Keresés

Részletes keresés

Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18170
Amikor harminc fős túristacsapattal megyünk, néha (amolyan halál kísértéseként), mikor busszal is kell utaznunk, felvesszük a kapcsolatot a helyi Volánnal, hogy ugyanmár, itt lesz n fő plusz a nagytáska, az annyi mint egy busz. Felteszem, lesznek helyi utasok is, mi lenne, ha indulna egy mentesítő az x óra y perces járathoz, legyenek szívesek.
A válasz: NEEEEEM!
Előzmény: kis59 (18168)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18169

A 85 - tudtommal - nincs rajta semmilyen listán.

 

Azt se tudom, hogy a 85-ös vicinális vagy sem ?

A 85-ön van 500 utas egy munkanap a 20 vonaton.

 

 - 39%-uk díjmentes, ebből 33% vasutas, 3% 65 év feletti, 3% egyéb díkmentes

 - 34% teljesárút vesz,

 - a többi ilyen olyan kedvezmény.

 

Átlagosan 20 fő egy vonaton.

 

Ha villamosított ha nem, bőven elég ha a szóló Bz elzörög velük, amikor tehervonatok állnak a vonalakon Szilikre várva, vezérlőkocsi és Bhv hiány van.

 

 

Előzmény: névtelen (18166)
kis59 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18168

Somogyszentpál-Fenyves felújítása pl. bölcs döntés volt. Most a 30 %-on folyik a vita. A HOGYAN-on van a lényeg. Én is jártam már pórul, amikor Pannonhalmára mentem vonattal...:(((( De érdekes volt.

A busz rugalmatlansága zavar. Ha valahol előkerül egy 30 fős túristacsapat, akkor a csapat fele nem megy tovább?

Előzmény: monor-21 (18158)
névtelen Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18167
épp ezért nem mond semmit az ilyen adat:o)
Kíváncsi lennék, hogy az ország lakosságának hány %-nak van hozzáférése a közforgalmú közlekedéshez:
5, 10, 20, 30, 30+ percnyi gyalogláson belül..

Ez az adat szerintem hasznosabb lenne.
Pl. egy falut körbejáró, vasútra ráhrodó busz adott esetben jobb szolgáltatást nyújthat, mint egy falun áthaladó helyközi busz. És, mivel a helyi menetideje rövid, ezért nem olyan problémás az átszállás.. (akkor kényelmetlenebb az átszállás, ha egy relatíve hosszú utazást szakít meg, azaz, jobb, ha 5 perc+55 percet utazik az ember, mintha 30+30-at)
Előzmény: monor-21 (18165)
névtelen Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18166
"Ez MÁv belső ügy.

Belső hiba."

Jogos, valóban hiba, ha így van. De nem megoldás azonnal megszüntetni:
- van-e potenciális utas?
- jó a menetrend?
- jó a pálya?
- stb.

Kisgyerekkoromban vasútmániás létemre nem tudtam, hogy tőlünk 7 percnyire van egy vasútállomás, ahol vonatok állnak meg és pl, le lehet vele menni direktben a Velencei tóra. A szüleim se tudták, elvillamosoztunk a másik vasútállomásig és onnan-oda mentünk, ha arrafelé akadt dolgunk... ma is ott nagyon kevés az utas, pedig jó helyen van, mert: nem ismerik, mert szar a menetrend. Budafok-Albertfalva, amúgy.
Előzmény: monor-21 (18161)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18165

1975 óta több településrész elvált az akkori törzs vagy anyatelepüléstől.

 

 

Előzmény: névtelen (18162)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18164

A falunak már így is tele van a t....e az állandó kamionforgalommal.

 

 

Igen el tudom képzelni, hiszen az aktiv lakosoknak majd a fele a gyárban dolgozik

 

 

És eltudod képzelni azt, hogy teli lesz a t....k, ha esetleg az olasz semmi perc alatt áthelyezi a gyárát románba, vagy bulgárba, ahol jóval olcsóbb a munkaerő:-)))))

Előzmény: kis59 (18155)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18163

Ha nincs nyilvános email címe hiába kiváncsiskodik............:-)))

 

 

Előzmény: A. G. (18145)
névtelen Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18162
Hali!

A darabszám nem sokat mond, mert ott pl., Budapest is csak 1 db.
Pontosabb, ha létszámarányosan veszed figyelembe.

Más: ha jól tudom, 4 olyan önnáló település van, ami nem érhető el közforgalmú közlekedéssel, az egyik Jósvafő mellett Tornakápolna, a másik három (ha jól tudom) valahol Baranyában van.
De, ez is csalóka: ezek kicsi, de önnálló települések. Lehetnek sokkal nagyobb, de nem önnálló falurészek, ahová nem jár semmi..
Előzmény: monor-21 (18158)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18161

a Bz azért marad ott, hogy:

 - munkát adjanak a stábnak,

 - nehogy elvigye a "nagy" MÁV máshová a helyi bézét, mer hát az mégiscsak a miénk. ( inkább járjon feleslegesen de maradjon.)

 

 

Tegnapelőtt néztem a Vámosgyörk-Gyöngyöst.

Most vezérlő nélkül ment 4 Bhv = 320 ülőhely.

Azt mondják, hogy egyszer - régen - volt egy nap 50 utas is az egyik vonaton.

Mostanában 10-30 fő.

Amit néztem azon 2 = kettő fő.

Elfértek a 320 ülőhelyen.

 

Ez MÁv belső ügy.

Belső hiba.

 

Egyszerre van jelen a hiány, reggel Rákoskerten már nem férnek fel mert nincs szabad Bhv Szolnokon, és a pazarlás 4 Bhv 10 utasnak.

 

 

Előzmény: A. G. (18145)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18160
Na.
Előzmény: monor-21 (18158)
kis59 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18159

Hát ez szomorú...

Nem is régen itt még 3 műszakos termelés volt. Akkor egyáltalán nem kell vasút
logisztikai trükk, nyerészkedés miatt.

Viszont ha én a pályát használni akarom, akkor pályadíjat kell fizetnem. Ugyanezt miért nem teszem meg a közutaknál (külföldi tehetjárművek)

Előzmény: Benbe 3.0 (18156)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18158

1. Mennyi pályát tartson fenn az állam?"
Annyit, hogy az ország minden településére emberhez méltó módon el lehessen jutni tömegközlekedéssel.

 

 

1975 nyara óta minden önálló település elérhető közforgalmú közlekedéssel.

A települések kb. 70%-a csak busszal, kb.29,x%-a busszal és vonattal és 8 ..???település  pedig csak vonattal.

Előzmény: gumpy (18147)
kis59 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18157

Azok más indiánok voltak...

Miért, nincs igazuk???

Vegas csak szerény ellentételezés egész Amerikáért

ON

Előzmény: RadiX (18130)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18156
Tudom, buszoztam már arra. Sőt, ha továbbmegyünk Balassagyarmat felé, a falujáró busz mégcifrább utakat is meglátogat. De! A közút az Carpy gondja. Valamelyiket meg kell csinálni, mert mindkettőre biztos nincs pénz. Ezen kettő közül biztosan nem a vasút az, amit meg kell csinálni.
A készáruforgalom java a vasutat is megjárja: a kocsikban zömmel készáru érkezik Szlovákiából, amit Romhányban csak raktároznak és átrakodnak kamionra, a saját termelés ehhez képest már elenyésző.
Előzmény: kis59 (18153)
kis59 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18155

Üdv!

Még egy dolog!

Ha már megy teher Romhányba, akkor úgy is kell pályát javítani,  tehát a pályajavítás költségeit nem fogják megúszni.

A falunak már így is tele van a t....e az állandó kamionforgalommal.

hmsoft Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18154
Az állam ki akar farolni minden olyan kötelezettségéből, amely belezavar abba az idilli állapotba, hogy minden adóbevételt saját céljaik és szándékaik szerint költsék el.

OK, legyen így. Miért szándék szerinti éppen a buszközlekedés, és miért nem szándék szerinti a vasúti (mellékvonali) közlekedés? Miért lehet éppen a busszal valamilyen cél és szándék szerint pénzeket költeni, és miért nem lehet ugyanezt megtenni a vasúttal?

hm
Előzmény: gumpy (18149)
kis59 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18153

Üdv!
Tisztelt Kolléga!

Tudod, hogy milyen az út Romhány fele?

Nem túl jó és egyre jobban romlik! U.i. ezen folyik a Csempegyár készárú-forgalma jelentős része (nem vasúton). Hamarosan - a vasút helyett - az utat kell átépíteni. Ráadásul mintha keskenyebb is lenne.

Előzmény: Benbe 3.0 (18140)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18152

???

Ha így lenne, akkor lehetne bebizonyítani, hogy eddig mennyire pazarolt a MÁV!

 

 

Érdekes elmélet...

 

Megtudod nekem mondani az, hogy mennyíbe kerül egy állomáson a váltócsere?

 

Sugok... kb. 20 millióba

 

Megtudod mondani nekem, hogy Székesfehérvár állomáson hány váltó van beépítve?

 

Sugok, habár pontos számot nem tudok mondani (illetékesek beteszik majd), de durván 100 db ra saccolom.

 

Beteszek ide egy kis idézetet, az egyik WEB lapról olloztam ki, és csak annyít amennyí a vasútról szól. Valójában az olvasatban leírt számadatokhoz nem tudok mit mondani, mert nem ismerem ezeknek a valós számadatait, de azért érdekesnek találtam ime:

 

TATABÁNYA - A megyeszékhely egyik híres természeti képződményére, a Szelim-barlangra a 100-as útról az utóbbi időben egy nagy piros paca is ráirányította a figyelmet. A tatabányai önkormányzat rendelésére a hét végén egy tarjáni cég megtisztította - több mint húsz négyzetméteren - a festékfeliratokkal, ábrákkal elcsúfított felületet. A tarjáni Klinger Ottó tisztítástechnológiai kft.-t működtet. Rájöttek, hogy viszonylag olcsón el lehet tüntetni fáról, fémről, vakolatról, kőfalról a firkálmányokat. Azóta országos hírük lett. Ők tisztították meg a budai várban a falakat, a Szabadság hidat. Svéd gyártmányú, környezetbarát anyagot használnak. A megelőzés is a profiljukhoz tartozik. Olyan mikroviasz réteggel vonják be a felületet, amely megakadályozza, hogy beivódjon a festék. Szűkebb hazánkban egyetlen önkormányzattól sem kaptak megrendelést. Felmérték Esztergomot, többször ajánlkoztak Tatabányán. Zárt ajtókra leltek. A megyében csak a Vértes Volán Rt.-vel van kapcsolatuk. Cégük tisztítja rendszeresen az összefirkált buszokat.

A vasút kára Egy vasúti kocsi fóliázása 800-900 E Ft
Egy vasúti kocsi újrafestése 400-500 E Ft
Összefirkált kocsik száma/év 400-500 db
Károkozás/év 320-330 M Ft

 

Na most ha ezek a számok igaz adatokat tartalmaznak, akkor csak a 7 év topik évet számolva (hiszen 99 öszén alakult az anyatopik), és ezt az összeget beszorzom a 7 évvel akkor az is diderül belőle, hogy 50-10-150 graffitozó 7 év terméséből Székesfehérvár teljes váltóállítóművét kilehetett volna cserélni.

 

sőt még egy icike picike maradt is volna belőle

 

És ezek után lehet nyomoznod, hogy mennyit pazarol a MÁV, és csak ez a graffiti...

 

(hangsúlyoznám, hogy a WEB lapon szerepelt adatok vannak ide beidézve), és az is igaz, hogy kb. 1 évvel ezelött szedtem ki ezt az ollózást róla, ezáltal feltételezem, hogy az árak e téren egy kicsit modosúltak

 


Előzmény: v_peti (18142)
gumpy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18151
Ha annyira akarna tenni valaki a vasút érdekében, akkor már kijelöltek volna egy vonalat, amely megkapja azt a pénzt, amit a vasút mellett elkötelezettek gondolnak (pályafeljavítás, megállók létesítése, ütemes menetrend, csatlakozó buszjáratok), meghirdetés után adnak neki egy évet, és lássuk, mi változik.
Volt ilyen? Én nem tudok róla. Nem a cégtábla-átfestéses térségi vasutakra gondolok, hanem ahol tényleg megkapták azt, amire szükség volt.

Ha volt ilyen, akkor lehetne vizsgálni, hogy tényleg ezekre és valóban ennyi ráfordításra volt-e szükség, mennyi bevételt hozott, illetve a többi vonal esetén mennyi lenne az annyi. Ha nem volt ilyen kísérlet, akkor csak a levegőbe beszélünk.
gumpy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18150
"Ha az elmaradott térségben lakó embereknek annyira kell a mellékvonal, legalább üljenek rá fel, utazzanak."
Ez is butaság. 20 km/h-val döcögő, rég megszűnt ipartelep mellett megálló, de a falun megállás nélkül végigbillegő Bz-vel vajon miért nem utaznak szívesen az ott lakók. Megsúgom, nem azért, mert a buszt annyira szeretik, hanem azért mert a vasút a mai formájában nem alternatíva. Igen, költeni kellene rá. De erről már írtam.
Előzmény: DJ. Bakter (18133)
gumpy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18149
"Innentől jelentősen leegyszerűsödik az ügy, hiszen az így-úgy elmisztifikált történetet pénzkérésre redukáltuk le."
Erről van szó. Az állam ki akar farolni minden olyan kötelezettségéből, amely belezavar abba az idilli állapotba, hogy minden adóbevételt saját céljaik és szándékaik szerint költsék el. Mindenre rá lehet fogni, hogy "nincs rá pénz", ugyanakkor totálisan felesleges luxuskiadásokra (mondjak példákat? ne politizáljunk, tudjátok ti azt...) mindig akad. Ráadásul az adóemelésről mindig tökéletes megoldás, mert mi nem mondhatjuk, hogy "nem futja az adóra".

Szóval igen, pénzkérésről van szó. Arról a pénzről, amelyet 10-20 éve sem kapott meg a vasút, és most se. Csak most már dől a ház, ezért egyre több kellene, ezért inkább elbontják. Fejlődünk.
Előzmény: hmsoft (18132)
gumpy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18148
"A vasút évtizedek óta nagyon sokba került, több 10-50-100 milliárdba. Képzeld, ha még "a szinten tartásra fordítandó pénzt" is ráköltötte volna, akkor mennyibe került volna? Még többe :-(("
Akkor most egy jól működő hálózatunk lenne, ahol a mellékvonalakon is olyan szolgáltatás volna, hogy vele párhuzamosan csak a Volán dolgozók akarnának buszozni. A buszok pedig vidáman végeznék a vasútállomásról utasokat szétosztó-összegyűjtő feladataikat.
És most arról beszélgetnénk, hogy az ütemes menetrendbe hogyan integrálhatók be ezek a csatlakozások.
Előzmény: DJ. Bakter (18125)
gumpy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18147
"1. Mennyi pályát tartson fenn az állam?"
Annyit, hogy az ország minden településére emberhez méltó módon el lehessen jutni tömegközlekedéssel. A kérdés inkább az, hogy mennyi buszon való zötykölődés, milyen utakon, és falujárás bevállalása minősül emberhez méltó közlekedésnek. Szerintem inkább ebben nem értünk egyet, csak gazdasági problémák mögé bújunk.
És továbbra is tiltakozom a közösségi közlekedés, mint állami feladat kizárólag gazdasági alapon történő megítélése ellen (ami veszteséges, az automatikusan megszüntetendő, ill. két alternatíva közül kizárólag az olcsóbb elfogadható).
Ez nem előre vezet, hanem a balkánra.

OFF az adót azért fizetem, hogy értelmes közösségi szolgáltatást kapjak érte. Azt jogosnak tartom, hogy a jobbért, hasznosabbért többet fizetek. De azt nem tudom elfogadni, hogy az egyre emelkedő befizetett pénzemből csak visszafejlesztéseket "kapjak vissza", mert akkor nagyon kilóg a lóláb, hogy hova megy el a több pénz?
ON

"Netán ahol most nincs vasút, oda is építsen és tartsa azt is fenn? Ő most próbál egy határt húzni, hogy mennyit tart fenn. A többi megy a levesbe (legalábbis a személyszállítás)."
Zárójeles megjegyzésed ellenmond a megjegyzésed első felének (ha csak személyszállítás szűnik meg, attól a pályát ugyanúgy fenn kell tartani). Ez az ellentmondás a mai napig nincs kimagyarázva.

"az egész vasút irdatlan mennyiségű pénzbe került és kerül, ennek ellenére mégis irdatlan sz@r. A (bármelyik "színű") kormány helyében én is spórolnék rajta, ahol tudok, főleg ott, ahol értelme sincs"
van értelmes spórolás és van értelmetlen. Én is tudok azon spórolni, hogy holnaptól nem eszem, de nem biztos, hogy boldogabb leszek tőle.
Előzmény: DJ. Bakter (18125)
paca664 Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18146

Ezen lépések egyike sem igényel túl sok pluszkiadást.

Nosza, akkor fizesd ki.

Előzmény: v_peti (18137)
A. G. Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18145
24.

A Bz marad, csak immár Zalabér és Zeg között fog ingázni. Ebből következően a staff is marad, csak nem megy ki grótra, hanem a Bz-ben alszik visszaindulásig, munkaidőben. A pálya annyira nem rossz, busszal sem lesz épp gyorsabb. Ám az államnak még így is olcsóbb lesz, mert Carpy egy vasat sem kap majd pluszban egy veszteséges járatindításért a nagy semmi és Zalaszentgrót között... De arra az 50 millára kíváncsi vagyok! :)
Előzmény: monor-21 (18135)
D94A Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18144
Leírtad a varázsszót! TEHERVONAT!
Én csak a 88, 95, (94)-es vonalakról tudok írni.
88:
Tehervonat: 2db/év, személyvonat: 5pár/nap.
A vonal mentén van a Mezőcsáti, Hejőpapi bánya. A közutat járhatatlanná teszik a kamionok. Volt olyan időszak, mikor az aszfaltút nem is látszódott. Naponta több száz tonnát visznek közúton. Bánná az ördög a csáti személyt, ha legalább napi 1 teher lenne! Azaz a vonal megmaradna és nem llopnák el! Így, ha újra van igény a vasúti személyszállításra nem lenne gond a beindítása( hófúvásban csak a vonat jár Zt- felé+ lánctalpas)
95:
Dettó!
94:
A 2 órás ütemben közlekedő vonatok vonzák az utast. Volt szerencsém 90%-ban kihasznált vonatokon utazni Bóldvaszilasra.
Sztem ne csak a személyforgalomhoz ragaszkodjunk, ezeket a vonalakat csak a teherforgalom mentené meg a teljes pusztulástól. Ha személyforgalom, akkor ütemes menetrend! Ha ez sem hozza meg az eredményt, kifogytam az érvekből!
Előzmény: Benbe 3.0 (18140)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18143
Ha nem volt érthető: már az első pont olyan ellentéteket tartogat magában, amelyeket érdemes kibontani, különben nem jutsz semmire. Amit kívánsz, az mondjuk az első pontot illetően ötszáz liternyi (liter: tetszőleges mértékegység) ellenállásba ütközik. Ekkor a feladatod: keríteni legalább ötszázegy liternyi ellen-ellenállást. Az akciótervnek az ötszázegy liternyi ellen-ellenállás beszerzése a sarkallatos pontja. (Aztán mehetünk tovább, a többi pont is tartogat jó nagy kannányi ellenállásokat, időket, pénzeket.)

hm
Előzmény: v_peti (18142)
v_peti Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18142
???

Ha így lenne, akkor lehetne bebizonyítani, hogy eddig mennyire pazarolt a MÁV!
Előzmény: hmsoft (18141)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.05 0 0 18141
Ne haragudj Peti, engem ez az akcióterv egy olyan, Marsra szállási akciótervre emlékeztet, amely így kezdődik:
1. pont: eljutni a Marsra.

hm
Előzmény: v_peti (18137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!