A 65-ös vonalon is történt megállóáthelyezés. Úgy néz ki, végleg feladták Pécsudvard állomást, viszont a helyette épült megállóhelyi peront a kezdőpont felé tolták el, közelebb a faluhoz és a vasúti átjáróhoz.
(Igaz, hogy nem vicinális, de a személyforgalma viszont kb. annak felel meg)
Tegnap a 39413-as számú Pápa - Tatabánya járat (Bzmot 372 + mellék) kb 35 percet állt Franciavágáson, mert úgy tűnt, hogy nem tudunk tovább menmni, mert ellopták a síneket. Aztán kiderült, hogy mehetünk, mert nem síneket loptak, csak rögzítő csavarokat meg a váltóból vmit. Mindez Gic-Hathalom állomáson történt, mi pedig azért Franciavágáson álltunk, mer az Gic előtt az utolsó hely, ahol még vissza lehet fordulni.
Aztán amikor átmentünk Gic-Hathalom állomáson a Bz hátuljából lehetett látni, hogy ott van kinn a rendőrség is...
Mi van ha holnaptól Te felelsz a 3300 km mellékvonalért?
Mi változik meg?
Én akkor a részemről a következőket tenném:
Holnapután kiutaznék -vonattal- és viseletes ruhámban körbeérdeklődnék a beosztott dolgozók között. Természetesen szisztematikusan több vonalon is. A gondolataikat alaposan átrágnám és döntéseket hoznék. Aláírásommal. Amit fel is mernék vállalni.
Kérlek nézd meg milyen feltételekkel tudod megjárni egy nap alatt Tésa - Bp - Tésa útvonalat. Az Neked megfelelne? Még a megyéből ki sem tetted a lábad.
„—A Volán tudja pótolni a vasutat? —A Volán száz év múlva sem éri el azt, amit a vasút, azt a megbízhatóságot. A vasútnál a menetrend vastörvény, a vonathoz elég kimenni időre, az nem fog hamarabb elmenni, a vasutas még arra is ügyel, hogy ha fél perc van írva, fél percre induljon. Az autóbuszhoz ki kell menni jókor, mert ha sokan vannak, az ember nem fér fel, ha meg kevesen, a sofőr nem tartja meg a menetidőt, és elmegy tíz-tizenkét perccel korábban. Akkor sem áll meg, ha futok az úton; ha megkérdezik, miért nem, azt mondja, hogy nem látott.”
Meg van ott egy 60-as évekbeli térviágítólámpa Bizony. Igaz, a peron túloldalán, az őrház tövében, de így nyilván többcélú. :)
Azt sem értem,miért szűnt meg a Zirc Veszprém felőli végén lévő megállóhely A 14-es őrháznál? Mondjuk az már egy kicsit hosszabb séta Zirc első házaiig, és Olaszfalutól sem fognak oda tömegek kigyalogolni. A főnyeremény persze akkor is Lókút mh. volt: attól tartok, nem sok lókúti vette igénybe. (De néhány ilyennel pl. javítani lehetett a statisztikát: tessék kérem, a vasút eggyel több településen van jelen.)
hosszában eltolva a megállót, javítani lehetne a felszállási hely faluban elfoglalt helyén (pl. Eplény).
Megjegyzem, ott a sínkoronaszintű peron az ex őrházzal szemben, az útátjárónál. (Remélem nemsokára befejezem a vonatkozó háromrészes szösszenetet, az egyik képet pont ott csináltam.) Ez kb. Újtelep és a régi településrész között van félúton. De hogy is volt ezzel a peronnal? Megszűnt - nincs lóvé engedélyeztetni, vagy hogy is? (Asszem valaki leírta valamelyik topicon anno.) Ezzel a megállóhellyel az esély javulna, de nem javulna eléggé. A busz a régi településrészen belül kedvezőbb helyen áll meg. És egyébként is: nem egy világváros az az Eplény, sajna attól önmagában nem változna a Bz helyzete.
"A kérdés inkább az, hogy mennyi buszon való zötykölődés, milyen utakon, és falujárás bevállalása minősül emberhez méltó közlekedésnek."
Ez ezereszer ki lett beszélve. Neked a busz zötyög, másnak a vonat. Neked a busz nem emberhez méltó, másnak a vonat. Te a vonatot szereted (érzelmi alapon), másnak nincsenek érzelmi preferenciái, csak jöjjön valami, ami minél sűrűbben jár és minél közelebb áll meg a házamhoz (Ja és lehetőleg tiszta és fűtött legyen). Mindegy, hogy vonat vagy busz. Jelenleg (sajnos) a vonat megfelelő színvonalúvá tétele sokba kerülne, a busz megfelelő színvonalúvá tétele is kerülne pár forintba, de nem annyiba.
"Ez is butaság. 20 km/h-val döcögő, rég megszűnt ipartelep mellett megálló, de a falun megállás nélkül végigbillegő Bz-vel vajon miért nem utaznak szívesen az ott lakók. Megsúgom, nem azért, mert a buszt annyira szeretik, hanem azért mert a vasút a mai formájában nem alternatíva. Igen, költeni kellene rá. De erről már írtam."
Tény, hogy van néhány hely, ahol hosszában eltolva a megállót, javítani lehetne a felszállási hely faluban elfoglalt helyén (pl. Eplény). De van olyan hely, ahol akárhogy tologatod a megállót, nem érsz el vele semmit, mert a vonat távol megy a falutól. Akkor át kell az egészet építeni szerinted? Ki fizeti, mikor arra is alig van pénz hogy a lerongyolódott FŐvonalainkat gatyába rázzuk (ahol legalább MÉG MINDIG VAN UTAS, a sokszor szar szolgáltatás ELLENÉRE is).
Mindig előjöttök (Te is és mások is) a szar utakon döcögő buszokkal, ezzel párhozamosan pedig azzal, hogy ha a vasutat feljesztik, akkor jobb lesz, mint a szar utakon döcögő busz, ezért azzal mennek majd az utasok.
Az ide kapcsolódó NAGY kérdésem: az utat és a buszt nem lehet fejleszteni, sűríteni? De lehet. Ha a vonat pályáját ki lehet cserélni, lehet Desirot venni (ami mindig a kinyilatkoztatott érvetek, hogy az állam fejlessze és kész), akkor az aszfaltutat is át lehet építeni, lehet szép esőbeállókat tenni a megállókba, egy Desiro áráért meg lehet kb 8-10 jó minőségű buszt kapni. Akkor a busz is jobb lesz, és már nem döcög, ugye?
"Zárójeles megjegyzésed ellenmond a megjegyzésed első felének (ha csak személyszállítás szűnik meg, attól a pályát ugyanúgy fenn kell tartani). Ez az ellentmondás a mai napig nincs kimagyarázva."
Nem olyan nagy ellentmondás. Bár nem vagyok annyira intelligens, mint hmsoft, azért annyit mondok, hogy:
1. Szar a pálya
2. 1-ből következően lassú a vonat, rossz a szolgáltatás
3. 2-ből következően senki sem vagy alig utaznak rajta
4. Nincs pénz.
5. 4-ből következően bármennyire szeretnéd, nem lesz fejlesztés
6. 5-ből és 2-ből következően nem lesz több utas, inkább kevesebb
7. 6-ből következően ahhoz, hogy legyen utas, fejleszteni kellene, de 4-ből következően nem lehet
8. A teherforgalomnak mindegy (főleg a heti 2 kocsinak, hogy 20 km/h-val megy, vagy 60 km/h-val, ezért fenn lehet tartani a vonalat úgy, ahogy van. (minimálisan)
9. 7-ből és 3-ból következően felesleges a Bz-t járatni, mert azt a minimális utasmennyiséget a busz is el tudja vinni.
"Akkor most egy jól működő hálózatunk lenne, ahol a mellékvonalakon is olyan szolgáltatás volna, hogy vele párhuzamosan csak a Volán dolgozók akarnának buszozni. A buszok pedig vidáman végeznék a vasútállomásról utasokat szétosztó-összegyűjtő feladataikat."
Élesen elképzelnék egy pl. Drávaszabolcsi lakost, aki bebuszozik a Harkányi vasútállomásra, majd átszáll a vonatra, majd Villányban egy másikra, majd Pécsett meg egy helyi buszra, ahelyett hogy a Pannon Volán háztól házig fuvarozná.
Ezen lépések egyike sem igényel túl sok pluszkiadást.
Nosza, akkor fizesd ki. Eddig is kifizette ezt az állam, de csak papíron ment a mellékvonalakra, valójában eltűnt a közös kalapban. Ha tényleg a vicinálisokra ment volna, akkor lenne látszata.