Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18089
OFF
Neked mániád ez a harcos támogatói szemlélet.
Nem, hanem jártamban-keltemben ezt látom, ahol tétre (pénzre, erőforrásra) megy a dolog. (Amire persze mondhatod, hogy olyan szemüvegen keresztül nézem, amelyen csak ez jön át. Lehet, nem zárom ki.)

Az állatosra van jó kis teóriám, de azt max. magánban, mert már baromira nem tartozik ide.
ON

hm
Előzmény: gumpy (18085)
gumpy Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18088
Végre egy értelmes ember!
Csak sajnos ezzel a véleménnyel egyhamar nem fogsz ezen a területen karriert építeni.
Előzmény: siófok35 (18081)
gumpy Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18087
"mi lenne ha simán odadná a MÁV az illetékes önkormányzatoknak a pályát vonatostól épületestől, aztán nesztek csináljatok vele, amit tudtok."
Baj. Az egész ügy lényege az, hogy a vasutat kiirtani még a környékről is. Csakazértis. Mert a fővezér megmondta. Ha már jót nem tud csinálni, legalább valamit fel tudjon mutatni. Ennyit sikerül, meg a diákkedvezmény megvonást. Pfuj...
Előzmény: Törölt nick (18077)
gumpy Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18086
"15 nap a meghírdetés határideje, tehát - elvileg - február 16-ig kell bejelenteni, de szerintem egy-két héten belül, még januárban bejelentik."
Ha addig ki nem rúgják az egész elkúrt bandát. Kicsi az esélye, de történtek már csodák...
Előzmény: monor-21 (18060)
gumpy Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18085
"Van annál gyakorlatiasabb szempont, mint hogy ki mennyi "harcost" (pénzt, érvet, embert) tud felsorakoztatni a maga elképzelése mellett?"
Neked mániád ez a harcos támogatói szemlélet. Régen rossz, ha mindenki csak ebben tud(na) gondolkodni. Reménykedem, hogy még ma is vannak fejlettebb intelligenciával megáldott emberek is. Régen mindenesetre voltak, mert akkor nem nagyon nőttünk volna ki az állatvilágból.
Előzmény: hmsoft (18051)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18084

Hozz egy önkormányzatot.

Odaadjuk.

Előzmény: siófok35 (18083)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18083
Ja, ezaz. Ha már az ál amnak és a MÁVnak úgysem kell, adják oda az önkormányzatoknak, azok megvesznek hozá egy BZ-t vagy BC-t és indulhat(na) a mandula(avagy a bakterház:-)!!!!
Előzmény: Sínpótló (18082)
Sínpótló Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18082
Egyetértek!!!
A legnagyobb bajom nekem is az, hogy ha leáll a forgalom, felszedik a síneket, és ha már 1 helyen megszűnik a folytonosság, akkor járhatatlan a pálya, stb.... (én amúgy lelkes hajtányos vagyok :)
Jelenleg nincs olyan hivatalos szervezet, ami ezeknek a vonalaknak a turizmus céljából való megmentését szorgalmazná (Németek pl. pénzt is áldoznának ilyenekre...) Létre kéne hozni vmi alapítványt, ha sem a MÁV-nak sem az önkormányzatoknak nincs pénze ilyesmire.
Nekem pl. a 64-es vonal a szívem csücske, és ott aztán tényleg van látnivaló is!!! (na jó, a 11-es meg a 87-es is, de ehhez lakom közel..)
Reméljük lassan enged a MÁV a merevségéből és létrejön vmi.... csakhogy fogy az időnk és vele együtt a sinek is!!!
Előzmény: siófok35 (18081)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18081

Elmondom a véleményem a mellékvonalakról. Kicsit hosszú lesz, bocs...

Na,  vicinálisok-mint mindenki tudja- annak idején kifejezetten a teherforgalom miatt építették, a személyforg. úgymond mellékes volt, az állomásokat nem az utasok, hanem a teherszálítók igényei szerint helyezték el. Ezek a vonalak" ... Helyiérdekű Vasút Rt."-ként épültek, a fő részvényesek gyakran olyan feltételhez kötötték a támogatást, hogy a birtoka felé kanyarodjon a vasút és ott legyen az álomás is. Lásd Karád vagy Kötcse-Csicsal(ma Somogymeggyes). A Kaposvár-Felsőmocsolád vonalrész pedig kifejezetten a kaposvári cukorgyár miatt épült. Mivel ma a vicik többségén minimáis vagy egyáltalán nincs teherszálltás, így kijelenthetjük hogy a vicik eredeti funkciójukat elvesztették. DE ez NEM azt jelenti hogy be kell zárni!!!!!

Megldásra van pár javaslatom:

1:Megállóhelyek áthelyezése (ha lehet) a településekhez közelebbi helyre,illetve új megállók léesítése a 100 évnél újabb településrészekhez. (pl. a 35-ös vonal a Kaposvári egyetem mellett megy el, de nem áll meg.)

2: utasbarátabb menetrend, párhuzamos buszok megszüntetése ill. csökkentése ellenben a vasútállomásokra ráhordó buszok indítása a környező falvakról.

3: Ha lehetséges(pl.27-es vonal) a fővonalakat összekötő "elkerülő" járatok indítása, melyek a fővonai járatokhoz csatlakoznak és csak a nagyobb helyeken áll meg.

4: Ha semmi nemjön be és a helyi forgalom úy semfogja haszmálni,akkor turista-vonalként használni és nosztalgavonatot járatni(BCmot)esetleg szerezett prorgramokal.

5: Ha ez se jön be(semmi érdekes nincs a környéken) vagy ritka rossz állapotú, akkor hajtánypályaként használható, szervezett menetrenddel, megfelelő nyilvánosságal, stb.

DE: NE SZÜNTESSÜK MEG!!!!

gabor144 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18080
Peti, ez a buszelleneség már kóros…. Ha csúcsban zsúfolt a busz, akkor az a baj, ha csúcsban nem zsúfolt, akkor pedig az, hogy akkor csúcson kívül biztos kihasználatlan.  

És pont a busznak rovod fel, hogy ráfizetéses?

 

Vonattal mindezek természetesen biztos nem fordulhatnak elő…

Előzmény: v_peti (18006)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18079

Megpróbálták.

 

Nem kérik.

 

 

Előzmény: Törölt nick (18077)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18078

Nem tudom.

 

Ez ingatlanügy.

 

Van erre a MÁv-nak egy külön Ingatlangazdálkodási Igazgatósága.

 

Kérdezd meg tőlük.

 

Vízvételezési jogi ügyekben igen gyenge vagyok.

 

 

 

Előzmény: marslakó (18075)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18077
Ez igaz, ezért is lenne jobb, ha naponta min. 1 vonat végigmenne rajta csak, h ne lopják el a síneket. De ha már annyira ragaszkodnak hozzá, mi lenne ha simán odadná a MÁV az illetékes önkormányzatoknak a pályát vonatostól épületestől, aztán nesztek csináljatok vele, amit tudtok.
Előzmény: D94A (18065)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18076

Helló!

 

Tudnál egy mailcímet küldeni az enyémre?

Előzmény: aerotrain (18074)
marslakó Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18075
Ha egy vonal mentén eladják az épületeket, visszamondják a vízvételezési szerződéseket, stb., az az általad idézett kategóriák közül melyekbe fér bele?

Bármelyikbe?
Előzmény: monor-21 (18062)
aerotrain Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18074
A valóban 0 teherforgalmú vonalakat miért nem adják oda a hajtányosoknak, hogy "nesztek, szórakozzatok vele"?
www.draisinentour.at


Engem kiátkoztak a topicból, amikor ennek a lehetőségeit próbáltam taglalni, szóval óvatosan a témával!

Igaz, ami igaz: azóta utánanéztem, és ez tényleg nem olyan egyszerű, mint amilyen egyszerűnek első ránézésre tűnik.

De: nem kivitelezhetetlen, továbbra is fenttartom eme véleményemet!
Előzmény: _nyunyuka (18066)
kis59 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18073

Én is köszönöm. már készülök filmezni, de most éppen lázasan fetrengek (meg netezem).

Kép: a fél ötös Vácig tartó "kirándulóvonat" indulásra vár kb. 4 óra tájban Romhány állomáson 1975-76 táján. Ez a legalább 3 Bahv-s szerelvény mindig tele volt, Bánktól időnként zsúfoltság volt. Ez vitte a váci, pesti diákokat a koleszokba, a hétvégi ingázókat. Nyáron se volt kisebb a kihasználtság, mivel Bánk felkapott nyaralóközpont volt, sok hétvégi telekkel.

Hajh, hogy változik a világ.....

Előzmény: monor-21 (18058)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18072

" Vajon mit szólna a GM egy horrorisztikus környezetvédelmi bírsághoz?"

 

Egy cég a vonalbezárós lobbyval, így nem kell MA MÉG félniük.

Előzmény: D94A (18070)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18071

"A fémtolvajoknak lesz munkájuk és addig sem a fővonalakat lopják."

 

A lehetsőégek újabb "vállalkozókat" vonzanak, és egy nehezen megállítható folyamathoz vezet. A fővonalat ugyanúgy lopják, csak többen lesznek.

Előzmény: D94A (18070)
D94A Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18070
Az biztos, hogy drága! Vajon mit szólna a GM egy horrorisztikus környezetvédelmi bírsághoz?:-))
Nyunyuka:
Sztem azért nem adják át, mert:
Magyarok vagyunk és irígyek( dög, tehén, szomszéd...)
A vasúti félistenek olyan követelményeket támasztanának, hogy... Azaz mivanhaveszelegymozdonytéskocsikat? Úrissteenn!!
A fémtolvajoknak lesz munkájuk és addig sem a fővonalakat lopják.
Előzmény: kkalmi (18069)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18069
A rekultiváció nagyon drága. A legjobb példa a jelenleg is "meglévő" Bicske-Székesfehérvár vasútvonal.
Előzmény: D94A (18065)
kkalmi Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18068

Végre jó hír, ha a jobboldali média kezd foglalkozni a témával.
Remélem elég hangos lesz, hogy legalább a 84-es vonalat meg lehessen menteni, mert az tényleg értelmetlen pusztítás.

A többin még nem jártam, de januárban tervezem bejárni azokat is.

Előzmény: D94A (18052)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18067

Nem.

Romhányba továbbra is fog járni.

 

A mostani 14 között három olyan van ahol az elmúlt 8 hónapban nem volt teher, 88, 112, 129.

 

A többin volt.

 

Valamennyi.

a legtöbb a 84-es napi egy tehervonata Kál és Recsk között, a legkevesebb a 152-es 26 naponkénti, egy tehervagonos tehervonata.

 

 

Előzmény: Benbe 3.0 (18064)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18066

Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.

 

Cseles fickók, mert a megszűntetés, rekultiváció költségét nem kalkulálják bele a buszra való áttérésbe, mert máris nem lenne olyan szép a menyasszony :-(.

 

A valóban 0 teherforgalmú vonalakat miért nem adják oda a hajtányosoknak, hogy "nesztek, szórakozzatok vele"?

 

www.draisinentour.at

 

Előzmény: D94A (18065)
D94A Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18065
Egy biztos, ha ezekről a vonalakon elmegy az utolsó döcögény, rögtön elkezdik lopkodni. A fővonalakon nem tudják hatékonyan megakadályozni a fémlopást. Miért gondoljuk, hogy ezeket a mellékvonalakat megkímélik? Szerintem csak a teljes rekultiváció jöhet szóba.
Előzmény: monor-21 (18062)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18064
Üdv!

A "hátha jön" és a "jön" miképpen szerepel a tervekben?
Pl. a romhányi heti háromszor "jön" az azt fogja jelenteni, hogy az is megszűnik?

B
Előzmény: monor-21 (18062)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18063

nem megy.

Próbálkoztam több féleképpen, nem megy.

Hívj fel és megbeszéljük.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18061)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18062

.."L" úr munkássága és az üzemszünet között, ok-okozati összefüggés nincs.

Ahogy a nyári 28-as bizottság és a mostani 14 vonal között sincs közvetlen összefüggés.

 

Akik döntenek, se "L" urat, se engem, de még a MÁV Nio.1-et vagy MÁV No.2-öt se hívják oda a döntéshez.

 

..."L" úr munkásságának haszna a további üzemeltetés módjában fog igazán kamatozni.

 

Mi legyen azokkal a vonalakkal ahol a szem.száll megszűnik de marad a vonal?

 - tartsuk ugyanolyan állapotban mert hátha jön arra tehervonat?

 - minősíttessük át vontató vágánnyá?

 - minősítessük át iparvágánnyá?

 - tegyük ideiglenesen forgalmon kívülivé?

 - zárjuk be?

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18061)
DJ. Bakter Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18061
Bocsánat, nem arra gondolok, ami ki lesz plakátolva.... Azt szerintem itt már kb. ismerjük, hogy hol lesz üzemszünet március elejétől.

Én annak a 81+4 vonalnak a teherforgalmára lettem volna kiváncsi, amit "L" úr olyan ügyesen összegyűjtött, és utána kisilabizáltátok belőle, hogy melyiken lesz üzemszünet.
Előzmény: monor-21 (18060)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.04 0 0 18060

Ez jogállamban nyilvános lenne, de nálunk nem biztos, csak lehetséges, hogy így van.

 

Nálunk is nyilvános lesz.

 

15 nap a meghírdetés határideje, tehát - elvileg - február 16-ig kell bejelenteni, de szerintem egy-két héten belül, még januárban bejelentik.

 

Nagy titok amúgy se lehetne mert sok megyében a megyei nyomdák elkezdik nyomni a tájékoztató plakátokat.

 

Három vonalon, ( 48, 49, 49a) pedig április 1 az átállás mert ott amúgy is március 31-én jár le az eredeti szerződés.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (18054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!