Nem is az a baj,hogy szabadon van hátul a váz!...mert ami kívülről vizes (saras,havas) lesz,az meg is szárad.(nekem legalábbis garázsban reggelre száraz az autó).
Én inkább az alvázba fúrt lyukak miatt kezdem félteni a vasat...mert ami azon bemegy,az bent is marad!Bele se merek gondolni,mi- és mennyi lehet már benne,de az biztos,ha így haladok,pár éven belül a fél határt hazahordom :)
Nekem az első lépésem volt ez a művelet a Terranom megvásárlása után! Én Lv=3 mm-es vászonbetétes gumiszőnyegből csináltam.Sablont nem igazán lehetett hozzá gyártani,ezért fogtam az anyagot és odaillesztettem,ahová kívánta.Előnye a vékony guminak,hogy jól felvette az íveket,hajlatokat.Ollóval kivágtam,bőrlyukasztóval ütöttem rá pár db lyukat oda,ahol a sárvédő ív belsejében találtam (gyári) furatot.Aztán 6-os kárpitrögzítő műanyag patenttal fel tudtam nyomkodni,azóta is "állja a sarat".Egyébként gyárilag is ugyanilyen gumiszőnyeg megoldással van védve a kerékjárat felől a motortér,csak az első lámpákra,meg a sárvédő belső-felső sarkára nem gondoltak.
Valaki gyártott már közületek a kerékjárati ívbe valami műanyag "dobot" ami védi a lámpákat meg az egéyb cuccokat a sárfelverődéstől. Én kereskedelmi forgalomban nem láttam ilyet Terrano II-höz. Ezért úgy gondoltam gyártok magam gumiszőnyegből vagy valamiből. Ha valaki csinált már ilyet kérem ossza meg a tapasztalatait és esetleg fényképeket is. Köszi!
Akkor az enyém is így fog kinézni,mert az is bordó:) Viccet félre téve,onnan tudom,hogy befér ,mert egy barátom mind a 4 Terkájában ez a méret volt.Egyébként a neten azt is olvastam,hogy 5 cm emelést simán fém tartóbakokkal meg lehet csinálni,semmit nem kell módosítani,még a telókat sem!10db 5cm(2inch)-es pogácsa a kasztni és az alváz közé,plusz a hosszabb csavarok,azokból is elég a 8.8-as.
akkor lehet hogy még nagyobb kereket akar rárakni a kolléga, mert akb ennyit lóg ki a kerék hátul, elöl meg fizikailag nem fér be a gyári állapotú sárvédő alá, meg persze króm lemezfelni van rajta nagy terpeszt előidéző ET számmal ...
Én is csak megerősiteni tudom Boarhunter hozzászóllását. Nekem is 31x10,5x15 Bfg Mud terrain Km2-es van fent újonan vásárolt gumi, gyári alufelni '98-as autó. A gyári sárvédőív szélesítésből abszolút nem lóg ki. Amikor elmentem a gumishoz felrakatni, nézet csúnyán, hogy én ezt erre és komolyan gondolom? Felraktam és a kis sárvédő műanyagokat kellett levenni. Érdemes nézni mennyire vannak kinyúlva a tórziók elől illyetve a hátsó spirálrúgó összeűlve. Húztam a 31-es gumival lószállítót is tele marhával és azzal sem ért bele a gumiba pedi közel volt a 2 tonnához a vontatmány.
Csaxólok, igen sokan használjuk ekkora gumival a terranot minden gond nélkül...
A rendőrt abszolút nem érdekli, sehol nem lóg ki a kasztniból...
Amit én tapasztaltam, az annyi, hogy a gyári könnyűfém felni és az ugyancsak gyári lemezfelni valszeg nem teljesen azonos et értékű, mert az első garnitúra 31x10.5-es BFG MT az alufelnire került és csak a műanyagokat kellett kicsit megfaragni az első spoiler alján, de a téli garnitúrának vásárolt ugyanekkora GoodYear Wrangler Duratrac amit lemezfelnire rakattam, alászedésnél az oldalsó bütykeivel eléri egy kicsit valamelyik kart odalent.
Másik probléma az, hogy amikor télen ezek a nagybütykös gumik megrakják a kerékjáratot hóval, sárral és az belefagy, abba kanyarodásnál vagy berugózásnál beleér a gumi, szóval érdemes néha kirugdosni belőle.
De ezek mind kezelhető problémák, emelés nélkül is. Nekem még a torzió sincs feltekerve, középállásban van.
kizárt hogy ekkora kerék felfér rá emelés nélkül, haverom is ezzel bajlódik, azért 265ös gumi nagyon kilóg a kasztniból , kanyarodásról ne is beszéljünk, a rendőrökről meg még úgy se ...
Szia!Az emelés engem is érdekelne,most vettem 31x10,5R15-ös gumikat.Elvileg gond nélkül befér,de szeretnék 4-5 cm emelni.Valakinek valamilyen jó tanácsa,hogy nagy hülyeséget ne csináljak?
Sziasztok! Nem tudtok valamit a magasnyomású nissan terrano II hengerfejről? Mert nekem olyan van és nem találok hozzá hengerfejet! A típúsa nem a szokványos bosch rendszer,hanem excel! Ugyanúgy 2.7 td mint a bosch rendszerű!
Természetesen, Bosch. Amit vettem az is Bosch, tökéletesen úgyanaz. Vettem komputert is, most a nissan consult kiolvasó egységre várok, mivel nem tudja minden villamossági szerelő olvasni. 14 lábú obd2 csatlakozó van rajta amiből 5 lábat használ. Szereztem a 68 lábú bosch komputerhez tartozó egysoros kapcsolási rajzot is. Legkésőbb hétfőre ideér a kiolvasó, utána állok neki, kideriteni a hibát.