OFF Neked mániád ez a harcos támogatói szemlélet. Nem, hanem jártamban-keltemben ezt látom, ahol tétre (pénzre, erőforrásra) megy a dolog. (Amire persze mondhatod, hogy olyan szemüvegen keresztül nézem, amelyen csak ez jön át. Lehet, nem zárom ki.)
Az állatosra van jó kis teóriám, de azt max. magánban, mert már baromira nem tartozik ide. ON
"mi lenne ha simán odadná a MÁV az illetékes önkormányzatoknak a pályát vonatostól épületestől, aztán nesztek csináljatok vele, amit tudtok." Baj. Az egész ügy lényege az, hogy a vasutat kiirtani még a környékről is. Csakazértis. Mert a fővezér megmondta. Ha már jót nem tud csinálni, legalább valamit fel tudjon mutatni. Ennyit sikerül, meg a diákkedvezmény megvonást. Pfuj...
"15 nap a meghírdetés határideje, tehát - elvileg - február 16-ig kell bejelenteni, de szerintem egy-két héten belül, még januárban bejelentik." Ha addig ki nem rúgják az egész elkúrt bandát. Kicsi az esélye, de történtek már csodák...
"Van annál gyakorlatiasabb szempont, mint hogy ki mennyi "harcost" (pénzt, érvet, embert) tud felsorakoztatni a maga elképzelése mellett?" Neked mániád ez a harcos támogatói szemlélet. Régen rossz, ha mindenki csak ebben tud(na) gondolkodni. Reménykedem, hogy még ma is vannak fejlettebb intelligenciával megáldott emberek is. Régen mindenesetre voltak, mert akkor nem nagyon nőttünk volna ki az állatvilágból.
Ja, ezaz. Ha már az ál amnak és a MÁVnak úgysem kell, adják oda az önkormányzatoknak, azok megvesznek hozá egy BZ-t vagy BC-t és indulhat(na) a mandula(avagy a bakterház:-)!!!!
Egyetértek!!! A legnagyobb bajom nekem is az, hogy ha leáll a forgalom, felszedik a síneket, és ha már 1 helyen megszűnik a folytonosság, akkor járhatatlan a pálya, stb.... (én amúgy lelkes hajtányos vagyok :) Jelenleg nincs olyan hivatalos szervezet, ami ezeknek a vonalaknak a turizmus céljából való megmentését szorgalmazná (Németek pl. pénzt is áldoznának ilyenekre...) Létre kéne hozni vmi alapítványt, ha sem a MÁV-nak sem az önkormányzatoknak nincs pénze ilyesmire. Nekem pl. a 64-es vonal a szívem csücske, és ott aztán tényleg van látnivaló is!!! (na jó, a 11-es meg a 87-es is, de ehhez lakom közel..) Reméljük lassan enged a MÁV a merevségéből és létrejön vmi.... csakhogy fogy az időnk és vele együtt a sinek is!!!
Elmondom a véleményem a mellékvonalakról. Kicsit hosszú lesz, bocs...
Na, vicinálisok-mint mindenki tudja- annak idején kifejezetten a teherforgalom miatt építették, a személyforg. úgymond mellékes volt, az állomásokat nem az utasok, hanem a teherszálítók igényei szerint helyezték el. Ezek a vonalak" ... Helyiérdekű Vasút Rt."-ként épültek, a fő részvényesek gyakran olyan feltételhez kötötték a támogatást, hogy a birtoka felé kanyarodjon a vasút és ott legyen az álomás is. Lásd Karád vagy Kötcse-Csicsal(ma Somogymeggyes). A Kaposvár-Felsőmocsolád vonalrész pedig kifejezetten a kaposvári cukorgyár miatt épült. Mivel ma a vicik többségén minimáis vagy egyáltalán nincs teherszálltás, így kijelenthetjük hogy a vicik eredeti funkciójukat elvesztették. DE ez NEM azt jelenti hogy be kell zárni!!!!!
Megldásra van pár javaslatom:
1:Megállóhelyek áthelyezése (ha lehet) a településekhez közelebbi helyre,illetve új megállók léesítése a 100 évnél újabb településrészekhez. (pl. a 35-ös vonal a Kaposvári egyetem mellett megy el, de nem áll meg.)
2: utasbarátabb menetrend, párhuzamos buszok megszüntetése ill. csökkentése ellenben a vasútállomásokra ráhordó buszok indítása a környező falvakról.
3: Ha lehetséges(pl.27-es vonal) a fővonalakat összekötő "elkerülő" járatok indítása, melyek a fővonai járatokhoz csatlakoznak és csak a nagyobb helyeken áll meg.
4: Ha semmi nemjön be és a helyi forgalom úy semfogja haszmálni,akkor turista-vonalként használni és nosztalgavonatot járatni(BCmot)esetleg szerezett prorgramokal.
5: Ha ez se jön be(semmi érdekes nincs a környéken) vagy ritka rossz állapotú, akkor hajtánypályaként használható, szervezett menetrenddel, megfelelő nyilvánosságal, stb.
Peti, ez a buszelleneség már kóros…. Ha csúcsban zsúfolt a busz, akkor az a baj, ha csúcsban nem zsúfolt, akkor pedig az, hogy akkor csúcson kívül biztos kihasználatlan.
És pont a busznak rovod fel, hogy ráfizetéses?
Vonattal mindezek természetesen biztos nem fordulhatnak elő…
Ez igaz, ezért is lenne jobb, ha naponta min. 1 vonat végigmenne rajta csak, h ne lopják el a síneket. De ha már annyira ragaszkodnak hozzá, mi lenne ha simán odadná a MÁV az illetékes önkormányzatoknak a pályát vonatostól épületestől, aztán nesztek csináljatok vele, amit tudtok.
Ha egy vonal mentén eladják az épületeket, visszamondják a vízvételezési szerződéseket, stb., az az általad idézett kategóriák közül melyekbe fér bele?
Én is köszönöm. már készülök filmezni, de most éppen lázasan fetrengek (meg netezem).
Kép: a fél ötös Vácig tartó "kirándulóvonat" indulásra vár kb. 4 óra tájban Romhány állomáson 1975-76 táján. Ez a legalább 3 Bahv-s szerelvény mindig tele volt, Bánktól időnként zsúfoltság volt. Ez vitte a váci, pesti diákokat a koleszokba, a hétvégi ingázókat. Nyáron se volt kisebb a kihasználtság, mivel Bánk felkapott nyaralóközpont volt, sok hétvégi telekkel.
Az biztos, hogy drága! Vajon mit szólna a GM egy horrorisztikus környezetvédelmi bírsághoz?:-)) Nyunyuka: Sztem azért nem adják át, mert: Magyarok vagyunk és irígyek( dög, tehén, szomszéd...) A vasúti félistenek olyan követelményeket támasztanának, hogy... Azaz mivanhaveszelegymozdonytéskocsikat? Úrissteenn!! A fémtolvajoknak lesz munkájuk és addig sem a fővonalakat lopják.
Végre jó hír, ha a jobboldali média kezd foglalkozni a témával. Remélem elég hangos lesz, hogy legalább a 84-es vonalat meg lehessen menteni, mert az tényleg értelmetlen pusztítás.
A többin még nem jártam, de januárban tervezem bejárni azokat is.
Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.
Cseles fickók, mert a megszűntetés, rekultiváció költségét nem kalkulálják bele a buszra való áttérésbe, mert máris nem lenne olyan szép a menyasszony :-(.
A valóban 0 teherforgalmú vonalakat miért nem adják oda a hajtányosoknak, hogy "nesztek, szórakozzatok vele"?
Egy biztos, ha ezekről a vonalakon elmegy az utolsó döcögény, rögtön elkezdik lopkodni. A fővonalakon nem tudják hatékonyan megakadályozni a fémlopást. Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.
Bocsánat, nem arra gondolok, ami ki lesz plakátolva.... Azt szerintem itt már kb. ismerjük, hogy hol lesz üzemszünet március elejétől.
Én annak a 81+4 vonalnak a teherforgalmára lettem volna kiváncsi, amit "L" úr olyan ügyesen összegyűjtött, és utána kisilabizáltátok belőle, hogy melyiken lesz üzemszünet.