Aztat mondják a Duna TV híradójában, hogy marad a Szentes-Orosháza vasútvonalon a személyforgalom, mert nagy az áruforgalom arrafelé, és nem akarnak a közútra terelni ebből semmit.
Te jó ég, ez ennyire bántó volt? (Szerintem egy tetszőleges munkahelyen eltöltött, tetszőleges nap sokkal bántóbb tud lenni. Nem árt hozzáedződni.)
Viszont ha már előkerült a vicinális és a fővonal ellentéte: tényleg, mit is jelent ma az, hogy vicinális? Mi lehet ma a szerepe? Mi a hangsúlyosabb: a személyszállítás vagy a teherszállítás? Van-e olyan szerepe, amellyel képes önállóan fenntartani magát? Ezek azért fontos kérdések, mert ha egyértelműen a szociális intézmény mellett lesznek letéve a voksok, akkor egészen másképp kell hozzá közelíteni.
Olyan jó egy vici topikon a vicinálisok barátaival és - jó értelemben vett - "megszállottjaival" cinikusnak lenni, ugye? Annyira jó ilyen okosnak lenni, ugye?
Nézd, így viszont elég lett volna egy vicimániás madarat találni. Nyugodt állapotában közlik vele, hogy xy mellékvonalnak annyi. Erre elkezd veszettül futni. A cél előtt közlik, hogy storno, a vonal marad. Ekkor megáll.
Szerintem viszont az úriemberek tanultak meg repülni.
Ui. nem vált be, mivel a leírás szerint a vontatónak időnként más elképzelései voltak az útirányról, mint a "vezérnek". Ráadásul - a bölcs szamárral ellentétben - ezt heves futással hozta az utasok tudtára. Nyugodt állapotában a lónál kitartóbb és gyorsabb.
Pár hónapja volt téma ez a vonal, talán az elveszett vágányokon. Szerintem kép nem került elő, esetleg itt találsz párat az öreghegyi állomásról: http://www.balatonalmadi.hu/hu_index.htm
Valamikor létezett egy vonal amelynek mai maradványa a Győr - Veszprém vonal.
Régen folytatódott tovább akkor mint Veszprém külső - Veszprém - Veszprém ipartelepek - Szentkirályszabadja - Balatonalmádi öreghegy - Káptalanfüred - Alsóörs.
Engem ez gyerekkoromban érintett, sokat utaztam rajta. Sajnos fénykép akkor nem készült róla, de most az x-ek sokasodása magával hozta, hogy érdeklődjek utánna.
Nem tudom van-e valaki aki készítetett anno képeket Veszprém, Veszprém ipartelepek, továbbá a vonal állomásairól. Pl. a káptalanfüredi hídról.
Ma csak Balatonalmádi öreghegy régi hídja és mozdonya őrzi emlékét ennek a szép vonalnak.
Kérem szépen ha valakinek vannak képei erről a vonalról tegyen fel néhányat róla.
>De ha csúcsban van 40 ember, akkor holtidőben van 5-10, és akkor az már bukta.
5-10 lehet, hogy már bukta (a hozzáértők szerint), de azt a veszteséget a csúcsidei 40 kárpótolja. Viszont ha a Bz reggeltől estig kidudorodó oldallal megy, sajna akkor sem...
És ha akkor is jár, amikor 5-10, akkor már nem jár baromira ritkán.
Kár itt emlegetni a busz költséghatékonyságát, mert abban biztosan bukik a vici.
Egy busz 45 személyes. Ha nem zsúfolt, akkor legyen rajta mondjuk 35-40 ember. Azaz van még néhány ülőhely, és vannak állóhelyek. De ha csúcsban van 40 ember, akkor holtidőben van 5-10, és akkor az már bukta.
Abból hogy egyszer zsúfolt buszon utaztál, (és biztos sokszor máskor is láttál zsúfolt buszt, szerintem mindegyikünk látott), még nem következik az, hogy mindig minden busz zsúfolt csúcsidőben az országban (a jellemző utazási irányban).
Szerinted tényleg elképzelhetetlen, hogy csúcsidőben valamelyik járaton el lehessen férni babakocsival? Biztos sok tele busz van, de ennyire ne légy már szemellenzős!