Ennyit ezekről. Térjünk vissza a Hammondokra. Bár a KAWAI is bemutatott valami csodát amiben volt Drawbar Organ szimuláció. De az még ennél is rosszabb volt, pedig JBL set-tel voltam kirősítva és hangosítva.
Szóval: a monstrum nagyon szépen szólt. Digitális mintavételezés, prosszeszor generálta hang ellenére. Hja, és 0-10es volume-skálán 3,5-en már a velem lévő magyarok szóltak, hogy kezdek nagyon hangos lenni.
A szürke csodák: hát nem tudom. A pedálok nem látszanak C-től C-ig egy oktáv. De az a rengeteg gomb mindegyik hangszer-szimuláció volt. Drawbar organból 6 volt. Az utolsó kettőt úgy aposztrofálnám, hogy lassú Leslie, gyors Leslie. Felejthető.
Viszont a Hawai-gitár és a zongora az szépen szólt. A Church organt megint hagyjuk. És meg mennyi gombnyomásra beépített funkció. A típus egyébként: Yamaha Stagea
Mmm, dombi39! :) Szép darab! Jó lenne egyszer játszani egy ilyen monstrumot... Azok a szürke csodák (lenti képek) egyébként mire valók? Szintén templomokba? A magyarok gitárgyártás után miért nem dobnak össze valami billentyűst is? Reménykeltők viszont Tehtube B3 varázslatai! Tényleg!
Tokyo-ban egy hangszerboltban: épp a "drawbar organ 1-2-3-4-5-6" szimuláció próbálgatom ezen a spinet modellen. Katasztrófa volt, ahhoz képest hogy a márka ... De ezt rátok bízom.
The problem lies in the fact that the motor does the most work while accelerating to fast speed. It requires a lot less energy to keep in motion. Most likely the belt is a little loose and slips during this high torque moment. Really, I would need to hear it myself, so this is only my best qualified guess. You would need to call and request a new belt under the warrantee but be sure that you have the problem nailed down.
A probléma abból ered, hogy a motor akkor végzi a legnagyobb munkát, amikor felgyorsul nagy sebességre. (fast speed) Lényegesen kevesebb energiát igényel a mozgást (forgást) fenntartani. A legvalószínűbb, hogy az ékszíj egy kicsit laza és megcsúszik amikor magas a forgatónyomaték. Igazából hallanom kellene magamak is, ez csak legvalószínűbb tippem. Rendelned kellene egy új ékszíjat a garancia idő alatt, hogy biztosan megold a problémát.
Szia, a kettő eléggé különbözik egymástól, de ugyanazt a célt szolgálja.
1 - A Voce V5+ egy nagyon finom gyári orgonamodul az eredeti -1969 előtti- drawbarokkal. Eredeti perkával: on-ra kapcsolódik be, nem pedig a 2., v. 3. kiválasztására. Elég jó kicsit ennek is kiélesedő chorusvibrátója van. 7 preset + élő mód. Poti a hangerőhöz, torzítóhoz, keyclickhez és a leakege-hez. Egyszerre 3 manuált is kezel, de a többit egy külső kontrolleres billentyűzetről kell megoldani. Ötletes a midikiválasztó tárcsa hátul. Nagyon könnyű, EGY kg! Abszolút vadonatúj ezért a tulajdonosa nem adja alább a beszerzési áránál. (880+50$=175e) Egy barátomé. Látta egy Santana videón azért vette, de aztán vett egy XE1-et is.
2 - Az ESI4000-2000 a saját B3-mam mintáival szól. Túlnyomórészt Jimmy Smith-es fix presetek vannak most benne 10db, plusz a Child In Time. (25e) Gyakorlatilag elég, de később -Presser G kérésére is- valamelyest bővítem a bankot. A perka polifónikus, ami nem nagyon számít. Szépen sikerült az eredeti chorus vibrátó, tehát ez a bébi sír. A hangja vastag, dögös és nekem még zongorák, szőnyegek vannak a fellépő hangbankban amelyek egy másik kimeneten kikerülik a lezlit. Nincs is más, a külön midicsatornákon egymástól függetlenül használom a billentyűzetekhez hozzárendelt hangszíneket. Beépített vinyóval 5 kg.
1 & 2 - Mindkét megoldáshoz szükségeltetik egy külső leslie. Ha csak orgona kell és számít az extra könnyű súly és drawbarmód, akkor Voce. Ha egy általánosságban mindenre alkalmas dögös fix gép kell, akkor EMU. Zs.
Hello Zsolt! Ez az EMU ESI4000 sampler lehet, hogy jól jönne nekem. Én is viszonylag könnyű, mobil, próbára hordható cuccot keresek A Roland A33-ommal össze lehetne hozni. A Voce modul is meg van még? Melyik kombinációval lehetne többet kihozni? Ebbe a samplerbe esetleg integrálnád a Hammond hangjaidat? Üdv.
Jó angolosok segítsetek, plíz'! Bár azt hiszem, Tehtube Úr diagnosztiája nagyon hasonló: (PRO-145 tölcsér-nyikorgás probléma Fast üzem kapcsolásnál...) MS válasza:
The problem lies in the fact that the motor does the most work while accelerating to fast speed. It requires a lot less energy to keep in motion. Most likely the belt is a little loose and slips during this high torque moment. Really, I would need to hear it myself, so this is only my best qualified guess. You would need to call and request a new belt under the warrantee but be sure that you have the problem nailed down.
u003cdiv classu003dea>u003cspan idu003de_1136457f53469200_1>- Mutasd az idézett szöveget -u003c/span>u003c/div>u003cspan classu003de idu003dq_1136457f53469200_1>nu003cdiv> u003c/div>nu003cblockquote diru003d"ltr" styleu003d"padding-right:0px;padding-left:5px;margin-left:5px;border-left:#000000 2px solid;margin-right:0px">n u003cdiv styleu003d"font:10pt arial">----- Original Message ----- u003c/div>n u003cdiv styleu003d"background:#e4e4e4;font:10pt arial">u003cb>From:u003c/b> n u003ca titleu003d"xbgyuri@gmail.com" hrefu003d"mailto:xbgyuri@gmail.com" targetu003d"_blank" onclicku003d"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)">XB Gyuriu003c/a> u003c/div>n u003cdiv styleu003d"font:10pt arial">u003cb>To:u003c/b> u003ca titleu003d"tech@motion-sound.com" hrefu003d"mailto:tech@motion-sound.com" targetu003d"_blank" onclicku003d"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)">tech@motion-sound.comu003c/a> u003c/div>n u003cdiv styleu003d"font:10pt arial">u003cb>Sent:u003c/b> Saturday, June 23, 2007 3:42 n AMu003c/div>n u003cdiv styleu003d"font:10pt arial">u003cb>Subject:u003c/b> Pro-145u003c/div>n u003cdiv>u003cbr>u003c/div>n u003cdiv>Hi,u003c/div>n u003cdiv> u003c/div>n u003cdiv>I've a problem with my PRO-145's horn rotor. The problem is: when I n switch FAST speed (to get into fast rotating) from Slow or Stop n mode the horn axle (or belt?) make some creaky noise for just a few seconds. n Later, when the horn rotating (in fast mode/slow mode) it's noisless. The n problem returns every Fast switching... u003c/div>n u003cdiv>I bought my Pro-145: 02.14.2007 from u003ca hrefu003d"http://www.g66.eu/" targetu003d"_blank" onclicku003d"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)">www.g66.euu003c/a> (a brand new model) n It's in my room since february, I didn't shipping or moving it. It stands n in the floor. Please help me out, becouse there is no service near n at hand! u003c/div>n u003cdiv> u003c/div>n u003cdiv>Thank you very much!u003c/div>n u003cdiv>Gyorgy Barabasu003c/div>n u003cdiv>Hungaryu003c/div>n u003cdiv>u003ca hrefu003d"mailto:xbgyuri@gmail.com" targetu003d"_blank" onclicku003d"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)">xbgyuri@gmail.comu003c/a> u003c/div>n u003cdiv>u003ca hrefu003d"http://www.barabasgyorgy.atw.hu" targetu003d"_blank" onclicku003d"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)">www.barabasgyorgy.atw.huu003c/a>u003c/div>n u003cdiv> u003c/div>n u003cdiv> u003c/div>n u003cdiv>PS. I send this letter yesterday to John Fisher, but without serial n number. Sorry, there it is: The product's serial number is: n ",1]
);
//-->
Egy szép és jó 145 leslie amerikában átlagosan 1000$-ba kerül. Az átutalási díj sem mellékes. Becsomagolás esetenként de 20-30$. Aztán egy nemzetközi terminálra való szállítása 50-80$. Onnan 2-300$. Aztán némi vám+áfa szintén vagy 60e. Aztán haza kell vinni, 230-117V trafó 15e, 50Hz éxíjtárcsák 18e. Ezt egy átlagosan jó állapotú, átlagos árú lezlire értem. Ez minimum 350e.
Plusz egyéb munkák, anyagok, amire az ember akkor jön rá amikor kicsomagolja és beüzemeli. (Eddig mindig adott többletmunkát-kiadást hogy olyan legyen a laci amilyennek szeretném, nemszólva a háromsebességesített extra vezérlésemről)
Létezhetnek alkalmi vételek, pl. igen szakadt külsejű, csapágyas motorú, döglött mágneses hanxórójú, vagy "csak" javítandó hangxórójú, de mindezek kiküszöbölése után ismét ott tartunk a nagyjából átlagos árnál. Nemszólva a sok befektetett saját élőmunkáról.
Írtam Mr. Fisher-nek és a tech@-os e-mail címre is, de eddig még nem válaszoltak. Érthetően fogalmaztam az angol levelemben, ebben biztos vagyok. :) Szóval hallgatás van...de a Motion nyekergése is elhallgatott. 3 napja nincs vele probléma. Ha nem az éxíj/tengely nyikorgott, akkor ez egy X-akta. :) Mindenesetre örülök, hogy csend van a 145-ösben - odaát. ;) Köszi, Tehtube az ötleteket!
Semmi gond, hozok neked, nyugtatót. Különben sem kell mindenkivel ott parolázni. Elég szép csendesen leülni, aztán hallgatni, meg szerintem némileg jáccani is :-)
Mit tegyek, tegyünk? Nem tudok most teremteni 145-ös lacit, főleg nem áron alul. A csodákra várni kell türelmesen.
Én is inkább az alacsonyabb szekrényeseket részesítem előnyben, ugyanolyan ütős a mélyük, de könnyebben mozdíthatók, azok már szükség esetén egyemberesek is.
Tettem már be többször egyedül a kocsimba, ill egyiket fel a másikra. Ezt az 1m magas dobozossal már nemigen lehet meglépni.
Kollégák, Trambi, TehTube mester! Valaki segítsen már Stebelnek.
Figyeljetek, van Göngyösön az a srác Horváth Krisz(tián). Nem tudja valaki a telefonszámát? Neki is szokott sok mindene lenni... Meg tud is hozni USA-ból, mert van ott rokonsága.
A CX-3-am szívesen rendelkezésedre bocsátom a teszt erejéig, de én egészségügyi okok miatt nem szívesen megyek be abba a boltba. Eddig ugyanis mindig veszélyesen felment a vérnyomásom, akárhányszor léptem kapcsolatba velük...