<a href="http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25551&count=0" target="_blank">Itt lehet kapni km óra spirált, meg még elég sok mindent...</a>
Fater waresza elég sűrűn kilőtte a hengerfejtömítést... :) Inkább akkor tervezni kell egy kapcoslást, ami x fokon bekapcsolja a cirkulációt egy elektromos szivattyúval. (Vagy esetleg azt átvenni egy kocsiból, úgy tudom, azok a hőgombák a mai napig mechanikusak)
Én nem is értem autó hűtője hogy jön a képbe, az hatalmas lenne, sokkal inkább egy Zsiguli fűtőradiátort használnék a célra, az pont akkora mint egy motorkerékpár hűtő. A pumpa nélküli hűtő kivitelezhető, ha jól tudom a kétütemű wareszokban is ez van a lényege annyi hogy a hűtő magasabban legyen mint a motor, és onnantól a cirkuláció beindul.
Ismerek nem egy iylen embert, akinek még nem működik a mustangja/simsonja és ilyen hülye ötletekkel jön elő, amik rengeteg pénzt (minimum 20 000-et, ez a motorhoz képest rengeteg), időt meg szakértelmet igényelnének, de ők megmondják a tutit... volt már "blokk alatt kivezetek egy féligszétvágott polin kipufogót, amin simson kipufogó eleje van, így rámegy a gyári könyökcsőre", "kétdarab 10 (vagy 8?) centis számítógéphűtőventillátortrakok a simson henger köré, persze kékledeset, mertazúgymenő, és gy talán jobb a hűtése" (hát neméppen...), volt aki ablaktörlő motorból akart öniníót, simsonra szivargyújtót (azt láttam is, szörnyű...), meg még egyéb nyalánkságok, most ennyi jutott eszembe. Szerintem NE FOGJ BELE! A saját, illetve a motorod érdfekében. Amúgy nem feltétlen kell pumpa, láttam már olyan pannónia hengert, amihez nem volt, csupán a meleg víz fölül távozott a hűtőbe, helyére alul jött be a hűtött., namondjuk valószínűleg ezért nem is volt hosszúéletű. :) A Lada Samara hűtője meg nagyobb, mint a tank, nem oylna egyszerű azt "megfaragni", különbenis 2 colos csövek lógnak ki abból, a skoda pumpája meg majdnem a fél blokkot lefoglalná. Vízhűtést már én is terveztem, de nekem már van hozzá egy majdnem új radiátorom (Honda MBX, hozzámvágták nagyonolcsón sok alkatrésszel együtt, Kristóf látta mind.), vízpumpát meg elektromos úton gondoltam, hogy ne kelljen belefaragni a blokkba(de pénz, idő meg szerszámok híján nem fogtam bele. Ne haragudj, amiért "leugattalak", de ne csináld, tényleg ne. Azt kitalálták tök jól (viszonylag) a csehszlovák diplomás mérnökök az évek során, fölösleges lenne azon buherálni, főleg ha kókányul csinálják meg.
perpillanat én is a hengeren gondolkodok. simsonoknál úgyszokás, veszel egy hengert, és ledúrod róla a bordákat, azonban nem tudom,h jawaknál ez mennyire lehetséges az anyagi minőség miatt, vagy letisztítás nélkül is lehetne? elvégre a hőt a víznek kell adni, és egy recés felület nagyobb területen hatékonyabban tudja leadni. szerinted leehtséges egy mezei jawa henger? nem nagyon ismerem ezek minőségét
terv? autóalkatrészek, pl egy lada samara, v vmely keleti típusd hűtőrácsa egy kcisit megfabrikálva milyen jól mutatna távtartókon, szal a fővázról előre nyúlna kettő véknyabb,c savarral rögzített távtartó, persze ott van az első teló, nemigen lenne, hely dehét ez legyen a legnagyobb gond :D a vízpumpa jöhetne szinténe gy sima kocsiból, pl. skoda 120l, persze megelégednénk kisebb fordulattal is, így pl jól jönne ide is fogaskerék áttétel, nagy sebesség úgysem kellene, de egyébként vízpumpát házilag is lehetne forgatni. a hűtőrácsnak elég lenne a menetszél, volt,a ki simson blokknál nem is használt hűtőrácsot,a vázba vezette a vizet, jött a menetszél :D
Na halihó! meg van a hiba! 1. a gyertya alacsony hőfokú volt 2. túl sok olaj volt az üzemanyagban 3. el volt a benzincsap belülről dugulva 4. elállítodott a gyújtás Csupán ezért szemétkedet a motor reggel 4 kor megnézem indul e a gép ha igen akkor király! ha nem akkor leöntöm az üzemanyaggal lepisálom és meggyújtom!
Halihó! az miért van h reggel nem indul a motor, délután pedig első pöccre megy! amikor este leállítom a karburátorból kijáratom a benzint. nektek a karburátornál a 2 sárga csavar között a rugós csavar tövig be van tekerve?
Na én meg lealapozóztam a tankot, sárvédőket meg a szerszámdobozt. Képeket nem rakok fel, mert a szürke takarófólia előtt a szürkére alapozózott cuccokból nem sokat látnátok.
á emberek bebaszás! csináltam tüskét méretbelit oké még mindig semmi állítok a csavaron semmi egyszercsak csatt! a bovden feje elszállt! ÉS a 3-as ban mostmár enyéh gyorsul is! üröm az örömben! de már van alapjárat
igen, észrevettem, csak az idén pénzügyi okokból aligha fog összejönni :D azért kérdeztem, hogy így előre tudom, h mit tervezzek :D na, az megnyugtató, h nem volt több típus, szal csak szerzek egy mustangot :D
Hali a másik JAWA betegség hogy a kuplungkosár küső részén azok az ablakok amibe a hamellák kapaszkodnak bemaródnak és utánna ezekbe a bemaródásokba beakadnak a lamellák és meg kell mozdítani hogy szétakadjanak. A kuplung nem elég hozzá. Le kell szedni a kuplungkosarat és kireszelni a bemaródásokat utánna nem ragad be.
A két "típus" között erőben semmi különbség nincs, csupán a névtáblát 1979 után reálisabban ütötték be 2/4600-asra. :) De egy kibővített szívótorok, egy levágott könyökcső és egy 12-es lánckerék csodákra képes.