Árpi, azóta megint tanultam a Trabirol... Egy óraja elindultam, aztan se kep-se hang. Neztem itt-ott, gazbowden nem mozgott, leesett a gazpedalrol. Cucc nelkul raktam vissza, most megyek tulelofelszerelest vasarolni (gyertyak, drotkefe, gyertyakulcs, 10-13 kulcs, szig-szalag) :))))
Sajnálom, ami Veled történt Tito, de üdvözöllek a Trabisok nagy családjában. :o))
Nem egyértelmű sajnos, hogy a kút lehet csak a bűnös (bár van rá esély, különösen hétvégén). A Trabinak egy gyenge pontja a főtengely hajtórúd-nagyfej csapágy alu görgőkosara. Minden esetre (ha felújítottat raktak bele, ami majdnem biztos) várható, hogy 30-50 ezer után ismét elhalálozik. Ha viszont sokkal hamarabb halna meg, vidd vissza és verd le az árát (vagy a cserét) az eladó cégen!
Trabi uralkodik!
Vasarnap vettem eletem elso Trabijat, kivul kek, belul sarga, 85-os, 160.000 km-rel, 95-ert... Egybol irany Budapest, visszafele tankolas, gondoltam olajat majd rakok bele otthon meg, addig eleg a 91K, masnap reggel a 8-ason beallt a motor... 28 rongy a motorgeneral, egy halom aprosaggal... Hogy fokozzam: masnap Tapolca es Badacsony kozott megint megallt... Egyszeru diagnosztikai modszerekkel korbeneztem, aztan emlegettem a szerelo felmenoit. Tul hosszura hagyta, es nem rakta felre a trafokabelt, az hozzaert a forro hazhoz, elegett elszakadt... 1 Ft-os arazocetlikkel osszehegesztettem, poccre indult, otthon kicsereltem a cetliket szigeteloszalagra... Azt hiszem, egy 2 millas kocsival halal ideg lennek...:))
Milyen jotanacsaitok vannak egy 85-os Trabant 601 EVO II-hoz?
Valóban TwO ütem rules, de ha valakit érdekel a 4 ütemű téma is akkor szívesen írnék/válaszolnék egy két sorban. Szerintem a Trabantologiába (bármilyen kretén) beletartozik a 4ü Trabi is.
So! Ha valakit érdekel akkor szívesen írok!
Dear Árpi!
Majdnem igazad van! Valóban eléggé nagy áramok mennek az ótóban, de egy vacak tolatólámpicsek müködtetéséhez max. egy 21W-os izzó kellhet.... Ha pedig jól megnézzük, akkor szinte teljesen mindeg, hogy milyen nyomógombot használsz. Jah még egy kis cheat: a váltórúd végére ha teszel egy műanyag pezsgősdugót teszel a váltórúd végére akkor sokkal biztosabb lesz a kapcsolás.
duda a kormányon: ezt már régen megalkottuk. Az a lényeg, hogy szerkeszetni kell a kormányra egy csúszógyürüt (ami félbe van vágva, ez azért kell, hogy fel tudd ragasztani a kormány rúdjára), és el kell helyezni az indexkapcsoló mellé (be abba a műanyag burkolatba) és ahhoz csatlakozik két szénkefe ami biztosítja a fémes csatlakozást. Ezek után, már csak a gomb kialakításán kell megszenvedni. Egyébként, ha gyári a kormány akkor nem gond :o) (like a kis luk!!!)!!!
Luczl Ferencz: hogy is égett ki a trabid? erről még mindig nem írtál!
off
Ha érdekel valakit egy 14 éves trabant limo - 6 V - jövő szeptemberig érvényes műszaki vizsgával, zöldkártyával, felújított motorral, két új gumival írjon!
on
Persze. Egyszerő nyomógomb, pillanatkapcsoló. Csak arra figyelj, hogy (mint mindenütt az autóban) elég nagy áramok lehetnek. 12V 50W az bizony több mint 6A. Vagyis elég erős kapcsoló kell. Meg mechanikusan se legyen túl gagyi, és nem árt, ha valami rugón keresztül nyomod. (Lemez vagy spirál: mindegy)
Tolatólámpa. Arról érdeklődöm, hogy akinek van ilyesmi, az hova és milyen kacsolót szerelt fel? Nekem is van tippem, de gondolom, vannak már bevált megoldások, és hát járt utat... Kösz.
Silence! Én a fél litykó olajajat kb 20 litykó benzinhez értettem.
Saláta!
Esetleg a kerekeket is erősen mozgasd meg, nem kotyog-e.
Ha van 1-2 luk a küszöbnél, az még elmegy, de majd javítsd ki. Kombinál érdemes a hátsó ajtó környékét is megvizslatni, és azt is, hogyan csukódik (egyenletesen-e, nem marad-e luk vmelyik oldalon a guminál).
Kisebb lukakat, ha találsz a dobon vagy belül a taposón, akkor nem érdemes mindjárt hegeszteni. Szerzel alulemezt és a lekezelt (én 2 réteg Hammerite-ot használtam alul-belül) felületre ragasztod kétkomponensű műgyanta alapú ragaccsal. Alvázvédelem: én vettem 5 liter kaucsukos alvázvédőt - ez állítólag jobban tapad (rugalmasabb). De előtte GŐZBOROTVA!
Egyébként én is debreceni vagyok. Egy kombit keresek 1988 évjárattól, ha valaki tud, írjon. Az árfolyam szerintem 170 körül mozog.
Mit érdemes nézni rajta:
Kaszni - küszöbök és az utastér elöl a szőnyeg alatt, motortér az akksi alatt, hattyúnyak (vagyis a motortartó keret illesztése a kasznihoz)
Műszaki - a motornak legyen normális alapjárata ( szívató nélkül is mutasson valami életjelet ), húzzon és ne csörögjön; a váltó és a kormány könnyen, simán mozogjon, a fék ne húzzon félre.
Egyéb ötlet azzal kapcsolatban, hogy mi a jó vétel titka ?
lemy: Én bátorkodtam a 1:32 arányt említeni és tutira nem füstöl. Ja és a szerelőm által ajánlott 1:20 az még sűrűbb lenne (1/2 l olaj a 10 l benzinhez )
De ízlések és pofonok. Nekem nem ment jobban a szegényebb keverékkel.
Dreamer!
Tudod vagy jót, vagy... :o)) Egyébként négyütemű Trabival semmi tapasztalatom nincs.
lemy!
Én szeretem a gyári üléseket is. Röhely, de sokkal drágább autók üléseitől is jobban tart, nem túl puha, szóval vezetéshez jó. Utazni persze... hááát... Hagyjuk!
Egyébként tisztán olajjal nagyon jó a kenés, tisztán benzinnel meg (rövid ideig) jól megy... Valahol a kettő között az igazság.
Nem is vagy te olyan MOGORVA! A Pallas is vmi batár Citroen, ugye? (olyan koporsóféle, ráadásul sötét színben is csinálták?)
OLAJ: Ki is írta, hogy fél liter oil/16 litykó benzin? Szerintem a szerelőnek van igaza: fél/kb20 liter 95-ös. Ha sok az olaj, az nagyon füstöl, és rontja a teljesítményt, nem?
Azt nem tudom, hogy a BX ülések elférnek-e, de az egyik ismerősöm Trabijába CX Pallas ülések voltak beszerelve. Brutális volt. Nekem valamely kétüléses Lancia típus ülései vannak berakva. Könyű előrehajtani, bár ez elvi kérdés, mert a két magas háttámlájú, fejtámlás, ergonómikus ülés beszerelése után a hátsó ülések szerepe egy Ferrari hátsó üléseinek kihasználhatóságával vetekszik. Viszont elől iszonyú kényelmes, jó oldaltartása van. :)
Árpi, az enyémet sem adnám el 180 alatt. 87-es kombi, teljesen(?) felújítva, és holland kék színű akrillal kamrában sütögetve (Lezonal). Most akarok 2 db első ülést is. Egy tag elad 4 ezerért 2 db Citroen BX ülést. Szerinted befér?
Debreceni körkép: 88 as évjárat, eléggé megkímélt állapotban, 2. tulajtól
120 e Ft.
90 évjárat, zsírozott belső és külső 22e km. 180 eFt.
Jah. nem régen kérdeztem valamit, de senki sem válaszolt! A rulez trabisok ennyire fenthordják az orrukat, hogy nem is válaszolnak?
Üdv! Zoli!