A B96 pont arra jó, hogy nagyobb autóval is el tudd vinni a lakódat, de mégse kelljen full B+E-t csinálnod.
Arra ügyelj, hogy nem ugyanazok a sebességhatárok. Pl. Ausztriában a sima lakóval 100-at mehetsz az autópályán, és a németeknél is, ha van rá 100-as matricád. Ha kilógsz a tömeggel a sima B-ből, és benne vagy a B96-ban, akkor viszont minden esetben csak 80 a pálya, ill. 80 helyett csak 70 a normál országút.
Mindig tanul az ember! :) Fogalmam sem volt, hogy létezik ilyen kategória pedig ez tökéletes, ha nagyobb lakót szeretnék venni. Azzal gyakorlatilag 1,5 tonnát húzhatok majd a gépemmel és úgy olvastam, hogy viszonylag könnyen megszerezhető, kiegészítő kategória.
Most már megcsinálom ezt a kicsi bódét, ha már nekikezdtem és majdnem minden anyagot beszereztem hozzá, de jó tudni, hogy vannak lehetőségeim.
Főleg az angol lakók olyanok, hogy kényelmes vizes blokk van bennük a kocsi végében, nem csak oldalt egy kis zuhanyfülke. Ha tartósabban benne akarsz lakni, ez megfontolandó lehet.
A másik, ha ugyanígy a kocsi végében nem a fürdő van, hanem a konyha. Detto angol jellegzetesség. Ráadásul elég jó áron haza lehet húzni egy ilyet, ha nem idegenkedsz tőle, hogy autózz gyenge 2000 km-t érte.
Azt még hozzáteszem, hogy a magan részéről csak olyan gyártótól vennék, amelyik ma is él és létezik. Nekem az Avondale kocsihoz 2008 óta, hogy a cég csődbe ment, már kicsit nehéz ezt-azt beszerezni, belefutottam sajnos egyszer kétszer. :-(
Itt fekfőhelyek száma, kialakítás, istennyila szerint is tudsz keresni, meg irányítószám szerint szűrni. Megadsz egy doveri irányítószámot, pl. CT15 7AA, és azt mondod, hogy innen 100 mérföldön belül. Doverbe érkezel a komppal, és nyilván onnan nem akarsz mondjuk Skóciába felmenni egy lakóért. :-)
Na persze ez csak akkor opció, ha feloldják a vírus miatti határzárakat, azaz nem lesz hamar.
Szia! Ne legyen látható rohadás, vízfolt se kívül se belül. Belül ne legyen dohos szag. Ez a legfontosabb. Aztán persze, próbáld ki benne e fűtést és a vizet, hogy műkszik-e, lefolyik-e rendesen.
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni. Egy telek vásárlás és építkezés a célom. Ehhez vásárolnék egy lakókocsit, ami amellett, hogy ott lenne és lakhelyül szolgálna, amikor kint vagyok dolgozni a házon, időnként egy-két kiruccanásra is megfelelne 2 felnőtt és 2 gyerek részére - ha már van alapon. Max 1200 kg-os lakókocsiban gondolkozom, amiben van zuhanyzó, wc, és nem fázom meg benne, ha a következő hetekben még visszajön egy-egy éjszakára a fagy. Vásárláskor mire érdemes figyelni, mit keressek, mit kerüljek? Előre is köszi a tanácsokat!
Sokat vacilláltam rajta, hogy mi legyen, végül muszáj volt nekilátnom, mert kezdett szétesni az egész szerkezet.
A lényeg, hogy papíron 775 kilónál nagyobb futót nem húzhatok a gépemmel, mert akkor túl lépném a 3,5 tonnát (B kat jogsi). Persze lecserélhetném a gépet egy kisebbre, de túlságosan ragaszkodom hozzá és pár éve azt is rendbetettem, kár lenne eladni.
Nézegettem a műanyag házas lakókat, de vagy nem elég komfortosak (Zakladi) vagy túl drágák és semmi nem biztosítaná, hogy jobban bírnák a terepet. Ráadásul minél nagyobb a lakó, annál nehezebb vele terepen mozogni. Mindezek mellett ez a lakó a jelenlegi állapotában nem ér semmit, elbontani meg szintén sajnálom.
Ezek tudatában döntöttem úgy, hogy inkább ezt a szerény favázas bódét fogom felújítani és egy kicsit megerősíteni :)
Gyakorlatilag pont úgy fog kinézni, mint előtte, csak a belső vázszerkezet egy része lesz acélra cserélve, szóval a műszaki vizsga nem lesz probléma.
A képeket látva kezdelek nem érteni. Ha ennyire szétdobod a szekeret, miért nem vettél egy nagyobb utánfutót vagy egy trélert? Eleve olcsóbb a vétel, nem kell bontani és egyből szűz alapra építkezel, nem egy itt-ott szétrohadt valamit kell kókányolni. Nem utolsó sorban, ha sikerül megépítened, megeshet hogy annyira nem fog hasonlítani az eredeti állapothoz, hogy nem tudsz műszakiztatni. Akkor jön a közlekedési mérnök meg az engedélyeztetés, ami a profiknak sem 1szerű.
Elindultam a lejtőn! Íme néhány fotó, hogy mire számíthattok egy megbontás esetén.
30x30x1,5-es zártszelvény lesz a keresztgerenda, 20x30x1,5 a vázkeret, 20x20x1,5 a felépítmény, 4 mm vastagságú bakelit táblákból lesz az alja (3 db 90x200).
A vékony falú zártszelvény beszerzése nem egyszerű feladat, de próbálkozom erősen a súlycsökkentés miatt. Nagyjából 150 kg plusz súlyra számítok, amit az alváz gond nélkül bírni fog. A torziós futómű is túl van méretezve rajta, de ha mégsem, akkor kap egy 1,5 tonnásat. A vonófejet viszont cserélni kell egy nagyobbra, az már ezt a terhelést sem igazán bírta.
Ha elfér a nagyobb gumi, akkor az még jobb is (, persze bizonyos keretek között), mert legalább megnő a rugózási képessége is, kevésbé szakadnak ki a bútorból a csavarok, futómű később hullik szét! Ezzel együtt persze aszfalton szédölgőbb lesz nagyobb tempónál.
Még a vízszint lenne a legkevesebb, mert az autómon állítható a vonógömb magassága. Inkább az a baj, hogy nem találok megfelelő méretű felnit. Az Opel osztóköre jó rá, próbáltam is már 15"-ost rátenni, de túl szélesek és túl nagy az ET számuk, ezért beleérnek a doblemez belső felébe. Szélesítő pogácsát meg azért mégsem akarok rátenni. Jelenleg egy számmal nagyobb méretű gumit kapott.
A letalpalók egy része leszakadt már a tereptől, többit meg leszedtem a pótkerékkel együtt :) Így már azért ritkábban ér le az alja a vízszintezést pedig személyautókhoz való trapézemelőkkel oldom meg.
Két hete mikor kezdtük a szezont még bizakodtunk. Most jöttünk haza Berekfürdőről mert bezárták. Zárják a stradokat, kempingeket, éttermeket. Annyit beszélnek a vírusról, hogy már én is parázok pedig eddig még nem. Menni meg nem lehet és nem is szabad sehova. Reméljük csak 1-2 hónap lesz.
Ha ilyenre kell, esetleg nézd meg azt is, hogy egy számmal nagyobb kereket fel tudsz-e rá tenni. Kellemesen megnövelhetnéd a hasmagasságot, nehezebben ül le a bódé. Persze ez azzal jár, hogy ha nem akasztod le, akkor nem fog vízszintesen állni. :-)
Igen, ezekkel tisztában vagyok. Igyekszem minél kevesebb és vékonyabb falú zártszelvényekből felépíteni. Gondolkoztam az alumínium profilokon is, de azok horror áron vannak, nagyon megdrágítaná a felújítást. A Dakaron nem akarok indulni vele :)
Valójában ez egy horgászatra használt lakó, csak időnként olyan helyekre is behúzom terepjáróval, ahová egy személyautó be sem tudna menni :) Ez a terep és a több mint 30 év elkezdte egyre erősebben megviselni a bódét. A külső alumínium lemezburkolat több helyen elrepedt, főleg a nyílászárók sarkainál, ami azt jelenti, hogy nyaklik-csuklik az egész favázszerkezet. A burkolatlemezeket a hegesztéshez mindenképpen le kell szedni, ekkor már hozzáférhetővé válik a vázszerkezet és a bútorokat, polcokat is ki tudom szerelni. Ezek kívülről vannak csavarozva!
Nagyon itt volt már az ideje a felújításnak, de úgy tűnik, hogy pont a legrosszabb időpontot választottam. Önkéntes karantént vállalva, most simán elmehetnék pár hétre horgászni, erre szétszedtem a csigaházamat :(
Lehet, hogy vennem kéne ideiglenesen egy Zakladit? :)
Sajnos nem lesz kamp, és azt sem tudom, hogy mikor lesz egyáltalán, pedig bugi lenne, bár tény, hogy utóbbi időben nem futott sok km a klozetba. Augusztusban volt az utsó moccanás.
Most meg egy óvatlan pillanatban eladtam a cejgot.
Azt az egyet ne feledd, hogy ezek az alvázak nem terepre készültek. Tehetsz rá erősebb felépítményt, de ezzel a súlyt is megnöveled (nem is kicsit), és továbbra is nem terepre való alapra építkezel. Meg lehet erősíteni azt is, persze, illetve a használattól függően nemcsak lehet, de kell is. Ezzel együt ne akarj vele Párizs-Dakarra menni. :-)
Fúrómester épített lakóját vagy inkább Defenderét már ismerem a Land Rover fórumból. Ettől azért egy kicsit szerényebb munkát fogok végezni. A terv, hogy minden marad az eredetiben, csak a favázat cserélem fémre, illetve annak is csak egy részét. Jelenleg a bontási fázisban vagyok és talán a jövő héten sikerül elkezdenem a vázszerkezet felépítését. Alapból minden felszereltség marad, ami volt a bódéban (gázfűtés, gáztűzhely, hűtő, mosogató), de bármilyen ötlet jöhet, amivel most tudnám komfortosabbá, kényelmesebbé tenni a lakót!
Az alighanem fúrómester olvtárs lehetett. Sajnos neki van egy olyan hobbija, hogy sűrűn rootoltatja a nickjeit így fogalmam sincs, jelen pillanatban milyen néven lehet megtalálni...
Visszaolvasva, valamikor 2-3 éve volt itt valaki, aki egy terepes, univerzális futót csinált magának, de mintha ö nem lakókocsi, hanem utánfutó alapból indult volna. Kicsi volt de jól nézett ki és szépen össze volt rakva. Képeket is rakott be, keress vissza hátha még létezik.
Belevágtam egy kicsi (320) és öreg Bergland lakókocsi felújításába, átalakításába. A célom, hogy egy terepen is strapabíró bódét hozzak létre. Ennek megfelelően a faváz legnagyobb részét acélvázra (zártszelvény) fogom cserélni. Ha valakinek van ilyen munkával tapasztalata, szívesen veszem a tanácsokat, ötleteket vagy linkeket!
Nem akarok bele vau-vau, valóban a csokonyavisontai fürdőre gondolsz ?
Csokonyavisonta régi szocreál fürdő. Egy fedett medencéje van beltéri illetve egy kinti félig fedett medence ami ketté van osztva az egyikben lehet fürdeni a másikban hűl a fürdővíz . Olyan melegen tör fel a termálvíz, hogy csak lehülés után lehet belemenni. Van csúzda ami még nyáron is nyögvenyelősen üzemel , a kültéri uszómedence is csak jó időben van feltöltve. A kinti öltöző közel áll az összedőléshez . Egy nevetséges horgásztó ban a közelben oléyan büdös, hogy még béka sincs benne. A Kemping kicsi , de valóban takaros , közvetlen átjárás van a fürdőbe. A gyógyvíz viszont páratlanul jó hatású !
Tamásiban nagy kültéri fedett nyitott termál melegvízes medencék vannak. A Fürdő modern emeletes és új komoly szaunarésszel , de a honlapon mindent elovashasz róla. A kempinget kiveséztük már ..