Én siófoki vagyok, ha ebbe az irányba mennél dombovárra az lenne a legjobb:)Megcsináltam ezt az akkuresetet és nem javult semmit sőt annyiba romlott a helyzet hogy a board computer nem irja ki hogy mennyi km-re való naftalinom van:(Csak villognak ott a vonalak ha rányomok.Meg nemtudom hogy ismered-e azt (bár szerintem biztos:)) hogy boardon van 21 féle "test" amiböl a 7-es funkció az hogy mennyi liter üzemanyagod van, na már most ittse irja ki hogy mennyi az annyi.Pedig elötte hibátlan volt:(
Az E34 fórumon volt, hogy csokiért kínálgatták. Mondjuk, én is kibasztam a múltkor a lomtalanításba egy hibátlan limo ülésszettet, mert nem kellett senkinek... :((
Mult héten voltam.Most igy előreláthatólag nemtudom mikor megyek, de elképzelhető hogy hétvégén.Irok ha megtudom pontosan.Megprobálom most ezt az akkuresetet.
Ha jól emléxem nagyklímád van. Ennek hibái a túlmotorozott és agyon elektronizált vezérlés. Legöbbszőr lehet egy akku ki-be rezet segitségét kérni, de ha ez sem segít akkor MoDiC-olás és kiderül mi a problémája a vezérlőnek. A vezérlő és a kard is a kesztyütartó felől a box)kard be van szúrva a levegő útjába) ban és mögötte (a pollenszűrő mögött) keresendő.
Valamelyik nap felhivtam egy bontost, de szerintem egy kicsit elvan tévedve mert 14ezret mondott rá.Ez a kard okozhatja azt a hibát is hogy nemtudom állitani azt hogy hova fujja a levegőt?
A "kis" klímás az a fokozat kapcsolótól egy előtét ellenálással éri el a befúvó motor fordulatszámát. A "nagy" klímás meg egy elektronika FET segítségével szabályozza a fordulatszámot. Ez az elektronika a"kard" ami tönkre szeret menni. De szerintem bontóban kis pízért lehet venni és ha nagyon nekifeküdnék lehet javítható is lenne...
Az enyémen a jövő héten lesz egy kis adagoló felújítás (fejcsere+tömítések) Vojnó mesterrel és le fogom dugózni az AGR csövet. Remélem lesz gyakorlati haszna is.
van 94 elött, 90 mittudoménóta ugyanolyan. a tds-ekben kihalásig összvissz annyi változott hogy potifejes adagolo helyett lett indukcios, alu szívócsöböll lett műanyag, és légmennyiségmérövel gazdagodott a meghibásodási helyek listája.
leirtam mitől olajos, és mitöl lerakodott trutyis. ha egr off akkor csak a további lerakodást szünteted meg mert nem keveredik az olajpára a forro kipufgázzal, olaj az marad, de az nem baj.
(ha kioktató a hangnem akkor boccs, nem annak szánom)
pl: 525D motor: M41D haha, miota? kicsit elirták ezt itten :-) ja ide irtak gt20-at ami mint 525d turboja stimmel is de az nem m47d motor és nem is 2000-es. elírás
ha megnézed a turbo után a szivócsöig sima olaj van a falon, a szivocsöben meg kemény trutyi. feltéve ha az egr(agr, mittudomén minek hivja a bmw, szoval kipuf gáz visszavezetés) még működik. Ha az "agr" le van tiltva akkor nen lessz trutyis, vagyis nem fognak beszukulni a csatornák de olajosnak olajos marad.
"És a 94 elötti Tds-en nincs is egr" :-) azért erre ne végy mérget, ha a kipuf gáz visszavezetésre gondolsz akkor mindegyiken van :-)
(..megnéztem az etk AGR-nek hivja)
(a trubo elötti csö levételével meg lehet győződni mitől olajos. ami a légszürő felöl jön.)
így van, irtam is ha a turbo ereszt akkor dől be az olaj és füstöl. de többnyire az utakon futo tds-ek turboja jo, mégis nyakig olajos a belul a komplett szivórendszer, és ez az olajfelhordás miatt van. maradjunk annyiban hogy szerintem 10ből 1 ami talán a turbó miatt olajos. egyetlenegy tds-t láttam a mi belul porszáraz volt, mégis most adta el gazdája a sok nyüglődés miatt :)
Szerintem is elég bőven a GT20-as 1.3bárhoz.Nekem levan kötve az egr és mégis retkes a szivócső, nem attol lesz olajos, mert nemcsak a szivócső retkes hanem a turbo után minden!És a 94 elötti Tds-en nincs is egr.
Hozzáteszem hogy nekem kiverte magát a turbóm,és igen is telelett a szivocső olajjal,és tolta rendessen a füstöt mig rá nem lett téve egy másik turgo,egy garet T3 szabályozva.teljessen kitisztult miután ki lett mosva a rendszer minden egysége.
előkamrás, ELŐKAMRÁS motorrol beszéltek, frásznak 22-es??? ahhoz a nyomi 1,3 bárhoz? gt20 bőven elég, avval lök alul is ha jól be van lőve, de sok tökölés. És városi menet után kötelezően padlógáz mert úgy lekormolódik hogy nem tudja mozgatni a geometriát. (személyes véleményem hogy inkább egy jó cooler, és jó csip, nyomást nem bántanám tds-en, anélkülis sajt a hengerfej. mert ne felejtsuk el a turbo a kipuf gáztól pörög, ha kikuszoboljuk az euro normás alul kevés naftát akkor több anyaggal a turbo is hamarabb pörög fel. na ezt jól megaszontam:-)) bmw sosem rakot gt20-at 2.0-ra, a 20d-n a 136lovason gt15 van az ujabbakon gt17. a 30asokon van gt2256-2260. (vnt-k természetesen)
egy fenét :-)) be is baxna ha a turbótol származna. ami a szívócsőben olaj van az mind a kartergáz elszívón keresztűl -turbon keresztül- jut be a szívócsőbe. De nem a turbotol származik. Ha a turboban kimegy a tömités akkor nem folydogál hanem ömlik, bele a kipufugóba is és kék kondenzcsíkot húz a verda. Nem sok az csak soknak látszik, ha sok lenne akkor kéken füstölne. minden td autónál természetes jelenség, nem különösképp kell foglalkozni vele, tisztitás után is egyből olyan lesz. Legfeljebb az egr után az olajpárás köd keveredve a kipufugóbol érkező forró szemcsékkel együtt letapad a szívócsőre. érdemes megszüntetni, működtető vákumcsőbe egy csavar és kész. soha többet nem lesz trutyis.
(A digók persze vagy 33 éve rájöttek arra hogy érdemes egy lecsapató tartályt rakni a kartergáz elszivó után és abban lecsapódik az olaj és azt visszavezeti egy cső a karterba. működik is, jól.)