azért alakul ez!? a balanszer teszi a dolgát! mivel voltak probálkozások, a cellákkal, a közös szintre hozásuk után, kicsit szétcsusztak, de kezdenek helyrebillenni, még kis idő kérdése és, egyformák lesznek?mivel max 1 amperrel balanszol.
raktam bele, aktív balanszert, de, ha az nem huzza össze a cellákat, majd kibalanszolom, manuálisan. csak mivel nagy az amperszám, ez nem történik, meg pár óra alatt, napok fognak kelleni
Most látom, hogy 300 mV a különbség a cellák között, az irtózatosan sok. Olyan használt villanyautót meg se veszünk, aminek ennyire szét vannak csúszva a cellái, mert az azt jelenti, hogy túl sokat villámtöltőzték. De a te akkud vadi új, annál még teljesen együtt kellene lennie a celláknak.
A Ligierben a 7-8 éves bontott Leaf celláknál max. 50-60 mV a különbség, amikor már merül az akku és lepadlózom a pedált, de amint visszaengedem, lecsökken 20-30 mV-on belülre. Ha terhelés nélkül van 300 mV diff, az nem sok jót jelent. Ha ennyire szórnak a cellák, sanszos, hogy a balanszer se fog vele boldogulni.
a cellák úgy tűnik, hogy ténylegesen beváltak?, bár amit saccoltam, 150km nem jött össze, de igazából felénk sok az emelkedő és, nem is papásan teszteltem! elment 137,7km egy töltéssel, amikor is a bms kikapcsolt 2,5 voltnál.
A motorcsere óta tudom, hogy a variátorral nem stimmel valami. A váltásnál is sokszor akad. Sokszor fel kell pörgetni a motort ahhoz, hogy rükvercbe tegyem. A variátor szij is ferdén fut. A baj az, hogy nincs aki megjavitsa, nekem kellene, de azt sem tudom hogy fogjak hozzá.
Bátyám vett pár éve egy váltóhibás Minivant -- nagyon kellemetlen történet volt , mert az eladó két vasat tartott a tűzben , és a másik hitegetett vevőt ( Kiwit) csúnyát átverte . Nem tehettünk róla , számunkra is csak később derült ki , amikorra a kocsit már leszállították hozzánk .
Na , szóval annak volt kiesve az irányváltó bemenőtengelyén a csapágy , azért is állították le Ausztriában a kocsit . Úgy tűnik a csapágy kiköpte a golyókat és belső gyűrű belemart a csapágyfészekbe -- vélhetően golyók nélkül és még mentek vele valamennyit . Gyaníthatóan zörgött , amíg el nem tépte szíjat .
A javítása nálunk komplett dificserével történt , de bátyám tévedésből a széles hézagoló-alátétet a difi másik oldalára tette be , ezért a két variátor nem futott egy síkban , mert az egész irányváltó kompletten el lett tolva a lendkerék felőli oldalra . A kocsi 3-4 hetente elszakított egy-egy variátorszíjat , és eltartott egy ideig , mire kiderült a hiba oka . Amikor a hézagoló átkerült a variátor felőli oldalra akkor többet nem szakadtak a szíjak .
Egy range extender is alkalmas lenne az illúzió keltéshez, és akkor el tudsz menni a mopedautós találkozóra is :) A hangszóró mondjuk környezetbarátabb megoldás...
A rendőrök általában ismerik a mopedautókat, ez a két eset, ráadásul egy napon belül eléggé kirívó. A jellegzetes diesel hangot már messziről lehet hallani, ha síri csendben közelítünk, csak leesik nekik a tantusz. Mondjuk az elég ritka, amikor az út szélén álló rendőrök állítanak meg, inkább utánam szoktak jönni, de akkor valami oka is van (telefonálás, záróvonal).
Többször is előfordult már, hogy kisétált elém az útra a rendőr, aztán intett, hogy menjek tovább, amikor látta, hogy egy mopedautó a "fogás", és inkább a mögöttem jövőt vette ki a forgalomból. Mert ha rendőrt látnak az autósok, nem szoktak megelőzni, inkább sunnyognak mögöttem :)
Igen, a második kérdezte, hogy ugye ez elektromos? Utána adtam oda a forgalmit, és mutatta a kollégájának, elektromos áram az üzemanyag. Lehet elektromos autót se láttak még :)
Kb. tavaly ilyenkor vettem a Ligier Be Sun-t, azóta 10e km-t mentem vele. Ahhoz képest, hogy októberben kapott magyar rendszámot, elég sokat mentünk vele.
Meghibásodás gyakorlatilag nem volt, a fékeket át kellett volna néznem amikor megvettem, biztosan már akkor is be voltak rohadva a csúszkák.
Télen rövidebb volt a hatótáv, de most ebben a melegben újra tudja a 80 km-t óvatoskodás nélkül.
Ma megelőzött egy rendőrautó, és egyből felkapcsolta a fényhidat, mint régen, amikor vadásztak ránk. A rendőr első kérdése az volt, hogy mi ez a jármű? Mondtam hogy mopedautó, erre kérdezi, hogy miért nincs elöl rendszám? Mondom neki, ez segédmotoros kerékpár, csak hátulra kell rendszám. Na de akkor miért montam, hogy autó, vette észre rögtön az ellentmondást :) Végül abban maradtunk, majd megnézi a KÖHÉM rendeletben, hogy tényleg nem kell-e előre rendszám.
Vicces, vagy inkább siralmas, hogy még 2021-ben is itt tartunk...
Délután, hazafelé jövet ismét megállított egy másik rendőr, ő már tudta, hogy mopedautó. Kérdezi, mennyi a teljesítménye, a sebesége, stb, közben bólogat, ez tényleg segédmotor akkor. Elkérte a jogit és a személyit, kérdezem tőle, a forgalmi nem érdekli? Miért ennek van forgalmija? Nem tudom mit gondolt, látta a rendszámot, akkor miért lepődik meg a forgalmin?
Kicsit érdekes volt a két eset, így egy napon belül...
Kínomban rájöttem mi a hiba. A motor csere után az első utamon elszakadt a variátor szíj. Kicseréltem, de az új szíj egy picit laza. Szerencsére a csapágy elkezdett forogni a tengelyen, így az új szíj nem szakadt már el. A variátor és a tengely nem jó szögben áll. Ha a csapágyat rögzíteném, akkor abból megint szakadás lenne. Így aztán csörömpöl és mikor gyorsabban megyek rángat is. Van állítási lehetőség?