Tudja valaki (hiteles forrásból), hogy az Edda egykori billentyűse, Bartha Alfonz mivel játszott (felvételeken EDDA 1-2-3 mit használt)? Nekem ELKA-nak tűnik néhány felvételen.
Néhány link az azonosításhoz, ahol feltűnik a képen a hangszer ...:
Ja! Minden hang foldback-elve van. Olyan élesek a magas regiszterek mint mikor a Hammond-on rá van kapcsolva a Scanner vibrato. Azt viszont belerakhatták volna.
Hát elég érdekes. Az utolsó egy-másfél oktáv igen vékonyan szólal meg. Viszont szépen szól az alsó tartományban is. Sokáig 760-as Leslie-vel használtam és mikor ki volt mikrofonozva lajikusok nem mondták meg róla, hogy nem Hammond. Egyszer Laurens is lejött hozzám megnézni még '99-ben. Neki is nagyon tetszett a 760-assal.Viszont Leslie nélkül csak kicsit torzított hangzással érdemes használni. A Perkáját nem érdemes használni, mert eléggé műanyag a hangja. Ami nagyon tetszett rajta az a Marimba és az a kis sinecske a bekapcsológombnál. Nagyon strapabíró hangszer. Egy darab billentyűt nem sikerült kitörnöm belőle. :-) Bírja a párát, a rázkódást, a 66-68 kilós sújomat. A hangerőpedálját sem sikerült szétnyüstölnöm. Vannak rajta preset-ek is.
Olyan strapabíróra csinálták meg a japánok mint az amcsik a Hammond-ot.
"Csak kicsit többet finomíthattak volna a hangzásán."
Nekem van egy YC-45D nevezetű Yamaha orgim.Annak a lábbaszus csatlakozójka pont ilyen. '72-ben gyártották. A pedál doboza olyan mint egy kis bőrönd? Tudnál róla képet feltölteni?
Kaptam kölcsönbe egy pedálsort, azonban számomra ismeretlen csatlakozója van. Van olyan átalakítóegység, amely segítségével a midi-pedálbemenetű orgonákkal (az én esetemben Nord Electro illetve Roland C-190) használni lehet?
Azze' Ilyen nincs es megis van!!! Ezek a fekak ott delen, vagy amerika minden reszen meg mindig tartanak ilyen miseket, templomi oromzeneleseket! Halleluja...egyszer de elmennek ilyen helyre...elkepeszto, milyen extazisban vannak, majdhogynem a zene iranyitja oket, es persze a Lord of Hammond:-)
Tipikusan a drága, de legalább rossz kategória :-)
A drága az tényleg 100%, a rossz azért sokkal árnyaltabb képet mutat. Inkább az ár/érték van eltolódva. Úgy vélem a tartalom mellett nagyon sokat kell fizetni azért a nagy névlogóért amely a többinek nincs. Pedig egy biztos, minnél kisebb a Hammond felirat a hangszeren, annál jobb.
1935-1965-ig egészen szolíd méretű felirat volt. 1965-1969 közt kicsit megnövelték a betűméretet, de még ezen típusok közt is van sok jó darab némi minőségcsökkenéssel. 1969-1975 közt már lényegesen szűkült a paletta. De amelyekről a későbbiekben ordít hogy figyelem, én egy Hammond vagyok! az nem véletlen.
Igaza van Tehtube mester: eléggé szánalmasan szólnak ezek az új Hammond Suzukik (bezzeg ha a Suzuik motorok szólnának így...).
Más: esetleg ha valaki tudja, rakja már föl azokat a naptári eseményeket, ahol bármiféle Hammond-kiállítás is van. Esetleg mi mint fórumozók akár összefogva el is utazhatnánk egy-egy közelire. Nekem Skoda Octaviamba 2-3-4 hely biztos lenne, és nem kell törődni az benzinköltséggel! Egy-egy osztrák, cseh, német dologba benne lennék. Persze USA-ba vagy Japánba is...
Eddie Howard, PJ Morgan - óriási Hammondos kántorok. Kár hogy ez a stílus a nálunk trendi műájtatoskodástól idegen. Nem menjünk nagyon offtopicban, de rk. Feriatyától hallottam hogy a pokol az, amit a katolikusok maguknak kitaláltak.
Inkább Bill Doggett: Wild Bill Davis mellett a másik legelső veterán. Másfeledik :-) Első orgonás felvélei 1950 körülre tehetők.
Nagy dolgokat nem csinált csak korán. Van egy témája, a honky tonk, gyakorta ezt a bugivigis rokkendrollos témát variálgatta a legtöbb lemezén. Van egy finom, rendhagyó lemeze, a Moondust, meg egy jó koncertlemeze a His Combo Live The Greatest Dance Ever 1961.