Tán mert - akármekkora az állomás - utas mégsincs elég egy büféhez?
Személyes tippem szerint: Itt inkább az átszálló utas sok, akik a szűk pókokban sietnek a vonatukhoz a két peron között, nem mennek el a - kissé távolabbra eső - állomásépületbe büfézni.
Szóval akkor szerinted igaza volt az RKI-nak, ez Volán feladat. Akkor ezért nyilván a Volánnak kell adni.
Ez viszont kissé ellentmondásban van a "Azért, hogy a Volánnak is adjunk valamit... (2009, É-a. RKI...)" kommenteddel. Most azért adjuk neki, mert az ő feladata, vagy azért, hogy kapjon ő is valamit?
Ezt nem értem. A többi 9 utasnak miért nem kellett útlevélvizsgálaton részt venniük?
Én 3 éve nyári péntek 18 óra tájban indultam Fülekről egy nagyon szép, felújított Bz-vel, kb. 15 utas volt indulóban, a határon kb. 5-7 fő jött át, viszafelé is kb. 5-7 fő szállt fel. Akkor már elég jól csatlakozott az Uzsgyihoz.
Tényleg nem vasútra való utasmennyiségek, de azért valahol nagyon abszurd, hogy ebben a nagy közös Európában a Szobtól Hidasnémetiig terjedő 200-valahány kilométeres határszakaszon semmilyen átjáró menetrendszerinti közösségi közlekedés nincs. (Na jó, néhény heti 1-2 járatpáros busz talán akad.) Lehet azt mondani, hogy oldja meg az átmenetelt mindenki, ahogy tudja, vagy ne menjen át, de ha íg állunk hozzá, akkor ezt el lehet mondani rengeteg más vonalra is, és akkor akár be is zárhatjuk a tömegközlekedési vonalak nagyobb részét.
Szerintem a viszonylag sűrű belföldi hálózatok közötti alig pár kilométeres határmenti lyukakban legalább a legfontosabb átmenetekben, legalább napi 3-5 járatpár üzemeltetése olyan alapvető minimumszolgáltatás, aminek finanszírozását - (tőlem lehet mikrobusz is, csak legyen egy jól meghirdetett valami) - én indokoltnak tartom a közösségi közlekedési rendszer használhatósága érdekében.
Amikor én jöttem, csak Somoskőújfaluig közlekedett az a vonat. Úgy emlékszem kb. 1 órám volt beérni Salgótarján főmegállójába, továbbindulni Pest felé. Miután végeztem az előbb említett lusta szervvel, egy darabig tipródtam a buszmegállóban, mitévő legyek. De mire eszembe jutott volna valami, már jött is egy busz, még városnézésre is maradt időm.
Hatvanban semmiféle üzlet/büfé nincs az állomáson.
Ekkora állomáson miért nem éri meg? Vagy a restisek droidsága kavar be a képbe? (túl magas bérleti díj miatt nem éri meg üzemelteti a krimót) Na de az újságosoknál is van mostanában már üdítőárusítás, az meg csak van azért 60-ban!
Kerékpárosoknak és türázóknak kedvenc úticélja a Király-hegy. (Kralova-Hora)
Egyszer már visszafelé jövet, két perccel lekéstem a vonatot Somoskőújfalun, de Salgótarján-Külsőn felszálltam rá, és még jegyet venni + számlát íratni is volt időm. Igaz sör vásárlásra már nem, és ez majdnem végzetesnek bizonyult, mivel Hatvanban semmiféle üzlet/büfé nincs az állomáson. Így kénytelen voltam Szolnokig szomjazni. Ott volt 40 percem a szentesi vonatig, így megoldódott a folyadékpótlás is.
Egyszer én is jöttem haza Fülekről szóló Bézével, talán 10-en is lehettünk. Somoskőújfaluban rajtam kívül mindenki leszállt, de előtte még figyelmeztettek engem, hogy nekem meg kell várnom a határőröket. Vártam is pár percig, de semmi mozgás nem volt a terülten, így aztán én is lekászálódtam. Erre a szerv is kivonult a hivatalából. Lehet meglepte, hogy igaz utas is volt a vonaton. Kicsit dünnyögött, hogy miért nem vártam meg az ellenőrzést, de beérte ennyivel, mert akkor már az átkos vége felé jártunk.
Amúgy igen ingadozó lehet itt a forgalom...mert ha az előző hozzászóló statisztikájának hinni lehet, akkor én úgy jöttem át itt múlt tavasszal, egy szombati délutánon, hogy akkor a napi utasforgalom ötszöröse volt regisztrálható. Képzelem, akkor utána biztosan öt napig üresen ingázott a kis Bz napi 3-szor...
Különböző az életkorunk, iskolázottságunk de "komcsi" államról egyről tudok, az speciel Kambodzsa volt pár évig."
ON
Nyugat és közép európa ugyan azokkal a közösségi közlekedési problémákkal küzd.
Teljesen mindegy a társadalmi berendezkedés fajtája.
Az állam teherbíróképességét messze meghaladó szóciális és jóléti kiadások.
Legyenek ezek egészségügyi- oktatási- szociális- vagy közlekedési kiadások.
A divatszóval kihívásoknak nevezett kérdésekre adott válaszol NEM az adott ország politikai berendezkedésétől függnek hanem gazdasága teherbíróképességétől illetve a kérdéses ország tartalékaitól.
Van ahol a túlméretezett rendszereket már leépítették vagy hamarosan leépítik, például Portugália és Lengyelország, holott nagyon eltérő a két állam múltja, jelene.
Van ahol küszködnek e rendszerek fenntarthatóságával, például Olaszország és Magyarország még nem belátva azt, hogy radikális lépéseket így se, úgy se kerülhetik el.
Ilyen alapon skatulyázhatnánk Európa 50-52 államát.
A skatulyák még abban is különböznek, hogy egészségügyi ellátó rendszer túlburjánzásáról beszélünk vagy a közösségi közlekedés túlméretezéséről.
Nagyon valószínű, hogy míg az egyik rendszert vizsgálva két állam egy skatulyában ha keleti ha nyugati, egy másik rendszert, mondjuk közlekedési rendszerét vizsgálva a másik skatulyában lesz és nem ugyanazzal az országgal említjük egy napon.
Szlovákia most ott tart, hogy erőteljesen kell csökkentenie közösségi közlekedési hálózatát, kínálatát de ide NEM tartozó politikai okokból ezt most nem teheti meg úgy ahogy az ésszerűség kívánná.
Ausztria, Franciaország, Spanyolország pedig ugyanolyan bajban van mint mi ha a közösségi közlekedésre gondolsz, de állami és társasági tartalékaik legalább egy tizedesjeggyel jobbak mint a mieink és így hiába szoritja őket (is) a cipő van még idejük pánikolni mint ahogy nekünk már nincs.
Ez arra vonatkozik hogy osztrákoknál és szlovákoknál szakértesz?
Ha igen akkor írhatnál az ottani viszonyokról. Ugye azt már kitárgyaltuk hogy hatékonytalan működés, vízfej, rablás miatt nálunk sokkal drágább egy vicinális mint egy buszvonal. Mi a helyzet Szlovákiában, egy nálunk jobban működő(?) volt komcsi államban és egy "tőkés jóléti" államban? Ott is van vízfej? Ott is rabolnak?
Mennél butább valaki (nem Rólad van szó) annál inkább képes hinni egy ember mindenhatóságában.
Az ilyeneknek ez kényelmes mert nem kell gondolkodniuk, egyszerűbb a saját kicsi hitüket alkalmazni és nekik már is kerek a világ.
Ha egyszer odáig eljutna (nem fog), hogy behelyettesítené az általa ördögnek véltet bárkivel és elgondolná, hogy bárkinek, akár még miniszterelnöknek is, mekkora hatásköre van folyamatokra?.............................megbukna a hitvilága.
A mai híreket halgatva inkább északi szomszédunknál tevékenykedik. A menetrendváltás előtt meg nyugaton "dolgozhatott" vasútbezáró szakemberünk. Vagy ahogy a sajtó írta: Vasútgyilkos. Vagy Mellékvonal Halálosztó.
....."....Tisza-tó partján fekvő Poroszló településhez közel a 33-as úton Poroszló előtt (Kétútköz) helyezkedik el a Graefl család az 1900-as évek elején építtette vadászkastély. A területen amely 7,3 hektáros, több kisebb lakóépület, és egy 30 m magas víztorony, növényzettel dúsan beborított környezetében található. A romantikus vadászkastély a mai napig megőrizte szecessziós jellemzőit. Díszítő festése rekonstruálható, a fa ablakbéleletek, fa ajtótokok és ajtószárnyak jó állapotban maradtak meg a színes márvány mozaiklap burkolattal együtt. A kastély felújítás után többfajta funkciót láthat el: hotel, klinika, szépségfarm, nyugdíjas otthon, cég üdülő, művésztelep, stb. A Tisza-tó kellemes nyugodt környezete, a különleges madárvilág, apróvad és dús növényzet biztosítja a teljes ellazulást. Forrás: www.historicgarden.net.........."
----------------------
Tehát van egy romos kastély, amit ha vki felújítana akkor ezt is azt is tehetne vele.
Az 1995-ben még ott lakó 39 fő, mára bizonyára csökkent.
Ha lenne (de nincs) akkor a regionális közlekedési irányító testületnek lenne feladata eldönteni, hogy 30 fő körüli népesség számú lakott helyeket mivel kell kiszolgálni.
Jogilag ez Poroszló község területe és mint ilyen Kétútköz és a község központja közötti közlekedés megszervezése önkormányzati feladat, nem állami kötelezettség.
Sok-sok kétútköz típusú lakott hely lehet még az országban hasonló problémákkal.
Az már más kérdés, hogy az ott lakó kb. 30 főből mennyi aktív?