Keresés

Részletes keresés

Sínpótló Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18082
Egyetértek!!!
A legnagyobb bajom nekem is az, hogy ha leáll a forgalom, felszedik a síneket, és ha már 1 helyen megszűnik a folytonosság, akkor járhatatlan a pálya, stb.... (én amúgy lelkes hajtányos vagyok :)
Jelenleg nincs olyan hivatalos szervezet, ami ezeknek a vonalaknak a turizmus céljából való megmentését szorgalmazná (Németek pl. pénzt is áldoznának ilyenekre...) Létre kéne hozni vmi alapítványt, ha sem a MÁV-nak sem az önkormányzatoknak nincs pénze ilyesmire.
Nekem pl. a 64-es vonal a szívem csücske, és ott aztán tényleg van látnivaló is!!! (na jó, a 11-es meg a 87-es is, de ehhez lakom közel..)
Reméljük lassan enged a MÁV a merevségéből és létrejön vmi.... csakhogy fogy az időnk és vele együtt a sinek is!!!
Előzmény: siófok35 (18081)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18081

Elmondom a véleményem a mellékvonalakról. Kicsit hosszú lesz, bocs...

Na,  vicinálisok-mint mindenki tudja- annak idején kifejezetten a teherforgalom miatt építették, a személyforg. úgymond mellékes volt, az állomásokat nem az utasok, hanem a teherszálítók igényei szerint helyezték el. Ezek a vonalak" ... Helyiérdekű Vasút Rt."-ként épültek, a fő részvényesek gyakran olyan feltételhez kötötték a támogatást, hogy a birtoka felé kanyarodjon a vasút és ott legyen az álomás is. Lásd Karád vagy Kötcse-Csicsal(ma Somogymeggyes). A Kaposvár-Felsőmocsolád vonalrész pedig kifejezetten a kaposvári cukorgyár miatt épült. Mivel ma a vicik többségén minimáis vagy egyáltalán nincs teherszálltás, így kijelenthetjük hogy a vicik eredeti funkciójukat elvesztették. DE ez NEM azt jelenti hogy be kell zárni!!!!!

Megldásra van pár javaslatom:

1:Megállóhelyek áthelyezése (ha lehet) a településekhez közelebbi helyre,illetve új megállók léesítése a 100 évnél újabb településrészekhez. (pl. a 35-ös vonal a Kaposvári egyetem mellett megy el, de nem áll meg.)

2: utasbarátabb menetrend, párhuzamos buszok megszüntetése ill. csökkentése ellenben a vasútállomásokra ráhordó buszok indítása a környező falvakról.

3: Ha lehetséges(pl.27-es vonal) a fővonalakat összekötő "elkerülő" járatok indítása, melyek a fővonai járatokhoz csatlakoznak és csak a nagyobb helyeken áll meg.

4: Ha semmi nemjön be és a helyi forgalom úy semfogja haszmálni,akkor turista-vonalként használni és nosztalgavonatot járatni(BCmot)esetleg szerezett prorgramokal.

5: Ha ez se jön be(semmi érdekes nincs a környéken) vagy ritka rossz állapotú, akkor hajtánypályaként használható, szervezett menetrenddel, megfelelő nyilvánosságal, stb.

DE: NE SZÜNTESSÜK MEG!!!!

gabor144 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18080
Peti, ez a buszelleneség már kóros…. Ha csúcsban zsúfolt a busz, akkor az a baj, ha csúcsban nem zsúfolt, akkor pedig az, hogy akkor csúcson kívül biztos kihasználatlan.  

És pont a busznak rovod fel, hogy ráfizetéses?

 

Vonattal mindezek természetesen biztos nem fordulhatnak elő…

Előzmény: v_peti (18006)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18079

Megpróbálták.

 

Nem kérik.

 

 

Előzmény: Törölt nick (18077)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18078

Nem tudom.

 

Ez ingatlanügy.

 

Van erre a MÁv-nak egy külön Ingatlangazdálkodási Igazgatósága.

 

Kérdezd meg tőlük.

 

Vízvételezési jogi ügyekben igen gyenge vagyok.

 

 

 

Előzmény: marslakó (18075)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18077
Ez igaz, ezért is lenne jobb, ha naponta min. 1 vonat végigmenne rajta csak, h ne lopják el a síneket. De ha már annyira ragaszkodnak hozzá, mi lenne ha simán odadná a MÁV az illetékes önkormányzatoknak a pályát vonatostól épületestől, aztán nesztek csináljatok vele, amit tudtok.
Előzmény: D94A (18065)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18076

Helló!

 

Tudnál egy mailcímet küldeni az enyémre?

Előzmény: aerotrain (18074)
marslakó Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18075
Ha egy vonal mentén eladják az épületeket, visszamondják a vízvételezési szerződéseket, stb., az az általad idézett kategóriák közül melyekbe fér bele?

Bármelyikbe?
Előzmény: monor-21 (18062)
aerotrain Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18074
A valóban 0 teherforgalmú vonalakat miért nem adják oda a hajtányosoknak, hogy "nesztek, szórakozzatok vele"?
www.draisinentour.at


Engem kiátkoztak a topicból, amikor ennek a lehetőségeit próbáltam taglalni, szóval óvatosan a témával!

Igaz, ami igaz: azóta utánanéztem, és ez tényleg nem olyan egyszerű, mint amilyen egyszerűnek első ránézésre tűnik.

De: nem kivitelezhetetlen, továbbra is fenttartom eme véleményemet!
Előzmény: _nyunyuka (18066)
kis59 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18073

Én is köszönöm. már készülök filmezni, de most éppen lázasan fetrengek (meg netezem).

Kép: a fél ötös Vácig tartó "kirándulóvonat" indulásra vár kb. 4 óra tájban Romhány állomáson 1975-76 táján. Ez a legalább 3 Bahv-s szerelvény mindig tele volt, Bánktól időnként zsúfoltság volt. Ez vitte a váci, pesti diákokat a koleszokba, a hétvégi ingázókat. Nyáron se volt kisebb a kihasználtság, mivel Bánk felkapott nyaralóközpont volt, sok hétvégi telekkel.

Hajh, hogy változik a világ.....

Előzmény: monor-21 (18058)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18072

" Vajon mit szólna a GM egy horrorisztikus környezetvédelmi bírsághoz?"

 

Egy cég a vonalbezárós lobbyval, így nem kell MA MÉG félniük.

Előzmény: D94A (18070)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18071

"A fémtolvajoknak lesz munkájuk és addig sem a fővonalakat lopják."

 

A lehetsőégek újabb "vállalkozókat" vonzanak, és egy nehezen megállítható folyamathoz vezet. A fővonalat ugyanúgy lopják, csak többen lesznek.

Előzmény: D94A (18070)
D94A Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18070
Az biztos, hogy drága! Vajon mit szólna a GM egy horrorisztikus környezetvédelmi bírsághoz?:-))
Nyunyuka:
Sztem azért nem adják át, mert:
Magyarok vagyunk és irígyek( dög, tehén, szomszéd...)
A vasúti félistenek olyan követelményeket támasztanának, hogy... Azaz mivanhaveszelegymozdonytéskocsikat? Úrissteenn!!
A fémtolvajoknak lesz munkájuk és addig sem a fővonalakat lopják.
Előzmény: kkalmi (18069)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18069
A rekultiváció nagyon drága. A legjobb példa a jelenleg is "meglévő" Bicske-Székesfehérvár vasútvonal.
Előzmény: D94A (18065)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18068

Végre jó hír, ha a jobboldali média kezd foglalkozni a témával.
Remélem elég hangos lesz, hogy legalább a 84-es vonalat meg lehessen menteni, mert az tényleg értelmetlen pusztítás.

A többin még nem jártam, de januárban tervezem bejárni azokat is.

Előzmény: D94A (18052)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18067

Nem.

Romhányba továbbra is fog járni.

 

A mostani 14 között három olyan van ahol az elmúlt 8 hónapban nem volt teher, 88, 112, 129.

 

A többin volt.

 

Valamennyi.

a legtöbb a 84-es napi egy tehervonata Kál és Recsk között, a legkevesebb a 152-es 26 naponkénti, egy tehervagonos tehervonata.

 

 

Előzmény: Benbe 3.0 (18064)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18066

Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.

 

Cseles fickók, mert a megszűntetés, rekultiváció költségét nem kalkulálják bele a buszra való áttérésbe, mert máris nem lenne olyan szép a menyasszony :-(.

 

A valóban 0 teherforgalmú vonalakat miért nem adják oda a hajtányosoknak, hogy "nesztek, szórakozzatok vele"?

 

www.draisinentour.at

 

Előzmény: D94A (18065)
D94A Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18065
Egy biztos, ha ezekről a vonalakon elmegy az utolsó döcögény, rögtön elkezdik lopkodni. A fővonalakon nem tudják hatékonyan megakadályozni a fémlopást. Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.
Előzmény: monor-21 (18062)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18064
Üdv!

A "hátha jön" és a "jön" miképpen szerepel a tervekben?
Pl. a romhányi heti háromszor "jön" az azt fogja jelenteni, hogy az is megszűnik?

B
Előzmény: monor-21 (18062)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18063

nem megy.

Próbálkoztam több féleképpen, nem megy.

Hívj fel és megbeszéljük.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18061)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18062

.."L" úr munkássága és az üzemszünet között, ok-okozati összefüggés nincs.

Ahogy a nyári 28-as bizottság és a mostani 14 vonal között sincs közvetlen összefüggés.

 

Akik döntenek, se "L" urat, se engem, de még a MÁV Nio.1-et vagy MÁV No.2-öt se hívják oda a döntéshez.

 

..."L" úr munkásságának haszna a további üzemeltetés módjában fog igazán kamatozni.

 

Mi legyen azokkal a vonalakkal ahol a szem.száll megszűnik de marad a vonal?

 - tartsuk ugyanolyan állapotban mert hátha jön arra tehervonat?

 - minősíttessük át vontató vágánnyá?

 - minősítessük át iparvágánnyá?

 - tegyük ideiglenesen forgalmon kívülivé?

 - zárjuk be?

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18061)
DJ. Bakter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18061
Bocsánat, nem arra gondolok, ami ki lesz plakátolva.... Azt szerintem itt már kb. ismerjük, hogy hol lesz üzemszünet március elejétől.

Én annak a 81+4 vonalnak a teherforgalmára lettem volna kiváncsi, amit "L" úr olyan ügyesen összegyűjtött, és utána kisilabizáltátok belőle, hogy melyiken lesz üzemszünet.
Előzmény: monor-21 (18060)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18060

Ez jogállamban nyilvános lenne, de nálunk nem biztos, csak lehetséges, hogy így van.

 

Nálunk is nyilvános lesz.

 

15 nap a meghírdetés határideje, tehát - elvileg - február 16-ig kell bejelenteni, de szerintem egy-két héten belül, még januárban bejelentik.

 

Nagy titok amúgy se lehetne mert sok megyében a megyei nyomdák elkezdik nyomni a tájékoztató plakátokat.

 

Három vonalon, ( 48, 49, 49a) pedig április 1 az átállás mert ott amúgy is március 31-én jár le az eredeti szerződés.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18054)
M41 2127 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18059
OK, köszi az infot!
Előzmény: monor-21 (18058)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18058

Február törölve, mert NEM utasszálítási okokból már nehezen tartható lenne.

 - például a humán partnernek több idő kell,

 

Előzmény: M41 2127 (18055)
M41 2127 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18057
Ez tulajdonképpen egy jó hír, hiszen akkor több időm van még bejárni a maradék vonalakat...

Csak akkor tényleg március legyen...
Előzmény: DJ. Bakter (18056)
DJ. Bakter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18056
Valamelyik topicon már korábban megjelent ez a márciusi időpont, meg különben is T. úr ennek a szakértője, szerintem higgy neki!
Előzmény: M41 2127 (18055)
M41 2127 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18055
Most február vagy március??? Idáig februárról volt szó...
Előzmény: monor-21 (18053)
DJ. Bakter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18054

Ez jogállamban nyilvános lenne, de nálunk nem biztos, csak lehetséges, hogy így van.

 

Ha viszont nyilvános, akkor szívesen olvasnám pl. a GKM honlapján, de csak a 14 mellékvonalról találtam adatokat, azt is csak személyforgalomra.

Előzmény: monor-21 (18037)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18053
Március 3. 24.00- üzemzárás.
Előzmény: D94A (18052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!