Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

doca Creative Commons License 2004.09.04 0 0 675

Igen, 180° ! Nem rossz. De vajon van e nyolchengeres belőle. Valamikor az ős Ferrari mintha versenyzett volna ilyen motorral. Fejből nem tudom, talán az ötvenes évek elején. Sulypont szerint előnyös, de a  csatornákat a motorban és hengerfejben nem ártott röviditeni, ez azonban nem a boxer mellet szól. (és még sok minden: szerelhetőség, helyigény, üzemanyag ellátás-az injektor előtt-, olajzás stb.

Előzmény: te_o (673)
te_o Creative Commons License 2004.09.04 0 0 674
Egy igen régi (talán 51 -es?) Autó-Motorban találtam egy cikket Tatra levegős motor kapcsán a léghűtés kontra vizes motorra. A léghűtés műszakilag jobbnak hozza ki, de drágábbnak, az igényesebb anyagok miatt, egyetlen hátránya a zajosság (ugye nincsen tompító vízköpeny).
Én a magam részéről nagyon sajnálom, hogy manapság már egyáltalán nincsen levegős autó. A Porsche is feladta, azóta kicsit ki is estek nálam a pixisből (a Cayenne már csak ráadás, de ugye kell a profit, így az még megbocsátható lenne).
A zajosság megoldható lenne (a hangtompítás eszméletlen sokat fejlődött), és a gyorsabb melegedés, könnyebb motorok, kisebb hibavalószínűség, gondmentesebb üzem (hűtővízzel nem kell foglalkozni, pl fagyállózás).
te_o Creative Commons License 2004.09.04 0 0 673
Szerintem a 180 a legjobb. :)
Előzmény: doca (672)
doca Creative Commons License 2004.09.03 0 0 672
Igen, köszi! Legalább ennyit sejtettem a hely miatt. Csak "szellősebb"nek kell lennie. Egyébként ez a fok kérdés mindig vitatott téma volt a tervezők körében. Hogy végül is melyik a jó, soha senki nem tudta még okosan érvelni.
Előzmény: te_o (670)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.09.03 0 0 671

Éppen az az érdekes, ha  modellekről beszélünk. A 10 kedvenc autótípus megnevezése ugyanis valóban nehéz feladat!

 

Megpróbálom (csak személyautók!):

 

1.) Facel Vega HK500

2.) Maserati G6 2000 (Frua)

3.) Tatra 87

4.) Mercedes W108 350SEL 6.3.

5.) Tucker Torpedo

6.) Facel Vega Facel II

7.) Tatraplan

8.) Saab 92 (prototípus maradt)

9.) De Tomaso Mangusta (Csak a Ghia féle formaterv miatt !!!)

10.) Aston Martin DB4 (Zagato)

 

Gyártók? Már volt alkalmam közölni, hogy kevés olyan gyártó van, amelynek minden-, vagy közelítőleg minden modelljével egyetértettem volna. Ilyenek:

1.) Facel Vega (kivéve a saját motoros verziók)

2.) Tatra (Hej, ha a prototípusokat is gyártásba engedték volna!)

3.) NSU (Azért a wankel motorral óvatosabban is bánhattak volna! Egy Ro 80-as a világ legjobb kocsija lehetett volna mondjuk egy hagyományos V6-ossal)

4.) Volvo (1956 és 1980 között, de a 440-estől kezdve csak a 850-es modelljükkel voltam elégedett)

5.) Mercedes Benz (De a 126-os modell után már csak tucatautókat készítettek)

6.) Aston Martin

7.) Maserati (a Khamsin modellig)

8.) Citroen (A CX modellig. Utána már csak az XM közelítette meg a régi imázst)

9.) Porsche (de a Cayenne egészen lelombozott)

10.) Skoda (kivéve a farmotorosok és az új Octavia közötti időszakot)

Előzmény: te_o (668)
te_o Creative Commons License 2004.09.03 0 0 670
90 fok.
Előzmény: doca (669)
doca Creative Commons License 2004.09.03 0 0 669
Az a V motor mindig lenyügöz. Levegős! És osztott. Hány fokos is a hengerszög?
Előzmény: tatrafan (665)
te_o Creative Commons License 2004.09.03 0 0 668

Nah, végül is gyárból elég lehet. Modellből inkább top20 (30/50?).

 

Szóval:

 

TATRA (hogy ne legyek offtopic, meg amúgy is, a cég múltja és még a jelene miatt is).

Porsche

Mercedes

Saab

BMW

Skoda (az eredeti, nem a mai VW)

Ferrari

MG (számomra enek is csak múltja van)

NSU

British Leyland (konkrétan Austin és Mini típusok miatt, amivel azért merőben új nézetet hoztak az autóiparba)

 

Talán ennyi. Végül is csak szubjektív, egyoldalú, pillanatnyi elmeállapotomat tükrözi, ráadásul biztos beugrik még pár, miután elküldtem a hsz. -t. :)

Előzmény: te_o (667)
te_o Creative Commons License 2004.09.03 0 0 667

Itt?

 

Nem merem. Hátha nem lesz elég a tíz. :)))

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (664)
poén Creative Commons License 2004.08.27 0 0 666

Vigyázni rá, mert nagyon nagy érték ám ez!

poén

 

 

 

Előzmény: tatrafan (660)
tatrafan Creative Commons License 2004.08.27 0 0 665

 

NA ENNEK ÖRÖMÉRE PÁR 603-AS KÉP. JÓ SZÓRAKOZÁST!

 

vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.08.27 0 0 664
Leírná a top 10-ét?
Előzmény: te_o (662)
tatrafan Creative Commons License 2004.08.27 0 0 663

 

 160 lehet?

 

 felőlem lehet, végülis nem nagy, 2500 ccm és víz nincs benne :-)))   Meg valószínűleg jórészt könnyűfém. Szemre különben meglepően pici. Adatom nincs.

Előzmény: te_o (662)
te_o Creative Commons License 2004.08.27 0 0 662

Az Isetta és a 700-as háború utáni kényszerek szülte dolog volt, mikor még csak a kisautók voltak nagyobb tételben eladhatók.

Amúgy semmi bajom a Bajor Motorkerékpárgyárral, ott vannak nálam a top10 -ben.

 

tatrafan:

Egy régi Autó-Motorban találtam az adatot, olyan 56 körüliben. Ezért is írtam be, hiszen egy farmotoros autótól nem éppen ezt várja az ember. Gondolom nem a motor 160 kilója adja a fő súlyt. (Erre jól emlékszem, a 160 lehet?)

vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.08.27 0 0 661

Volt próbálkozásuk (Isetta és a 700-as), de nem jött be nekik. Mellesleg a V8 előnyeit is csak vagy tíz éve fedezték fel (jó, tudom: nagyon-nagyon régen azért volt nekik barokk angyal, meg 3200Cs V8-al) . De hát gondolom Ön is előbb venne bajor sört, vagy virslit, mint autót.

Előzmény: te_o (659)
tatrafan Creative Commons License 2004.08.26 0 0 660

 

  Tiberius küldi nektek:

 

 

 

 te_o szerintem a hátsón van a több súly, ez csak akkor fordulhatna meg ha hatan ülnek benne meg a csomi is tele van. A T613-asnak elvileg kb. 50-50 a súlyelosztása, de üresen biztos nem, legfeljebb teleülve-pakolva pedig az középmotoros! (Hátsó tengely feletti) Igaz a blokk is nagyobb, mint 603-ban.

 

 Egy kép polgárpukkasztónak. Vannak még hülye megszállottak akik mindenképpen Tátrával akarnak járni...

 

 

te_o Creative Commons License 2004.08.26 0 0 659
Ja, még az előzőhöz:
A derék bajorok csak azt nem tudták, hogy a motort nem a csomagtartóba kell tenni. No meg vizet a motorba...?
:)))
Előzmény: te_o (658)
te_o Creative Commons License 2004.08.26 0 0 658
Tudtátok, hogy a T-603 súlyelosztása 53.5% - 46.5% az első kerék javára? Azaz elöl több súly van. Nem lehet semmi, szinte "tökéletes" a súlyelosztás!

Amúgy a BMW néhány évvel korábbi kampányát idézve: "Hajtott kereket kormányozni?"
:)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.24 0 0 657

akkor viszont tényleg jól bírod. vagy azért kelsz ilyen korán, mert csak akkor van szabad gépidő? hmm hmm otthon ugye nincs net, játszani szoktam, viszont többször volt mát olyan itt bent a cégnél, hogy az éjjeliőr picit elszundikált olyan 1/4 3 felé, én meg még bőszen fórumoztam....

viszont még nem vagyok függő. remélem.

:))))

Előzmény: motorkami (656)
motorkami Creative Commons License 2004.08.24 0 0 656
A család az alszik.
Előzmény: Törölt nick (654)
Tiberius_ Creative Commons License 2004.08.24 0 0 655
[image1][image2]
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.23 0 0 654

huha...

nem eccerű.

családod hogy tolerálja az ilyesmit?

mert anyukám néha bejön hajnali 2-3 között és nemes egyszerűséggel kinyomja az elosztó kapcsolóját.

van némi pedagógiai hatása...

:))))

Előzmény: motorkami (653)
motorkami Creative Commons License 2004.08.23 0 0 653

Hatkor már másfél órája neteztem...

 

 

Kálmán

Előzmény: Törölt nick (650)
Tiberius_ Creative Commons License 2004.08.23 0 0 652
Valamiért nem megy... akkor majd legközelebb!
Előzmény: Tiberius_ (651)
Tiberius_ Creative Commons License 2004.08.23 0 0 651
[image1][image2]
Előzmény: Tiberius_ (649)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.23 0 0 650

képes vagy hajnali hatkor netezni?

fanatikus

:))))

Előzmény: motorkami (648)
Tiberius_ Creative Commons License 2004.08.23 0 0 649
Haldoklik a topic?? Akkor küldök egy kis frissítőt! Egyik haverom találta a padlásukon, és nagyon teccik... :))) [image1] [image2] Tib
motorkami Creative Commons License 2004.08.23 0 0 648

Van itt két eladó Tatra.

 

Kálmán

tatrafan Creative Commons License 2004.08.13 0 0 647

  Nem tudom mire gondolsz csucsu, talán nem volt süllyesztett fülkés, hanem szokásos? Viszont annak is ez a szélvédője...  Nem tudom mire gondolsz   :-(((

Előzmény: csabicsucsu (646)
csabicsucsu Creative Commons License 2004.08.12 0 0 646

hahó Fanok!

 

Az autódaru témához kapcsolodva:a találtam egy Tátra autódarut,de annak a fülkéje más volt mint itt volt.sokkal nagyobb a szélvédője...

Milyen járgány az?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!