Keresés

Részletes keresés

Slijepac Most Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37358

Ezeken a helyeken van minden peronon két-három automata Ausztriában, ahonnan édességhez, italhoz, néha szendvicshez juthat hozzá az ember.

Előzmény: gabor144 (37357)
gabor144 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37357

Ekkora állomáson miért nem éri meg?

 

Tán mert - akármekkora az állomás - utas mégsincs elég egy büféhez?

 

Személyes tippem szerint: Itt inkább az átszálló utas sok, akik a szűk pókokban sietnek a vonatukhoz a két peron között, nem mennek el a - kissé távolabbra eső - állomásépületbe büfézni.

Előzmény: v_peti (37347)
gabor144 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37356

Szóval akkor szerinted igaza volt az RKI-nak, ez Volán feladat. Akkor ezért nyilván a Volánnak kell adni. 

 

Ez viszont kissé ellentmondásban van a "Azért, hogy a Volánnak is adjunk valamit... (2009, É-a. RKI...)" kommenteddel. Most azért adjuk neki, mert az ő feladata, vagy azért, hogy kapjon ő is valamit?

Előzmény: 5341 008-0 flirt (37329)
gabor144 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37355

Ezt nem értem. A többi 9 utasnak miért nem kellett útlevélvizsgálaton részt venniük?  

 

Én 3 éve nyári péntek 18 óra tájban indultam Fülekről egy nagyon szép, felújított Bz-vel, kb. 15 utas volt indulóban, a határon kb. 5-7 fő jött át, viszafelé is kb. 5-7 fő szállt fel. Akkor már elég jól csatlakozott az Uzsgyihoz.

 

Tényleg nem vasútra való utasmennyiségek, de azért valahol nagyon abszurd, hogy ebben a nagy közös Európában a Szobtól Hidasnémetiig terjedő 200-valahány kilométeres határszakaszon semmilyen átjáró menetrendszerinti közösségi közlekedés nincs. (Na jó, néhény heti 1-2 járatpáros busz talán akad.) Lehet azt mondani, hogy oldja meg az átmenetelt mindenki, ahogy tudja, vagy ne menjen át, de ha íg állunk hozzá, akkor ezt el lehet mondani rengeteg más vonalra is, és akkor akár be is zárhatjuk a tömegközlekedési vonalak nagyobb részét.

 

Szerintem a viszonylag sűrű belföldi hálózatok közötti alig pár kilométeres határmenti lyukakban legalább a legfontosabb átmenetekben, legalább napi 3-5 járatpár üzemeltetése olyan alapvető minimumszolgáltatás, aminek finanszírozását - (tőlem lehet mikrobusz is, csak legyen egy jól meghirdetett valami) -  én indokoltnak tartom a közösségi közlekedési rendszer használhatósága érdekében. 

Előzmény: Gulper (37345)
golaz11 Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37354

Nevezzük egyszerűen Pusztítónak. 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37333)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37353

Van bizony.

 

Van egy titkos receptem.

De ne áruld el senkinek.

Kérem !

 

( Szeretk olvasni.

Sokat olvasni)

 

Ami itt és most új, az februárban már nem volt új a szlovák belpolitikai és vasúti topikokon.

Előzmény: akóR (37349)
Gulper Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37352

Nem voltál félreérthető, mert bár a bringára magamtól kellett rájönnöm, de nem volt nehéz feladvány :))

 

(Amúgy inspiráló volt a csevely, mert lehet, hogy csinálok a honlapomra egy epizódot múltszázadi vonatos határátkelésekről.)

 

Előzmény: koller andor (37350)
koller andor Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37351

A droidok már Hatvanba értek Pécsről? Gyorsan haladnak.

Előzmény: v_peti (37347)
koller andor Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37350

Félreérthető voltam, elnézést kérek!

Bicajjal közlekedtem. Somoskőújfaluról induló vonatot céloztam, azt késtem le.

Előzmény: Gulper (37348)
akóR Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37349

Viszont ha ennyire otthon vagy a dolgokban, akkor Kököjszi - ..... Olvtárs kérdésének csak van alapja ???

 

Mert ez volt a kérdés :-))))))

Előzmény: zsitvica (37338)
Gulper Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37348

Amikor én jöttem, csak Somoskőújfaluig közlekedett az a vonat. Úgy emlékszem kb. 1 órám volt beérni Salgótarján főmegállójába, továbbindulni Pest felé. Miután végeztem az előbb említett lusta szervvel, egy darabig tipródtam a buszmegállóban, mitévő legyek. De mire eszembe jutott volna valami, már jött is egy busz, még városnézésre is maradt időm.

 

Előzmény: koller andor (37346)
v_peti Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37347

Hatvanban semmiféle üzlet/büfé nincs az állomáson.

 

Ekkora állomáson miért nem éri meg? Vagy a restisek droidsága kavar be a képbe? (túl magas bérleti díj miatt nem éri meg üzemelteti a krimót) Na de az újságosoknál is van mostanában már üdítőárusítás, az meg csak van azért 60-ban!

Előzmény: koller andor (37346)
koller andor Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37346

Kerékpárosoknak és türázóknak kedvenc úticélja a Király-hegy. (Kralova-Hora)

Egyszer már visszafelé jövet, két perccel lekéstem a vonatot Somoskőújfalun, de Salgótarján-Külsőn felszálltam rá, és még jegyet venni + számlát íratni is volt időm. Igaz sör vásárlásra már nem, és ez majdnem végzetesnek bizonyult, mivel Hatvanban semmiféle üzlet/büfé nincs az állomáson. Így kénytelen voltam Szolnokig szomjazni. Ott volt 40 percem a szentesi vonatig, így megoldódott a folyadékpótlás is.

Előzmény: Gulper (37345)
Gulper Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37345

Egyszer én is jöttem haza Fülekről szóló Bézével, talán 10-en is lehettünk. Somoskőújfaluban rajtam kívül mindenki leszállt, de előtte még figyelmeztettek engem, hogy nekem meg kell várnom a határőröket. Vártam is pár percig, de semmi mozgás nem volt a terülten, így aztán én is lekászálódtam. Erre a szerv is kivonult a hivatalából. Lehet meglepte, hogy igaz utas is volt a vonaton. Kicsit dünnyögött, hogy miért nem vártam meg az ellenőrzést, de beérte ennyivel, mert akkor már az átkos vége felé jártunk.

Előzmény: timetable (37342)
RadiX Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37344

a hatvanas években pedig Dr Beeching álnéven tevékenykedett az Egyesült Királyságban, nemde?

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37333)
abauj Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37343

Már én is megtaláltam, de azért köszi szépen. :)

Előzmény: timetable (37342)
timetable Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37342

1,6 EUR.

 

Amúgy igen ingadozó lehet itt a forgalom...mert ha az előző hozzászóló statisztikájának hinni lehet, akkor én úgy jöttem át itt múlt tavasszal, egy szombati délutánon, hogy akkor a napi utasforgalom ötszöröse volt regisztrálható. Képzelem, akkor utána biztosan öt napig üresen ingázott a kis Bz napi 3-szor...

Előzmény: abauj (37339)
abauj Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37341

Kissé lustára vettem a figurát, de akkor majd utánanézek. :)

Előzmény: zsitvica (37340)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37340

Persze, hogy lehet tudni.

 

A szlovák vasutak topicban benne is van a szlovák díjszabás.

Én nem tudom.

 

 

Előzmény: abauj (37339)
abauj Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37339

Azt lehet tudni, hogy mennyibe került erre a Somos-Fülek között szaladgáló BZ-re egy retúrjegy?

Előzmény: zsitvica (37338)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37338

A dologból annyi igaz, hogy drasztikus fogyókúrára akarták fogni a szlovák vasutat, amit azután a miniszterelnök asszony leállítatott.

Ok: politikai támogatottság hiánya.

 

(csak az eredményről a magyar újságíró már lemaradt. vagy lusta utánaolvasni)

 

Valóban rendet akartak rakni.

El is készült egy erről szóló forgatókönyv.

 

gw topik és olvtársunk erről többet tud, néha ír is.

 

De nem vezették be az abban leírtakat.

Most csak kozmetikáznak.

 

Például megszűnik a Fülek-Somoskőújfalú közötti szóló Bz átjárása Somosra.

Ok.

 

Na és ?

Eddig minek járt át?

 

Minden harmadik útján ennek a Bz-nek sikerült 1=egy (nem vasutas) utast összeszednie.

Az biza hat határátlépésenként 1=egy utas.

 

S ez most megszűnik.

Na bumm.

Az az egy ember majd keres magának más megoldást.

Őmellette, ugyanot, ugyanarra, naponta több mint ezren lépték át ott eddig is a határt, ezután is.

Majd Ő lesz ezentúl az 1001.-ik.

 

Hasonló kozmetikázás a változások többsége.

 

--------------------------------

 

A létszámcsökkentés meg adódik mert nem csak nálunk kevesebb a fuvar, ott se fenékig tejfel a vasutas élet.

 

 

Előzmény: akóR (37337)
akóR Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37337

Napi Gazdaság mai cikke :

 

" Drasztikus fogyókúrára fogják a szlovák vasutat ! "

 

Nem tudom belinkelni, mert link vagyok :-))))))

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37335)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37336

OFF

 

Különböző az életkorunk, iskolázottságunk de "komcsi" államról egyről tudok, az speciel Kambodzsa volt pár évig."

 

ON

 

Nyugat és közép európa ugyan azokkal a közösségi közlekedési problémákkal küzd.

Teljesen mindegy a társadalmi berendezkedés fajtája.

 

Az állam teherbíróképességét messze meghaladó szóciális és jóléti kiadások.

Legyenek ezek egészségügyi- oktatási- szociális- vagy közlekedési kiadások.

 

A divatszóval kihívásoknak nevezett kérdésekre adott válaszol NEM az adott ország politikai berendezkedésétől függnek hanem gazdasága teherbíróképességétől illetve a kérdéses ország tartalékaitól.

 

Van ahol a túlméretezett rendszereket már leépítették  vagy hamarosan leépítik, például Portugália és Lengyelország, holott nagyon eltérő a két állam múltja, jelene.

 

Van ahol küszködnek e rendszerek fenntarthatóságával, például Olaszország és Magyarország még nem belátva azt, hogy radikális lépéseket így se, úgy se kerülhetik el.

 

Ilyen alapon skatulyázhatnánk Európa 50-52 államát.

A skatulyák még abban is különböznek, hogy egészségügyi ellátó rendszer túlburjánzásáról beszélünk vagy a közösségi közlekedés túlméretezéséről.

Nagyon valószínű, hogy míg az egyik rendszert vizsgálva két állam egy skatulyában ha keleti ha nyugati, egy másik rendszert, mondjuk közlekedési rendszerét vizsgálva a másik skatulyában lesz és nem ugyanazzal az országgal említjük egy napon.

 

Szlovákia most ott tart, hogy erőteljesen kell csökkentenie közösségi közlekedési hálózatát, kínálatát de ide NEM tartozó politikai okokból ezt most nem teheti meg úgy ahogy az ésszerűség kívánná.

 

Ausztria, Franciaország, Spanyolország pedig ugyanolyan bajban van mint mi ha a közösségi közlekedésre gondolsz, de állami és társasági tartalékaik legalább egy tizedesjeggyel jobbak mint a mieink és így hiába szoritja őket (is) a cipő van még idejük pánikolni mint ahogy nekünk már nincs.

 

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (37335)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37335

A válasz nekem szólt?

 

Így van ahogy írod.........................:-))))

 

Ez arra vonatkozik hogy osztrákoknál és szlovákoknál szakértesz?

Ha igen akkor írhatnál az ottani viszonyokról. Ugye azt már kitárgyaltuk hogy hatékonytalan működés, vízfej, rablás miatt nálunk sokkal drágább egy vicinális mint egy buszvonal. Mi a helyzet Szlovákiában, egy nálunk jobban működő(?) volt komcsi államban és egy "tőkés jóléti" államban? Ott is van vízfej? Ott is rabolnak?

Előzmény: zsitvica (37334)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37334

Így van ahogy írod.........................:-))))

Helyes meglátás.

 

Sőőőőt

 

Tudok szemmel verni is !

 

---------------------------------------------------------------

 

Mennél butább valaki (nem Rólad van szó) annál inkább képes hinni egy ember mindenhatóságában.

Az ilyeneknek ez kényelmes mert nem kell gondolkodniuk, egyszerűbb a saját kicsi hitüket alkalmazni és nekik már is kerek a világ.

 

Ha egyszer odáig eljutna (nem fog), hogy behelyettesítené az általa ördögnek véltet bárkivel és elgondolná, hogy bárkinek, akár még miniszterelnöknek is, mekkora hatásköre van folyamatokra?.............................megbukna a hitvilága.

Nos ezért (sem) gondolkodik el rajta.

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37333

A mai híreket halgatva inkább északi szomszédunknál tevékenykedik. A menetrendváltás előtt meg nyugaton "dolgozhatott" vasútbezáró szakemberünk. Vagy ahogy a sajtó írta: Vasútgyilkos. Vagy Mellékvonal Halálosztó.

Előzmény: Önműködő térközjelző (37331)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37332

Támaszd alá..................:-))

 

 

Előzmény: Önműködő térközjelző (37331)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37331

"Jó 8-9 hónapja hazai közösségi közlekedési ügyek intézésben semmilyen formában nem veszek részt, így kérdésedre válaszolni nem tudok."

 

Leszakadt a mennyezet.

Előzmény: zsitvica (37293)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37330

Kétútköz

 

Poroszló külterülete.

Távolsága a község központjától 11 km.

15 lakóház, 39 fő népesség

(forrás: Helységnévtár 1995)

 

Kétútköz:

....."....Tisza-tó partján fekvő Poroszló településhez közel a 33-as úton Poroszló előtt (Kétútköz) helyezkedik el a Graefl család az 1900-as évek elején építtette vadászkastély. A területen amely 7,3 hektáros, több kisebb lakóépület, és egy 30 m magas víztorony, növényzettel dúsan beborított környezetében található. A romantikus vadászkastély a mai napig megőrizte szecessziós jellemzőit. Díszítő festése rekonstruálható, a fa ablakbéleletek, fa ajtótokok és ajtószárnyak jó állapotban maradtak meg a színes márvány mozaiklap burkolattal együtt. A kastély felújítás után többfajta funkciót láthat el: hotel, klinika, szépségfarm, nyugdíjas otthon, cég üdülő, művésztelep, stb. A Tisza-tó kellemes nyugodt környezete, a különleges madárvilág, apróvad és dús növényzet biztosítja a teljes ellazulást. Forrás: www.historicgarden.net.........."

 

----------------------

 

Tehát van egy romos kastély, amit ha vki felújítana akkor ezt is azt is tehetne vele.

 

Az 1995-ben még ott lakó 39 fő, mára bizonyára csökkent.

Ha lenne (de nincs) akkor a regionális közlekedési irányító testületnek lenne feladata eldönteni, hogy 30 fő körüli népesség számú lakott helyeket mivel kell kiszolgálni.

 

Jogilag ez Poroszló község területe és mint ilyen Kétútköz és a község központja közötti közlekedés megszervezése önkormányzati feladat, nem állami kötelezettség.

 

Sok-sok kétútköz típusú lakott hely  lehet még az országban hasonló problémákkal.

 

 

Az már más kérdés, hogy az ott lakó kb. 30 főből mennyi aktív?

Az aktívak közül hányan járnak el ?

Az eljárók milyen sűrűséggel járnak el ?

 

 

 

 

5341 008-0 flirt Creative Commons License 2011.03.18 0 0 37329

Oké, de pont ilyesmi lenne a Volán feledata, és nem Balmazújváros, Tiszafüred, stb... nagyobb települések agyonbuszoztatása.

Előzmény: gabor144 (37324)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!