Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Én most jöttem haza autóval . Esik valami , de a 2/á forgalmának nem igazan venni észre ,hogy kevesebben lettünk volna . De a baloldai sáv szinte zavartalan volt , lehetett haladni is .
Nincs az olyan messzire, mi az a plussz 1 órahossza ?
Ne rotakésért indulj, hanem egy jó vásározós napot köll betervezni február 2.-ára, lehet mönni családostól. Van ott kecskétől a lóig szinte mindön állat is. Traktor, pótkocsi, darálók, magtisztítók, passzírozók, régiségök, ruhák, cipők, takarmány és zöldség-gyümölcs, első osztályú lángos, kajálni vagy 15-20 helyön lehet mindönféle sülteket is.
Rengeteg traktor és munkagép, gumik mindön különlegös méretben, alkatrész, szerszámok és csavarok. Ami nincs ott, azt röndölésre legyártják jó minőségben.
Azt legfeljebb a fiad tudja mert én tuti nem ,én csak a facebokos oldalon vagyok ismerős . Vagy a neten rákeres a Hudjik PR Temerin oldalára . Hardrox acéllal dolgznak az ekevas nekem pl már biztos elég lesz ,de még a nyáron egy kormány lemezt valahogyan veszek egy kisebbet és azt adoptálom az én ekémhez .
Én mögnézném vasárnap a Rúzsai vásárban most vasárnap, vagy kimönnék a Zentai vásárba (az első vasárnap mindön hónapban), esetleg kavicsos adna egy Temerini telefonszámot ahol gyártanak sok mindönt.
Csinálok a yanmar talajmaróhoz új tengelyt, már a kapatagok meg vannak, csak a kések nincsenek még meg. Kell 12x4 db kés, aminek a furatok 70 mm távolságra vannak. Ívelt rövid kapákat keresek. Szerintetek hol lehet legolcsóbban hozzájutni??? A szervizben az új tagok darabja 5800 ft. Én a12 db 5000 ért vettem egy öreg szakitól akinek a padláson volt 12 egyforma. gondolom a kések 1000-1500 ból kijön darabja. Várom a tippeket Tőletek.
Tartalékosként voltam bent és az egyik volt iskola társam csepelen ült, és már a tiszt ott üvöltött vele állítsa már le a csepit, csak szegény nem tudta ! Odaléptem hozzá köszöntem neki és a gázpedált vissza húzva már le is hörgött a csepel !
Itt nem kellet nekik nehezíteni a feladatom , mondjuk annyira nem is törtem magam rajta . Pedig biztos élvetem volna , de kimaradt . Igaz nem is értettem miért is kellett nekem ott lenni azon a kitelepülésen , én csak 2 hétre voltam oda vezényelte . S talán másnap már mentem is el onnan .
Súlynál már jól álltak ,de a Rába -Man is ilyen volt azok alatt is torziós rudak voltak mint a tára alatt . De ha volt rajtuk pár tonna akkor már egyenesen álltak .
A váltógom alján volt egy fordító kapcsoló ,lehet valamiért onnan kiktatták a botkezűek miatt ! Milett volna velük hagy patak gátjáról kellett volna felvinni agyagon egy jókora eső után amit pont lent értünk meg egy olyan 10 perces felhőszakadás volt ! Nem tudtam felvinni csak úgy hogy lekaprtattam vele a felső pötyőt de vagy 100 szor mentem neki vele az emelkedőnek vagy 2 órán keresztül mire felértem vele ! kerestem más víz forrást ahol nem volt ilyen meredek a part ! Nem voltak ezek veszélytelen esetek az egyik kollégámat pl a Kráz eltaposta, átgurult a fején és belegurult a bányatóba a gép !
Volt itt már, komplett rendszer cserével . Csak pont az a gond , hogy a város vezetésének a kapcsolatának az árajánlatát 3-4x több mint a mostani fenntartóé . S ezt akkor éppen nem mertek meglépni .
Gödör Tátrások mesélték:A müszerfalon volt vmi felező kapcsoló.Meddőztek,hordták szintről,szintre feljárva hányóra a meddőt.Ha a lejtő alján nem nyomta be a felezőt,ujját rajtatartva,2 szintközött elakadt,zavarva,akadályozva a többi kollégát,aki szidta az anyját-hiszen fordulóra dolgoztak.Ment a Caterpillar tolólapos dózer,oszt hátulról a billencsplató szélét tolólappal megtolva kisegítette 1-2-szer!3.alkalommal leszakította a platót-mehetsz javítani nyaksál!
A gaznak nem volt bóbitája ott mindent láttál rálátás volt a jobboldalra de a nagyobb gépeknél nem volt rálátás . A 815nek már nem volt ilyen gondja lapos orra volt ! Egyszer az maradt nekem Rákospalotáról Budapesten keresztül kikunmajsára kellett vigyem ezzel a tipussal sose mentem az előtt és nem ismertem ,de baj nélkül levittemcsak a kitiltások miatt volt egy kis kavarodás a helyismeret hiányában ,volt hogy a sulykorlátozás miatt nem tudtam bemenni a városba amerre ismertem az utat ,éjjel azt se volt akit megkérdezzek merre menjek ,végül aztán fogtammagam ás átvágtam vele a városon ,sose értem volna le vele másképp . abban az időben még nem gps de térkép sem hogy egy 20 tonnás géppel merre tudsz kerülni .
a bóbiták azok azért vannak hogy tudd hol van a gép széle azzal lehett célozni a szük helyeken ! A Krázon is volt ilyen az nélkül nem tudtad hol van a széle a gépnek ! Vagy tükörből tolatva mentél !