Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18271

 

Sziasztok!

 

Amit idáig csak a kollegáktól és a mezőcsáti krimóban beszéltek, megkérdeztem egy ÉSZAKERDŐ RT ellenőrzőbizottsági tagtól! A helyi erdészet 2 kocsi export fát szeretett volna feladni RO-ba!

 

Érdekes helyről szeded az információdat !

 

Ha nem tudnád , úgy Szabolcs, Hajdú, Borsod megyénk különböző építitő anyag kereskedői román, és ukrán különböző minőségű fürészárúkkat importálnak ezekból az országokból, de jut magyarországon a Dunántúlra is, sőt mi tőbb, a hazai butoriparunk is erőteljesen import faanyagra van szorulva ezekből az országokból, de importálunk a szlovákoktól is fát

 

Ami fa exportunk van az a Dunántúlról Zala, Vas megyéből származik, és jó ha tűzifának eltudjuk adni a sogóréknak

Előzmény: D94A (18266)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18270

Érdekes amiket írsz !

 

Bizonyára van olyan aki így (is) járt.

 

Mi nem.

 

Lemegyünk Mezőcsátra és magunkkal viszünk Téged is meg akármennyi vasútbarátot.

Kavicsbányával egyezkedünk, hogy miért billenős szállítja miért nem vasút?

 

Válasza : Mi közöm hozzá? Eladom. a kapuból mindenki úgy viszi el ahogy akarja.

 

Jó elmegyünk aszfaltkeverő telepre. Miért billenőssel hozza, miért nem vasúton?

Keverő telepes. Hozom én vasúton is. Most a billenősök óránként hoznak 20 tonnát két kocsival 100 fabatkáért.

Hozzanak önök is ide a kapuba óránként 40 tonnát és saját költségükön ürítsék a garatomba.

 

Ránézel a Cargósra. Nos ? Itt a feladat, mennyiért vállalod ?

A Cargos feje elindul mint a pénztárgép.

Kell Mezőcsáton tolató mozdony. + Kell Mezőcsáton pár teherautó ami kihordja a vasútig. Kell Mezőcsáton rakodógép ami vasúti kocsiba rakja. Kell vonat ami elhozza Mezőcsátról a keveretelephez legközelebb lévő, akkora állomásra ahol vonat egyben tárolható.

Kell ezen az állomáson depo ahová leürítik a vonatot.

Kell pár teherautó ami innen elhordja - óránként - a keverő telep garatig.

Kell egy rakodógép személyzetestűl erre az állomásra is.

 

az annyi mint annyi és mond egy számot.

szerencsés esetben ez a szám kisebb mint 200 fabatka.

 

A keverőtelepes meghallja ezt a számot és barátságosan megveregeti a cargós arcát majd emígyen szólana.:  Jól van kisfiam! Még gyakorolj egy kicsit. Evvel odafordul az egyik bilenős sofőrhöz és lebaszarintja mert 10 perccel előbb vagy később jött.

 

ugyanez a technológia jól működik Bükkábrány és Visonta között mert évi 6 milió tonnáért már érdemes megszervezni, beruházni.

 

jól működik Záhony és Dunaújváros között.

 

Jól működik mindenhol ahol egyszerre van jelen a nagy távolság és a nagy tömeg.

Az amit vasútra rendelt fuvarozási feladatnak szokás jellemezni.

 

 

Előzmény: D94A (18266)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18269
Biztos nekem akartad címezni?
Előzmény: sinérintő (18267)
gw Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18268

Csehországban pl. nagyon sok helyen úgy oldják meg a ritkán használt mellékvonali átjárónál, hogy előtte 10-re lassít a vonat, majd utána rögtön mehet tovább a megadott sebességnek megfelelően. Az autósoknak esetleg van stoptábla, de sok az esetben az sem.

Fénysorompó egyes vonalakon mutatóban sem fordul elő, karos meg pláne nem, de a "hatalmas" sebességnek köszönhetően mégis igen ritkák a balesetek.

Előzmény: monor-21 (18264)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18267
Az mekkora kár lesz, h ha tényleg megszűnik a rendszeres közlekedés ap ályán, akkor tuti elkezdik lopni a síneket meg amit még lehet.

 

Ez baj?

Miért is baj?

Ha megmarad és hivatalból szedeted fel akkor mennyibe kerül?

Ha megmarad és hivatalból felszedeted, beszállított egy szakaszmérnöknek akkor Ő mit csinál vele?

Ha megmarad és később újra indítják a forgalmat, akkor mi az első pályás teendő?

 

Az pedig a Balkán, ha a GKM-ben ülő tanácsadó szerint jó az, ha a vasútvonalat ellopják.

 

Egyébként ezeket a sorompókat vonatszemélyzet által ellenőrzöttnek hívják, ezeken a vonalakon jó sok van belőlük (pl. Veszprémvarsány és Pápa között a nyolc vonali sorompóból hat ilyen).

Előzmény: D94A (18266)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18266
Forgalmi rend változást( mert ez az), fél évvel előre kitáblázni. Hatástanulmány, engedélyeztetés...
Monor 21
Az árúforgalom, érdekes!
Amit idáig csak a kollegáktól és a mezőcsáti krimóban beszéltek, megkérdeztem egy ÉSZAKERDŐ RT ellenőrzőbizottsági tagtól! A helyi erdészet 2 kocsi export fát szeretett volna feladni RO-ba! Nem kapott Mezőcsátra kocsit mert szünetel az áruforgalom. Vigye be az árút Nyékládházára közúton. Az erdészet Ro-ig vitette közúton. Ezek után a csáti kavicsbánya évi 1millió tonnás igényét is el tudom hinni:-(((
A Mályi- Téglagyárnak nem tudtunk beállítani kocsit. A vontatóvágányon már csak modellvasút tudna közlekedni. A gyár végűl behozta a motyót Nyékládházára. A szüneteltetett vonalak ellopása után amit ugye elnézünk nekik, nem fognak megállni a fővonalak előtt. Ezeknek az emberek szellemi szintje nem tesz közte külömbséget!
Egy példa:
A Felsőzsolca-Hidasnémeti vonal villemosításakor a nappal kihúzott vezetéket este ellopták. A sokadik eset után csak annyit húztak ki amennyit fesz alá tudtak helyezni! Reggelre ha jól emléxem, 1 sérült és egy hulla volt a termés. EZ BORSOD!!!!
Előzmény: M40 120 (18260)
M41 2127 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18265
Nem csak olyan vonalakon lopnak ám, ahol már nincsennek vonatok...
Hétfőn írtam a vasárnapi esetről, amikor is Gic-Hathalom (13-as vonal) állomáson rongálták meg a síneket. Igaz, "csak" csavarokat és kisebb dolgokat vittek el, így 35 perces franciavágási kényszerpihenő után végül is átengedték a vonatunkat a kritikus szakaszon...
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18264

A mostani 14 vonalból 3 vonalon nincs már teherforgalom, 8-9 vonalon pedig heti 1-2 tehervonat van ( 3-8 kocsival).

Ilyen helyeken a fénysorompó működtetésénél fenntartásánál jobb és sokkal olcsóbb megoldás ha a vonaton van egy jelzőőr és az átjáró előtt leszáll, fedez, vonat áthalad, felszáll.

 

amennyiben marad a fénysorompó, sok esetben állomásról felügyelt, akkor kell oda valakit helyezni, neki fűteni, vizet adni, világítani stb. hogy azt várja egy héten át, hogy jöjjön már végre egy vonat.

 

Legalábbis azok akiknek a dolguk így magyarázzák.

 

Vonatszemélyzet által felügyelt??? vezérelt ??? melyik a helyes szó??? fénysorompó kevesebb van ezeken a vonalakon.

 

Van egy csapat akinek most az a dolga, hogy kidolgozza azokat az egyszerűsített szabályokat amik bevezetésvel a 14 vonalnak azokon a részein ahol marad teherforgalom, a lehető legolcsóbban tartható fenn a forgalom.

 

 

Előzmény: Törölt nick (18261)
paca664 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18263

Sőt nem is kell leengedni a sorompót, a vonat megáll az átjáró előtt és lassan átcsorog rajta miközben dudál párat, és akkor úgyis megállnak a kocsik.

 

A szabál az szabál, a vonatot minden esetben fedezni kell.

Előzmény: Törölt nick (18261)
v_peti Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18262
A 62-es bezárt szakaszán volt ilyen. De a még meglévőn is van erre példa.
Előzmény: Törölt nick (18261)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18261
Ez a kis forgalmú kézi sorompóknál mehetne esetleg, ha mondjuk a baktert meg akarják spórolni. Vonat megáll leszáll a mozdonyvezető leengedi a sorompót, vonat át, majd sorompó fel, és vonat megy tovább. Sőt nem is kell leengedni a sorompót, a vonat megáll az átjáró előtt és lassan átcsorog rajta miközben dudál párat, és akkor úgyis megállnak a kocsik.
M40 120 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18260

Fénysorompó kikapcs, fekete fóliával letakar, ha vonat közlekedik átjáró előtt megáll, jelzőőr biztosít, vonat elhalad.

Vmi ilyen papír ment ki állítólag.

Előzmény: D94A (18217)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18259
Hibás az egész elgondolás.

A 84 sz. közforgalmú vasútvonal javarészt belátható a párhuzamos főútról vagy a településekről. Ezeken az utakon a rend fenntartását egy arra hivatott és pénzelt állami szerv (Rendőrség) látja el. Namost egy ilyen főúton egy éjszaka egyszer vagy kétszer végig kéne mennie egyéb okokból is egy rendőrautónak. A sínlopás meg nem rövid meló.
Namost ha ezek után a rendőr nem veszi észre, hogy lopják a sínt, akkor ott valami gond van.
A lenti érvelésed kb. olyan, mint amikor a Gálvölgyi "gyors reagálású hadteste" informálja a Dél-Európai NATO központot, hogy a szigorúan titkos gyorsreagálású erők szigorúan titkos bázisát az In-Kal Security emberei őrzik, miközben a katonák alusznak.
Speciel az, hogy a mátranováki szárnyból pont a keresztező közút átjárójának közvetlen szomszédságában van a legnagyobb folytonossági hiány, javarészt túlfizetett rendőreink sara.

B
Előzmény: monor-21 (18248)
v_peti Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18258
Ki mondta, hogy harapna!
Moldova írta a rendőrös könyvében, hogy a szájkosaras kutyától is úgy berezeltek, hogy csak kutya elvtársnak merték szólítani!
Előzmény: sinérintő (18257)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18257

Peti, ezt azért ne...

 

Előzmény: v_peti (18256)
v_peti Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18256
Érdekes megoldás: Mi lenne, ha az adott vicinálison kiiktatom az összes sínáramkört? Utána a nyíltvonalat egy áramkörré zárom össze. Ha megszakad, jelez egy csengő, és mehet a kommandó 3 kutyával, mert 99%, hogy fogás lesz.

v_peti Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18255
5,6 fő? NHogy is jön ez ki?

Egy év 365 nap*24=8760 óra.
Napi 8, évi 52*40=2080 + 1 nap=2088 óra.
Ünnepek: újév, március 15., húsvéthétfő, pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1., december 25., 26.=9 db. Ebből egy-kettő essen átlagosan hétvégére.
2088-(8*8 azaz 8 nap, 8 óra)=2024 óra.
Szabadság 20-30 nap, számoljunk 25-tel! 8*25=200. Az 1824 óra.
Táppénz helyett szabadságra megy a magyar, ezért legyen csak 3 nap. Így marad 1800 óra. 1800 óra az 225 munkanap. Ez 4,86 főt jelent.
Mivel ez nem MÁV, hanem kft lesz, ezért napi 8, és nem 7,x óra a munkaidő. Ha vállakozóként szabadságra is megy, akkor meg ennél is többet dolgozik.
Nem MÁV ez, nincs havonta (kéthavonta) oktatás meg hasonlóak.

Hogy jött ki az 5,6 fő? Mit qrtam el?


Amúgy meg felesleges ennyi ember! Elég kettő!

Miért?
Naponta kétszer végigmegy valaki motoros hajtánnyal. 26 km az ca. 15-ös átlaggal, meg kis állomási sétával, az 2 óra. Oda-vissza 4 óra. Egyszer délelőtt, meg egyszer kora estenvégigmenve az napi 4*2=8 óra.
225 munkanapot dolgozik 2 fő. Mivel nyáron hosszúak a nappalok, és 225*2=450 munkanap, ezér a 450-365=85 napon ketten is mehetnek, azaz május közepétől augusztus közepéig a hosszú meleg napokon egy ember egy, egy ember meg két kört megy, azaz kettő helyett összesen 3 kört futnak.

2*2,2 milla/év így lesz 4,4 millió/év.



Előzmény: monor-21 (18237)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18254
Ez igaz, egyébként már loptak megszüntetésre itélt vonalról sínt, de lebuktak mert voltak olyan hülyék,h a földön húzták a sínt és a vasútőrök követték a nyomot.
névtelen Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18253
Hát ez rossz példa és biztos ragadós is lesz, máshol. Ha itt lehet, máshol miért is nem?
Miért fogadható el egyáltalán természetesnek, hogy ahol nincs vonat, ott a sín elfogy?

Sőt, mi lesz, ha a sok vonatmegszüntetés miatt rákapnak a fővonalra, abba mégiscsak több az anyag és éjszaka nincs vonat... Ha kisiklik a reggel, akkor meg mégtovább nincs vonat. Ott építik, itt felszedjük.. jó játék lenne, mi?
Előzmény: sinérintő (18250)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18252

Ez nem személyeskedés, hanem mellékvonalakkal kapcsolatos tevékenységed 2007. március 3-án megvalósuló "eredményéről" való vélemény.

 

Ez viszont most személyeskedés lesz: írni már egész régen megtanultam, de én nem állok hadilábon azzal, hova kell vessző és hova nem.

 

Ha nem akarsz / nem tudsz, ne válaszolj.

 

 

Előzmény: monor-21 (18249)
névtelen Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18251
"Akkor a havi idő 22,22%-ban örzöm, 78%-ban nem őrzöm ?"

így van.
Nézd meg, a fővonalakon is éjjel nincs vonat, mégsem lopják el a sínt. Meg, a 62 vonal. Onnan se lopták, amig látták, hogy megy rajta valami.

Mondok egy példát: anno Szeged városában zötyögtünk az legutolsó 3-as villamossal a Postás Sporttelepre. Sok villamosbarát és néhány utas. Mondtuk a fiataloknak, hogy megszűnik a vonal. Erre az egyik rögtön elkezdte volna szétszedni a villamost. Mondtuk neki, nem a villamos a vonal. Akkor abbahagyta....

A lényeg, hogy lásson, hogy gazdája van. Ha a 78%-ban valaki fémmegmunkálásba kezd, akkor jöjjön a lent említett brigád és nézzen körül a környéken egy kicsit és kérje meg a tettest, szép szóval, hogy ugyan adja már vissza.. És ennek híre lenne...
Előzmény: monor-21 (18248)
sinérintő Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18250

Persze, Neked eszedbe sem jut ilyesmi. Valahogy nem állnak rá erre a gondolataid...

Kár, hogy ha meglátsz egy nem 54/60 kg-os felépítményt, csak a megszüntetés jut róla eszedbe...

Amikor a 62-es nyugati részén leállt a forgalom, kértem a főigazgatót (meg is írtam helyette a levelet), rendelje el a Pécsi PVTK-nak, hogy egy TVG rendszeresen menjen végig a pályán. Azt mondta, nem lehet...

Augusztus 17-én filmet készítettünk egy UDJ-vel az egész 62-esről. Akkor még nem tudtuk, ott (igazi) vasúti jármű már nem megy soha többé...

Előzmény: monor-21 (18245)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18249

Elébb tanulj meg írni.

 

Vicinálisról.

 

Személyeskedés nélkül.

 

Fogalmazd át illendőre és majd válaszolok.

 

 

Előzmény: sinérintő (18246)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18248

..........Elég főállásban 1 ember 26 km-re,...........

 

Lehet.

De egy ember havi munkaideje 160-170 óra.

Egy hónapban viszont 720 óra van.

Akkor a havi idő 22,22%-ban örzöm, 78%-ban nem őrzöm ?

 

 

Előzmény: névtelen (18243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18247
És mennyibe kerülne ha mondjuk csak napi 1 vonatot végigzavarnánk egy ugyanilyen hosszú vicin, h ne lopják el a sínt? Szerintem ennyibe nem kerülne. A pörbölyi eset mi is volt pontosan? Valami olyasmire emlékszem, h egy menetrendszerinti helyi járat találkozott a vonattal, mert nem működött a fénysorompó, épp azért mert előtte kilopták belőle az akksit. Meg állítólag a vonat is tépett max. sebességgel, mert nagy késésben volt, és valamennyit vissza kaart hozni belőle. Akkor még sima ólomakksit használtak a fénysorompóknál, amiket rendszeresen loptak, mert szinte minden kocsiba jók voltak. Manapság már pont a lopás megelőzése miatt lecserélték mindet valami speciális akksikra, ami nem jó semmilyen más eszközbe. A felsővezetéket is sokszor lopják még ma is a fővonalakról is. Szerintme ott is azt kéne, h mindig áram alatt tartani, h aki mégis megpróbálja az konvertálódjon át széndarabbá, mint ahogy erre is volt példa, még itt a megyénkben is, h az egyszeri barnabőrű tolvaj egy fűrésszel felmászott a 20 KV-os vezetékre és hát egy kicsit még inkább barna lett, vagy inkább fekete, mire leszedték. Azt is hallottam, h pl: az Albertirsáig kihúzott nagyfesz vezetéket, amin az ukránoktól vettünk sokáig áramot, is csak azért tartották áram alatt,h ne lopják el a kábelt, elvileg ma sem nagyon használják ,de sokáig egyáltalán nme jött rajta áram, csak amennyi a villanypásztor üzemmódhoz kellett.
sinérintő Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18246

Nem tudom, azt vajon felfogtad-e, hogy ezzel lovat adsz azok alá, akik már most sem nézik, hogy fővonalról, mellékvonalról lopják-e a vasat, sínt, akkumulátort, izzót, stb.

Emlékszel a pörbölyi balesetre? Ott tizenkét kisgyerek halt meg, jónéhány egész életére sérült lett.

 

Erre.

Előzmény: monor-21 (18242)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18245
Na ez már konstruktív gondolat.
Előzmény: névtelen (18243)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18244

Nem tudom.

Őrzés-védelmi szakkérdésekben inkább FOMA-t kell megkérdezni.

 

 

Előzmény: v_peti (18238)
névtelen Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18243
Minek mindjárt így?
Elég főállásban 1 ember 26 km-re, egy járművel, amivel végig tud menni.
Meg, egy mobil csapat, akit be lehet vetni, ha balhé van, illetve, ha nincs, akkor időnként erősítésnek.. Pl, ha eltűnik egy kis sín, akkor hirtelen 15 db nagytestű agresszív, ámde törvényes ember elkezd körülnézni a környéken.. Ilyen csapatból elég országosan 1 vagy 2.
A lényeg, hogy lássa mindenki, hogy a vonalnak van gazdája..

Ha TVG szerű cuccba befér pár utas/vasútbarát, még el is viheti..

Meg, lehessen különvonatot rendelni. Vagy legyen vonat csak pénteken meg vasárnap. Akár. Vonaltól, lehetőségtől függően. Olyan nagy bili ez?
Annyi, hogyha a vonalon nem jár rendszeresen személyvonat, akkor ne legyen szétlopásra ítélve?
Előzmény: monor-21 (18237)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.10 0 0 18242
mire?
Előzmény: sinérintő (18236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!