Ma remek kis telefont kaptam. Történt ugyanis, hogy van egy USA vevőm. A termék vásárlása előtt rákérdezett a postaköltségre, mivel az USA a rendszerben tiltva volt, de a szövegben jeleztem, hogy egyedi megbeszélés után postázok bárhová. Ship2-nál árkalkulációt végeztem, TNT szállítással "gazdaságos Express" szolgáltatás, 100000 eFt-ig biztosítva 24.500 Ft. Remek. Elküldtem az árat, elfogadta, megvette a terméket. Tegnap megrendeltem a szolgáltatást. Ma reggel hív a hölgy. Azt mondja, a méretek pontosítása végett hívott. Pontosítottuk. Végén azt mondja: ja, meg még annyi, hogy a koronavírus miatt a TNT nem szállít "gazdaságos express", el, csak a "express"-el, ami 39.900 Ft. Nem 500 Ft-al drágább, hanem közel 40%-al!!! És a dolog pikantériája, hogy a szolgáltatást még most is meg lehet rendelni. Biztatnálak titeket rá, hogy rendeljétek meg! Nem kötelez semmire, de felhívjuk rá a figyelmet, hogy frissíteni kellene az oldalt. Mivel a TNT közvetlen oldalán hetek óta írják is, hogy nincs Gazadásgos Express. A Ship2 oldalán nem látok olyat, hogy "fentartjuk a változtatás jogát...bla..bla...". Annyira felbasztam magam, hogy valószínűleg fogyasztóvédelem lesz a vége.
Most ti mit csinálnátok a helyemben? Nylejem be a 15.400 Ft. pluszt egy olyan terméknél, amiért 80.000-et fizetett a vevő? Ráadásul ebből még lejön a közel 20%-nyi biszembaszom jutalék???
Az elmúlt év márciusa óta az ebay beszedi cél állam forgalmi adóját az USA-n bélül, amit az adott államnak átutalnak. Korábban államhatáron átmenő vásárlás forgalmi adót nem tartalmazott, azt y vevőnek kellett (volna) bevallani.
Amerikai és ausztrál vevőknek már régóta felszámol az ebay sales-tax-t. Az áprilisi dátumot hol hallottad? Én ott tartok, hogy a január 1 várhatóan fél évvel el lesz halasztva.
És ezt neki ki kell előre fizetnie ezek szerint? És ez után már nincs neki vámfizetési kötelessége?
Tehát ez ugyan az most neki, mint ami nálunk lesz áprilistól, hogy értékhatártól függetlenül, ha az unió határain kívülről vásárolok valamit, akkor rámb@sznak vámköltséget, meg vámkezelési költséget? :-(
Sziasztok! Eladtam egy árut úgy az USA-ba, hogy ki volt kötve, csak az EU-ba szállítok. Ám levélváltások során megegyeztem a vásárlóval, vállalta a postázás többletköltségét. Amikor az aukció lezárta után elküldtem neki a számlát, megjelent rajta egy fura tétel a vételáron és a postaköltségen felül. Mi lehet az? Van valakinek ötlete?
Ha Aliexpressről rendelek EU-s raktárból (Spanyolország) kb 50 USD értékű dolgot, akkor kell fizetnem áfát + egyéb költségeket? Vagy nem kell, mert az EU-ból érkezik?
Egyik alis vásárláshoz bekérték a vámoláshoz szükséges dokumentumokat. A tétel ~23USD, viszont betettem a kosárba és több más tétellel együtt fizettem ki. Én mindig el szoktam küldeni az ali order oldalról a tételt, szintén az aliról a tételhez tartozó financial részt és a banki számlatörténet adott tételhez tartozó adatait pdf-ben. Viszont mivel egyszerre több cuccot fizettem, most a bankszámlán nem látszik külön ez a tétel. Elég, ha csak az ali dokumentumokat küldöm be? (vámolási dokumentálisi nehézségek miatt nem érdemes kosárba tenni több tételt, szinte sosem szoktam, de ez már ilyen)
Egyszer volt szerencsém a Hermeshez, több mint egy hétig Németországban kóválygott a csomag, de logiszikailag érthetetlen módon, kb. olyan volt, hogy Hamburg > München > Frankfurt > Berlin > Drezda, ... tehát ilyen látszólag teljesen logikátlanul hol közelebb, hol távolabb került, mire eljutott Bécsbe és hozznánk. Szerencsére nem volt sürgős, megkaptam sértetlenül, de kicsit vicces volt a trackinget nézegetni és 1 hét után voltak kétségeim, hogy valaha ideér...
Szerencsére megkapta. De azért a kérdés még aktuális, hogy ha a vevő hibájából jön vissza valami, akkor is jár a full refund neki? Persze az a baj, hogy ilyen esetben szinte biztosan nem fogja elismerni, hogy ő cseszett el valamit.
Elméletben szép lenne így - a gyakorlatban viszont rendszeresen találni olyan régi eladókat, akiknek a minősítései között ott a vevőpanasz, h termékoldal ellenére Kínából küldte, nem EU-ból... :(
Valóban 27-e óta jön, csak a németországi útját nem mutatja. Itthon állítólag az expressone nevű cég a kiszállító, de az oldalukon nem is ad ki egyáltalán semmit az azonosítószámra. Csak furcsa, hogy németországból eljutott bécsbe kevesebb mint egy hét alatt, és ott meg beakadt.
Nagyon ugy tunik, hogy eleve a felado majd' 1 hetet vart, amig elvitte a postara a csomagot. Ez nem biztos, hogy a posta hibaja. Tehat, ha ugy nezed, valojaban 3-a ota van uton, azota pedig lenyegeben csak 3 munkanap telt el.