Igen, 180° ! Nem rossz. De vajon van e nyolchengeres belőle. Valamikor az ős Ferrari mintha versenyzett volna ilyen motorral. Fejből nem tudom, talán az ötvenes évek elején. Sulypont szerint előnyös, de a csatornákat a motorban és hengerfejben nem ártott röviditeni, ez azonban nem a boxer mellet szól. (és még sok minden: szerelhetőség, helyigény, üzemanyag ellátás-az injektor előtt-, olajzás stb.
Egy igen régi (talán 51 -es?) Autó-Motorban találtam egy cikket Tatra levegős motor kapcsán a léghűtés kontra vizes motorra. A léghűtés műszakilag jobbnak hozza ki, de drágábbnak, az igényesebb anyagok miatt, egyetlen hátránya a zajosság (ugye nincsen tompító vízköpeny).
Én a magam részéről nagyon sajnálom, hogy manapság már egyáltalán nincsen levegős autó. A Porsche is feladta, azóta kicsit ki is estek nálam a pixisből (a Cayenne már csak ráadás, de ugye kell a profit, így az még megbocsátható lenne).
A zajosság megoldható lenne (a hangtompítás eszméletlen sokat fejlődött), és a gyorsabb melegedés, könnyebb motorok, kisebb hibavalószínűség, gondmentesebb üzem (hűtővízzel nem kell foglalkozni, pl fagyállózás).
Igen, köszi! Legalább ennyit sejtettem a hely miatt. Csak "szellősebb"nek kell lennie. Egyébként ez a fok kérdés mindig vitatott téma volt a tervezők körében. Hogy végül is melyik a jó, soha senki nem tudta még okosan érvelni.
Az Isetta és a 700-as háború utáni kényszerek szülte dolog volt, mikor még csak a kisautók voltak nagyobb tételben eladhatók.
Amúgy semmi bajom a Bajor Motorkerékpárgyárral, ott vannak nálam a top10 -ben.
tatrafan:
Egy régi Autó-Motorban találtam az adatot, olyan 56 körüliben. Ezért is írtam be, hiszen egy farmotoros autótól nem éppen ezt várja az ember. Gondolom nem a motor 160 kilója adja a fő súlyt. (Erre jól emlékszem, a 160 lehet?)
Volt próbálkozásuk (Isetta és a 700-as), de nem jött be nekik. Mellesleg a V8 előnyeit is csak vagy tíz éve fedezték fel (jó, tudom: nagyon-nagyon régen azért volt nekik barokk angyal, meg 3200Cs V8-al) . De hát gondolom Ön is előbb venne bajor sört, vagy virslit, mint autót.
te_o szerintem a hátsón van a több súly, ez csak akkor fordulhatna meg ha hatan ülnek benne meg a csomi is tele van. A T613-asnak elvileg kb. 50-50 a súlyelosztása, de üresen biztos nem, legfeljebb teleülve-pakolva pedig az középmotoros! (Hátsó tengely feletti) Igaz a blokk is nagyobb, mint 603-ban.
Egy kép polgárpukkasztónak. Vannak még hülye megszállottak akik mindenképpen Tátrával akarnak járni...
akkor viszont tényleg jól bírod. vagy azért kelsz ilyen korán, mert csak akkor van szabad gépidő? hmm hmm otthon ugye nincs net, játszani szoktam, viszont többször volt mát olyan itt bent a cégnél, hogy az éjjeliőr picit elszundikált olyan 1/4 3 felé, én meg még bőszen fórumoztam....