Luczi Ferenc:
Az egész gyújtáskapcsoló tokostú vonostú, vagy csak a betét ?
Vagy tényleg ekkora különbség tud lenni trabant gyújtáskapcsoló és gyújtáskapcsoló között ?
Dreamer: Köszi :)
Most már valóban megtanultam, és szeritnem is az ember a saját bőrén tanulja meg a dolgokat a legjobban. Az tuti, hogy erre most már mindíg biztos figyelni fogok!
Egyébként azon túl, hogy életem első trabantja, és még nem ismerem a hangjait, (eddíg csak audi80, meg pözsó 405, meg ilyenek +egy kispolszki, de annak nem szenteltem nagyobb jelentőséget, a bontóba is végezte szegény - vezettem, azon túl még a motor is össze vissza zajong, nem tudtam megállapítani, hogy akkor most ez az önindítómotor.
Mindenesetre azzal tisztában vagyok hogy egy trabi más :)
Ezt szeretném is megtanulni!
A gyújtáskapcsoló minimum 2 féle. Sajnos, nekem a drágábbik (újabb) van. Újpesten a bolhán árul egy pali ilyesmiket, de nála is csak a régebbi van. Az 1500 Ft. A másik fajta viszont 10-12 e Ft. :(
A fogaskoszorut sikerult kicserelni, most 1poccre indul az auto melegen, hidegen meg kb 4 mp.
Ugy tervezzuk ,hogy leutazunk az autoval a Balcsira, es most azt irogatom ossze, hogy milyen potalkatreszeket vigyek pl:gyertyakat.
Szerintetek miket vigyek, marmint Trabi alkatreszeket...
Es az indulas elotti hetvegen miket ellenorizzek le?
Vasököl módszer mi? Nem rossz, csak kell hozzá némi bátorság is! (hang + fényeffekt).
Más: olvastam, hogy hogy égett le a 4.ü Trabid. Amikor én vettem a drágát (4 éve) már minden csatlakozásnál bilincs fogta oda a csöveket. Egyébként is az én Trabim gázos úgyhogy a benzin nem nagyon fOIhat ki. Max. a gáz, de akkor nem X. hanem Y. irányba indul el az "autó".
Valóban nem semmi, nem észre venni, hogy pörög az indítómotor. De mindenesetre örülj, hogy ennyivel megúsztad. Máskor jobban figyelj a motor hangjára, ja és, hogy a gyüjtáskapcsoló nem egészséges, ha nem rudózik vissza :o). De legalább megtanultad! Szeretettel fogadlak a Trabi-Rules Oldalon!
Árpi:
10-12 ezer, ha csak az egész gyújtásindítót cserélik le.
Így valószínűleg csak a betétet cseréltetjük ki, meg az önindítómotrot.
Maj mostantól vigyázni kell, hogy indítás után, ne akadjon be (és ne süljön megint szét az egész).
Lolka
Na szééép!
Ma este (miután kaptam pár tippet,hogy mit mozgassak meg, meg ilyenek)
miután már mindent feladtam, kihívtam az autóklubot és beléptem tagnak. (Végülis jobb hogy feladtam, mert ezt én egész bizonyosan nem tudtam volna megcsinálni)
Szóval nem indul meg minden, még direktbe sem. Az a rész (lama vagyok, 1 napos trabanttulajdonos, nézzétek el nekem, hogy nem tudom mi a neve :) ) ahol indítani kell, zárlatos lett, ahogyan azt Árpi is látatlanban megmondta, és szétégette a (most néztem vissza, gyujtáskapcsoló :) ) az indítómotort is. Azaz végig pörgött folyamatosan menet közben is míg csak nem le nem égett. Ezért is ment lassabban. Most ez mind a kettő csere.
Árpi: as i know te autószerelő vagy. Nem vállalnád el a cserét ?
Illetve mondtak két szerelőt az egyik a Sasadi útón, valami Ninehaus vagy nineus vagy mi, a másik pedig a Gubacsi útón.
Ezekről tudtok valami véleményt mondani ?
És ha csak suxolnak, akkor tud valaki egy korrekt, megbízható, olcsó, és gyors szervízest ? (Nem túl nagyok nekem az igényeim ???? :) )
Most cseréltem a gyújtáskapcsolót.
Mindössze 1800 pénzt kóstált, és egy hegyes de erős fogó kellett hozzá.
Kis műszaki érzékkel könnyen kicserélhető, kb 10 perc alatt.
De az is segít, ha a kapcsoló hátulján a 30 és 50 jelű pontokat egy nyomógombbal összekötöd.
Ha gyorsan kell indítani és nem működik, - motorban a bendixen vékony piros vezeték, lehúz, és a csatlakozót, amiről lehúztad, a bendixre menő vastag pirossal összenyomod, egy kulcs vagy valamilyen fémdarab segitségével, csak vigyázz, testre ne érjen le.
Degeczi!
A nyomásmérőmet hiteles manométerrel ellenőriztem. Sajnos csal. De nem baj, egy volt kollégám aranyköpése szerint szárított tehénlepénnyel is lehet mérni, ha tudtad hitelesíteni. :o))
lolka_bolka!
Cserével persze hogy megoldható, én a kapcsolóra mondtam, hogy nem javítható (szerintem). Attól tartok, a csere nem lesz olcsó játék, konkrét árat nem tudok. (Ha megtudod, kérlek írd be ide!) Boltok közül hármat tudnék mondani:
Boglárka utca, XI.kerület.
Zsombolyai u. (Bocskai saroknál) XI.ker.
Bartók B. úton (XI.ker. :o)) ) a remíz mellett, a Csóka utcától eggyel visszább a város felé a sarkon.
Ezek közül a Boglárka utcai a legjobb IMHO.
Árpi:
Az király.... Akkor ennyit erről ? Úgyértem mit jelent az hogy nem javítható ?
Vagy cserével megoldható ? És az cuento costa ?
Egyébként jó, hogy a sok indexes trabantosnak van egy naprakész, és on line trabant specialistája :)
Más:
Tudtok nekem trabis üzleteket írni, a Wesselényi utcát több helyen is olvastam, de ahogy levágtam, amit ott vesz az ember vagy széttörik, vagy elszakad, az inkább nem kéne.
Guminyomas:
"A különféle helyeken található műszerek csalhatnak ám egymáshoz képest akár 2-3 tized bar-t is"
Ez igaz, de sokan nem tudjak: a nyomast hideg gumikon kell ellenorizni! Nehany km alatt epp az emlitett 2-3 tized elterest okozhatja a melegedes.
Otthon nem szeretek pumpalni, igy arra szoktam ra, hogy hazafele a kutnal belelovok annyit, hogy biztosan felette legyen a szuksegesnek. Kovetkezo reggel az indulas elott csak kiengedni kell (persze sajat, pontos nyomasmerovel).
Gépkönyvet hirtelenjében nem tudok, nézz körül olyan könyvesboltban, ahol autókhoz is lehet kapni javítási kézikönyveket. Na, ott lehet a Trabihoz is, ha van egy kis szerencséd.
A hiba a leírásod alapján az lehet, hogy szét van égve a gyújtáskapcsolódnak az indítókapcsoló érintkező része. Kellemetlen a dolog, mert nam javítható. De ha egy ügyes villanyász ráköt párhuzamosan Neked egy nyomógombot, akkor úgy fog indulni, mint a repülők: gombnyomásra! :o))
YEah! Most már én is a boldog trabant tulajdonosok körébe tartozom :)
Tegnap vettem egy 13 éves okker sárga trabulátort. Kipróbáltuk meg minden, teljesen jól ment, igaz az inditózásnál a kulcsot elég erőteljesen kell elfordítani (nem hirtelen, csak erősen). Semmi más gáz nem volt vele.
Ma reggel jövök be, és 1 - 2- 3, már nem úgy húzott ahogy tegnap, de amikor felraktam négyesbe, megindult, és ok. A piros lámpánál meg lefulladt, és beragadt a kulcs :(
Osztán félretoltam, a kulcsot kibányásztam, de azóta sem indul a jószág...
Még csak az indítómotor (van ilyen a trabantban ? :) ) hangját sem hallom, de a lámpák tudnak égni! Please help me!!!! mert nagyon szomorú vagyok, annak ellenére, hogy tisztában vagyok vele, hogy a trabant az egy ilyen autó, de hadd tanuljam már meg én is szerelni.
Még nem olvastam végig a topicot, most állok neki, akkor bocs ha volt ilyen,
de nem tud valaki egy URL -t ahonnan le lehetne szedné gépkönyvet.
(németül nem tudok)
Locust! A fogaskoszorurol egy par szo:
Tapasztalatom szerint nem a rainditas, hanem az inditomotor csapagycsesze-kopasa okozza a ledaralodast. Ha fogaskoszorut cserelsz, ne feledd el azt is ellenorizni. Ha van esztergalyos ismeros, egy sor, egyebkent is csak par forint az ara, es tobbe nem lesz vele baj. Sok oromot az "uj" autohoz!
A Ninausz féle dobról:
Láttam a mérési jegyzőkönyveit. Ha a mérések jók, a dob is az. Javaslom, hogy próbálj meg valami olyan egyezséget kötni vele, hogy kipróbálod, és ha tetszik, akkor marad, ha nem, akkor visszaveszi. Ugyanis teljesen mindegy, mit mérnek bárhol teljesítményre-fogyasztásra, ha Te nem tapasztalod, akkor úgy fogod érezni, átvertek. Ha meg olyan jó a kütyü, akkor úgyis úgy fogsz dönteni, hogy végleg maradjon.
2 honappal ezelott lettem en is trabantos, a jogsi megszerzese utan kb 2 honappal :).
1985os evjaratu luxuslimuzin a draga, aranylag jo gumikkal, frissen lakatolva, uj aksival 60000Ft-ert jutottam hozza. ( Rendortol vettem :))
Nagyon nem ertett a srac az autohoz, peldaul nem volt rajta alapjarat, eleg gaz volt mert mig amig haza vittem a lampaknal folyamatosan porgettem a motort, masok meg azt gondoltak itt a hulye-gyerek a friss jogsijaval es versenyezni akar.
Keves problemaja van a jarganynak, sajnos mivel a csako nem foglalkozott vele rendesen, hianyzik mindenhonnan a kenes meg ilyenek. A nagyobb gond, hogy a fogaskoszoruja teljesen ledaralodott, valoszinuleg rainditott menet kozben :(, ma delutan majd meg szet kell szedni a motort kicserelni a lendkereket.
Ja es 1.1es trabi kormanykereket tettem fel es nagyon allat :))
Szoval nagyjabol ennyit bemutatkozasnak ( bocs a hubakert de mar nagyon faradt vagyok)
Ui: valahol elokerult a Nianusz ur neve, az lenne a kerdesem erdemes-e fol tenni az o altala tervezett kipufogo rendszert?
Ui2: Probaltatok mar a Sonax nevu kremet? SZVSZ nagyon szeppe varazsolja a fenyezest.
Sziasztok! Hát ez a Pécs egy hetedhét Trabant-city! Már régebben észrevettem, hogy itt - főleg a külvárosi részek parkolójában - édesen pihen egy rakás Trabi. És mindegyikre vigyáz a gazdája. Lepattantat csak egyet láttam, azt is a pacon, vmi 45 e Ft-ért adták. Uránváros egyik parkolójában kb 25 autóból 12 db példányt számoltam össze. Ujjé..
Szóval most már tudom, mit tud az érdi emelkedőn a Trabi. Kétharmadáig 105, onnan kb. 100, de a legtetejére megoint 105. Sík úton önerőből meg úgy néz ki, hajlandó 120 fölé is menni. :o)) Gyorsulása gyakorlatilag ugyanolyan, mondjuk ugyanannál a kerítésoszlopnál éri el az 50-et. Eddig jó...
Árpi való igaz előfordul , hogy egy-egy főtengely annak ellenére, hogy felújított mégis kibír anyit mint egy gyári, de ez a ritka kivétel. Én a nagy átlagról beszéltem az előbb. De függ attól is,hogy melyik műhelyben újították fel a főtengelyt, mennyire végeztek minőségi munkát, másnapos volt e az esztergályos amikor centirozta stb.stb.Személy szerint ezért vagyok híve a saját felújítású főtengelynek, mert azt úgy csinálom hogy az enyém lesz.De ami a lényeg NE RATEX csapágy legyen rajta!
Nekem 30 ezret bírt, pedig az én lábam megér egy másfeles szorzót legalább, de néha kétszerest is. Ezzel együtt egy bizonyos benzinkútnál történt tankolás után halt meg. Pár hónap múlva egy másik motor ugyanúgy, az ottani tankolás után. (Gyengébb idegzetűek kedvéért: azóta oda nem kanyarodtam be, pedig közelebb nincs kút, és még olcsóbban is adják a ... azt, amit benzinnek árulnak.) Egy viszont biztos: Aki nem ad rá minimum 3 hónap garanciát, attól nem szabad megvenni.
Az a problem, hogy nagyon sokan árulják a felújított főtengelyt eredetiként.Egyébként meg tiszta matek az egész.
A felújított 13-15 eFt kimélve max.:30 ekm strapálva(Utánfútó,pörgetve)max.:15-20 ekm, de láttam már 5 ekm-eset is.
Egy gyári főtengelynek a 60-70 ekm meg se kotyan, ha kiméled a 100 ekmbe is beleszalad.Ha van esztergályos ismerősőd akkor a legegyszerűbb széthúzni a főtengelyt a régi csapágyat mind leűtni róla SKF csapágyakkal felszerelni összepréselni és az esztergályossal kicentirozni.Így kijösz durván 30 eFt-ból,de közel olyan strapás főtengelyed lesz mint egy gyári.
Utángyártott főtengellyel még nem találkoztam, felújítottal igen. Ha jól csinálják, a felújított se sokkal rosszabb szerintem, mint az új, és ha belegondolosz, még ha nagyon drága munkadíjjal számolsz is, a felújítottal van még egy dobásod.