Most kaptunk egy 87'-es évjáratu Trabit , és kiderült , hogy főtengelyes.
A szerelőnk azt mondta ,hogy vagy beszerzünk valahonnan egy gyári főtengelyt (40 000 Ft) , vagy egy utángyártottat (kb. 13 000 Ft). A kérdésem az hogy érdemes e beszerezni az eredeti alkatrészt és ha igen hol ?
Szeretnénk még egy jó ideig használni az autót de fogalmam sincs hol lehet beszerezni ill. hogy tudom megállapítani , hogy nem vágnak át és nem valami szart sóznak ránk.A segítséget előre is köszönöm.
Az isolator isten volt a trabinak amig DDR gyártmanyú volt, mióta szláv azóta elég rosszacska. A Bosch-t csak csúfolják gyergyának.Az igazi a Marelli,Champion.Tipikus eset egy rosszabb gyergyánál kiveszed olyan szikrát ad, hogy a lovat agyoncsapná vissza berakod mégsem indul a verda
gyergya megint ki gyújtás atnézve negyvenszer mégsem indul, nincs más hátra mint előre keresel(veszel) egy másik gyergyát beteszed és láss csodát
elsőre beugrik a motor, ua némelyik gyergya hajlamos arra , hogy nyomás alatt nem ad szikrát.
Mogorva! Nekem gyertyával egy kellemetlen kalandom volt csak a kb. 180 ezer Trabis kilométerem alatt. Kitalálod? PAL gyertyával. A középelektróda kb. két mm-rel a porcelán vége fölött (tehát bent a szigetelőben!) kettéesett. Mintha eltört volna. Potty, bele a hengerbe...
Egyébként nekem meggyőződésem, hogy a keletnémet motorok (volt Simson Starom is! :o)) ) csak az Isolator gyertyát szeretik igazán. És örömmel láttam, hogy a Beru gyártja az Isolatort. Nem rosszabb mint a DDR kivitel. :o))
Na, mostan nem akarnék vitatkozni veled, de ezt a gyertya-dolgot nem értem. Jómagam immár sokadik éve a PAL-14Y (vagy 15Y) gyertyákkal járok, és semmi bajom velük. Pedig nem szoktam volt kímélni a szerkezetet. Amikor hasonló hőértékű Marelli vagy Bosch gyertyát vettem egy időben, maximum a feeling volt más, meg az ár. Különbséget nem sikerült észlelnem. Az is igaz, hogy nálam nem igazán szokott lekokszosodni, meg a kipufogó vége sem leolajosodni...
Amúgy az elektronikus gyújtás tényleg RULEZ! 10 év alatt egyetlen egyszer szívatott meg, de akkor is csak egy trehány szerelő miatt, aki motorgenerálnál elcseszte a jeladó-mágnest vagy valami egyebet, mindenesetre a mágnes egy idő után szépen lecsiszolta az érzékelőt, amibe beleért és konyec filma...
Akkoriban (kb. 7 éve), hatalmas 480 Ft-os összegért vettem az első boltban bele másik jeladó alaplapot, 10 perc alatt beletettem, még a gyújtást sem sikerült általa elállítanom és azóta is működik. Manapság már kicsit félek, hogy mekkakkan a vezérlő elektronika, mert utoljára valami tízensokezerért láttam a boltban. Nincs mexakítóhézag állítgatás, olajozás, kondenzátor-hiba. Szóval csúcs...
Árpi, nem is gondoltam volna, hogy ennyit számít. Ha ilyen keményen mész, akkor biztosan nem trutyis a kipufcsöved. De nem állhat be könnyebben a henger? Egyáltalán gyakori ez a hengerbeállás Trabinál? Mert le aakarok menni vele Pestről Tokajba, meg vissza, és nem szeretnék befürödni vele. Azért tartalék ékszíjat viszek. Jún.11-13 hétvégén megyünk kenuzni az ártérre (mint Matula bácsi, Tüskevár! Rulez!) 1500 Ft a sátorhely, meg a kenu/ fő. Ha érdekel vkit, részleteket is közlök.
Elektronikus gyújtás eddig rulez! Az érdi emelkedőn ugyan nem tudtam igazán tesztelni, mert kijött elém egy lassú furgon a belső sávba, de úgy a harmadáig 105 körül jött. Így viszont vissza kellett vennem 80-ra, és onnan még az emelkedőn felment 95-re! Szóval eddig jó...
Én is ennyire taksáltam. Majd elárulod, megérte-e. Engem elállított e szándéktól a szerelő, meg vki itt a topicban, bocs, nem emléxem, hireteln, ki is volt.
Árpi! Mennyiből jött ki az elektronikus gyújtásod?
Gumi: nekem 2 db Matador van elöl, hátul még rosszabb: 2 futózott... Utóbbiakat még akkor vettem, amikor még el akartam adni a kocsit. De hát ez nem száguld 100-nál gyorsabban, úgyhogy nem fog eldurranni - remélhetőleg. Megyünk Tokajba kicsit vízitúrázni, jól tele lesz a kicsike, úgyhogy nyomok 1.9-2 körül én is a hátsókba.
Guminyomás ügyben persze nem árt, ha mindig ugyanazzal a műszerrel mérünk. A különféle helyeken található műszerek csalhatnak ám egymáshoz képest akár 2-3 tized bar-t is, ami pont elég ahhoz, hogy a gumink idő előtt menjen tönkre, vagy némileg többet fogyasszon a jószág. Be kell lőni sajnos azt a nyomást, amit a saját mérődnek kell mutatni, amikor jó a guminyomásod. Én például tudom, hogy az én órám 1.7 és 1.8 között kell hogy mutasson, és akkor tökéletesen kopik és jól tartja az autót a gumim (Fireston radiál, mindenkinek nagyon tudom ajánlani a Trabihoz, télen-nyáron, hóban-esőben.)
Más. Ma cseréltékk ki a gyújtásomat elekronikusra. Valaha az volt az autón, de az előző tulaj leszedette valami oknál fogva. Hát, mit mondjak? Amivel eddig én találkoztam, az mind hibátlanul működött, soha nem kellett hozzájuk nyúlni. A megszakítósról meg hadd ne beszéljek. Elég jól belőttem már a nyári fogyasztását a szokásos útvonalaimon a régi gyújtással, más változtatás nem történt, úgyhogy jöhet a teszt. Hogy gyorsul (indulás után melyik kerítésoszlop mellett éri el az 50-et kettesben), mennyit bír az M7-es érdi emelkedőjén menni felfelé, és mennyit fogyaszt? Az eredményekről majd írok.
So! Én aztat halottam vala (és olvastam a Trabik szakkönyvében), hogy ideális eset ha valaki 1.7-1.8 között jár. Javasolják még, ha autópályára hajtunk v. valami nagyobb terhelésnek vetjük alá a Trabinak akkor érdemes ideiglenesen 2 atm nyomásra emelni az értéket.
Aftermezzo: személy szerint ezen elvek követésével járok az ótómmal és tökéletesen megfelel :o).
Bizony! És ha szélesebb gumit raksz fel, érdemes nagyon odafigyelni erre. Ugyanis a keményebb guminak a közepe, a puhábbnak meg a széle bizony hamar elfogyhat.
Ez az érték diagonál gumikra áll. A nagy Gumikönyv szerint akkor ideális a guminyomás, ha terheléskor is megőrzi eredeti alakját. Ez azt jelenit, hogy néhány tizeddel több kell bele, ha radiál van rajta.
Elöl:1,4 atm; hátul: 500 kp tengelynyomásig (310 kg hasznos terhelés) 1,4 atm és e felett (390 kg hasznos terhelésig) 1,7 atm. Ha bármilyen más gyári adat is érdekel, csak írj!
Zserd
Elöl:1,4 atm; hátul: 500 kp tengelynyomásig (310 kg hasznos terhelés) 1,4 atm és e felett (390 kg hasznos terhelésig) 1,7 atm. Ha bármilyen más gyári adat is érdekel, csak írj!
Zserd
Én is egy "büdöske" tulaja vagyok. Lány létemre lassan megtanulok Trabit szerelni: a kerékcsere tök szuper, a hengerfej takarítása maga a menyország! Ez ám az igazi élmény egy tanárnőnek! Azt hiszem, igaza van azoknak, akik azt valljá, a Trabinak lelke van. A jó múltkor épp egy hosszú kirándulásra mentünk és beteg lett (valami féltengely-féleség). Nekem a szívem szakadt meg, mert olyan volt, mintha valaki véres lábbal is csak szalad-szalad, nem adja fel. És haza is hozott... Azután vittem dokibához, de nem túl sikeresen gyógyította. Újabb nagy menet, újabb gond, de még így is hazahozott, pedig az út egy részét egy bazi nagy utánfutóval tette meg. Úgyhogy ÉLJENEK a TRABIK!!!
A tank hátul volt, volt benne 5-6 liter nafta, és míg a tűz odaért...
Egyébként meg csak lelökte a tanksapkát, kifújt az anyag és égett, de nem robbant.
Szia Mindenki! Kissé körülményesen találtam ide az új helyre. A Magyar Hírlap online-on olvastam, hogy hova kell klikkelni. Szóval Index.
Te Luczi, és nem féltél, hogy robbanni is fog, vagy az csak amesékben van?
Hát akkor, megírom, hogy égett le a négyütemű Trabim.
Jöttem haza Nádudvarról, Debrecenbe, az elepi úton, ez a 33.-as útból nyíló, kisforgalmú mellékút. Egyszer érzem, hogy nem húz, akárhogy nyomom a gázt.
Azután lepörgött és leállt a motor.
Felnyitom a motorháztetőt, leesett kábel vagy cső után keresgélve.
Nem találtam semmit.
Indítóztam, fekete füst. És utána már égett, is, mint a Reichstag.
A tűz lassan terjedt át az utastérbe, a fűtőventillátor vitte át a tüzet, mert az valami nagyon gyúlékony, és olvadós, csöpögő műanyagból van.
Próbáltam oltani, de nem volt mivel.
Nekem még akkor nem volt tűzoltó készülékem, és az arra jövő teherautókon meg mind rossz volt!!!
Végül, mivel lassan égett, még arra is volt időm, hogy a szolgálati URH adóvevőt kiszereljem a kocsiból, mert ennek nagyobb volt akkor az értéke, mint az autóé, ezután, egy arra jövő kollegám kocsijából URH-n szóltam a cég központjába, hogy szóljanak a tűzoltóknak.
Mire a tűzoltók kiértek, már csak annyi dolguk maradt, hogy a teljesen kiégett roncsot lelocsolják, hogy ne füstöljön.
A hiba feltehető oka: A T 1.1 és a Wb 1.3 motorjában a karburátor mellett van egy sokágú, műanyag ülepítőpohár féleség, cső ki-cső be alul, felül, oldalt. Nem tudom pontosan megírni, hogy mi, nem ismerem a szerkezetét. (Azt tudom, hogy a Ladában, és a 2ü Tban nincs hasonló)
Na most, ez a jószág valahogy megrepedhetett, vagy valamelyik cső félig lecsúszott róla, és szökött a nafta.
Az indítómotor meg pont alatta van, rácsorgott a benzin, indítózáskor a kommutátor szikrája begyújtotta, és már égett is.
Újértékbiztosításom volt, a járgány még nem volt egy éves, a biztosító szó nélkül fizetett.