A segítségetek kérném. Autovásárláson töröm a fejem. Szóbe került otthon, hogy esetleg Ford escort (10 év körüliek már 400-500eFt körül találhatók a hasznaltauto.hu -n) Mennyit érdemes egy átlagos állapotú 1.3-asért adni? És milyen összegnél gyanakodjak? Igaziból családi autó lenne, főleg városi használatra (egyenlőre), és 4-5 évig nem lesz sok pénzünk más autóra, vagy generálra. Mik a tapasztalatok, mire kell figyelni ezelknél a típusoknál (típushibák, hol kezd rohadni)
Ez a kombi nagyon szép! Óriási változás a mostanihoz képest. Még a végén én is elcsábulok egy Mondira, legutóbb a Veki győzött (2 éve azt választottuk inkább) de ez így képen jól néz ki.. A Fordok minőségével sosem volt bajom, flottában hihetetlenül megbízható autónak bizonyultak, de valahogy a design nem jött be nekem. Viszont ez cép, határozottan.
Az nem olyan rossz ár, de nekünk még sok. Van céges autó, azt nyúzzuk, Mondeo csak kirándulós meg bevásárlós autónak kéne, de ha egy év múlva is még árulod, megbeszélhetjük a dolgot:)
ha valakit érdekelne a majd fullextrás Mondeo TDCI-m jelezze (telefonon, mert sajna nem sok időm van a topicra):
20/9470-311.
Nem feltétlenül akarom eladni, de ha megéri, akkor igen.
2002.X havi, 1,5 év műszaki, 84.000 km (nem visszapörgetett!),
Pantherbalck-Metallic, 4 ajtós, Xenon, szines navi, bőr, parkolóradar, alu, Dunlop M3 Sport téligumik, stb. (Ha kell, megy, mint az áááááálllllllat...)
Csak amiatt adnám el, mert van céges paripám meg veterán FORD-om is:-)
Én az enyémből (meg szakszervízben is ugyanígy!) egy lecsupaszított hegeszőpálcából szögletes U alakúra hajtott célszerszámmal (2 db kell értelemszerűen) vettem ki. Az U párhuzamos két szára kb 6-7 cm hosszú és úgy van meghajlítva, hogy az egymás fölötti két (négszögletes) lyukba pont beilleszkedik. Ezt a célszerszámot kb 2-3 cm mélyen kell benyomni mindkét oldalon egyszerre, ekkor bent az akasztófülek kiakadnak és könnyen ki lehet húzni a gyári magnót. A szögletes U alakot úgy kell érteni, mintha egy téglalap egyik rövidebb oldala hiányozna. OK?
Szóval. Új vagyok itt, egy '97 októberi ESCORT 1.6 16V CLX gazdája. A kocsiban 115.000 km van, csendes a motorja, nagyon megkímélt. Felszereltség: AC, ABS, övfeszítő, légzsák, motoros ablak stb.
A probléma: mikor megvettem egy éve 98.000 km-rel, néha már akkor is ingadozott az alapjárat, de nem volt vészes. Mostanában viszont már indítás után is felugrott a fordulat 3000-ig és ott maradt, és ezt meleg motorral már a forgalomban is megcsinálta. Tempomat ingyen... Elvittem egy szakihoz, aki szuper spéci számtógéppel méregette, és szerinte csak az alapjárati tekercs lehetett az oka az egésznek. Na, ezt akor jól kipucolta, és jobb is lett a helyzet. Viszont maradt a másik hiba, hogy forgalomban a légkondi minden piros lámpánál kikapcsolt, mert annyira leesett a fordulat, ha üresbe raktam a sebváltót. Ilyenkor a fordulat 4-500 -ig leesett, a motor beremegett, mint állat, aztán visszaállt 850-900 -ra. Ezt légkonival még jobban megcsinálta, ezért az mindig szépen ki is kapcsolt, kicsit később meg újra be. Gondolom a főtengelyen lennie kell egy minimális fordulatnak, hogy az AC működni tudjon. Szóval alapjárati tekercs csere, a fordulat már nem ingadozik, a légkondi se kapcsol ki pirosnál, és a motor fordulat se esik le vészesen pirosnál. Kikapcsol viszont a légkondi 2-3 percenként magától, magas fordulaton is. Még korábban elvittem klímáshoz,aki bemérte és közölte, hogy tele gázzal, az nem lehet a hiba oka. Talán a lefagyásgátló kapcsolja ki cuccot, mert túlhűti magát. Esetleg kezd tönkremenni a komresszora? Nem tudom, de, ha tudtok megbízható és olcsó klímást, az jó lenne. A másik probléma kb. két hónapja jött elő. Ha hirtelen a gázra lépek, akkor nagyon beremeg a motor és csak kis késéssel megy fel a fordulat. Mintha egy henger kihagyna. Ehhez én laikus vagyok, de akkor meg miért remeg a motor? Aztán ha feljebb váltok (1-ből 2-be, stb.) alacsony fordulaton nagyon rángat a motor. Nem a kuplung, mert az már rég fel van engedve. Mintha elfogyna a nyomaték a motorból. Az a szerelő, aki az alapjárati tekercset cserélte, az felrakott egy új kartergáz elvezető gumicsövet is, és óvatosan megpucolta a légtömegmérő érzékelőjét is. Semmi. Szerinte a gyújtótrafó (tekercs?) lehet még a hiba oka, vagy talán a központi számtógép (AGY???) kezd döglődni. Ő nem tudja, ezek csak lehetőségek. Gyertyacserén már túlvagyunk! Az a szerelő, akinél először jártam, és bemérte a kocsit, az nem talált nagy hibát. Mondta, hogy jók a kipufogógáz értékei, csak kapott két ismeretlen hibakódot is, amihez nem tartozott semmi üzenet. Szerinte lehet egy kezdődő gyújtáshiba is. Ja, még annyi, hogy a kipufogó hátsó dobja belül össze van omolva, nemsokára cserélem is, mert nagyon idegesítően és hangosan rezonál az egész. Talán a kipufogó fojtja le az egész motort? Magas fordulaton jól húz a verda, tud 195-tel is menni, és százra 11-12 mp alatt mászik fel. Nem ölöm, ha erre gondoltok, de nem is lustítom... Talán egy kicsit olyan az egész, mintha lyukak lennének a gyorsulásában. Mégis gyújtáshiba lenne???
Szóval, ha valaki az egész káoszban meglátja hiba okát, az jelezze már, vagy legalább adjon egy jó szerelőt, aki tényleg ért a FORD-okhoz. Elterveztem, hogy elviszem egy FORD szakszervízbe beméretni, ott csak rájönnek, mi a gebasz. A címem: nintaus74@citromail.hu
Egy kb:7-8 éves Ford Mondeo-ból kell kiszednem a gyári autórádiót, valahol kontakthibás. Gondolom van hozzá egy gyári kiszedő, ezzel sajnos nem rendelkezem. Hogy tudnám kiszedni otthoni körülmények között, a műszerfal megsértése nélkül?
Hamarosan megtudakolom tőlük ( Bárdi autó ), hogy mi a helyzet. A fejleményekről természetesen tájékoztatom a tisztelt nagyérdeműt, legfőképpen Téged ! :-)