http://www.tatra4sale.com/photos/red1b.jpg ilyen jó lenne 75-ben:)) csak jövőre hozná be az ember vagy behozná de előredátumozná az adásvételit és már jöhetne is be 240eFT-os reg díjjal. :)
Szívesen megyek annyit egy
Tátra miatt! Viszont 613-at nem
tudsz szerintem behozni mert
még nem veterán ('75-ben
indult a sorozatgyártása)
és nincs nagyon 80 előtti
darab. Én legalábbis nem
láttam. Tehát a MAX reg.
adó vonatkozna rá! De nem vagyok annyira
"otthon" mert csak a hirdetéseket
szoktam nézegetni és a
nyelvet se beszélem, hogy
korrekt forrásokat találjak.
Nézd meg a
www.tatraworld.nl
meg a www.tatra.demon.nl
lapok "Classifieds" rovatait!
Természetesen megbízom a diszkréciódban,úgyhogy megbeszélhetjük...de azt tudnod kell,hogy én kb. 230km-re lakom BP-től,és ez az autő is itt van. Meg tényleg érdekelne mennyiért lehet a cseheknél vagy a szlovákoknál egy T613-1-et venni.Felujítandó és teljesen jó állapotú is érdekelne,mert úgy látom te azért otthonosabban mozogsz kint is Tatraban.
te_o: tény hogy korszerűbb
volt sok nyugati típusnál is
csak mai szemmel nézve
nem az. Ha úgy nézek rá hogy
több mint 50 éves dolog akkor
viszont űrhajó... (1947-51)
Akkor még a 3 sebbességes
váltó tök jó volt (Tplan 4!). A
végsebesség szempontjából
meg a végáttétel(difi) számít inkább,
nem a fokozatok száma.
Lui-G: nem, a Gáboréké nem
tudom hol lehet, pedig
kíváncsi lennék! Attól
tartok valahol hiányosan,
szétrohadva hever :-(. Hallottam egy
fehérről is de nagyon halvány
infó. Ez egy "urban
legend" :-) Találkoztam egy
emberrel aki vett kb. 79-ben
egy ZSÍR ÚJAT(!!!) a Merkurnál
szürke színben! Valami 460e
Ft volt. Gondolhatod hogy
tele lehetett a mókus.
Gondolom a Zsiga lehetett
úgy 80e... Azonnal kellett neki egy autó,
arra meg öt évet kellett
volna várni. Erre mutattak
neki egy "minisztériumi"
autót és megvette. Talán a
színe miatt nem kellett állami
autónak? Nem tudom. De
esetleg ez lehet a legendás
fehér Tátra. Tisztára mint a Moby Dick...
:-)))))
A 603-nál arra gondolj hogy az
E-bayen néhány százezer
forintot érnek a felújítandók
hiába van egyben meg üzem
képes és egész jól néz ki, ha
egyből szedheted darabokra
az egészet! Simán beleszalad
még egy-két millió. Vagy
amennyid van... :-))) Olyat
vegyél amit nem kell lakatolni.
Ha megbízol a diszkréciómban
akkor szívesen elmegyek
veled. Nekem úgysem kell
603-as és a környezetemben
sem tudok ilyenről... :-)))
Egy megjegyzés ehez az autóhoz : karosszériáját a hires cseh karosszériaépitő Sodomka készitette . A néhai Autoclassic újság egyik számában volt egy nagyon jó cikk Sodomkáról és a munkáiról Jan Tulis tollából . Ott emlitették meg ezt az autót is , mint egyik kései munkáját ( vagy talán az utolsót ? ) .
Így igaz. Nem minden út volt portalanított és működtek az útkaparók!
A portalanított út az az aszfaltozottat jelentette, az útkaparónak pedig az volt a feladata, hogy a poros úton a lukakat betömje, a rézsűt lekaszálja stb. Kevés olyan szakasz volt, ahol százzal lehetett száguldozni.
Akkoriban az országúti tempó olyan 70 körüli lehetett, legfeljebb 80, a száz talán már esztelen száguldozás, de mindenképpen nagyon gyors tempó! Pláne a 130. És a korabeli autóépítés a futóművet is ehhez hangolta. Gondoljunk a Pobedákra pl., a tempójuk tartósan max. 70 körüli (3 gangos váltó!).
Ne feledjük, az 50-es években járunk, amikor egy motor élettartama itt a keleti blokkban kb. 40-60e km volt, általános volt a laprugós felfüggesztés hátul merev tengellyel, klasszikus elrendezéssel, magas útfekvéssel, lágy rugózással (Moszkvicsok, korai Volgák, Trabant 500).
Szerintem simán megállta a helyét a korabeli katalógus.
Én egy 613-1-et tudok, amivel annak idején a Rapid magazin foglalkozott a Király Gáborék megvették,kaszniztatták aztán elfogyott a pénzük és eladták BP-re,ez lenne a tiéd vagy Keepitretroé? Ha nem akkor még van valahol min. egy a nagyvárosban.
Itthoni,papíros,én használat közben találkoztam vele,sajnos alaposabban nem tudtam szemügyre venni,de a napokban,hetekben ez is meg fog történni.Első ránézésre nem rossz. Kintről mennyiért lehetne behozni T613-1-et,full-full krómosat? Bocs hogy így egybeírok mindent de itt a munkahelyemen nem tudom szerkeszteni a hozzászólásokat hiába telepítettem már újra gépemet vagy 26szor.
Ha a TATRAWORLD-re gondolsz, akkor megvan a 2005-ös programod. Olvasgathatsz eleget. Főleg ha megnyitod mondjuk az: "1000 TATRA LINK" c. rovatot... :-)))))))))))))
A TATRAPLAN nagy figyelmet keltett a magasan fejlett autóiparral rendelkező országokban és mindig nagy érdeklődésre számíthat ha valahol megáll. A szakértők szerint a TATRAPLAN új távlatokat nyit az autóépítésben és a motorfejlesztésben. A TATRAPLAN szokatlan simasággal és csendben gurul ami, az utasoknak nagyon kényelmes utazást jelent még nagy sebességnél is. Hatvan mérföldnél (kb.100km/h) is gyorsabban haladva a sebesség csodálatos érzése csak egy repülőgépen való utazáshoz hasonlítható. A tökéletes független kerékfelfüggesztések kisimítanak minden útegyenetlenséget, az alacsony tömegközéppont extrém stabilitást biztosít az autónak, míg a jó súlyelosztás kitűnő úttartást és kanyarvételi tulajdonságokat kölcsönöznek - bármilyen útfelületen. A könnyű kormányzás és a hidraulikus fékek mindig jó irányíthatóságot és biztonságot eredményeznek, különösen ha nagyon gyorsan hajtunk a kanyarokban. A teljesen acél önhordó karosszéria kényelmet és biztonságot ad utasainak. A zaj, a hő vagy a kipufogógázok nem juthatnak az utastérbe. Még az olyan nagy sebességnél mint a 130km/h sem pörög fel a motor ami a túlterhelését eredményezhetné, így biztosított a hosszú élettatartama. A TATRAPLAN nagyon gazdaságosan, hasznosan üzemeltethető autó, amely erőlködés nélkül tudja tartani a magas utazó- és átlagsebességét még zord körülmények között is."
Eddig az idézet. Ne feledjük, hogy ez egy reklámszöveg, néha még én is csak arcpirulva mertem leírni amiket állít. Szóval, hogy NAGYON gyorsan kéne vele venni a kanyarokat, meg ilyesmi - hááát nemtom... Jó lenne kipróbálni! :-)))) Az elhíresült Trabant használati utasítás jut eszembe. ("A Trabant gépkocsi remek úttartása sokakat túlzott száguldásra csábíthat..." - meg ilyenek :-)))) Emlékeztek?
"A léghűtéses "lapos" négyhengeres OHV a formás motorháztető alatt hátul könnyen hozzáférhető. Ez az elrendezés a legpraktikusabb egy modern automobilban. Az erőforrás egy tömör és könnyen kiszerelhető egységet alkot a váltóval és a differenciálművel és szilentblokkokal csatlakozik a karosszériához. A féltengely a maga törékeny csuklóival többé nem szükséges. Sem a megfagyott (hűtő)radiátor sem a kevés hűtővíz nem zavarhatja a sofőrt. A nagy hőmérsékletkülönbségeket egy jól megtervezett axiális ventilátor kontrollálja amely elég hatékony ahhoz hogy a motort lehűtse még trópusi éghajlaton, teljes terheléssel is. A motorolajat egy speciális olajhűtő hűti. A "lapos" négyhengeres kiegyensúlyozottabb mint a soros, a rövid löket miatti alacsonyabb dugattyúsebesség hosszabb a motor élettartama. A farmotoros elrendezés segíti az egyenletes súlyelosztást és az utasok elhelyezését az első és a hátsó tengelyek közötti térben ami nagyfokú kényelmet eredményez. A körben független felfüggesztés elöl keresztben elhelyezett laprugókat, hátul gumirugókkal kiegészített torziós rudakat jelent. Ez a szokatlanul hatékony rugózás - kiegészítve a hidraulikus, leleszkópikus lengéscsillapítókkal - biztosítja a kerekek határozott futását az útfelületen anélkül, hogy az úthibák eljutnának a karosszériáig. A sík oldalú, áramvonalas kocsiszekrény az integrált sárvédőkkel "teljesszélességű" utasteret kínál. Az első traktus teljesen akadálymentes - köszönhetően a kormányoszlopra szerelt sebességváltókarnak és a műszerfal alá szerelt "pisztolymarkolatú" kéziféknek*. Az autó megbízható és nagyon hatékony hidraulikus fékekkel van felszerelve."
*Na a rajzon tényleg kormányváltós a Plan de nem úgy a valóságban! Elég korai prosi lehet. Amúgy minden fordítási vagy szakmai hibáért előre is elnézést kérek, nem vagyok sem fordító sem szakmabeli! :-))))))))
Király a link, bár a képek "kicsit" stilizáltak. Úgy értem szebb lett rajtuk az autó mint valójában, nem? :-)))) De jó nagyon. A szövegek meg egyszerűen tökéletesek. Igazi reklámduma. És még igaz is volt a maga korában.
Köszi a képeket mindenkinek meg a jó kis linket Kami! :-)))
Tudom hogy föltették a TATRAWORLD-re, máig sem értem hogy tudták meg!
613-1 az enyim is, de már nem eredeti :-((( Valaki átberhelte valahol, valamikor. De jó így is, fő hogy van! Hallottam egyről ami nem eladó, lepukkant de eredeti. A tulaj IGAZI GYŰJTŐ, SEMMIT nem ad el! Pedig ennél sokkal érdekesebb dolgai is vannak. Papírok nélkül, roncs állapotban lehet még de én nem tudok. Keepitretronak van egy üzemképes(egyelőre) de alkatrésznek hozta a sajátjához, tehát szét fog esni. Viszont így lábra állhat az övé. Az egy szép, krómos autó lesz.
A 603-as itthoni? Papírjai megvannak? És a lényeg: kell-e lakatolni-fényezni? Ha amúgy üzemképes, forgalomba helyezhető - nem kell teljesen szétszedni majd újra összerakni - akkor korrekt. Bárcsak ilyet találnál... Egy rendes fény öt kiló is lehet a karosszériamunkát meg meg sem merem becsülni. Horror. A többi könnyebben megoldható. Számítana szerintem hogy mikor futott utoljára üzemszerűen, tehát "mindennapi" használatra alkalmas, hiánytalan példány-e. Na ilyet találni itthon...
Van nyomaték rugalmasság: Mmax/M max.fodulatnál és
az egyszerűbb a fordulatszám rugalmasság: max.telj.fordsz./Mmax.fordsz.
Én is a nagy fordulatszám rugalmasságú motorokat szeretem, ezeknél ritkán kell sebességet váltani. Ilyenek általában a turbós benzinmotorok pl. volvo440 turbo: 5400/1800. Nagy hátrányuk, hogy iszákosak. A Tatrák ebből a szempontból nem tünnek ki (5200/3300 T613), de a nagy motornak köszönhetően azért gondolom jól húznak, a benzint viszont kedvelik :)
fan:"Kábé minél hosszabb, (a szívócső) annál alacsonyabb fordulaton lesz a nyomatékmaximum"
Ránézésre így van! A szívócső hossz méretezésével a gázlengések gerjedését lehet hangolni, így a volumetrikus hatásfokot lehet javítani illetve rontani a megfelelő fordulatszámra hangolással! (Ezt mint túlképzett villanyszerelő mondom!)
Igazából teljes pillangószelep nyitásnál van értelme, egyes leírásoik szerint 5-10százalékot is lehet javítani a teljesítményen.
Na most ugye az ismertetett TATRA-kon (603-613) olyan visszafordítókon és útvesztőkön jut el a keverék az hengerfejhez, hogy szívócsőhossz hangolásról nincs is értelme beszélni :-)))))
Én is az alacsony fordulaton nyomatékos motorokat kedvelem ezért borít ki a négyszelepes Fabia. A 750-es alapjárat ha esik 100-at már rég lefulladt a motor. Kiborító! Ugyanez a motor két szeleppel nem bír lefulladni, a féket kell nyomjam közben! 3-400-as fordulatnál áll le. Hiába gyengébb 10 lóerővel ha jobban indul és 3000-ig jobban is megy. Városban pont ez kell. De a Kombi csak a négyszelepessel jön ki és szenved a városban. Araszolásnál nem bírja alapjáraton vinni a kasztnit, sík úton lefullad! Ha előrébb akarsz csurogni 1 métert, már a gázt kell nyomnod. Elvileg kevesebbet kéne fogyasztania, de nem, mert ugye városban nem 3000 fölött használod, amikor ideális a gázmozgás neki. A kétszelepest végül is erősebbnek érzed mert alacsonyabban van a nyomatékcsúcsa. Viszont 3500-től elhal, csak a hangja nő a sebessége nem. De még így is feltűnően csendesebb mint a négyszelepes. De mit keres egy Fóbia a TATRA topikban??? :-)))))
Persze minden gyártó olyan motort szeretne csinálni ami alacsonyan adja le a max nyomatékot és magasan a max teljesítményt, merthogy ezt nevezzük rugalmasságnak. Csak a kettő szinte kizárja egymást, ezért jelentek meg a változó szelepvezérlések meg a változó szívócsőhossz. Ez utóbbi szintén fontos, a szívócső hossza alapjában határozza meg a motor nyomatékgörbéjét. Kábé minél hosszabb, annál alacsonyabb fordulaton lesz a nyomatékmaximum. Szerintem. A rugalmasság képletét nem tudja itt valaki?, mert én már elfelejtettem. Egyszer azt olvastam, ez a legfontosabb mutatója egy belsőégésű motornak de elfelejtettem a képletet :-(((((
A Tátrák nem hosszú löketűek
amennyire emléxem 613-ban kisebb
a löket mint a furat. Névlege7
ford. 5600. (max.telj.5200)
603-nál se hosszabb a löket.
Majd megnézem. Ott a max.
telj. 4800 ford/percnél jön.
Kb. egyforma lehet a
furat-löket. Szóval nem az
alacsony fordulatra mentek.
Más ügy hogy a 613 difije
naon hosszú így negyedikben
4000-ret forog 200-nál. A
takarékosság jegyében. Az
első széria negyedikben forgott
5200-őt kétszáznál, a többi
harmadikban...