Ha automatikus a vezerles, akkor a programtol fuggoen kapcsolhat egesz rendszert, vagy csak bizonyos helyisegeket es azt is lassu vagy gyors uzemmodban. Vagy tortenhet kezi vezerlessel.
A tobbi kerdesre is a valasz barhol ,barmi es amikor akarod, csak vezerles es penz kerdese.
hogyan müködik egy hővísszanyerős szelőztetőberendezés: -1). mi kapcsolja be a berendezést? -2). ha a WC-ben a mozgás érzékelő beinditja az elszivást akkor egyszere minden helységben beindul az elszivás és befujás? -3). egy központi ventilátor révén lehetséges e a helységenkénti külön-külön elszivás (egyidőben csak a WC-ben, vagy csak a fürdőben)?
Szerintem felejtos a koncepciod. Nem tudom, hogy mennyire melegszik fel most, de ha nincs hatekony arnyekolasotok, akkor eselytelen, hogy 20 fok koruli levegohutessel a helyzetet kezelni tudjatok, mivel a meleg levego felfele szall, a hideg meg lefele. Ha meg van jo arnyekolasotok, akkor meg nincs is erre szukseg, mert nem lesz bent elviselhetetlen meleg. Tessek jo arnyekolast csinalni, es meglepo lesz a eredmeny!
A házunk alsó szintje egy borospincével van egybeépítve, és van egy emelet ami gyakorlatilag egy szoba, azaz egy légtér. Lent nagyon jól tartja a pince miatt nyáron a hőt (21-22 fok van max ha kint 37-38), viszont fent azért jobban bemelegszik. Arra gondoltam hogy a lenti meg a fenti levegőt "megkeverném", azaz a pince legbelsejében lévő levegőt befújnám fentre, a fentit pedig le. Kérdésem az lenne hogy mivel lenne érdemes keringtetni? Elég ha mind a két ágba rakok 1-1 csőventilátort? A fenti részben hogy érdemes elhelyezni a befújást, illetve kiszívást? Lehetnek ezek egy más mellett? Vagy inkább a helyiség kér sarkában?
Vihetsz mindent a betontalcaban es a hocserelot felfuggesztheted. De 2 dolgot kell szem elott tartani. A szigeteles megfelelo vastagsagat es az elszivoagbol a kondenz elvezetesere kell odafigyelni. Ha ezt a ket dolgot jol megcsinalod, akkor elmeletileg korrekten fog mukodni.
De le lehet lógatni, semmi probléma vele. Akkor gyakorlatilag a padka teteje lesz a kezdőszint és a betontálcák üresen maradnának? Vagy a gerinceket és leágazásokat még lehetne közvetlenül a födémen vinni és a hőcserélő rész lenne felfüggesztve?
Asszem leülök egy üveg borral a padlásra gondolkodni:)
Igy nagyon nehez barmit is hozzaszolnom. Ebben az esetben ,csak a sajat kepzeloerod,meg a kozelben levok tudnak segiteni. Mar csak annyit kerdeznek, hogy nem tudnad Te is a tartogerendakrol lelogatni? Szigeteles ugyis megy ra.
Köszönöm a segítségedet. Itt egy kép a padlásról. A kéményeket és egyéb sallangokat elbontottuk már
A gondom a középen végigfutó magas betonpadka, a teteje egy szintben van majdnem a talpszelemennel, ott lett a házhoz toldva egy másik rész anno. Nem igazán szeretném onnan kezdeni a rendszert, mert ha arra pakolok még 30 centit, akkor túllóg a koszorúm, nem lehet hozzáférni a verébdeszkához, stb.
Megoldás lehet, hogy a hőcserélő rész belül marad ezen a padkán és csak a sonoflexeket húzom át felette, amik a ház másik feléhez mennek?
A másik finomság a kép közepén a világos résznél a HT helység födéme fél méterrel alacsonyabban van, mint a padlás (régen műhely volt) , és a ventik ott lennének, bár nem létkérdés.
35cm Isover van a fodemen. En az egesz rendszert ugy kiviteleztem, hogy kerestem a gerendak kozott olyan heleyet, ahol elfer a cso. A grendakra fuggesytettem fel az egesz rendszert. Nalam is elmeletileg jarhato volna a padlas ,ha csak a hocserelo volna fent. De mivel Isover paplanok vannak leteritve, igy nagyon meg kellett gondolni a kivitelezest, hogy ne gyurjam nagyon szet a szigetelest. Bujtatasnal nagyon el kell gondolkadni, mert vizszintes kikerulesnel meg a lejtest meg tudod csinalni, de fuggoleges kikerulesnel mit csinalsz a kondenzzel? En nem tettem foliat a szigeteles ala. inkabb a tetejere kell paraatereszto folia, vagy sokan a hullamos papirra eskusznek.
neked milyen vastag a fodemszigetelesed? nekiestem ismet a rendszernek, kicsit atrajzoltam.
A padlas sajnos tele van gerendaval, ugyhogy tobb helyen buktatni kell a csoveket. Ez meg nem baj, de a hocserelos resz csak a gerendak fole fer, igy viszont a betontalcak aljatol a rendszer tetejeig 50 cm is meglesz, ami kicsit sok, raadasul nekem jarhato padlas kell, ha a cserepekhez kell maszkalni.
Hat igen akinek a penz nem szamit, annak csak megkell venni mindenbol a gyarit es kesz. :-) Ami az arakat illeti, szerintem a kutya ott van elasva, hogy abbol csak a csovek atmerojetol fuggo meretek vannak, mig a T, Y stb idomok eseteben nagyon nagy a lehetosegek szama, igy sokfele de viszont elmeletileg kevesebb darab vegett dragabb a legyartas es keszenleti raktarozas. Gondolj bele, hogy egy cserep mennyibe kerul es a gerinccserep mennyibe? pl.a T...ach 1nm cserep 6euro es a hozzavalo duplahornyos gerinccserep db-ja kerul ennyibe.
Na igen! Az árakat nem néztem, de az általad írtak fényében valóban jobb megoldás a 90°-os idom vágása. Bár nem egészen értem, hogy miért van közöttük ekkora árkülönbség (igaz a T idomban több anyag van..., de a 90°-at talán problémásabb legyártani.).
Lenyegeben jelenleg van egy 70cm-es darab 200mm-es cso a befuvo eloszto elott, ahol az elektromos futotest van beepitve. Ezt a darabot konnyu kivenni es helyettesiteni egy vastagabb csodarabbal, amiben elfer egy autofuto radiator. Ha belegondolok, akkor egy 500mm-es csobe belefer. 1 meter cso 31 euro + a ragasztoszallag.
Minden azon mulik, hogy mihez van kedved, ezt mar az elobbiekben is irtam. Csak ,hogy erzekeltessem a penzbeni elterest. Egy T idom + szukito 200/125mm-es 14euro +8euro. Ha a 90 fokos idomot veszem + a darab 125-os csovet, amivel tobb kell, akkor 8euro + 2euro. Elipszis kivitelezese a kovetkezo modon tortent. Levagtam a 125mm-es csonek a veget olyan szog alatt, ahogyana legjobban felfekudt az idomra. Utanna ceruzaval korberajzoltam. 115mm-es vagolappal korcikkeket vagtam az elipszis belsejeben eleg surun. Majd kihajlitottam a korcikkeket es egy plehnyiro olloval szepen kivagtam a ceruzajel menten. Igy mondhatom batran, hogy nagyon tokeletesen ki lehet vagni. Beszereles utan Alufolias legtechnikai ragasztoszallaggal leragasztottam. Ennyi a muvelet, ugyanilyen modon vagtam a befuvoelosztot is. Az Y idomok ara 200/100mm eseteben 26,5 euro darabonkent, ebbol kell 2db es a 200/200, amibol a ket elobbi leagazik, az meg 32 euro. Sajat kezuleg csak vagokorong es az idombe kerult a cso aran kivul, ja meg max. egy kis ragasztoszallag. Termeszetesen nem allitom, hogy nem lehet olyan nagykereskedes, ahol valamivel olcsobb.
Még valami. A kútvizes hőcserélőt hogyan fogod beépíteni a rendszerbe? Ahhoz csak kell egy doboz.... Nem? Nem lett volna célszerűbb egy ilyen dobozból elágaztatni a befújást?
Azért csak tökéletesebben lehet megcsinálni a tömítést e T idommal és szűkítővel, mint egy szabad kézzel vágott ellipszis esetében. Bár lehet, hogy neked ez meg sem kottyan. 8-) Tényleg! hogyan oldottad meg?
A befúvó ágba miért kellett s.k. elosztót csinálni? Oda nem voltak Y idomok?
Csak rajtad mulik, hogy mi az egyszerubb. Megvenni a T idomot, vagy vagni egy elipszis alaku nyilast a 90 fokos idomra. Csak " Y " idomokat hasznaltam az elszivoagba,mivel kisebb a legellenallasa. A befuvoagba is sajatkezuleg csinaltam egy elosztot a 200mm-es csobol ugy, hogy a leagazasok sregen csatlakoznak a csohoz + egy egyenesen a kozepebe . A legellenallas csokkentese vegett. Igy nem kelt + zajt az iranyvaltoztatasnal a levego .
Szerintem ,ha volna is gyari idom, akkor is inkabb 5 perc alatt sk. kivagod otthon, mert nagyon draga volna. 90 fokos idom kijon 8 eurobol a 200mm-es, egy sima visszacsapo szelep / pillango szelep/ 125mm-es 22 euro. De ha nincs kedved butykolni. akkor beteszel egy 200-as T idomot, az egyenes reszen kiengeded az elszivoagat es szukitovel lezarod . A befuvoag meg megy a T idom leagazo reszeben. Vagy ahogyan neked jobban kijon. Nalam a lenyeg az ar minimalizalasan volt ,de nem a hatekonysag rovasara ! Szivesen barkacsolok .
A kulso oldalon a 90 fokos idom utan a kifuvo cso 20cm-rel hosszabb mint a beszivo. A benti reszen a 90 fokos idom oldalabol kivagtam egy reszt ugy ,hogy az elszivocso kiferjen rajta, tehat egyenesen halad tovabb.