Sziasztok! Nekem is van hasonló problémáim a klíma panellel. Manuális a klíma és mint a mesében, hol világít, hol nem. A klíma egyébként kapcsol és működik a belső keringetés és az ablakfűtés is. Hogyan lehetne megjavítani a panel világítását?
Én fékolajat (hűtőfolyadékot is) rutinszerűen cseréltettem kettő évente.
A klíma panel kontakt hibája nekem is megvolt, de a klíma attól még indult. Csaka visszajelző led nem világított. Ha abszolút nem indul a klíma , akkor lehet nincs benne gáz, vagy a csatlakozója ment szét.
Egyébként meg nem hisztis autó ez. 11 év alatt kétszer vittem szervizbe úgy, hogy nem terveztem. Mindkétszer hosszabb állás után. Én annyira szerettem, hogy most tk-ra törve sem tudom elengedni.
Igen, köszi. Egy megbízható szerelő ismerősöm elvileg ezt is nézte. Szervizkönyv is van. Azzal összevetve csinálta az ellenőrzést. Majd megnézem a szervizkönyvben, hogy ezt korábban nézték/cserélték-e illetve mikor.
A fék esetében feltétlenül cseréltess alaposan fékolajat. Ezalatt ellenőriztesd le, hogy a nyeregben a munkahenger szépen mozog-e, nem szorul-e.
A lacetti egyik tipushibája, hogy a fékmunkahenger korrodál elsősorban a fékolaj nedvességétől és megszorul. (van hozzá javitókészlet egyébként, ami nem korrodál)
Ja igen, félreértettem a váltóméret kalkulátort, de valóban azt mutatta nekem is mint amit mondtál. Mindenesetre most pont annyit mutat mint a GPS. A corsánál amikor a GPS a 100-at mutatta, a kocsi órája 108-at. Itt meg egyforma a kettő. Nekem a GPS a hiteles. Minden GPS-nél ez van. És az fura is nekem, hogy ha nagyobb a gumim akkor, hogy egyezhet a kocsi órája a GPS-ével. :S
És ezzel a mozgatással bajban leszek mert most nyáron sem megy sokszor 1-2 hétig sem mert nincs hova mennem vele. 3km a munkahely és biciklivel járok. És hát a légkondi... Városba pár km-re nem látom értelmét, ha meg megyünk valahova akkor használom. Már ha meleg van. Ja és ha elindul. Tudod a konzol kontakt típus hibája. A jövő héten ha igaz, ez megoldódik végre.
De az tény, hogy amikor múltkor előjött a szintén típus hibaként aposztrofált rángatás és megoldódott gyertya kábel cserével, vigyorogtam mint a tejbe tök mert jobban ment mint mikor elhoztuk a kereskedőtől 2 hónapja :)
Hát ha jól értem, akkor az autót 195/65 R15 gumival vetted. Beírtam a váltóméret kalulátorba, ott azt írja, hogy ezzel a mérettel elvileg ha 100-at mutat az óra, akkor valójában 107-el mész.
A felninél két dolog fontos. A kerék ne álljon ki a karosszéria vonalából és a középfurat üljön az agyon. Szerintem mindkettő megvalósul.
Előre szólok, ez az autó nem szereti az állást. Egész egyszerűen mozgatnod kell majd. Nekem sajnos szorult meg fékem, mert állt az autó télen. A légkondit is javasolt hetente bekapcsolni 15 percre télen is, stb. Nincs semmi baj a 4 évszakos gumikkal, főleg ilyen használat mellett.
Jól van srácok. Elnézést, ha én is ingerültebb vagyok, de elég nyűgös a kocsi mióta meg van és éjszakás is voltam tegnap. Nem az én világom az autók világa, 48 évesen ez a második kocsim és előtte is egy corsa volt amit a 24. évében cseréltem erre. Szal nem is az a autó cserélgetős fajta vagyok. Ez egy teljesen új világ nekem és csak szeretném jobban megismerni. Ezért is kérdezek. És tényleg nagyon hálás vagyok, ha normálisan segít valaki és kommunikál. :)
Na szóval a sebességgel nincs gond. Nem vagyok száguldozós fajta :) Autópályán meg évente 2x fordulok meg Szeged-Pest viszonylatban. A gumi az autós ismerőseim szerint teljesen jó állapotban van. Az elcsúfításnál a felnire gondolsz, ha jól értem. Így használta elvileg az előző tulaj, de csak onnan tudom mert a kereskedő akitől vettem ezt mondta. Nem sokat használjuk a kocsit. Évi jó 5000km ment a corsába is. Ezzel is hasonló lesz. Télen keveset megy, inkább a garázsban áll. Ha nagyon havas az idő, akkor nem megyek vele. Nem kell a munkához, így ha nagyon kellene menni valahova, át lehet szervezni az időpontot, ha gáz az időjárás. Ha aztán mégis elő kell venni, mégse nyárival menjek. A corsán is mindig 4 évszakos volt és nem volt vele bajom, szóval itt is az lesz. Kiszolgál évekig.
Na és a gumi méret. Így ezzel a kerék kerülettel pont annyit mutat a kilométer óra mint amivel valóban megy a kocsi. Az 55-ös gumival kb 107km/h-nál mennék 100-al. Ez így gond? Vagy hol mutatkozik a zsebbe nyúlós rész? A gurulási érzésről nem tudok mit mondani. A corsa után olyan a feelingje, mintha csak úgy suhanna :) A kereket is valóban le tudom venni hiszen ott az emelő meg a szerszám defekt esetére, de reggel eszembe sem jutott a műszak után illetve még sosem volt defektem és hát így kiesett a fejemből a lehetőség. Bár lentebb sebike írta, hogy másik meretüt nem lehet felrakni így nem biztos, hogy szükséges megnéznem.
A gumit meg igen, le akarom cserélni az év végére. Remélem, hogy lesz keret a gyári méretű gumikra, bár akkor meg a sebességet nem fogja pontosan mutatni, de hát a legtöbb kocsi ilyen amiket cégnél vittem korábban.
sebike:
A lentiek alapján gondoltam már, hogy nem gyári felni, de remélem, hogy azért rendben van :) A kupakot már én raktam bele mert Nissan kupakok voltak benne...
Dehogy kockáztatod az életedet. Csak a sebességre figyelj majd. Gondolom a gumi állapota jó, nincs megrepedve, nem szál szakadt.
4 évszakos gumit veszel rá? Nem sajnálod a felnit? Így kis képen szépnek nézem, de a jó kis sózás elcsúfítja majd. :) Az előző tulaj nem adott lemezfelniket az autóval?
Nyugi, nyugi. 11 évig jártam nyáron 16"-os Borbet felnikkel, semmi baja nem lett a futóműnek. Semmit nem ettek meg rajta a nyáron 205/50r16, a télen meg 195/60R15 gumik, nem kopott fűrészfogasan a gumi. Pedig egyik sem váltóméret. Azért cseréltem őket, mert bizony elöregedtek nálam, illetve sorozatban szedtem be a szögeket. Mondjuk én minden átszereléskor vittem futómű állításra az autót.
Tény, az a gumiméret ami a felnin van, nem váltó méret, túl nagy az eltérés és emiatt becsap a km óra téged, ami erősen zsebre mehet. Meg szerintem kissé strandlabdán gurulós érzés lehet az autódat vezetni. Az a felni nem tűnik rossznak, de otthon te is le tudod venni és megnézni, hogy mik a méretei. A gumit meg alkalom adtán lecseréled. A vizsgán nem nézik a fent lévő kerekek méreteit - itthon. De hát tudjuk, hogy néha milyen romokat tolnak át a műszakin. Ugyanakkor ha a balesetbe keveredsz, akkor bizony a biztosítódnak kibúvó pont lehet ez a kerékméret.
Köszi, max levetetem gumissal mert nem vagyok berendezkedve ilyenre. És hát amilyen kedves stílusban adja elő magát lentebb a fórum társ, ne csodálkozz, ha beparáztat.
És ezt eme kollégának írom: nem okoskodom hiszen írtam, hogy nem értek hozzá. Nem azért ír ide valaki, hogy ilyen kedvesen válaszoljon valaki. Pénz továbbra sincs egyelőre rá. Majd télire talán le fogom tudni cserélni. Addig meg kénytelen leszek az életem kockáztatásával menni vele. És csak hogy a kardodba dőlj: 4 évszakos gumira fogom cserélni. Világéletemben olyat használtam korábban is...
És hol tudok utánanézni, ha nem látok rajta feliratot? Gumis ránéz és mondja vagy le kell szedni egyet és lemérni hogy van ez? És ha most ez most véletlen nem derül, akkor egyszer csak szétesik alattam a cucc? Érdekes szitu.
Nem tudom milyen felni, nem értek hozzá. Annyit tudok, hogy alu. Kereskedőtől vettük. A kocsi sincs most nálam. Max holnap nézek méretet. Bár idáig nem tűnt fel felirat a felnin, de majd célirányosan keresem.