A torzítás marha egyszerű! Én is így csináltam amíg nem volt Lelsie-m. A csöves erölködő totál kihajtva. Ha Marshall-on szól akkor meg egy kicsit kránycsosan van használva.
Na meg egy :). Mandrake Root, Parizs, 1970. En meg nem lattam olyan videot, amelyikbe Lord ennel jobban zuzna az orgonat. Hatulrol belepiszkal, nyitogatja, csapkodja, szoval rendesen nekiesik. Kozben meg odahiv valakit a kozonsegbol, h. tartson egy akkordot. A torzitas is nagyon kulonleges hangzasu. Szoval fiatalos lendulet :)
Deep Purple - Wring that Neck Masfel perces Lord bevezeto, majd Blackmore szolo(meg Gibsonnal, nem Stratoval), gyonyoru kepminoseg. http://www.youtube.com/watch?v=tRCchLGjUwY
Most épp '07.05.20-át várom...A38 Hajó, Spock's Beard. Amerikai prog.rock, de már tettem fel róla ide info-kat. OFF: Végre élőben, prof. körülmények között is hallhatok egy Ricky-t! :)
[Később majd szeretnék feltenni imeem-re XB-1 + MS PRO-145 "mintákat", csak még hang/felvétel-technikailag nem sikerült a megfelelő minőséget elérni ( :-( számítástechnika...).]
Rick bacsi elment? :-(( nem is hallottam... Imadom az Ekseption, Trace lemezeket...hatalmas orgonista volt!!! Erdemes toluk lemezeket venni a hetvenes evekbol mindenkinek. Anno Lord-nak eladtam a Trace-eket, meg is lepodott mekkora zene...
Igazából Santana a pályájának kezdetekor Greg Rolie orgonista nélkül nem sokra vitte volna. Szinte jobban dominált a gitárnál. Utána Tom Coster megint nagy név a szakmában.
Jon Lord szemelyes kedvence minden Purple szam kozul: Hard lovin`man Nem veletlen, nagyon nagyot jatszik benne. Faszak a kepek is, mindig arrol, aki eppen szolozik.http://www.youtube.com/watch?v=M9XQGvEzgOM
Szia. Mindkettő, mert ugyanaz szinte a perkát kivéve.
A 16'-as az alsó oktávban van visszafoldbackelve 8'-ra. Az 1'-as az utolsó előtti F#-től van foldbackelve mert az a 91. hang. És fönt természetesen a mélyebb drawbarok is a 91. hangtól, csak értelemszerűen kisebb mértékben. Van még egy fontos, tapering. A kontaktoktól különböző ellenállásokon mennek a jelek, tehát sok hangfekvésnek eleve más a hangereje.
A visszhangosító más, ott örökké forgott, fáradt a végtelenített szalag. A Mellotron a hangmintavevők őse, egy billentyű lenyomásával egy 7 másodperces szalagra rögzített hangot játszott le. Az a 7 mp. lehetett egy perkusszív zongorahang, egy kitartott vonós, fúvós, de akár mint az "alsó" manuálon látni, egy összetett kíséret. Néha mutatják hátulról, ahogy az éppen lenyomott billentyűknek megfelelően emelkednek a szalagfeszítők. De, a szalag nem volt végtelenített, hanem mindig visszaugrott a kiindulási állapotba (látni). Csak így lehet egy perkusszív hangot mindig az elejéről lejátszani és általában 7mp elég a zenében.
Egy újabb zseniális orgonaszóló, ismét templomban. Legalább valami hasonló volna kis hazánkban, de messzebb vagyunk tőle mint makójeruzsálemtől.
A Nordokkal kapcsolatban eddig csak az Electróval, a Stage-dzsel és a C1-el foglalkoztunk, pedig Hammond hangja nemcsak ennek van. Kérdezem azt, akinek van Nord Leadje: milyen volt a hangja?
A Weltmeister után a gyakorlatilag megegyező (kalapos germánium helyett szilícium tranzisztoros) Vermona úgy látom két lépésben fejlődött. Másodjára sokkal több tolókával, kissé kerekebben.
Sajna a videokat nem tudom megnézni, de mostmár én is nagyon kíváncsi vagyok. Én úgy tudtam hogy vermona formation 2-ese vagy 3-asa volt. A formation 3-M-nek pedig telt az alja és a kapcsolók is jobban meg vannak döntve.
Nem tudsz esetleg egy képet felrakni a videóból print scrn-el?