károsodjanak??
Előzmény: xplod (428)
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 428

Ez igy van ahogy irtad .

Csak azért irtam ,hogy több féle megoldás van  a turbina forro levegőjének hűtésére.

Előzmény: technika (427)
technika Creative Commons License 2009.03.16 0 0 427
Hali
Én nem az F-117 ről írtam, hanem a B2B bombázóról, (és általánosságban) mert az az igazi lopakodó, nem az F-117, aminek az alakja mellesleg éppen egy Orosz tudós munkásságágának eredménye. Ui. Az dolgozta ki, hogy az ilyen szögekben tört szerkezet a radarhullámokat jórész szétszórják. (Nem amerikai állampolgár volt, nem is az USA-ban élt/dolgozott).

Ha megnézed a Xantia által belinkelt Raptort, ott is a külső levegővel hűtik a gázsugarat, az infraérzékelés ellen.

Hogy az F-117-nél hogy oldották meg,/pill nem tudom, én nem láttam azt a filmet, de elhiszem.
Meg kell azért jegyeznem, hogy az F-117 a világ legrepülhetetlenebb gépe! Számítógép nélkül képtelenség a levegőben maradni vele, ez követi repülhetetlenségben 2. helyen a kissé idős F-104-es. Békeidőben a német F-104 esek több mint száz halálos áldozato szedtek. (Gondolom, máshol sem repültek különbül, ahol rendszeresítve voltak). Csak éppen, ez az adat nyilvános.
Előzmény: xplod (426)
xplod Creative Commons License 2009.03.16 0 0 426

Én ugy tudom láttam egy filmet erről,nem keverik friss levegővel

F-117 egy radiátoron keresztül hűtik le a levegőt.

 

A kommancs tipusú helikopternél ott is van radiátor de ott hátravezetik a turbinából kiáramló forro levegőt a hátso rotorhoz és az keveri el a hideg levegővel.

Előzmény: technika (421)
xplod Creative Commons License 2009.03.15 0 0 425
Nekem akkor is a csucs az X-35.
Előzmény: xantia99 (423)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 424
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%E2%80%9322_Raptor#Az_F119.E2.80.93PW.E2.80.93100_hajt.C3.B3m.C5.B1

Itten vala ni!!!
Előzmény: xantia99 (423)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 423
És azt se felejtsük el hogy még az egy áramuak is Óriási légfelesleggel müködnek,vagyis van elég levegö(oxigén) az égés táplálásához.

Tényleg nem elhanyagolható szempont a belsö áram hütése a külsővel.Ez egyfajta védöpajzs,árnyék a rakétákkal szemben.
De az F22 hajtómüve nem ezért érdekes. Az a motor utánégetö nélkül képes 1,5 M-mel tolni a kasznit.Nem vagyok elég okos ahhoz hogy el tudjam magyarázni részletesen hogy képes erre,de alapvetően a külsö és belsö áram nyomáskülönbségével van a baj.Ez a motor az össz levegö 95%-át vezeti belül,a maradék 5-öt kivül,amit hütésre használnak.Majd megkeresem a cikket.
Előzmény: technika (421)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 422
Krezidizel!

Irnál valami konkrét dolgot arról,hogy mégis mit és hogyan?Mekkora lenne a villamos teljesitmény igény? Tüzelöanyag? Ideges szomszédok száma,meg hasonlók.Tudom hogy elfoglalt vagy, mert már csörögtem,de nem vetted fel.Vinném a munkát vazze...
Előzmény: krezidiesel (408)
technika Creative Commons License 2009.03.15 0 0 421
Szia Xplod!
Van itt ez az "elfeledett kérdésed" Válaszonék rá, ha szabad.

"Egy kérdés.

Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell

És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?"

A 2 áramú hajtómű külső áramát nem egy zárt helyre vezetik be!! Természetesen visszavezetik a következőképp: elöl bemegy, hátul kijön (Ventillátor esetén). Megcsapolás esetén: kompr. fokozat megcsapolásánál indul a külső áram, és szintén hátul kijön.

Az "Idióta tervezőmérnökök" nem is olyan idióták, mert abban igazad van, h. a külső áram "tiszta" levegő, minek vezetnék az utánégetőbe amikor a hajtóműben már megvan a légfelesleg miatt, az utánégető működéséhez szüks. levegő??

Ez egészet komplexen kell nézni,(!) és akkor mindjárt érthető, mivel a légfelesleg nem azért magas, hogy az utánégetőt működtesse, hanem mert hűti a hajtóművet, (T3max. alatt maradjon!!) és ennél egyszerűbb módszert nem is lehet elképzelni (!), tehát szükségszerű, és ha már ott van, miért ne használnák ki.

(A légfelesleg egyébként automatikusan állítódik be, épp úgy, mint ahogy a pompázs szelepeket is automatikusan vezérlik).

Az a "szutyok 40 éves MiG-21" hajtóműve azért úgy látom még elég bonyolult.
Kár lenne mindjárt a 2-3Ds tolóerővektorszabályzású hajtóműveknél kezdeni szerintem.

Ui. Xantia99 írta, hogy kezdenek visszatérni (Vadászgépeknél) az egyáramú hajtóműre, ami érhető is, mivel a 2 áramú, csak 1M alatti gépeknél gazdaságos, és a vadászgépek, többnyire szuperszónikuasak.
Azért a B2B-nél és a lopakodó jellemzőkkel bíró gépeknél ma is az égésterméket friss levegővel keverik közvetlen a kilépés után, elkerülendő az infravörös érzékelőfejjel szerelt "tüzelj,és felejtsd el" típusú rakéták meglepetését.

Üdv:t
Előzmény: xplod (389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!