Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szmutkolaci Creative Commons License 2007.11.11 0 0 524
Már el is adtam tegnap előtt...Most épp búslakodom miatta. Ritka jó autó volt
Előzmény: szomszed007 (522)
zoli 76 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 523
Tud valaki pesten olyan felnist ahol homokfujnak és fényeznek?
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 522

Na mi van 2.4 TD-t feladod? :)

 

szomszed

Előzmény: szmutkolaci (521)
szmutkolaci Creative Commons License 2007.11.11 0 0 521

Kellene egy kis segítség...:

 

 

A mellékelt fotón látható kis e betű melyik E34 525tds-eken van? Ez évjárattól vagy a motor besorolásától függ? (Euro1 / 2)

 

 

 

Valamint a használtautóponthun van egy 525tds kombi egy 96-os zöld, BBS felnis, fullos, 1,560m Ft-ért. Erről valaki bővebbet nem tud? Esetleg nem szokott fórumozni?

m.racer Creative Commons License 2007.11.11 0 0 520
Szerintem überparaszt az ilyet dieselbe rakni.Csak azért,hogy hasonlítson a benzines működéséhez,az ugyanis enélkül nem tud működni.Persze ez csak szvsz.
Előzmény: zoli 76 (518)
gergelytds Creative Commons License 2007.11.10 0 0 519
Nincs, de meg tudnám szokni a hangját! :)))
Előzmény: zoli 76 (518)
zoli 76 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 518
Van valakinek lefújószelep a gépébe?
BMW Power Creative Commons License 2007.11.09 0 0 517

egyre jobban :-)

igen igen kell a vákum mert a labda a turbon vákummal működik. eredeti helyén egy elektromos szelepke szaggatja a vákumot a labda felé menet és ettől a szaggatott jeltől függ hogy mennyi vákum megy a labdához és igy szabályoz. Na mármost nekünk nincs ilyen szabályzásunk, ezért ez a mechanikus szelepke kerül beiktatásra, ez ugy szabályozza a labdára érkező vákumot hogy a szivócső nyomás függvényében nyit-zár. pofonegyszerű.

 

(szokták átszerelni simán nyomásosra is a labdát, akkor simán csak rá van kötve a szívócsőnyomás és nem kell vákumdolog. de ennek van egy nagy hátránya hogy inditáskor "nagynyomáson" van, ami nem egészséges hideg induló motornál. Ez a vákumos eredetilabdás dolog finoman hangolható igényesebb cucc)

 

Előzmény: szomszed007 (515)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 516

Szerintem 1 dologról beszélünk csak te jobban átlátod meg érted mint én!

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (513)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 515

Tulajdonképpen akkor ehhez is kell vákum, csak a turbónyomás szabályozza.

Jóllátom át a dolgokat? :)

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (514)
BMW Power Creative Commons License 2007.11.09 0 0 514
Na nem reklámozom a céget, de ez a szelep jó, ez kell neked ha gt20-at eredeti vákumos labdájával teszed fel. nem kell mókolni sokat, valóban finoman beállítható.
Ez egy pdf doksi a szelepről:

http://www.dieseladagolok.hu/index_elemei/fotok/Vakumszelep_bekotesi_rajz.pdf

A "turbonyomás"-os csatlakozást bárhonan belekötheted a szívócsőből. Cromán ugyanilyet raktunk, ott egyszerűen bele van csavarva az alu szívócsőbe, csak két cső kellett a vákumkörböl (bárhonnan a fékrásegítő csövéböl pl) és kész is.
Előzmény: szomszed007 (512)
BMW Power Creative Commons License 2007.11.09 0 0 513

"Nem elég az hogy van nyomás és comp. nem ad autómatikusan több nyálat?"

 

Igy van, nem ad többet. Pofon egyszerű bizonyítani, csövet lehúzni, menni egy kanyart 2 bárral, és egy nyulfarknyival sem fog jobban menni, sőt rosszabbul mert már a túlnyomás visszahat a felfele jövö dugóra, a következő kanyarban már vége is a motornak, szóval inkább nem kipróbálni. De a lényeg hogy ekkora extrém nyomásnál sem ad többet.

Ez BMW, meg kell tanulni hogy NINCS szabályzás. Csak vezérlés van, annyit ad amennyi a vezérlőjében az adott üzemállapotban elő van irva neki. A visszacsatolt jelek alapján (itt a MAP szenzor) nem avatkozik be, legfeljebb egy terheltebb üzemállapotban keresi az előirt értéket. Szóval minimálisan válozik csak a nyál mennyisége.

Ez nem azt jelenti hogy nem fogsz érezni semmit, biztosan fogsz, csak nem annyira amennyire avval a jó kis turbóval igazán lehetne.

Előzmény: szomszed007 (512)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 512

Ilyen szelepet hol lehet kapni?

 

Egyébként még minidg nem értem. A lényeg az hogy ha van nyomás, jün a nyál. Fordulattól függetlenül nem?

Ezzel azt akarom kérdezni hogy biztos kell chip? Nem elég az hogy van nyomás és comp. nem ad autómatikusan több nyálat? Vagy nyomást és fordulatot egyaránt figyeli?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (511)
BMW Power Creative Commons License 2007.11.09 0 0 511
Igen, persze ez igaz ha innen közelítünk, eléred az 1bart hamarabb mint a mostanival ezisbiztos. de nem domborodik ki előnye, de ha teszel alulra nagyobb naftát akkor viszont még ennél is hamarabb feláll az az 1 bár.
De nem lehet semmi biztosat mondani mert tényleg csak beállítás kérdése az egész, el lehet kúrni úgy hogy semmivel sem jobb mint most, a mecha adagolósok is napokat tökölnek vele, utána állítani az adagolófejet hogy megfelelőt adjon stb stb.
Meg ügye tudni kell hogy nyomásos labda kerül rá vagy marad a vákumos. Vákumoshoz lehet kapni megfelelő szelepkét ami szívócsőnyomás függvényében szabályozza a vákumot a labdához.

(Kérdés megéri-e ez egy 17éve nem gyártott hengerfejhez :-( ,jóvan nem kárrogok na)
Előzmény: szomszed007 (509)
gergelytds Creative Commons License 2007.11.09 0 0 510
A lényeg :  a td/tds kamrás
Előzmény: szomszed007 (509)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 509

Szerintem:

525tds turbó helyére felraksz egy változógeometriásat akkor nem kell neki annyi kipuf gáz alacsonyabb fordulaton pl. az 1 bar eléréséhez mint a sima gyári turbónál.

Pont ezért jó a változó geo-s turbó nem?

Vagyhogyvanez?

 

szomszed

Előzmény: BMW Power (504)
m.racer Creative Commons License 2007.11.08 0 0 508

A korrupció fellegvára, ez tetszik.

Előzmény: szomszed007 (503)
gergelytds Creative Commons License 2007.11.08 0 0 507
Melyik csapágyra gondolsz?
Előzmény: BMW Power (505)
gergelytds Creative Commons License 2007.11.08 0 0 506
Nekem is úgy van megcsinálva. Box-al egy kicsit több nyál van adva neki, meg egy kicsit magasabb turbónyomás. Éppen csak, mert mérés szerint 1.1 bar, a TIS szerint meg 0.9-1.1 bar a gyári ugye.
Előzmény: szomszed007 (502)
BMW Power Creative Commons License 2007.11.08 0 0 505
mi a száma a csapágynak és a nyakban az adagolóban? jön egy lötyögős cserére. ja és szimering mérete esetleg?
Előzmény: gergelytds (476)
BMW Power Creative Commons License 2007.11.07 0 0 504

Örülök hogy sikerült beszélned Ferivel. Azt sejtettem mi lesz a véleménye, ő is teljesen felhagyott a bmw-vel, sajnos nem erre talállták ki. De addig ment alul is mint a veszedelem.

 

szóval ha netán nyomás emelésre is vetemedsz akkor valóban látja azt a vezérlés, de nagyon minimálisan avatkozik be, növel, magyarázata egyszerü, emelni csak akkor emel ha látja a nyomást, de nyomás meg akkor lesz ha van kipufugógáz, de az meg nincs míg a comp nem ad több naftát. sakkmatt :-) naszóval ezért kell a chip mert már akkor megadja a plusz anyagot mikor rálépsz a gázra. 

de önmagában a map szenzor jele miatt nem ad pulsz naftát csak nagyon elenyésző mértékben.

én ugytudom feri sem ment 1 bar fölé, max 1,1. a lényeg az alsó fordszámok voltak.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: szomszed007 (502)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 503

A miskolci is így néz ki, az is ilyen Bosch szervíz ahol 2 perc alatt megállapítoták hogy adagolóelemet kell cserélni :)

Persze Miskolc szar hely. A korrupció és a lehúzás egyik fellegvára.

 

 

szomszed

Előzmény: e34tds (497)
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 502

Beszéltem A_Feri-vel aki 2.4TD-re rakott GT20at.

 

Ha jól vettem ki a szavaiból, és mindent megértettem akkor kilyukadt blokkal végezte a GT20as turbóval szerelt motor.

Ezeket a motorokat nem úgy tervezték hogy alacsony fordulaton adjanak le nagy nyomatékot. 1.9 TDI motorok pont erre tervezték, de ezeket nem.

 

Igaz azt nem kérdeztem milyen nyomáson ment a turbó, de biztos nem 1 bar körül :)

Azt is mondta előkamrás mocira nem érdemes rakni mert hetente kell kormolni a geometriát.

 

Egyenlőre ennyit tudtam meg.

 

Nem tudom hogy pontosan hogy van, de ha emeled a nyomást ahhoz adagolót is úgy kell állítani nem? Mondjuk ha 2.5TDS-ről beszélünk ott akkor ad nyálat a kompjúter bácsi ha érzékeli a turbónyomás meglétét nem?

 

Erről is írjátok le a véleményeteket. 

 

szomszed

Előzmény: m.racer (496)
m.racer Creative Commons License 2007.11.07 0 0 501
Most vadászom,újat szeretnék a labda már megvan hozzá.
Előzmény: e34tds (499)
e34tds Creative Commons License 2007.11.07 0 0 500
Én akihez szoktam vinni az automat fel tudja rakni, de magához az adagolóhoz nem nyul!Ezért irtam azt hogyha van rá lehetőség...
Előzmény: m.racer (498)
e34tds Creative Commons License 2007.11.07 0 0 499
Neked már megvan a GT20?Mert én amint eladtam a turbómat abban a pillanatban veszek eggyet és rakom is fel:)
Előzmény: m.racer (496)
m.racer Creative Commons License 2007.11.07 0 0 498
Igen és akkor ki teszi fel neki?
Előzmény: e34tds (497)
e34tds Creative Commons License 2007.11.07 0 0 497
Én kb. 3-4 hete csináltattam náluk az adagolómat mert már szó szerint ömlött belőle a cucc, meg egy kicsit nehézkesen indult melegen, de most minden szempontból tökéletes, minimálisan se füstöl! és lényegesen kevesebbet is fogyaszt.Ha lehetőséged van rá akkor ugy vidd oda az adagolót hogy már levan szedve mert igy nekem 2 óra alatt megcsinálták.Itt van a internetcímük Bosch service .
Előzmény: szomszed007 (494)
m.racer Creative Commons License 2007.11.07 0 0 496
Eröltessük már fe la Gt20-at,vállalom a kísérleti nyúl szerepét.525 tds project,szomszéd neked is kell a tapasztalat.
szomszed007 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 495

Vojnó!

Mit mondasz?

 

Nem tudom még nem kaptam infót erről a Székesfehérvári helyről, de a képeket elnézve te sem ma kezdted. Ha kell írok neked az autóról, és meglátod bevállalod-e.

 

Vagy mi legyen?

 

szomszed

Előzmény: gergelytds (492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!