Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Úgy látom, erről még nem volt itt szó: az Audi, a Mercedes és a BMW összefogva megvették a Nokiától a Here navigációt, mindenestül. A vételár 2,8 milliárd euró, alacsonyabb a vártnál. A három autógyártó azonos részesedést szerzett a Here-ben.
Nem is ertem a kerdest. Ha iost akarsz, Apple telot veszel. Ha androidot, akkor Googlet. :) Nexus5 pl.
De altalaban az a telo jo, amelyik leginkabb vanilla os t futtat. Olcso kategoriaban pl MotoG. Felette mar nem erdemes cifrazni, Nexus5. Az meg mindig fele/harmada egy 5S-nek, csak utobbi egy gozgepre hasonlit mellette. :)
Igen, Samu cuccai tekernek a háttérben és ha pont ettől nem jut erőforrás, hogy a GPS által kapott sorozatot kiértékelje, hogy aztán kirajzolja, akkor nem rajzolja ki. Majd foglalkozik vele. Majd, amikor ráér. És még csak 3 hetes, pár dolgot felraksz (elvégre erre való az okostelefon) akkor még a memóriája is tele lesz, majd rinyál, hogy frissíteni kell a frissítenivalót, amihez nem lesz elég hely. Ettől még jobban belassul, majd minden Samu szériánál előjön, hogy "ez már jobb, mint ez előző, sőőőőt, teljesen rendben van", utána sokan vagy megtérnek 3 hónap után, vagy el sem tudják képzelni milyen az, mikor csak működik. Utána a Samu fasságai miatt magát az Android platformot szidják, holott nem az a baja. Jó körítéssel jó cucc az Android.
Mindegy, ez már így veszett, nekem jól bevált eddig (3 hét), csak a hiperérzékeny hangerőgombot és ezt az esetleg nem állandó GPS késést leszámítva. (De mi benne a rencer?)
Mar hogyne lenne. Vagy akkor erosen visszafejlodott. Az 1 masodperces, mintavetelezesi keslekedes elfogadhato, tobb nem. Ezt az osoreg gpsmap is tudja.
De én nem akarok állandóan két kütyüt hurcolni, az viszont előfordul. hogy hirtelen felindulásból keresek ládát, miegymást. (Pl. van váratlan szabad egy órám.) Elvileg az okostelefon mindent meg tud csinálni. Gyakorlatilag nem mindig. De. pl. a Samsung most megijedhetett, hogy egy ország előtt megszégyenítve kitárgyaljuk, mert amíg a buszra vártam, 5 percig ide-od a mászkáltam a peron két vége között és 3-4 mp. késéssel jelezte a sarkonfordulást. Ennél a Garmin Etrex 20 sem gyorsabb (ha vennék, azt vennék :-)
Munkamegosztás, van amin telefonálsz, van ami a csiganyálat húzza. De legalább húzza rendesen. Kihangítót sem próbáltam, benyomtam a menüt aztán elfelejtettem menet közben ránézni :-D Ezzel megkerülhetem itt a háztömböt, de biztos működni fog.
Nekem elsősorban okostelefonra volt szükségem, mert a régi HTC elromlott. Az, hogy a GPS kezelésükben ugyanaz a probléma van, az Allah rossz vicce. Viszont mivel mindkettő korának felső középkategóriás masinája, más oprendszer, más chipset, 8 év, elgondolkodtató, hogy ennek valami elvi ok húzódik meg a hátterében. Pl. hogy egy okostelefon bokros teendői mellett nincs elég rendszerkapacitás a GPS adatváltozás másodpercre kész lekövetésére.
Úgyhogy a sztereotip "miért nem veszel egy Garmin GPS-t?" tanácsok helyett inkább tapasztalatokat várnék készülékek és programok összehasonlítására egy igen egyszerű teszttel: indulj el egy irányban figyelve e kijelzett haladási irányt és a csiganyálat, utána végrehajtandó egy 90 fokos forduló és meg kellene nézni, mennyi idő múlva jelenik meg a 90 fokos irányváltás a számszerűleg kijelezett értékben és a csiganyálban.
Ezt már egyszer megvitattuk, de nagyon fáj, ezért újra előveszem.
A tököm tele van a telefonba épített GPS-ekkel. Vettem egy 40kFT-os Samsung S3 minit, hogy geoládázáshoz ne kelljen egy másik GPS-t vinnem magammal. Ez a 8 évvel ezelőtti HTC telefonomon sem ment, mert a GPS pozició és haladási irány fél perc késésel jelenik meg a Navitel ész Oruxmaps kijelzőjén, mármint a térképen húzott csiganyálon. Így mindig túlfutok a célon vagy rossz irányba megyek. Most azon töröm a fejem, hogy legalább az irányt hogy lehetne azonnal megkapni, úgy mint a kézi GPS-ek GoTo navigációjánál, látom a kivánt és a valós irányt egymás mellett, meg a távolságot. Millió GPS naviprogram van a Google Shopban, de nem akarom egyenként végignézni őket, hogy melyik program az, amelyik éppen csak annyit tud, mint a 20 éves Garmin 12 kézi GPS-em :-)
Tudom, a célegyenesben használjam azt. Csakhogy abban még nincs WAAS/EGNOS, tehát nem számíthatok a pontosságára az utolsó 10 méteren.
Már feltéve, hogy a késés oka a program szerteágazó tevékenysége, és nem helyből ennyit késik a GPS adatszolgáltatása. Mert akkor semmilyen primitiv program nem segít :-(
A Garmin Basecampje tud, tervezel egy route ot, utana a route optionsnel lesz olyan opcio, hogy minimize ascent. De az hiszem csak hiking profilnal aktiv, amit egyebkent szinten ott tudsz atallitani. Turistautakbol, omp bol is jol dolgozik.
Tudtok olyan útvonaltervezőről (elég "aszfaltos" is, nem kell topo/turistautas), ami tud domborzat, magasságkülönbség alapján tervezni? Tehát ha tervezek egy célpontra, nem csak a leggyorsabbat/legrövidebbet, hanem a legkevesebb magasságkülönbséggel (azaz emelkedővel :-) ) járót is meg tudja adni. Hiába tud pl. a topo és az openbiking is magassági profilt adni adott útvonalra, tervezési szempontként nem tudja figyelembe venni.
Eddig még nem jutottam el a g:hu-val, hamarabb bedöglött, de kell lenni lehetőseégnek az éppen kézben levő állomány exportjára, mert változtathatsz rajta használat közben. Viszont nagyon jó lenne, mert megszünt az a korábbi lehetőség, ami ládaleírásokat is tartalmazó láda-fájlt tudott csinálni.
A g: hu egyesíti a munkához a kettőt, csak exportálni kellene gpx-be. Ótt a "Description" rovat, lehetne bele egész mesekönyvvet írni, de legalább a lényeget tartalmazó WAP részt bele lehetne tenni.