Ide is írok, hát ha... esetleg ha valaki hall,hogy eladó lenne vagy esetleg van olyan, aki megválna D90-es gépétől nem horror áron jelezze legyen szíves.
Végül is nem tilos a JPG-t használni, azért van a gépen, mert igény van rá, nem is kicsi.
De, ha pontosan azt szeretnéd kapni amit szeretnél, az utómunka nem mellőzhető. A RAW -ban fényképezve kisebb hibákat még tökéletesre kijavíthatsz.
Kérdés mindig mi a cél. Ha elég a JPG, akkor elég. Nyomdai célra, vagy kiállításra nem elég. Véletlenül lehet tökéletes, de az nagyon ritka eset. Gondolj csak bele, egy 8 bítes JPG képben összesen 256 tónus van. A legvilágosabb tartományban van 128 tónus. A következő még a világos tartományban van 64 tónus. A szürke tartományban már csak 32 tónus van. A sötétszürke, majdnem fekete tartományban csak 16 tónus van.
Próbáld ki, hogyan tudsz egy aláexponált képet javítani RAW -ból és JPG -ből.
Barátom fotóriporter. Egy fotóriporter gyakran mostoha körülmények közt dolgozik koncerten, rosszul bevilágított színpadokon, falunapokon, gyakran nehéz volt elfogadható képeket készítenie fix fényerős objektívekkel is. A rendszer váltással fotóinak a minősége javult, élesebbek lettek, kevés fényben is jobb képeket készít egy kisebb és könnyebb géppel. A minőségjavulást elérte volna fullframe-re váltással is, de így nem kell egy böhöm fotóstáskát cipelnie.
Körbejelölöd azt, amit ki akarsz szedni, Shift+F5 és a "tartalom függő" vany "contet aware" módot választod. Szerintem a leggyorsabb, és az esetek nagy részében jó megoldás. Néha persze mást gondol, mint amire te gondoltál.
Ha akarmilyen PS verziot hasznalsz, vagy barmilyen grafikai szoftvert, amiben lehet klonozni, egyszeruen a kornyezetet bemasolod mellole. Ha 5;6 vagy CC PS-t hasznalsz, akar a gyogyito ecsettel vegighuzod es eltunik.
Ezek közül nekem amúgy az utolsó tetszik, bár az kevésbé kisvirágos. Az olyan baljós hatású. Kicsit még talán ráerősítenék erre a hatásra az utómunkával.
Ez egy szemelyes tortenet. Tanulsaga akkor van, ha a fotok kulso szemlelo szamara is erzhetoen javulnak az eszkozok csereje miatt. Ha nem latszik, akkor mindennapos tortenet, sokan cserelnek gepet, objektivet, de a szemleletuket, latasmodjukat nem tudjak lecserelni, a tehetseguk nem no, legfeljebb az onbizalmuk.
Nyilvanvalo az ujabb felszerelesek bizonyos ertelemben jobbak az elodoknel, de, ahogy mar korabban is irtam, egy ideje igen jo minosegu sznzorok vannak forgalomban, kulonbozo csomagolasban.
Azt nem sikerult kibogarasznom a baratod irasabol, tulajdonkeppen mi volt az, ami hianyzott a korabbi felszerelesebol, es mi volt az a plusz, amit a Fuji adott?
Mielőtt két gépet összehasonlítasz, tudnunk kellene, hogy JPG-ben fotózol, vagy pedig RAW formátumban. Ez a kulcskérdés, mielőtt azt elemezzük, milyenek a színek. Persze azzal nincs semmi baj, ha JPG-ben fotózol, és a gépeket is ennek alapján értékeled, csak tudjuk, mik az értékelési feltételek.