Az a 16-s az AGS szelep vezérlő vákumcsöve, de valóban nincs jó rajz az ETK-ban róla így elkutyulható.
De ez már szerintem senkinek sem így néz ki. Ez a kép hátha jobban segít, pirossal a szenzor és a csö utja: Nem összetévesztendő a fekete/kék csíkos csővel mert az az AGR-é. Ez álltalában megegyezik a résolajcsövekkel és előszeretettel tépik el (törik meg tőben) amikor a szívócsonkot leszedik.
Ezek is figyelembe kell venni igaz, de nekem pl. az olajhűtőm elég régen volt meleg.
Ha a hőfokkal nincs gond egy része meg van oldva a dolognak, de gonodolom nem csak hőfokra hanem mennyiségre is gondolsz. Olajpumpáról hallottam hogy lehet tuningolni, vízpumpára pedig kisebb ékszíjtárcsa kell.
Azért az alacsonyabb fordulaton történő erő leadásához arról is illik gondoskodni, hogy megfelelő mennyiségű olaj és víz hordás is elegendő legyen. Nem kifejezetten okoz hibát (főleg nem egyből) de "hosszabb" távon jelentkezhet és az bizony drága karbantartást eredményez.
A Gt20-at a 150lovas V6 Tdi-hez rakták,de lehet az van a 180lovason is.Olvastam valahol hogy a Gt20 200lóig bőven elég.A Gt22-vel biztos jobb lenne csak nehezebb is szerezni meg jóval drágább.
Nem tudom te hogy vagy vele, de az én 2.4 TDmnél (E30) azt akartam hogy minél kisebb fordulaton legyen meg a max nyomaték. Ehhez tutira változó geometriás turbó kell, de 3-4 embert kérdeztem aki ért hozzá és 1 mondta GT20-at 3 másik meg GT22-t.
Azért kell elvileg a GT22 mert mondjuk 1 baros nyomáson több levegőmennyiséget szállít mint a GT20. Azt nézd meg hány lovas autóhoz rakták a GT20-at és a GT22-t.
Egyébként 330D-n is ez van azt meg szerintem 1az1-be fel tudod rakni.
A MoDic a BMW saját "gyári" diagnosztikai műszere. Nagyon sok információt lehet vele kiolvasni, de csak BMW-khez jó. A mostani készüléket már nem így hívják, hanem nem jut a zeszembe :))
A befecskendezett nyál mennyiségét. Ha a szívosorban megnő a nyomás, akkor több levegőt kap a motor ergo több üza. is kell neki. Innen "tudja" a DDE, hogy kell még adjon nyálat. Azt a vákumcsövet érdemes néha kitakarítani, féktisztító spray-vel átnyomni, mert megy bele olaj. Meglepően jól megy utána az autó... egy darabig.