Azért bízom benne, több ilyen céget is találtam aki ezzel foglalkozik, legvégső esetben pedig felújíttatom az enyémet. Csak ezt nem tudom megéri-e, meddig bírja egy felújított turbó ha hidegen nincs hajtva és a visszahülésre is figyelek...
Köszönöm mindenkinek a tippet, tanácsokat pár nappal ezelőtt. Kicseréltettem a karterszűrőt, de már későn, legyilkolta a turbót sajnos... :-( Most az a kérdés hogy érdemes-e új turbót venni, vagy fasza egy csere felujított is? Van valakinek ez ügyben tapasztalata?
Turbotaknyosodás Nekem sem volt éppen sivatagszáraz.Legalábbis a nyomócsövek.Komplett szétszed,kitakarít az egész.Ennyi idő alatt szép mennyiségű olajsár tud lerakódni.Főleg a szívócső aljában a hőérzékelő szenzor és a MAP szenzor csöve néz ki "finoman". A hétvégén majd tolok képeket.
Töltőnyomásmérő A gergelyfélét teszteltem 2 festo órával....ugyanolyan pontos. Töltőnyomás 1 dieselt láttam 1,6 baros nyomással szaladni (asszem 196ló,396Nm hivatalosan lemérve) a yótúbon van róla pár videjó(524td drift-re keress) Ha növelnéd a nyomást,előtte vízpumpa,olajszivattyú upgrade.Valamint az előkamrás nem kultiválja a nagy nyomásokat.
Egyébként hogyha nagyon tudományosak vagy ilyen technika buzik akarunk lenni, akkor a 0.9 - 1.2 igazából 1.9 - 2.2 bar. Ne felejtsétek el alapból a légköri nyomás tengerszinten 1 bar.
Majd lehet hogy 44m-el tengerszint felett vagyunk, de ez most már túl részletes dolog lenne.
Egy turbónyomás mérő műszert kb. 2.000 Ft-ból fél óra alatt lehet csinálni. Én a helyedben megnézném azt az emelt nyomást, nehogy valami csúnya meglepetés érjen. A TIS szerint a Tds gyári értéke 0.9-1.2 bar. Az enyémre rá lett állítva és így tölt műszer szerint 1.2-t. Csak összehasonlításképp : egy N-es Mitsubishi rallyeautó töltőnyomása 1.7 bar, igaz, az benzines...
Neten oolvasni sok hülyeséget is sajnos :( de amúgy magasabb a turbo nyomásom a gyárinál. Szervízbe basztak neki valamit. Csak CS-es oldalamon nem javítottam ezen hülyeséget.