Keresés

Részletes keresés

D94A Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18052
Hír Tv szalagcíme szerint februárban egyszerre zárják be a 14vonalat.
Ez igaz vagy kacsa?
hmsoft Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18051
Van annál gyakorlatiasabb szempont, mint hogy ki mennyi "harcost" (pénzt, érvet, embert) tud felsorakoztatni a maga elképzelése mellett? Ekkor ugyanis az lesz a nyerő rendszerszemlélet, amelyik mögött pillanatnyilag tökösebb legény áll.

hm
Előzmény: DLala (18050)
DLala Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18050
Én nem szeretnék rendszertechnikai elménckedésbe belemenni, sőt, kifejezetten gyakorlatias szempontból vizsgálom a helyzetet.
Előzmény: hmsoft (18048)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18049
Csak furcsa, hogy egy vicinális topikon a vicinális-barátokon esik jól szórakozni.

Én a struccon szórakoztam. Vicinális-barátokon akkor szórakoztam volna (ami nem állt szándékomban), ha elkezdek a struccal mindenféle hülye párhuzamokat farigcsálni.

hm
Előzmény: sinérintő (18042)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18048
félOFF

Mint minden rendszerben, a teljes egész az, ami működőképes.

Vajon egy-egy rendszernél mi alapján definiálható, hogy mi a rendszer része, és mi nem? Azaz, egzakt meghatározás-e egy-egy rendszerben a "teljes egész"?

Tegyük fel, hogy Neked van egy "x" rendszerdefiníciód, nekem egy "y", valaki másnak egy "z". Melyik állja meg a helyét? Egyáltalán van-e gyakorlati értelme annak, hogy melyik állja meg a helyét? Szerintem nincs, ugyanis az x, y, z "igazsága" attól függ majd, hogy melyik mögött milyen emberi erőforrások vannak, azaz melyiket kik támogatják. Innentől kezdve egyébként a "teljes egész" akár egzakt meghatározás is lehet, attól még ugyanúgy nem ér semmit a napi gyakorlat körülményei között.

félON

hm
Előzmény: DLala (18047)
DLala Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18047
Ez egy nagyon veszélyes érvelés.
Azt a képzetet erősíti, hogy az egyik csak a másik kárára fejleszthető, vagy tartható fenn.
Ez ordas hazugság.
Mint minden rendszerben, a teljes egész az, ami működőképes. És igenis fenn lehet tartani, töredék pénzből. Az a baj, hogy jelenleg ez a töredék =0.
Ne tessék felülni a hazug propagandának.
Előzmény: olcsolemezek (18046)
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18046

"A vasútépítésről és működtetésről miért nem lehet ugyanígy gondolkozni? Azt miért kell szigorú gazdasági alapon megítélni és ellenezni?"

 

Elsőre majdnem azt írtam, hogy jogos az érvelés. Aztán átgondoltam még egyszer:

Ami a közúton a sztráda, az a vasúton mondjuk a 160-200 km/ó-s vasútvonal, annak minden biztonsági elemével együtt.

Ebből az érvelésből sehogy sem tudom kihozni azt, hogy a mellékvonalakra pénzt költsünk, csak azt, hogy építsünk még több emelt sebességű pályát.

 

Ha választanom kell, hogy 200 autó*2 fő = 400 fő utazzon az M1-esen Bécsbe vagy menjenek ugyanúgy 160-al a vonattal, akkor már inkább a vonattal menjenek, mert az "biztonságosabb" nekik is és azoknak is, akik így a szellősebb sztrádán pl. csak Tatabányáig utaznak.

 

Sehogy sem tudom kilogikázni azt, hogy biztonságosabb egy 60 km/ó járható mellékvonal, mint egy 60 km/ó sebességű Ikarus(Volvo, stb) vagy a 120-al haladó személygépkocsi.

 

*****

Nem vagyok érdekelve sem a közút sem a vasút részéről anyagilag, nem dolgozom egyiknek sem. Nem vagyok mellékvonal-ellenes csak tudomásul veszem, hogy a meglévő pénzt inkább arra kell fordítani, hogy a napi több ezer ember legyen igényesebben kiszolgálva pl. az elővárosban, illetve, hogy ha választanom kell az SZJ emelés vagy a vasútvonalbezárás között, akkor az utóbbit választom, mert az nekem előnyösebb, és ezzel így van 2-3 millió ember.

Előzmény: gumpy (18044)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18045


A vasútépítésről és működtetésről miért nem lehet ugyanígy gondolkozni? Azt miért kell szigorú gazdasági alapon megítélni és ellenezni?

 

 

Talán azért mert a közút forgalma megtériti az államnak a közútra befektetett tőkéjét (minden jármű ami a közúton halad az államnak nagy hasznot hoz, lásd üzemanyag jövedéki adója, utadó, azon kivűl a különböző biztosítások egy része is az államkasszába megy, ezen kivűl a járművek is sürübben cserélődnek, szintén az állam kasszáját gyarapítja), Sajnos amit a vasút hoz, az nem nyereségként jelentkezik, hiszen jóval többet forgat vissza a vasútba, mint amennyít kap tőle.

 

Még mielőtt félre értenél itt főleg arról beszélek, hogy a magán autósnak, fuvarózónak stb. semmit sem ad vissza a bevételéből (csak visszaigényelt forgalmi adónak is csak egy töredékét)

 

És a magán autós, fuvaros a saját pénzén veszi meg a járművét, mig a vasútnak az állam

 

Csak egy kis számolásként egy liter üzemanyag előállítási költsége, beleértve a nyersolajvásárlását, feldolgozását, a MOL hasznát is 60-80 Ft között ingadozik a világpiaci árhoz mérten. Ha odamész kúthoz, akkor találkozhattál 300 Ft feletti árral is. Ezt akárhogy is számolom több mint háromszorosa az előállítási költségnek. (és itt nincs nyugdijas, diák, stb kedvezmény, csak fizetni kell)

 

Ennyi erővel azt is írhatnám, hogy amikor el megyek vásárolni, akkor miért nem az eladóhely fizet nekem, hogy nála vásárolok

 

Előzmény: gumpy (18044)
gumpy Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18044
"A közlekedésbiztonság csak nagyon ritkán lesz nyereséges beruházás."
"Ebből a szempontból (is) megérte megépíteni. Csak így tovább...."
A vasútépítésről és működtetésről miért nem lehet ugyanígy gondolkozni? Azt miért kell szigorú gazdasági alapon megítélni és ellenezni?
Előzmény: olcsolemezek (18043)
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18043
"Az autópálya tehát közlekedésbiztonsági beruházás is."

"És milyen költséghatékony...!"

 

A közlekedésbiztonság csak nagyon ritkán lesz nyereséges beruházás.

Természetesen nem a sztrádaépítés a legolcsóbb módja, hogy növeljük a közúti közlekedés biztonságát, de érezhetően csökkent a balesetek száma a 6-os úton amióta van M6-os, és eddigi "életében" csak 1 halálos balesete volt az M6-osnak, míg a 6-os úton Bp-Dújv között naponta volt halálos baleset. Mostanában hetente egyszer történik ilyen.

Ebből a szempontból (is) megérte megépíteni. Csak így tovább.... Gondolom mindenki tud "halálutakat", amit szívesen kiváltana.

Előzmény: V63 022 (18023)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18042

Nem, nem volt annyira bántó. Csak furcsa, hogy egy vicinális topikon a vicinális-barátokon esik jól szórakozni.

 

Nem tudom, hogy jön ide a tetszőleges nap és a tetszőleges munkahely, illetve mihez kellene hozzáedződnöm...

 

Biztos félreértettél valamit, fővonal - vicinális ellentét itt nem került elő.

 

 

Előzmény: hmsoft (18024)
rp-bubu Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18041

Van-e olyan szerepe, amellyel képes önállóan fenntartani magát?

 

Nem akarok elhamarkodott kijelentést tenni, de...

Véleményem szerint egyetlen ilyen alacsony forgalmú mellékvonal, vicinális sincs. Vannak melyek még az építési költségeiket se hozták be a mai napig. Ezek egy része már eleve inkább egy szociális hálózat, mint sem egy gazdasági hálózat szerves részeinek készültek.

Előzmény: hmsoft (18024)
rp-bubu Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18040

Üdv!

A 75/76-on sohasem jártak 342-esek , mindig is 375-ösök, illetve még ennél kisebb gépek is (ezekről arhív fotók vannak).

A 342-es a Vácről Pestre bejáró forgalmat adta,

Kis F.

OFF

Ha neten is tudsz ilyen képeket, írhatnál ide egy linket, érdekelnének képek. Meg Vácról is a 342-esekről.

 

Üdv: BuBu

ON

Előzmény: kis59 (17982)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18039

.."L" például okos, pörgő beszédű de a frizurája naon nem teccccik.........:-)))))

 

 

Előzmény: Vendégsín (18038)
Vendégsín Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18038
...még véletlenül sem azonos "L" egy bizonyos "T"-vel?

Véletlenül sem.
Előzmény: Törölt nick (18036)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18037

Nem azonos.

 

"L" kíváló, izzig-vérig stanbeli vasutas.

 

Tisztelem.

 

14 év, 8 hasonló bizottságának adathalmaza is ott áltt előtte mint előzmény.

Saját csapata kb. 26-30 fős volt a jelenléti ívek szerint.

 

A részadatokat még kb. 20 kolléga biztosította számára.

 

Fiatal, tehetséges mérnökök öntötték táblázatokba, jelentésekbe, összegzésekbe, megállapításaikat.

 

Munkatervük annyira nyilvános mint bármely közcég egyik ad-hoc bizottságának munkaterve.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18036
"A szeptembertől decemberig működő, mellékvonalakat felülvizsgáló (81+4vonal) "L" bizottság, ez ügyben rendkívül lelkiismeretes munkát végzett.

Köszönhető az ilyen kigyüjtésekkel megbízottak felkészültségének és leginkább "L"-nek aki sok féle számítógépes teherkimutatásban igen otthonosan mozog."

Szép, szép dolog. Megtudhatnánk a munkacsoport munkatervét (ha már úgyis végeztek), a pontos eredményeket és a kutatás módszerét? Hátha van benne érdekesség.

Más kérdés, hogy egyes vonalakon valóban elhanyagolható a teherforgalom, de sajnos nem vagyok meggyőzve arról (és talán mások sem), hogy pont azok a vonalak azok, amelyekre ez a bizonyos bizottmány azt mondja, hogy ott. Egy szeptembertől decemberig működő bizottság 4 hónap alatt nem tud felelősségteljes döntést hozni a mellékvonalak kapcsán. Ez több éves kutató, elemző, stb. munkát igényel - és persze rengeteg terepmunkát is. Ezek elmaradtak. Miért?

És ugye még véletlenül sem azonos "L" egy bizonyos "T"-vel?

(Na, most lehet szaladni a moderatúrához, hogy úristen, személyeskedek!)
Előzmény: monor-21 (18035)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18035

 A szeptembertől decemberig működő, mellékvonalakat felülvizsgáló (81+4vonal) "L" bizottság, ez ügyben rendkívül lelkiismeretes munkát végzett.

Köszönhető az ilyen kigyüjtésekkel megbízottak felkészültségének és leginkább "L"-nek aki sok féle számítógépes teherkimutatásban igen otthonosan mozog.

 

külön gyűjtette a SZIR adatait, külön a más bázisból nyert adatokat, vonali jelentéseket, stb.

 

Kevesen tudhatnak ma nála többet a 81 vonal teherforgalmáról.

 

Előzmény: olcsolemezek (18034)
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18034

"Kérsz exel táblát?..............:-)))"

 

Köszönöm már van.

 

Én abból indultam ki, hogy a TKR-ben (Tehervonati Közlekedési Rend) évek óta nincs közlekedésre kijelölt vonat ezen a szakaszon, tehát csak esetleges szállítás lehet rajta.

 

A hírnek az ellentmondásai annál érdekesebbek:

- "a nagy teherforgalom miatt marad a személyszállítás" Mi köze a kettőnek egymáshoz 2007-ben?

- "nagy teherforgalom" Na ja.....

- "nem akarják közútra terelni" Hát igen, bárcsak minden fuvaroztató így gondolkodna ebben az országban....

Előzmény: monor-21 (18030)
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18033

A szerelvényeket tényleg itt forgatják be.

De vajon a vonal (veszteséges) üzemeltetése megér ennyit?

 

Előzmény: koller andor (18032)
koller andor Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18032
Én úgy tudom, hogy a Gépészeti Főnökség vagy mi a neve mostanában (Jendrassik György) miatt marad a vonal. Ti. itt forgatják be a motorvonatokat a Békéscsaba-Szeged vonalra.
Előzmény: olcsolemezek (18025)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18031
"Kérsz exel táblát?..............:-)))"
Éppen milyen ízlés szerint módosított, a valóságtól elrugaszkodott adatokkal (gy.k. milyen megrendelésre készült)?
Előzmény: monor-21 (18030)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18030

marad a Szentes-Orosháza vasútvonalon a személyforgalom, mert nagy az áruforgalom arrafelé, és nem akarnak a közútra terelni ebből semmit.

 

 

Stimmel.

2006. első félévében nulla = 0 volt a teherforgalom.

Az viszont igaz, hogy valóban nem kell semmit a közútra terelni onnan.

Kérsz exel táblát?..............:-)))

 

 

Előzmény: olcsolemezek (18025)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18029
Nem lennék ilyen magabiztos. ;)
Előzmény: monor-21 (18003)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18028
taxxx és trafficc törölve vannak, mert éppen öntöröltethetnékje volt (amit ugyan a MM értelmében nem biztos, hogy joggal kért), de ez itt már off.
Előzmény: Törölt nick (18027)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18027
"Ukkel, monor-21, RIKA424 (kihagytam valamelyik mostanában használt nickedet?)!"

taxxxxx, traffic ..... stb, tényleg: mitől függ, hogy mikor melyiket használja? :((((
Előzmény: Törölt nick (18026)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18026
Ukkel, monor-21, RIKA424 (kihagytam valamelyik mostanában használt nickedet?)!

Remélem, március idusán meghívod a vasútbarát topik valamennyi tagját legalább egy pohár pezsgőre...
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18025
Aztat mondják a Duna TV híradójában, hogy marad a Szentes-Orosháza vasútvonalon a személyforgalom, mert nagy az áruforgalom arrafelé, és nem akarnak a közútra terelni ebből semmit.
hmsoft Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18024
Te jó ég, ez ennyire bántó volt? (Szerintem egy tetszőleges munkahelyen eltöltött, tetszőleges nap sokkal bántóbb tud lenni. Nem árt hozzáedződni.)

Viszont ha már előkerült a vicinális és a fővonal ellentéte: tényleg, mit is jelent ma az, hogy vicinális? Mi lehet ma a szerepe? Mi a hangsúlyosabb: a személyszállítás vagy a teherszállítás? Van-e olyan szerepe, amellyel képes önállóan fenntartani magát?
Ezek azért fontos kérdések, mert ha egyértelműen a szociális intézmény mellett lesznek letéve a voksok, akkor egészen másképp kell hozzá közelíteni.

hm
Előzmény: sinérintő (18021)
V63 022 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 18023

"Az autópálya tehát közlekedésbiztonsági beruházás is."

 

És milyen költséghatékony...!

Előzmény: Carpy (17974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!