A tehergk. nem semmi, a 603-as motorja van benne (az ugyanis eredetileg ehhez az autóhoz készült a hadsereg megrendelésére!!!) és központi csővázas lengőtengelyes, SŐT PORTÁLTENGELYES mint az Unimog (csak nem biztos hogy az volt előbb). Összkerékhajtású, terepváltós, diffizár mindenhol. Elöl-hátul torziós rugózású... Szóval nagyon nem gyenge!! Mivel Unimog osztály, nem biztos hogy nagyvasnak számít. Teszek be valahogy linket ahol vannak róla videók akció közben. Mindenen átmegy.
Nos elnézést. A Marzalba szánt hathengeres nem V- hanem soros volt. A Bizarrini féle V12-est ugyanis nem keresztben, hanem hosszában szerlték keresztül. A Marzal véglegesített változata az Espada már az eredeti 4 literes V12-est kapta. (Ennyit számít, ha a szakirodalom és a számítógép egymástól egy emeletnyi távolságra van)
Hát speciel nem tudom mit kezdenél egy ilyen váltóval... :-(((((
A második kép meg az angol márkaklub titkárának a gépe, egy T613-as épített, 4.360 köbcentis motorral (mintha egy késői T700 lenne) állítólag brutál, szerintem a legjobb 613-om lehet. És így szemre se rossz... Azzal dicsekszik hogy egy cseh gyári fickó csinálta neki a motort Porsche dugókkal, hengerekkel, hajtókarokkal stb. Csak a főtengelyen köllött reszelgetni valamit. Belül bőrös meg amit akarsz. Szóval így mulat egy angol úr :-)))))
Namost ugye ez egy ilyen inkognitó-autó, semmi hivalkodós márkajelzés vagy ilyesmi úgyhogy az úrvezetők elnéznek felette, a spoileres suzukisok szintén, de van egy-két béemvés aki elfelejt előre nézni meg autóismerők akiknek megfájdul a fejük a gondolkodástól pl. ilyeneket hallok a félig lehúzott ablakon beszűrődni menet közben hogy "Odanézz!" meg "Mi ez SAAB?!" Ma pölö egy Seatos brigád simán utánamfordult a belső sávból jobbra és menet közben párszor megkerültek minden oldalról hogy majd kiestek az ablakokon mind a négyen, persze hízott a májam (nem iszok soha) nem tudom rá bírtak-e jönni hogy mi van csak játszottam az eszem mintha fel se tűnne hogy fejtörést okozok nekik. De sokan odajönnek kérdezni hogy most akkor mi van? "Én ilyet még nem láttam!" A mosóban mondtam gyanútlanul hogy a csomagtartót is csinálják már meg, erre jön utánam az ember hogy van egy kis baj, bennehagytam egy komplett motort! :-)))) (Ez speciel jó fej volt.) Csak sajnos mindenkinek a harmadik kérdése hogy mennyit fogyaszt miután megtudja hogy V8-as, azt hiszik ez valami elefánt. A belmérete mondjuk az is, garantálom hogy az "S" merci kisebb!!! Utastér hosszában mindenképpen, lábterek, ülések mérete, fejtér tekintetében. Külső szélessége annak mondjuk tíz cetivel nagyobb, nyilván ez belül is érződhet de a hátsó sor ülőlapja ebben jóval hosszabb és a látér is nagyobb szerintem. Szóval óriási belül és a nagy ablakok még szellősebbé teszik amit még a dilettáns utasok is szóvá szoktak tenni, mert igen jó a kilátás odabentről. Nem vagyok egy kicsit unalmas? Még abban a stádiumban vagyok hogy csak a szépet látom. El kell telnie pár évtizednek hogy feltűnjön valami hibája... :-)))))))))))))))
Hatigen, en is beallnek a probara varok soraba... kene valamit egyeztetni, hogy idoben el tudjak suhanni a feher repuloszonyeggel, ha mar a nyaron nem jott ossze...
btw, nemtom, lehet, csak nekem uj, mert ma vagyok eloszor Mo-n a heten, es voltam teszkoban, szal az autopiacban egy nagyon szep prototipusnak a kepet talaltam... 603- (nemtommi, valamilyen betu). Naggyon bejott... :)
De én mentem ma is egyet a 613-assal, 4000-ret forog 150-nél! Harmadikban... A 168 lóerőt 5200-nél adja le, névleges fordulatszám (piros mező kezdete) 5600. Lehet számolni! 5200-nél 195 km/h. Mondom harmadik fokozatról beszélünk. Negyedikben 200-nál 4000 a fordulat... Többet nem is próbálkoztam mert ez mégiscsak egy öregecske autó, még befecskendő sincsen rajta, csak két Skoda (Jikov 32EDSR) karbi. Azért lépeget. Országúton 11 lityit nyakal a V8. Persze 2000-res fordulaton utazik 100-zal, így könnyű. Átlagnak eddig 14-et mérek, ebben sok helyben járatás, állítgatás, szerelés, ökörködés, gyorsulási és végsebességpróba is benne van. És kitör az emberből néha a versenyszellem, hogy milyen hangja is van a gépnek HA MEGY? Mint ma este is... :-))))))))))
Ez a korabeli Maserati és OSCA szériák mellett nagyon is elképzelhető. Sőt, később sem volt sokkal jobb a helyzet, ha a Cisitalia, Pegaso, vagy éppen a Pantera előtti DeTomaso darabszámokra gondol az ember. Voltak azért még ennél is kisebb szériájú motorok! Nyolchengeres boxer dízelmotor az Ikarushoz, V8-as Csepel, háromhengeres 1,6-os a Wartburghoz, hathengeres kétütemű (gyakorlatilag két külön motor) a Saabhoz, vagy a Marzalba szánt V6-os Lamborghini.
Elnézést az offolásért, de tegnap hajnali négyig ilyen különlegességeket hajkurásztam a neten. Íme egy Frua karosszálta Volvo prototípus, 1967-ből:
Érzésem szerint az Ön által említett V8-asból tíz darab se készült, talán még öt sem de lehet hogy keverem valamivel. És egy darab maradt fent vagy lett újraépítve. Olvastam valaha egy ilyen sztorit itáliából de a nevére már nem emléxem.
TATRAFAN: és a 613-nak 160-nál mennyit forog a motorja?
Egyébként egy újállapotú elárvult fullextrás skoda fabia kombi szokott sírdogáni az udvarunkban mert a gazdája elhagyta egy fekete sárkányért:-))) Mondjuk értem a gazdáját.......
Kiengesztelődtem! :-)))) Az a helyzet hogy ennyi hely (se) volt. Örültem a kis lehetőségnek. Különben a LEGkisebb V8-at nyilván szériagyártmányra értettem, talán így is írtam...