A mellékelt fotón látható kis e betű melyik E34 525tds-eken van? Ez évjárattól vagy a motor besorolásától függ? (Euro1 / 2)
Valamint a használtautóponthun van egy 525tds kombi egy 96-os zöld, BBS felnis, fullos, 1,560m Ft-ért. Erről valaki bővebbet nem tud? Esetleg nem szokott fórumozni?
Szerintem überparaszt az ilyet dieselbe rakni.Csak azért,hogy hasonlítson a benzines működéséhez,az ugyanis enélkül nem tud működni.Persze ez csak szvsz.
igen igen kell a vákum mert a labda a turbon vákummal működik. eredeti helyén egy elektromos szelepke szaggatja a vákumot a labda felé menet és ettől a szaggatott jeltől függ hogy mennyi vákum megy a labdához és igy szabályoz. Na mármost nekünk nincs ilyen szabályzásunk, ezért ez a mechanikus szelepke kerül beiktatásra, ez ugy szabályozza a labdára érkező vákumot hogy a szivócső nyomás függvényében nyit-zár. pofonegyszerű.
(szokták átszerelni simán nyomásosra is a labdát, akkor simán csak rá van kötve a szívócsőnyomás és nem kell vákumdolog. de ennek van egy nagy hátránya hogy inditáskor "nagynyomáson" van, ami nem egészséges hideg induló motornál. Ez a vákumos eredetilabdás dolog finoman hangolható igényesebb cucc)
Na nem reklámozom a céget, de ez a szelep jó, ez kell neked ha gt20-at eredeti vákumos labdájával teszed fel. nem kell mókolni sokat, valóban finoman beállítható. Ez egy pdf doksi a szelepről:
A "turbonyomás"-os csatlakozást bárhonan belekötheted a szívócsőből. Cromán ugyanilyet raktunk, ott egyszerűen bele van csavarva az alu szívócsőbe, csak két cső kellett a vákumkörböl (bárhonnan a fékrásegítő csövéböl pl) és kész is.
"Nem elég az hogy van nyomás és comp. nem ad autómatikusan több nyálat?"
Igy van, nem ad többet. Pofon egyszerű bizonyítani, csövet lehúzni, menni egy kanyart 2 bárral, és egy nyulfarknyival sem fog jobban menni, sőt rosszabbul mert már a túlnyomás visszahat a felfele jövö dugóra, a következő kanyarban már vége is a motornak, szóval inkább nem kipróbálni. De a lényeg hogy ekkora extrém nyomásnál sem ad többet.
Ez BMW, meg kell tanulni hogy NINCS szabályzás. Csak vezérlés van, annyit ad amennyi a vezérlőjében az adott üzemállapotban elő van irva neki. A visszacsatolt jelek alapján (itt a MAP szenzor) nem avatkozik be, legfeljebb egy terheltebb üzemállapotban keresi az előirt értéket. Szóval minimálisan válozik csak a nyál mennyisége.
Ez nem azt jelenti hogy nem fogsz érezni semmit, biztosan fogsz, csak nem annyira amennyire avval a jó kis turbóval igazán lehetne.
Egyébként még minidg nem értem. A lényeg az hogy ha van nyomás, jün a nyál. Fordulattól függetlenül nem?
Ezzel azt akarom kérdezni hogy biztos kell chip? Nem elég az hogy van nyomás és comp. nem ad autómatikusan több nyálat? Vagy nyomást és fordulatot egyaránt figyeli?
Igen, persze ez igaz ha innen közelítünk, eléred az 1bart hamarabb mint a mostanival ezisbiztos. de nem domborodik ki előnye, de ha teszel alulra nagyobb naftát akkor viszont még ennél is hamarabb feláll az az 1 bár. De nem lehet semmi biztosat mondani mert tényleg csak beállítás kérdése az egész, el lehet kúrni úgy hogy semmivel sem jobb mint most, a mecha adagolósok is napokat tökölnek vele, utána állítani az adagolófejet hogy megfelelőt adjon stb stb. Meg ügye tudni kell hogy nyomásos labda kerül rá vagy marad a vákumos. Vákumoshoz lehet kapni megfelelő szelepkét ami szívócsőnyomás függvényében szabályozza a vákumot a labdához.
(Kérdés megéri-e ez egy 17éve nem gyártott hengerfejhez :-( ,jóvan nem kárrogok na)
525tds turbó helyére felraksz egy változógeometriásat akkor nem kell neki annyi kipuf gáz alacsonyabb fordulaton pl. az 1 bar eléréséhez mint a sima gyári turbónál.
Nekem is úgy van megcsinálva. Box-al egy kicsit több nyál van adva neki, meg egy kicsit magasabb turbónyomás. Éppen csak, mert mérés szerint 1.1 bar, a TIS szerint meg 0.9-1.1 bar a gyári ugye.
Örülök hogy sikerült beszélned Ferivel. Azt sejtettem mi lesz a véleménye, ő is teljesen felhagyott a bmw-vel, sajnos nem erre talállták ki. De addig ment alul is mint a veszedelem.
szóval ha netán nyomás emelésre is vetemedsz akkor valóban látja azt a vezérlés, de nagyon minimálisan avatkozik be, növel, magyarázata egyszerü, emelni csak akkor emel ha látja a nyomást, de nyomás meg akkor lesz ha van kipufugógáz, de az meg nincs míg a comp nem ad több naftát. sakkmatt :-) naszóval ezért kell a chip mert már akkor megadja a plusz anyagot mikor rálépsz a gázra.
de önmagában a map szenzor jele miatt nem ad pulsz naftát csak nagyon elenyésző mértékben.
én ugytudom feri sem ment 1 bar fölé, max 1,1. a lényeg az alsó fordszámok voltak.
Ha jól vettem ki a szavaiból, és mindent megértettem akkor kilyukadt blokkal végezte a GT20as turbóval szerelt motor.
Ezeket a motorokat nem úgy tervezték hogy alacsony fordulaton adjanak le nagy nyomatékot. 1.9 TDI motorok pont erre tervezték, de ezeket nem.
Igaz azt nem kérdeztem milyen nyomáson ment a turbó, de biztos nem 1 bar körül :)
Azt is mondta előkamrás mocira nem érdemes rakni mert hetente kell kormolni a geometriát.
Egyenlőre ennyit tudtam meg.
Nem tudom hogy pontosan hogy van, de ha emeled a nyomást ahhoz adagolót is úgy kell állítani nem? Mondjuk ha 2.5TDS-ről beszélünk ott akkor ad nyálat a kompjúter bácsi ha érzékeli a turbónyomás meglétét nem?
Én kb. 3-4 hete csináltattam náluk az adagolómat mert már szó szerint ömlött belőle a cucc, meg egy kicsit nehézkesen indult melegen, de most minden szempontból tökéletes, minimálisan se füstöl! és lényegesen kevesebbet is fogyaszt.Ha lehetőséged van rá akkor ugy vidd oda az adagolót hogy már levan szedve mert igy nekem 2 óra alatt megcsinálták.Itt van a internetcímük Bosch service .
Nem tudom még nem kaptam infót erről a Székesfehérvári helyről, de a képeket elnézve te sem ma kezdted. Ha kell írok neked az autóról, és meglátod bevállalod-e.