Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.10.18 0 0 918
http://www.tatra4sale.com/photos/red1b.jpg ilyen jó lenne 75-ben:)) csak jövőre hozná be az ember vagy behozná de előredátumozná az adásvételit és már jöhetne is be 240eFT-os reg díjjal. :)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 917
Szívesen megyek annyit egy Tátra miatt! Viszont 613-at nem tudsz szerintem behozni mert még nem veterán ('75-ben indult a sorozatgyártása) és nincs nagyon 80 előtti darab. Én legalábbis nem láttam. Tehát a MAX reg. adó vonatkozna rá! De nem vagyok annyira "otthon" mert csak a hirdetéseket szoktam nézegetni és a nyelvet se beszélem, hogy korrekt forrásokat találjak. Nézd meg a www.tatraworld.nl meg a www.tatra.demon.nl lapok "Classifieds" rovatait!
Előzmény: Törölt nick (916)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.18 0 0 916
Természetesen megbízom a diszkréciódban,úgyhogy megbeszélhetjük...de azt tudnod kell,hogy én kb. 230km-re lakom BP-től,és ez az autő is itt van. Meg tényleg érdekelne mennyiért lehet a cseheknél vagy a szlovákoknál egy T613-1-et venni.Felujítandó és teljesen jó állapotú is érdekelne,mert úgy látom te azért otthonosabban mozogsz kint is Tatraban.
Előzmény: tatrafan (915)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 915
te_o: tény hogy korszerűbb volt sok nyugati típusnál is csak mai szemmel nézve nem az. Ha úgy nézek rá hogy több mint 50 éves dolog akkor viszont űrhajó... (1947-51) Akkor még a 3 sebbességes váltó tök jó volt (Tplan 4!). A végsebesség szempontjából meg a végáttétel(difi) számít inkább, nem a fokozatok száma. Lui-G: nem, a Gáboréké nem tudom hol lehet, pedig kíváncsi lennék! Attól tartok valahol hiányosan, szétrohadva hever :-(. Hallottam egy fehérről is de nagyon halvány infó. Ez egy "urban legend" :-) Találkoztam egy emberrel aki vett kb. 79-ben egy ZSÍR ÚJAT(!!!) a Merkurnál szürke színben! Valami 460e Ft volt. Gondolhatod hogy tele lehetett a mókus. Gondolom a Zsiga lehetett úgy 80e... Azonnal kellett neki egy autó, arra meg öt évet kellett volna várni. Erre mutattak neki egy "minisztériumi" autót és megvette. Talán a színe miatt nem kellett állami autónak? Nem tudom. De esetleg ez lehet a legendás fehér Tátra. Tisztára mint a Moby Dick... :-))))) A 603-nál arra gondolj hogy az E-bayen néhány százezer forintot érnek a felújítandók hiába van egyben meg üzem képes és egész jól néz ki, ha egyből szedheted darabokra az egészet! Simán beleszalad még egy-két millió. Vagy amennyid van... :-))) Olyat vegyél amit nem kell lakatolni. Ha megbízol a diszkréciómban akkor szívesen elmegyek veled. Nekem úgysem kell 603-as és a környezetemben sem tudok ilyenről... :-)))
Nézelödő Creative Commons License 2004.10.18 0 0 914
Egy megjegyzés ehez az autóhoz : karosszériáját a hires cseh karosszériaépitő Sodomka készitette . A néhai Autoclassic újság egyik számában volt egy nagyon jó cikk Sodomkáról és a munkáiról Jan Tulis tollából . Ott emlitették meg ezt az autót is , mint egyik kései munkáját ( vagy talán az utolsót ? ) .
Előzmény: yenoee (899)
motorkami Creative Commons License 2004.10.18 0 0 913

Így igaz. Nem minden út volt portalanított és működtek az útkaparók!

 

A portalanított út az az aszfaltozottat jelentette, az útkaparónak pedig az volt a feladata, hogy a poros úton a lukakat betömje, a rézsűt lekaszálja stb. Kevés olyan szakasz volt, ahol százzal lehetett száguldozni.

Előzmény: te_o (912)
te_o Creative Commons License 2004.10.18 0 0 912
Akkoriban az országúti tempó olyan 70 körüli lehetett, legfeljebb 80, a száz talán már esztelen száguldozás, de mindenképpen nagyon gyors tempó! Pláne a 130. És a korabeli autóépítés a futóművet is ehhez hangolta. Gondoljunk a Pobedákra pl., a tempójuk tartósan max. 70 körüli (3 gangos váltó!).
Előzmény: te_o (911)
te_o Creative Commons License 2004.10.18 0 0 911

Ne feledjük, az 50-es években járunk, amikor egy motor élettartama itt a keleti blokkban kb. 40-60e km volt, általános volt a laprugós felfüggesztés hátul merev tengellyel, klasszikus elrendezéssel, magas útfekvéssel, lágy rugózással (Moszkvicsok, korai Volgák, Trabant 500).

Szerintem simán megállta a helyét a korabeli katalógus.

 

Előzmény: tatrafan (907)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.18 0 0 910
Én egy 613-1-et tudok, amivel annak idején a Rapid magazin foglalkozott a Király Gáborék megvették,kaszniztatták aztán elfogyott a pénzük és eladták BP-re,ez lenne a tiéd vagy Keepitretroé? Ha nem akkor még van valahol min. egy a nagyvárosban.
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.18 0 0 909
Itthoni,papíros,én használat közben találkoztam vele,sajnos alaposabban nem tudtam szemügyre venni,de a napokban,hetekben ez is meg fog történni.Első ránézésre nem rossz. Kintről mennyiért lehetne behozni T613-1-et,full-full krómosat? Bocs hogy így egybeírok mindent de itt a munkahelyemen nem tudom szerkeszteni a hozzászólásokat hiába telepítettem már újra gépemet vagy 26szor.
Előzmény: tatrafan (903)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 908
Ha a TATRAWORLD-re gondolsz, akkor megvan a 2005-ös programod. Olvasgathatsz eleget. Főleg ha megnyitod mondjuk az: "1000 TATRA LINK" c. rovatot... :-)))))))))))))
Előzmény: yenoee (906)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 907

 

A TATRAPLAN nagy figyelmet keltett a magasan fejlett autóiparral rendelkező országokban és mindig nagy érdeklődésre számíthat ha valahol megáll. A szakértők szerint a TATRAPLAN új távlatokat nyit az autóépítésben és a motorfejlesztésben. A TATRAPLAN szokatlan simasággal és csendben gurul ami, az utasoknak nagyon kényelmes utazást jelent még nagy sebességnél is. Hatvan mérföldnél (kb.100km/h) is gyorsabban haladva a sebesség csodálatos érzése csak egy repülőgépen való utazáshoz hasonlítható. A tökéletes független kerékfelfüggesztések kisimítanak minden útegyenetlenséget, az alacsony tömegközéppont extrém stabilitást biztosít az autónak, míg a jó súlyelosztás kitűnő úttartást és kanyarvételi tulajdonságokat kölcsönöznek - bármilyen útfelületen. A könnyű kormányzás és a hidraulikus fékek mindig jó irányíthatóságot és biztonságot eredményeznek, különösen ha nagyon gyorsan hajtunk a kanyarokban. A teljesen acél önhordó karosszéria kényelmet és biztonságot ad utasainak. A zaj, a hő vagy a kipufogógázok nem juthatnak az utastérbe. Még az olyan nagy sebességnél mint a 130km/h sem pörög fel a motor ami a túlterhelését eredményezhetné, így biztosított a hosszú élettatartama. A TATRAPLAN nagyon gazdaságosan, hasznosan üzemeltethető autó, amely erőlködés nélkül tudja tartani a magas utazó- és átlagsebességét még zord körülmények között is."

 

Eddig az idézet. Ne feledjük, hogy ez egy reklámszöveg, néha még én is csak arcpirulva mertem leírni amiket állít. Szóval, hogy NAGYON gyorsan kéne vele venni a kanyarokat, meg ilyesmi - hááát nemtom... Jó lenne kipróbálni! :-))))  Az elhíresült Trabant használati utasítás jut eszembe. ("A Trabant gépkocsi remek úttartása sokakat túlzott száguldásra csábíthat..." - meg ilyenek :-)))) Emlékeztek?

yenoee Creative Commons License 2004.10.18 0 0 906

Ez nagyon karaj kis oldalacska!!!

Kész vagyok tőle, mint a lecke.

8-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: Törölt nick (900)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.18 0 0 905

"A léghűtéses "lapos" négyhengeres OHV a formás motorháztető alatt hátul könnyen hozzáférhető. Ez az elrendezés a legpraktikusabb egy modern automobilban.  Az erőforrás egy tömör és könnyen kiszerelhető egységet alkot a váltóval és a differenciálművel és szilentblokkokal csatlakozik a karosszériához. A féltengely a maga törékeny csuklóival többé nem szükséges. Sem a megfagyott (hűtő)radiátor sem a kevés hűtővíz nem zavarhatja a sofőrt. A nagy hőmérsékletkülönbségeket egy jól megtervezett axiális ventilátor kontrollálja amely elég hatékony ahhoz hogy a motort lehűtse még trópusi éghajlaton, teljes terheléssel is. A motorolajat egy speciális olajhűtő hűti. A "lapos" négyhengeres kiegyensúlyozottabb mint a soros, a rövid löket miatti alacsonyabb dugattyúsebesség hosszabb a motor élettartama. A farmotoros elrendezés segíti az egyenletes súlyelosztást és az utasok elhelyezését az első és a hátsó tengelyek közötti térben ami nagyfokú kényelmet eredményez. A körben független felfüggesztés elöl keresztben elhelyezett laprugókat, hátul gumirugókkal kiegészített torziós rudakat jelent. Ez a szokatlanul hatékony rugózás - kiegészítve a hidraulikus, leleszkópikus lengéscsillapítókkal - biztosítja a kerekek határozott futását az útfelületen anélkül, hogy az úthibák eljutnának a karosszériáig. A sík oldalú, áramvonalas kocsiszekrény az integrált sárvédőkkel "teljesszélességű" utasteret kínál. Az első traktus teljesen akadálymentes - köszönhetően a kormányoszlopra szerelt sebességváltókarnak és a műszerfal alá szerelt "pisztolymarkolatú" kéziféknek*. Az autó megbízható és nagyon hatékony hidraulikus fékekkel van felszerelve."

 

*Na a rajzon tényleg kormányváltós a Plan de nem úgy a valóságban! Elég korai prosi lehet. Amúgy minden fordítási vagy szakmai hibáért előre is elnézést kérek, nem vagyok sem fordító sem szakmabeli!  :-))))))))

tatrafan Creative Commons License 2004.10.17 0 0 904
Király a link, bár a képek "kicsit" stilizáltak. Úgy értem szebb lett rajtuk az autó mint valójában, nem?  :-))))  De jó nagyon. A szövegek meg egyszerűen tökéletesek. Igazi reklámduma. És még igaz is volt a maga korában.
Előzmény: motorkami (896)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.17 0 0 903

 

Köszi a képeket mindenkinek meg a jó kis linket Kami!  :-)))

 

Tudom hogy föltették a TATRAWORLD-re, máig sem értem hogy tudták meg!

 

613-1 az enyim is, de már nem eredeti  :-(((   Valaki átberhelte valahol, valamikor. De jó így is, fő hogy van!  Hallottam egyről ami nem eladó, lepukkant de eredeti. A tulaj IGAZI GYŰJTŐ, SEMMIT nem ad el! Pedig ennél sokkal érdekesebb dolgai is vannak. Papírok nélkül, roncs állapotban lehet még de én nem tudok. Keepitretronak van egy üzemképes(egyelőre) de alkatrésznek hozta a sajátjához, tehát szét fog esni. Viszont így lábra állhat az övé. Az egy szép, krómos autó lesz.

 

A 603-as itthoni? Papírjai megvannak? És a lényeg: kell-e lakatolni-fényezni? Ha amúgy üzemképes, forgalomba helyezhető - nem kell teljesen szétszedni majd újra összerakni - akkor korrekt. Bárcsak ilyet találnál... Egy rendes fény öt kiló is lehet a karosszériamunkát meg meg sem merem becsülni. Horror. A többi könnyebben megoldható. Számítana szerintem hogy mikor futott utoljára üzemszerűen, tehát "mindennapi" használatra alkalmas, hiánytalan példány-e. Na ilyet találni itthon... 

Előzmény: Törölt nick (900)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.17 0 0 902
Tatraplan sportkabriolet, 1949-ben ezt ajándékozta Sztálin a lányának.
Előzmény: yenoee (899)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.17 0 0 901
Ismétlés a tudás anyja,FORUM színkavalkád..:)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.17 0 0 900

Sziasztok!

 

Ezt találtam a http://www.tatraworld.nl/ oldalon,lehet hogy láttátok már de lehet hogy nem:

 

HUNGARIAN TATRA FORUMFORUM

http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9105313&uq=301

 

A kezdőoldalon megemlítik hőn szeretett Tatra Fórumunkat!

 

Tatrafan:

Segítségedet szeretném kérni.Szerinted ér 1,5 millió Ft-ot egy 71'-es 603-as?

Ugyanis találkoztam egyel.Képeket majd késöbb rakok fel róla.Valamikor a következő héten,hetekben nézhetem meg.

Meg szeretnék majd T700-al és T613-1-el kapcsolatban beszélni veled!

Nem ismersz egy T613-1-et Budapesten?Állítólag van fönt egy.

yenoee Creative Commons License 2004.10.17 0 0 899
Na és még egy gyönyörűség, így a vasárnapi ebéd előtt: Jó étvágyat! :-)))
yenoee Creative Commons License 2004.10.17 0 0 898

Igen!

A Tatrának csodaszép reklámjai voltak anno. Én is gyűjtöttem le néhányat, de ilyenből sose elég8-)))

Íme:

Előzmény: motorkami (896)
juhas Creative Commons License 2004.10.17 0 0 897

Van nyomaték rugalmasság: Mmax/M max.fodulatnál és

az egyszerűbb a fordulatszám rugalmasság: max.telj.fordsz./Mmax.fordsz.

Én is a nagy fordulatszám rugalmasságú motorokat szeretem, ezeknél ritkán kell sebességet váltani. Ilyenek általában a turbós benzinmotorok pl. volvo440 turbo: 5400/1800. Nagy hátrányuk, hogy iszákosak. A Tatrák ebből a szempontból nem tünnek ki (5200/3300 T613), de a nagy motornak köszönhetően azért gondolom jól húznak, a benzint viszont kedvelik :)

Előzmény: tatrafan (891)
motorkami Creative Commons License 2004.10.17 0 0 896
motorkami Creative Commons License 2004.10.17 0 0 895
keepitretro Creative Commons License 2004.10.14 0 0 894

fan:"Kábé minél hosszabb, (a szívócső) annál alacsonyabb fordulaton lesz a nyomatékmaximum"

 

Ránézésre így van! A szívócső hossz méretezésével a gázlengések gerjedését lehet hangolni, így a volumetrikus hatásfokot lehet javítani illetve rontani a megfelelő fordulatszámra hangolással! (Ezt mint túlképzett villanyszerelő mondom!)

Igazából teljes pillangószelep nyitásnál van értelme, egyes leírásoik szerint 5-10százalékot is lehet javítani a teljesítményen.

Na most ugye az ismertetett TATRA-kon (603-613) olyan visszafordítókon és útvesztőkön jut el a keverék az hengerfejhez, hogy szívócsőhossz hangolásról nincs is értelme beszélni :-)))))

Ennek ellenére 613 168 LE!!!!!!

 

 

Üdv.

Előzmény: tatrafan (891)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.13 0 0 893

Hú de csúnyán egybemosta! Na itt vannak rendesen:

 

                           http://www.tatra.demon.nl/cars-T603-specs.htm

 

       

tatrafan Creative Commons License 2004.10.13 0 0 892
Type of car Tatra T603-1 Tatra T603-2
(model '63)
Tatra T603-2
(model '67)
Tatra T603-2
(model '74)
Year of production 1956 - 1963 1963 - 1967 1967 - 1973 1973 - 1975 Number of sold cars 5992 3290 9152 2388 Type of engine V8 petrol engine V8 petrol engine V8 petrol engine V8 petrol engine Engine cooling air-cooled air-cooled air-cooled air-cooled Location of engine rear rear rear rear Bore 75mm 75mm 75mm 75mm Stroke 72mm (only 603F engine - 603G: 70mm) 70mm 70mm 70mm Cylinder capacity 2545cc 2472cc 2472cc 2472cc Compression ratio 6,5:1 8,2:1 8,2:1 8,2:1 Maximal revolutions 5000rpm 5000rpm 5000rpm 5000rpm Maximum output 70kW (95hp) 78kW (105hp) 78kW (105hp) 78kW (105hp) Maximum torque 158Nm at 3000rpm 170Nm at 4000rpm 170Nm at 4000rpm 170Nm at 4000rpm Valve gear OHV OHV OHV OHV Valves: IO/EO 15 before TDC, 50 before BDC - 10 after TDC, 25 before BDC 1 after TDC, 34 before BDC Valves: IC/EC 55 after BDC, 20 after TDC - 30 after TDC, 25 before BDC 43 after BDC, 11 after TDC Valve clearance 0,10mm 0,15mm 0,10mm 0,20mm 0,10mm 0,20mm 0,15mm 0,25mm Carburettor 2 * Jikov 30 SSOP twin-down draft 2 * Jikov 30 SSOP twin-down draft 2 * Jikov 30 SSOP twin-down draft 2 * Jikov 30 SSOP twin-down draft Ignition battery ignition battery ignition battery ignition battery ignition Firing order 1, 3, 6, 2, 7, 8, 4, 5 1, 3, 6, 2, 7, 8, 4, 5 1, 3, 6, 2, 7, 8, 4, 5 1, 3, 6, 2, 7, 8, 4, 5 Type of clutch hydraulicly operated dry one-plate clutch hydraulicly operated dry one-plate clutch hydraulicly operated dry one-plate clutch hydraulicly operated dry one-plate clutch Gear box mechanical 4-speed mechanical 4-speed mechanical 4-speed mechanical 4-speed Number of gears 4 + Reverse 4 + Reverse 4 + Reverse 4 + Reverse Synchronised gears 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 Gear ratio first gear 1 : 3,545 1 : 3,545 1 : 3,545 1 : 3,545 Gear ratio second gear 1 : 2,266 1 : 2,266 1 : 2,266 1 : 2,266 Gear ration third gear 1 : 1,450 1 : 1,450 1 : 1,450 1 : 1,450 Gear ratio fourth gear 1 : 0,960 1 : 0,960 1 : 0,960 1 : 0,960 Gear ratio reverse gear 1 : 3,428 1 : 3,428 1 : 3,428 1 : 3,428 Final drive differential 1 : 4,1 1 : 4,1 1 : 4,1 1 : 4,1 Front axle independent wheel suspension independent wheel suspension (single trailing arm type) independent wheel suspension (single trailing arm type) independent wheel suspension (single trailing arm type) Rear axle independent swinging half axles independent swinging half axles independent swinging half axles independent swinging half axles Front suspension coil springs coil springs coil springs coil springs Rear suspension coil springs coil springs coil springs coil springs Rim size: F/R 4,50x15" 4,50Ex15" 4,50Ex15" 4,50Ex15" Tire size: F/R 6,70x15" Barum ES 6,70x15" Barum ES 6,70x15" 6,90/6,70x15" Barum ES Petrol consumption 13l/100km 12,5l/100km 12,1l/100km 12,1l/100km Tank volume 50l 52l 52l 52l Oil consumption 0,12l/100km 0,2l/100km - 0,22l/100km Oil tank volume 6,5l in engine 6,5l in engine 6,5l in engine 6,5l in engine Brakes hydraulic drum brakes on all 4 wheels hydraulic drum brakes on all 4 wheels hydraulic disc brakes on all 4 wheels hydraulic disc brakes on all 4 wheels Weight of car 1470kg 1470kg 1510kg 1470kg Weight distribution: front/rear 880/1080kg 880/1080kg 880/1080kg 880/1080kg Maximum load rating 490kg 490kg 450kg 450kg Front track 1430mm 1485mm 1480mm 1400mm Rear track 1400mm 1400mm 1430mm 1450mm Wheelbase 2750mm 2750mm 2750mm 2750mm Overall width 1910mm 1910mm 1910mm 1895mm Overall length 5065mm 5065mm 5065mm 4995mm Overall heigth 1530mm 1530mm 1530mm 1530mm Road clearance 210mm 200mm 200mm 240mm Turning circle diameter 14m 11m 11m 11,5m Maximum speed 170km/h 160km/h 160km/h 160km/h Maximum climbing ability 33% 33,8% - 33,8% Number of seats 6 5 5 5 Luggage space front 0,361m3 0,361m3 0,361m3 0,361m3 Luggage space behind back seats 0,142m3 0,142m3 0,142m3 0,142m3 Body type monocoque monocoque monocoque monocoque

 

 

 

Nakérem itt vannak a pontos adatok. (Ha sikerül)

 

 

tatrafan Creative Commons License 2004.10.13 0 0 891

613 furat:löket   85:77

603                    75:72

 

Én is az alacsony fordulaton nyomatékos motorokat kedvelem ezért borít ki a négyszelepes Fabia. A 750-es alapjárat ha esik 100-at már rég lefulladt a motor. Kiborító! Ugyanez a motor két szeleppel nem bír lefulladni, a féket kell nyomjam közben! 3-400-as fordulatnál áll le. Hiába gyengébb 10 lóerővel ha jobban indul és 3000-ig jobban is megy. Városban pont ez kell. De a Kombi csak a négyszelepessel jön ki és szenved a városban. Araszolásnál nem bírja alapjáraton vinni a kasztnit, sík úton lefullad! Ha előrébb akarsz csurogni 1 métert, már a gázt kell nyomnod. Elvileg kevesebbet kéne fogyasztania, de nem, mert ugye városban nem 3000 fölött használod, amikor ideális a gázmozgás neki. A kétszelepest végül is erősebbnek érzed mert alacsonyabban van a nyomatékcsúcsa. Viszont 3500-től elhal, csak a hangja nő a sebessége nem. De még így is feltűnően csendesebb mint a négyszelepes. De mit keres egy Fóbia a TATRA topikban???  :-)))))

 

Persze minden gyártó olyan motort szeretne csinálni ami alacsonyan adja le a max nyomatékot és magasan a max teljesítményt, merthogy ezt nevezzük rugalmasságnak. Csak a kettő szinte kizárja egymást, ezért jelentek meg a változó szelepvezérlések meg a változó szívócsőhossz. Ez utóbbi szintén fontos, a szívócső hossza alapjában határozza meg a motor nyomatékgörbéjét. Kábé minél hosszabb, annál alacsonyabb fordulaton lesz a nyomatékmaximum. Szerintem. A rugalmasság képletét nem tudja itt valaki?, mert én már elfelejtettem. Egyszer azt olvastam, ez a legfontosabb mutatója egy belsőégésű motornak de elfelejtettem a képletet  :-(((((

Előzmény: te_o (886)
te_o Creative Commons License 2004.10.13 0 0 890

De mondjuk egy Volga merev hátsó hídjával az akkori utakon nem is nagyon jutott eszükbe száguldozni.

De szerintem mindenképpen az üzemeltetési körülmények gyanúsak nekem a Tatra -k esetében...

(Már a Tatraplan -ok is gyors autókként voltak ismertek korukban).

Előzmény: poén (887)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.13 0 0 889
A Tátrák nem hosszú löketűek amennyire emléxem 613-ban kisebb a löket mint a furat. Névlege7 ford. 5600. (max.telj.5200) 603-nál se hosszabb a löket. Majd megnézem. Ott a max. telj. 4800 ford/percnél jön. Kb. egyforma lehet a furat-löket. Szóval nem az alacsony fordulatra mentek. Más ügy hogy a 613 difije naon hosszú így negyedikben 4000-ret forog 200-nál. A takarékosság jegyében. Az első széria negyedikben forgott 5200-őt kétszáznál, a többi harmadikban...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!