Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Nem kelt el a helikon, 450 000Ft kevésnek bizonyult az eladó szerint .Most már kíváncsi lennék ,a minimál árra ?Vagy csak megmérettetés volt ,az árverés lejárati időpontját is előrébb hozta .Vajon nem is volt eladó ,vagy beijedt hogy elkell ?
Ennyit a Helikonról és az eladók ár elképzeléséről. Kari négyszázötvene is kevés volt az " Öreg Józsinak". Ilyenkor csak azt nem értem, hogy miért nem írja ki az eladó a minimálárat.
Egy nagyon régi ( 1958-as ) "Ezermesterben" jelent meg ez a leírás, amikor egy Pannónia és egy Előre motort házasítottak össze. Az Előre állórészét és forgórészét szerelték bele a Pannónia eredeti fogaskerék áttételes forgózsámolyába. Így egy erős forgózsámolyos motort építettek. Természetesen ehhez néhány külön alkatrészt kellett elkészíteni. Véleményt még nem tudok mondani, de hiszek a cikkírónak, aki igen komoly szaktekintély volt. Szeretnék én is egy ilyen motort készíteni. A külön készítendő alkatrészeken kívül már mindenem megvan. Hozzájutottam egy olyan kasznihoz, amiből " Árpád" sínbuszt szeretnék építeni. Erről néhány képet feltettem a testvér fórumra. Ennek a hajtása lesz egy ilyen motor és egy Pannónia kocsi forgózsámoly. Remélem a nyáron elkészülök vele. Amikor kész lesz egy videót készítek majd a futásáról.
A Pannónia mérföldekkel rosszabb konstrukció mint az Előre.A legnagyobb probléma a két motor összehangolása,ami akár egy pici ütés után semmissé válhat,már ha sikerült a dolog.Egy három napos kiállításon egy Pannónia forgórész biztos,hogy tönkre megy,de lehet több is.
A Helikon betegségeit PV topic társ jól összefoglalta.
A pénzverde által gyártott játékvasutak közül az Előre az amivel folyamatosan lehet játszani,sajnos a kocsikapcsolók nem alkalmas tolatásra,de könnyen cserélhetőek.
A Helikonoknak egy gyenge pontjuk van de az háromszorosan.
Először is csak egy motor van benne ellentétben a Pannónia 2 motorjával szemben így a vonóerő máris kb a fele. A második forgózsámoly csak áramszedő. Igaz a hajtott kerekekre gumigyűrűt raktak a jobb tapadás érdekében, de ez nem helyettesít egy másik motort.
A Helikonnak permanmágneses a motorja így az "állórész mágnese" egy előre feldelejezett mágnes ami szép lassan de az évek során veszít az erősségéből. A Pannónia állórésze gerjesztett így nem ,hogy gyengébb lenne az évek során hanem erősebb mivel az ötvenes években 220V volt (vagy annyi sem) ma pedig min 230V (néha 235-240) a feszültség.
A Helikon leggyengébb pont a fogaskerék ami műanyagból készült és hajlamos volt az "eldarálásra".
(+ vmi fogaskerekek fogszámának nem megfelelő tervezése is közrejátszik ebben).
A Pannónia réz fogaskerekei nem kopnak.
ui: készült rézfogaskerekű Helikon is. (vagy az évek során kicseréltek jónéhányat rézre).
Többször érintettétek már itt a HELIKON mozdony sérülékenységét. Ez miben áll, mi (avagy mik) voltak a gyenge pontjai? (Nekem csak ELŐRE mozdonyaim voltak.) Ehhez kapcsolódó kérdés, hogy a PANNÓNIA mozdonyok is küzdöttek e ilyen nyűgökkel, avagy az ELŐRE szériához álltak inkább közelebb és strapabírók voltak?
Laci megadta a drótpostáját, ezért a vásárlást azon ildomos bonyolítani. Egyébként szívesen segítek, mint ahogy más topiktárs is, ha kérdésed van. Az én drótpostám : gyzpatay@freemail.hu
Most akkor azt mondod, hogy a 27 ezer lenne reális. Alapban 30-at írt és úgy, hogy irányár. Most akkor nem igazán értem az első hozzászólásodat... Vagy csak, hogy mondj-írj pár "okos" sort?
Sziasztok....Szeretnék belépni ide a csoportba, mert úgy érzem itt a helyem.....Sok kérdésem lenne és sok mindent szeretnék még beszerezni, remélem tudtok majd segíteni ezekben....Előre is köszönöm...:)
Amennyiben Budapesten, vagy a környékén laksz, érdemes lenne az általam már emlegetett " Játékudvar " boltba bevinned a mozdonyt. Szerdán voltam benn és már régóta nincs mozdonyuk. A tiednél egy kicsit kopottabb teherkocsi 7 000 Ft-ért van több is. Ezt az árat gondolom maximumnak és a mozdonynál pedig 20 000Ft. Természetesen a boltban ennél kevesebbet adnának érte, de az ő áruk lehetne egy viszonyítási alap. A Vaterára feltett dolgok árai kivéve néhány ritkaságot, nincsenek köszönő viszonyban a kereslet - kínálat által kialakított arányokkal. Én is szívesen lennék egy Helikon szerelvény gazdája, de ezeknek az ára a ritkaságuk miatt az egekben van. Ugyanakkor egy Előre mozdony sokkal strapabíróbb, de ez a gyűjtőket nem tántorítja el. Akinek egy Helikonja van, az soha nem játszik vele, hanem vitrinben tartja és ott gyönyörködik benne. Az öt Előre mozdonyomért - tizenkét eredeti kocsival, közöttük néhány ritkasággal, replikákkal, váltókkal, sínekkel, tápegységekkel együtt - soha nem adnának egy komplett Helikon egységet. Más kérdés, hogy nem is cserélném el, mert játszom velük.
Visszatérve a két jármüvedre- eddig itt a fórumon senki sem mozdult rá. Pedig tényleg szép állapotban vannak. Ilyen a piac.
Sziasztok helikon vasút a Vaterán 351 000 Ft .És a minimál árat még nem érte el ,akit még érdekel az még 5 napig licitálhat rá .Sajnos nem az enyém ,szép gyári festés +doboz + trafó és sín .Remélem akinek még nincs helikonja az rámegy .
Előre bocsájtom, hogy nem vagyok és leszek rá vevő. Nagyon szép állapotban maradtak meg a járművek, de az árát egy kicsit neccesnek tarom. Magam is az Előrét gyűjtöm, de a jó állapotuk mellet ezek nem ritkaságok , ezért az általad közölt irányárat nehezen fogod elérni. Más lenne a helyzet, ha a mozdony mellett egy tartálykocsi lenne. De próba - szerencse, hátha valakinek megtetszik.