Tegnap láttam meg e z t a Topictot ( :o) )! Valóban rulez meg minden. A délutánomat azzal töltöttem, hogy a kinyomtatott reagálásokat olvasgattam... Nem titok én is Trabant ( egyesek szerint Drabbant :o)) tulaj voltam, vagyok (?) mivel nekem 4ü-mű Trabim van. Árpi álruhába öltöztetett gazellának, Lucifer meg torzszülöttnek nevezte. Nos később ehez még lesz hozzásszólásom, de most a kérdés Lucifernek (LUCzL FERencz) megy: ugyan én átolvastam a teljes TOPICot, de nem láttam a történetedet amely a 4ü Trabid égését ecsetelgette volna... megosztanád velem meg a többiekkel?
Szia lemy!
Inkább eladnám, mint vennék egy másikat. Szerettem, meg nosztalgia, de valamivel járni is kellene. Speciel ha egy Suzuki-motorosat vagy egy Fiatosat sikerülne szerválni, inkább beleülnék két gyerekkel, télidőben. És megoldódna a fűtésprobléma is...
BenkoG
Szia BenkoG! Az én nevemben is van Benkő, hehe. Vannak rossz szériák a Trabantok közt is. És: nincs 2 egyforma Trabi, még ha egymás után jöttek is ki a 'szalagról'. Viszont ha egy kocsi elég sok meghibásodást produkál, valószínűleg a sorozat többi db-ja sem sokkal jobb. Ezt tapasztalt Trabiszerelők-szakik állítják. Gyorsan el kén' adni, aztán venni egy másikat. Hátha nem egy másik rossz szériába tenyerelsz bele. Meg nem ártana 12 voltosat szerkózni. MÁr 60-70 körül is kapni nem túl lepattantat. Bár ez lehet, hogy túlzás, mert én tavaly 95-ért vettem a 87-es kombimat (Special), és már legalább 170-180-nál tartok, igaz ,hogy ragyog, mint állat.
Yeah, valóban jó a topic.
Jómagam '92 óta vagyok 2ü tulaj, de megmondom őszintén, nagyon sok gondom volt vele. '82 évjárat, 6 volt, a büszke "limousine" szó szerepel a forgalmiban, de...
Kontrák:
A schwehati reptér mellett a bütyköstengely elégtelen kenése miatt maradtunk ott, két magyar srác (hosszas integetés után) megállt, elsőre kiszúrták a probléma lelkét.
Egyebek: nászutunkon Sopronkőhidán a dinamóban a szénkefét tartó aluprofil eltörött, eggyel nehezen hazaevickéltünk.
Dec. 23-án este 19:30-kor a Tetra Pak előtt az M1-en szétszakadt a kuplungtárcsa.
Február végén este 11 körül Győrből hazafelé a féltengely csapszege kiesett, éjjel gyalog az M1-en (asszonypajti a 7 hónapban...)
Két gyerek + szülők + kiskádbabakocsietetőszékpelusmacinapernyő a tetőn, nagy puffanás, se tüled, se hozzád. Vontatás haza, másnap röffre indul.
Volt még pár kalandunk, de jöjjön a pro:
A lányaim nagyon szeretik a "Dabbantot". Azt gondolom, ez a legfontosabb, a kisebbik ma két éves, de ha lát egyet, akkor nemcsak a szülei figyelmét sikerül a géperejűre felhívni, hanem a fél utcáét is.
Négy felnőtt + egy kicsi baba + tenger cucc átment a Bakonyon, Balatonalmádiig, döglődő feszültségszabályozóval (utólag kiderült, hogy a dinamóból kitört néhány vezetőszál, kevés volt a töltés, ezért nem bírt a mágnes behúzni.
Még egy olyan tulajjal, mint én (Nem vagyok egy kézügyességgel megáldott technikai zseni, aki imádja bütykölni a 2ü gépét), viszonylag sokat kibírt, sokszor a kétbalkezes barkácsolást is, pénzhiány okán (ennek okait kicsit fentebb meg lehet találni).
Szóval egy ideje nem nagyon megy a Trabi, én is félek, a kicsikkel nem szeretnék elakadni sehol sem. Attól függetlenül ha lerobbant, csotrogány Trabit látok, egy kicsit mindig elszorul a szívem. Főleg most, hogy eladósorba került a kicsike, kell a pénz tandíjra, pedig vannak szép közös emlékeink.
BenkoG (egy reménytelen autóimádó)
Akkor érthető. Hát én még nem szaporodtam meg (ahogy Bendegúz kifejezi magát - na hol?) , de ez már OFF. Holnap beszerelem a piezót, hogy legyen hangja az indexnek. Ja, ki tudja, hol lehet tisztességes ablakgumit kapni?Amit vettem a Wesselényiben, az össze-vissza szakadt , szerencsére a belső oldalon. Alig tudta berakni a lakatos.
Kösz Árpi. Lassan hazamegyek. (Otthonról is megy a net, csak hát ugye) SZóval 5-en ültök a Trabiba? Az szabályos? Vagy csak nem érdekes. Egy haveromnak tévedésből 5 személyesre vizsgáztatták a Trabiját, hehe.
lemy!
Sajnos az ablak párásodása nem egyszerűen múlik el. Ha egy hajszárítóval megfújod, az persze használ, csak kissé sok villanyt fogyaszt, az meg a Trabiban elég szűken van.
A párásodás oka ugye nyilvánvaló: nagy relatív páratartalmú levegő kerül a hideg ablakfelületre, és ott kicsapódik a bennelévő vízgőz. Vagyis vagy melegíteni kell az ablakot, vagy leszárítani, ha már lecsapódott rá a víz, vagy megakadályozni, hogy rákerüljön. Talán ez a legegyszerűbb. Én nem használok semmi különöset, és még akkor se nagyon van gondom, mikor családostól (öszesen 5 fő) szállunk be télen. A trükk egyszerű: csak akkor zárjuk be az ajtókat, amikor már jár a motor, és minden levegőt föntre, az ablakra eresztek. Ez csak akkor nem elegendő, amikor a fűtődob belsejében is sok vízgőz van, vagyis nagyon nagy a köd odakint, és oda is sok víz jut be. Az sem árt persze, ha az ablakot sem húzod fel egyből.
Ezzel együtt persze, ha beraksz egy kütyüt, az sokat segíthet. Azt javaslom, hogy úgy alakítsd ki, hogy egy vékony levegőfüggönyt alakítson ki az ablak és közted. Nem próbáltam még, de szerintem fűtés nélkül is jó lehet, ha elég sok a levegő, amit odafújsz.
Árpi! Mégegy: azzal is megelégedne a Trabis, ha nem párásodna be a szélvédője. Ha felraknék egy 12 volt fűtőszálas ventit az ablakba, az használ? Tudod, olyan nevetséges, ahogy törölgetjük a szélvédőt kb 2 percenként.
Te aztán profi vagy a témában. Mivel igen meggyőző a hozzászólásod, így hát lógó orral lemondok a kísérletezésről, illetve várok arra a 'dotált' katidobra. Köszi.
Nézzétek! A Trabi fűtésével a következő a probléma:
1. Kicsi a motor teljesítménye, ezért viszonylag kevés a hulladékhő, amit fűtésre lehet fordítani.
2. Az a kevés hő is túlnyomórészt a kipufogógázzal távozik, köszönhetően a kétütemű üzemnek.
3. Nincs a rendszernek elegendő hőtároló képessége, nincs hűtővíz, ami a terhelési csúcsoknál (pl. gyorsításkor) felvenné a hőt, hogy a következő percben leadja, amikor a lámpánál állsz.
4. Ennek következtében sokszor viszonylag hideg levegőt nyom be a ventillátor.
Vagyis ha 100-zal mész tartósan, akkor viszonylag jól fűt a motor, akkor be is nyomja a ventillátor (menetszélre a meleg levegőnél nem lehet számítani), de ez télen ugye országúton sem egy életbiztosítás, városban meg aztán végképp nincs esély normális fűtésre.
Következmények:
Vagy plusz energiát kell bevinni a rendszerbe, hogy fűts -> inged-gatyád rámegy.
Meg kell fogni a hőt, tárolni, amikor a hő csak átrohanna a rendszeren, tölteni, kis terhelésnél kinyerni. Erre nincs igazán jó ötletem, hogy hogy lehetne olcsón és szabályozás nélkül megoldani.
Be kell rakni egy nagyobb teljesítményű hőcserélőt a kipufogó rendszerbe, ez plusz fojtás, amitől a Trabi elveszítheti az amúgy is kis teljesítménye nagy részét.
Az általam javasolt katalizátoros megoldás egyrészt tárolóként, másrészt kis ellenállású hőcserélőként, harmadrészt plusz energia átalakítóként lép be a rendszerbe hőtani szempontból. Mivel a kétüteműek kipufogógázában nagyon sok az elégetlen szénhidrogén, igen jelentős mennyiségő hő keletkezhet a katalizátorban. (Pont ez a probléma a régebben használatos monolithordozós katalizátorokkal: ha kapnak egy rendes benzinfröccsöt, túlmelegszenek, tönkremennek.)
Lehet persze próbálkozni bármivel, szerintem jó fűtést csak több tízezer forintból lehet kihozni. :o((
Én még mindig reménykedem abban, hogy télre lesz olcsó (támogatott) katalizátor az országban, és akkor kb. egy normál kipufogódob áráért lehet majd megoldani, hogy ne ne fagyjon le a Trabisok lába...
Hűha! Akkor én egy sima, nem fűtőszálas kütyüvel ne is próbálkozzam, ugye? Kár. Na, majd még tökölök a dolgon.Vagy vkinek tán lesz vmi bevált módszere a fűtésre.
Luczi F.!
Kaptam piezot 365 Ft-ért a Nagymező utcában. Egy másik helyen, a Jászai térnél viszont egy kicsit jobb minőségűt láttam 340-ért. Mi van akkor, ha egy 12 voltos ventillátort szerelek a fűtéscső csonkjába a motortérben? Be tudom-e nyomatni az utastérbe a motor hőmérsékletét eredményesebben, mint ha csak menetszéllel történne? Egy számgéptáp ventire gondoltam..
Az én Trabim jól fűtött! :o)))
Egyébként én nem utálom a négyütemű Trabit, csak szerintem teljesen vasból fakarika. Valami vagy legyen végtelenül egyszerű és olcsó, vagy legyen mindenestől korrekt. És azért valljuk be, a négyüteműt is ugyanazok gyártották...
Igazad van, bocs, a 4ü is Trabant, csak torzszülött. Ja, és nekem volt ilyen!
(Amíg le nem égett)
Valahol lentebb a topicban írtam róla, keresd meg.
Egyébként, nem emiatt, de utálom a 4ü Trabit.
A T. zsenialitása pont a 2ü, és az egyszerű kivitel.
Szószerint egyetértek az általad írtakkal.
A 4üből csak a fűtését irigylem.
Na, figyelj csak!
Persze, hogy ide írok, mert a TRABANT 4ütemben is TRABANT!
1. Nagyon sokáig 2ütem volt alattam, de megette az idő vasfoga. Ennyit az ismerésről... :)))
2. 4ütem = 1 mm-rel sem tágasabb, csak drágább és bonyolultabb.
Javítás-szerelés szempontjából visszasírom a 2ü-t. (még kapcs. rajz sincs hozzá)
Nem vagyok szakértő, de a Hortobágy kellős közepén beállt a főtengely - könyvből, cakk-pakk 6000 Ft-ért kicseréltem mindent a motorban újra, ami mozog!
Ezt 4ü-ben nem tudnám.
Ami meg a pluszt illeti - azt hiszem egy kicsit irigykedsz, azért játszod a kékvérűt!
3. Gondoltam, tán akad valaki a jelen topicban, aki TRABANT-párti, s tud segíteni, de bizonyosan nem Rád gondoltam... :(
Mellesleg látsz még valami TRABANT-topicot errefelé?
lemy!
Ha minden jól megy, jövő télre 5-6000 Ft-ért is kaphatsz már katalizátort a Trabihoz. Ma jutott kezembe a Központi Környezetvédelmi Alap új pályázati rendszere, lehet belőle valami. :o))
Sziasztok! Milyen az átlagos Trabifogyasztás városban, illetve országúton úgy kábé? Más: a fűtést a drága katalizátoron kívül hogyan szoktátok feljavítani (mint egy rossz babfőzelék konzervet)?
Szióka!
Űj tag lennék, ez az első beszólásom. Azt kérném tisztelettel, van-é valakinek Trabant 1,1 tip. elektromos kapcsolási rajza?? Megköszönném!
Tetszik a topic, hajrá Trabi!
Szia Luczi Ferencz! Állati jó vagy! Kösz a hasznos információkat! Egyébként most vittem vizsgára a kombim,de csak 2 hónapot kapott, mert az első 2 alsó felfüggesztés lógott (Mozaik u.). Öcsém vett egy scannert.Majd feldobok egy képet a Trabimról, csak előtte nem árt lefényképezni.. Mégegyszer köszi!
Sziasztok!
Nem bírtam megállni, hogy ne írjak. Nekem is volt Trabikám. 8 éves volt, amikor is tavaly karácsonykor negyedszerre törték totálkárosra. Szegény Trabi! Nagyon sajnáltam, amikor eladtuk. 45 rugóért vitték el. Azóta már megjavították és 180-ért árulják.
KGabi!
Teljesen egyet értek veled!