A mostani 14 vonalból 3 vonalon nincs már teherforgalom, 8-9 vonalon pedig heti 1-2 tehervonat van ( 3-8 kocsival).
Ilyen helyeken a fénysorompó működtetésénél fenntartásánál jobb és sokkal olcsóbb megoldás ha a vonaton van egy jelzőőr és az átjáró előtt leszáll, fedez, vonat áthalad, felszáll.
amennyiben marad a fénysorompó, sok esetben állomásról felügyelt, akkor kell oda valakit helyezni, neki fűteni, vizet adni, világítani stb. hogy azt várja egy héten át, hogy jöjjön már végre egy vonat.
Legalábbis azok akiknek a dolguk így magyarázzák.
Vonatszemélyzet által felügyelt??? vezérelt ??? melyik a helyes szó??? fénysorompó kevesebb van ezeken a vonalakon.
Van egy csapat akinek most az a dolga, hogy kidolgozza azokat az egyszerűsített szabályokat amik bevezetésvel a 14 vonalnak azokon a részein ahol marad teherforgalom, a lehető legolcsóbban tartható fenn a forgalom.
Ez a kis forgalmú kézi sorompóknál mehetne esetleg, ha mondjuk a baktert meg akarják spórolni. Vonat megáll leszáll a mozdonyvezető leengedi a sorompót, vonat át, majd sorompó fel, és vonat megy tovább. Sőt nem is kell leengedni a sorompót, a vonat megáll az átjáró előtt és lassan átcsorog rajta miközben dudál párat, és akkor úgyis megállnak a kocsik.
A 84 sz. közforgalmú vasútvonal javarészt belátható a párhuzamos főútról vagy a településekről. Ezeken az utakon a rend fenntartását egy arra hivatott és pénzelt állami szerv (Rendőrség) látja el. Namost egy ilyen főúton egy éjszaka egyszer vagy kétszer végig kéne mennie egyéb okokból is egy rendőrautónak. A sínlopás meg nem rövid meló. Namost ha ezek után a rendőr nem veszi észre, hogy lopják a sínt, akkor ott valami gond van. A lenti érvelésed kb. olyan, mint amikor a Gálvölgyi "gyors reagálású hadteste" informálja a Dél-Európai NATO központot, hogy a szigorúan titkos gyorsreagálású erők szigorúan titkos bázisát az In-Kal Security emberei őrzik, miközben a katonák alusznak. Speciel az, hogy a mátranováki szárnyból pont a keresztező közút átjárójának közvetlen szomszédságában van a legnagyobb folytonossági hiány, javarészt túlfizetett rendőreink sara.
Ki mondta, hogy harapna! Moldova írta a rendőrös könyvében, hogy a szájkosaras kutyától is úgy berezeltek, hogy csak kutya elvtársnak merték szólítani!
Érdekes megoldás: Mi lenne, ha az adott vicinálison kiiktatom az összes sínáramkört? Utána a nyíltvonalat egy áramkörré zárom össze. Ha megszakad, jelez egy csengő, és mehet a kommandó 3 kutyával, mert 99%, hogy fogás lesz.
Egy év 365 nap*24=8760 óra. Napi 8, évi 52*40=2080 + 1 nap=2088 óra. Ünnepek: újév, március 15., húsvéthétfő, pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1., december 25., 26.=9 db. Ebből egy-kettő essen átlagosan hétvégére. 2088-(8*8 azaz 8 nap, 8 óra)=2024 óra. Szabadság 20-30 nap, számoljunk 25-tel! 8*25=200. Az 1824 óra. Táppénz helyett szabadságra megy a magyar, ezért legyen csak 3 nap. Így marad 1800 óra. 1800 óra az 225 munkanap. Ez 4,86 főt jelent. Mivel ez nem MÁV, hanem kft lesz, ezért napi 8, és nem 7,x óra a munkaidő. Ha vállakozóként szabadságra is megy, akkor meg ennél is többet dolgozik. Nem MÁV ez, nincs havonta (kéthavonta) oktatás meg hasonlóak.
Hogy jött ki az 5,6 fő? Mit qrtam el?
Amúgy meg felesleges ennyi ember! Elég kettő!
Miért? Naponta kétszer végigmegy valaki motoros hajtánnyal. 26 km az ca. 15-ös átlaggal, meg kis állomási sétával, az 2 óra. Oda-vissza 4 óra. Egyszer délelőtt, meg egyszer kora estenvégigmenve az napi 4*2=8 óra. 225 munkanapot dolgozik 2 fő. Mivel nyáron hosszúak a nappalok, és 225*2=450 munkanap, ezér a 450-365=85 napon ketten is mehetnek, azaz május közepétől augusztus közepéig a hosszú meleg napokon egy ember egy, egy ember meg két kört megy, azaz kettő helyett összesen 3 kört futnak.
Ez igaz, egyébként már loptak megszüntetésre itélt vonalról sínt, de lebuktak mert voltak olyan hülyék,h a földön húzták a sínt és a vasútőrök követték a nyomot.
Hát ez rossz példa és biztos ragadós is lesz, máshol. Ha itt lehet, máshol miért is nem? Miért fogadható el egyáltalán természetesnek, hogy ahol nincs vonat, ott a sín elfogy?
Sőt, mi lesz, ha a sok vonatmegszüntetés miatt rákapnak a fővonalra, abba mégiscsak több az anyag és éjszaka nincs vonat... Ha kisiklik a reggel, akkor meg mégtovább nincs vonat. Ott építik, itt felszedjük.. jó játék lenne, mi?
"Akkor a havi idő 22,22%-ban örzöm, 78%-ban nem őrzöm ?"
így van. Nézd meg, a fővonalakon is éjjel nincs vonat, mégsem lopják el a sínt. Meg, a 62 vonal. Onnan se lopták, amig látták, hogy megy rajta valami.
Mondok egy példát: anno Szeged városában zötyögtünk az legutolsó 3-as villamossal a Postás Sporttelepre. Sok villamosbarát és néhány utas. Mondtuk a fiataloknak, hogy megszűnik a vonal. Erre az egyik rögtön elkezdte volna szétszedni a villamost. Mondtuk neki, nem a villamos a vonal. Akkor abbahagyta....
A lényeg, hogy lásson, hogy gazdája van. Ha a 78%-ban valaki fémmegmunkálásba kezd, akkor jöjjön a lent említett brigád és nézzen körül a környéken egy kicsit és kérje meg a tettest, szép szóval, hogy ugyan adja már vissza.. És ennek híre lenne...
Persze, Neked eszedbe sem jut ilyesmi. Valahogy nem állnak rá erre a gondolataid...
Kár, hogy ha meglátsz egy nem 54/60 kg-os felépítményt, csak a megszüntetés jut róla eszedbe...
Amikor a 62-es nyugati részén leállt a forgalom, kértem a főigazgatót (meg is írtam helyette a levelet), rendelje el a Pécsi PVTK-nak, hogy egy TVG rendszeresen menjen végig a pályán. Azt mondta, nem lehet...
Augusztus 17-én filmet készítettünk egy UDJ-vel az egész 62-esről. Akkor még nem tudtuk, ott (igazi) vasúti jármű már nem megy soha többé...
És mennyibe kerülne ha mondjuk csak napi 1 vonatot végigzavarnánk egy ugyanilyen hosszú vicin, h ne lopják el a sínt? Szerintem ennyibe nem kerülne.
A pörbölyi eset mi is volt pontosan?
Valami olyasmire emlékszem, h egy menetrendszerinti helyi járat találkozott a vonattal, mert nem működött a fénysorompó, épp azért mert előtte kilopták belőle az akksit. Meg állítólag a vonat is tépett max. sebességgel, mert nagy késésben volt, és valamennyit vissza kaart hozni belőle. Akkor még sima ólomakksit használtak a fénysorompóknál, amiket rendszeresen loptak, mert szinte minden kocsiba jók voltak. Manapság már pont a lopás megelőzése miatt lecserélték mindet valami speciális akksikra, ami nem jó semmilyen más eszközbe.
A felsővezetéket is sokszor lopják még ma is a fővonalakról is. Szerintme ott is azt kéne, h mindig áram alatt tartani, h aki mégis megpróbálja az konvertálódjon át széndarabbá, mint ahogy erre is volt példa, még itt a megyénkben is, h az egyszeri barnabőrű tolvaj egy fűrésszel felmászott a 20 KV-os vezetékre és hát egy kicsit még inkább barna lett, vagy inkább fekete, mire leszedték.
Azt is hallottam, h pl: az Albertirsáig kihúzott nagyfesz vezetéket, amin az ukránoktól vettünk sokáig áramot, is csak azért tartották áram alatt,h ne lopják el a kábelt, elvileg ma sem nagyon használják ,de sokáig egyáltalán nme jött rajta áram, csak amennyi a villanypásztor üzemmódhoz kellett.
Nem tudom, azt vajon felfogtad-e, hogy ezzel lovat adsz azok alá, akik már most sem nézik, hogy fővonalról, mellékvonalról lopják-e a vasat, sínt, akkumulátort, izzót, stb.
Emlékszel a pörbölyi balesetre? Ott tizenkét kisgyerek halt meg, jónéhány egész életére sérült lett.
Minek mindjárt így? Elég főállásban 1 ember 26 km-re, egy járművel, amivel végig tud menni. Meg, egy mobil csapat, akit be lehet vetni, ha balhé van, illetve, ha nincs, akkor időnként erősítésnek.. Pl, ha eltűnik egy kis sín, akkor hirtelen 15 db nagytestű agresszív, ámde törvényes ember elkezd körülnézni a környéken.. Ilyen csapatból elég országosan 1 vagy 2. A lényeg, hogy lássa mindenki, hogy a vonalnak van gazdája..
Ha TVG szerű cuccba befér pár utas/vasútbarát, még el is viheti..
Meg, lehessen különvonatot rendelni. Vagy legyen vonat csak pénteken meg vasárnap. Akár. Vonaltól, lehetőségtől függően. Olyan nagy bili ez? Annyi, hogyha a vonalon nem jár rendszeresen személyvonat, akkor ne legyen szétlopásra ítélve?
Te is nagyon jól tudod, hogy nem ez a megoldás. Persze azért bűvészkedsz a számokkal, hogy megint - csúsztatással - bebizonyítsd, sokba kerül.
Ha Neked azt mondanák, bizonyíts be, őrizni többe kerül egy mellékvonalat, mint üzemeltetni, Te azt is bebizonyítanád. Néhány szám, a megrendelő azt kapja, amit vár...
(Az őrzésre megoldás lehet pl. napi egy TVG-menet is. Persze valójában az a megoldás, hogy a mellékvonalon szállítsunk. Utast és árut. Ehhez azonban előbb kínálni kell, de ez már régi mese... Régebben sem akartad megérteni.)
Egyébként megint nem arra válaszoltál, amire a "válasz" menüpontot az imént megnyomtad...