Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tatrafan Creative Commons License 2004.10.23 0 0 948
Egyszer itt kérdezte valaki hogy működik a venti hőmérsékletfüggő szabályzása a 613-omban. Nos tegnap szereztem egy sokadik szerelési könyvet amiben felfedeztem egy műszaki rajzot. A venti házában van egy viszkókuplung-szerű izé. Nem viszkó mert a motorolajat vezetik bele, és így szabályozzák a fordulatszámát. Egy elektromágneses hidraulikaszelep végzi a kapcsolást. A négyes szériától kezdve van egy további szabályzás is. Asszem teljes gáznál, illetve négyezres fordulat fölött lekapcsolják a ventit, így lesz a 200 lovas injektoros 3.5-ös moci 220 lóerős. Erről említést is tett egy angol újság annakidején mikor megjelent csak nem tudtam többet róla azóta sem. Most kezdem kapisgálni a dolgot. A lényeg hogy már a kezdetektől szabályozott a ventilátor fordulatszáma. Én a bemenő-kijövő olajcsövekről azt hittem eddig hogy a ventilátorcsapágyhoz mennek...
csabicsucsu Creative Commons License 2004.10.23 0 0 947

szerintem a 140-es technikája lehet benne.

a kerék méret,a fejtámla szélessége(1970 volt először), a beltér kellékei.

Nekem nem tetszik viszont egy-két különlegesség bejön.pl:a hátsó díszléc vonalvezetése.

Előzmény: keepitretro (945)
poén Creative Commons License 2004.10.23 0 0 946

Szerintem is zsír, bár az IZS-furgon hűtőrácsát tényleg nem kellett volna ellponi. De legalább jó helyre nyúltak :-))

poén

 

 

 

Előzmény: keepitretro (945)
keepitretro Creative Commons License 2004.10.23 0 0 945

Nem tudom milyen technika van benne de nekem teccik!!!

 

Előzmény: csabicsucsu (943)
csabicsucsu Creative Commons License 2004.10.23 0 0 944
csabicsucsu Creative Commons License 2004.10.23 0 0 943
Így van, ez egy Volvo 1969-ből.szörnyű.
Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (941)
keepitretro Creative Commons License 2004.10.23 0 0 942

Vitéz Macs Úr  véleménye is megerősít hogy ez egy Volvo és "ehte" orosz utángyártott karosszéria elemekkel restaurálták :-)))))

...de lehet hogy tévedek:-))

 

Előzmény: csabicsucsu (940)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.23 0 0 941

Arányai alapján Volvo-nak tűnik, de a hűtőmaszk alapján Volgának.

 

Hagyjon még két másik szerencsétlent tippelni, aztán árulja el a tutit!

Előzmény: csabicsucsu (940)
csabicsucsu Creative Commons License 2004.10.23 0 0 940

elrettentő példa:

Mi ez?

 

 

vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.23 0 0 939
De jó kis képzavar! Bár kedvenc karosszériaszabászom, jó emlékű Frua mester rosszabb napjaiban igenis adott ki ilyen jellegű járgányokat a keze alól. Elrettentő példának következzék egy Jaguar kísérlete:Fruajag
Előzmény: keepitretro (936)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.23 0 0 938
Úgy van! Szemben például a kiváló, a papírvékony lemezek miatt könnyű építésű -és persze a gyalogosgázolásokkor rugalmas - , magas üléshelyzetű, tágas - akár kalapban is vezethető - az oldalszélre intelligensen - elhajlással - reagáló, elnyűhetetlen Suzuki Wagon R+ -al. Nem lehet véletlen, hogy a piac így megbecsüli e kiváló márkát!
Előzmény: tatrafan (934)
feketebarany666 Creative Commons License 2004.10.22 0 0 937
Igen tényleg az, de pont azért érdekes.
Előzmény: keepitretro (936)
keepitretro Creative Commons License 2004.10.22 0 0 936

Egyáltalán nem szarok de sajna hogy eltűnt!!! Megette a "globi" :-))))

 

De a tényekhez hozzátartozik, hogy amíg a tervező mérnökök tényleg zseniálisat alkottak addig az autó kidolgozása elég gyenge! Ez látható sok helyen pl az öntvényekeken. Látszik hogy nem a MAHLE készítette!!!!

A kis darabszámok meg a manufaktúra miatt kb úgy néz ki mint egy olasz exkluzív kisszériás sport autó meg egy porsche keveréke. Talán leginkább egy tuningolt bogárpadlólemezes Maserattira limunzinra lehetne hasonlítani :-))))))

 

 

 

 

Előzmény: tatrafan (934)
te_o Creative Commons License 2004.10.22 0 0 935

Egy f@szt!!!! :))))

A 603 -as stabil, áramvonalas, farmotoros, hátsókerekes - ezért jól gyorsuló (nem pörög ki, még havon sem annyira), kompakt motor/váltó. Léghűtéses, ezért szélsőséges körülmények között is azonos módon üzemeltethető, V8 erős motor. A lapos padlólemez miatt igazán kényelmes, emellett nagy sebességre képes nagy luxusautó. A tengelyterhelése pedig csaknem ideális, 54-46 első-hátsókerékre. Nagy a csomagtartó, aminek egy része kényelmesen, a beltérből is elérhetően pakolható.

Szóval, vót beszóni' ?!

:)

Előzmény: tatrafan (934)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.22 0 0 934

Tudjuk, hogy nem cikizni akartál. De ha nincsenek negatív vélemények akkor nem fog kijönni a valóság, csak egymásra licitálva dícsérjük a márkát  :-)))))

 

  Szóval: A Tátrák szarok! Labilis, szélérzékeny, farnehéz konstrukciók voltak megbízhatatlan szerkezeti elemekkel, gyenge minőségben előállítva. Motorjaik ősrégi, léghűtéses benzintemetők. Nem véletlen, hogy a piac pálcát tört felettük és a TATRA mára eltűnt az személyautógyárak sorából...

 

Előzmény: motorkami (933)
motorkami Creative Commons License 2004.10.22 0 0 933

Uraim, bocsánat, én nem köpködni akartam a Tatrát! Csak leírtam egy embernek a véleményét, akinek sikerült anno egy ilyen autót megölni.

Különben én is úgy emlékszem, hogy a 603-as Tatráról - talán az elődeiről is - jó véleménnyel voltak az emberek!

A teherautók elnyűhetetlenek és karbantartásigényesek voltak.

 

Kálmán

Előzmény: tatrafan (931)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.22 0 0 932
Hegyi busz Tatra módra. 6x6, V8, csőváz... Az egyik képen föltűnő T97 a Tatraplan (és a Bogár) elődje, 1938-tól készült.
tatrafan Creative Commons License 2004.10.20 0 0 931
Na ez érdekes mert én is ilyesmiket feltételeztem itt a topikban nem is olyan régen. Jó hallani hogy van akinek jó tapasztalata/véleménye alakult ki a MÁRKÁRÓL rajtam kívül ebben az országban :-))) A tatai Öreg-tó meg igen jó hely sétáltunk egyet ott a minap az asszonnyal.
Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (929)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.20 0 0 930
Lemaradtam. Nem volt hajószállításra alkalmas kocsim. (A 156-os SW praktice egy kalap szarnak tekinthető mindenféle áruszállítás terén.) A VW Transporterrel rendelkező atyámnak meg az utolsó pillanatban közbejött valami.
Előzmény: tatrafan (928)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.20 0 0 929
Ma visszajött az életkedvem. Két egykori autóversenyzővel volt tárgyalásom - nem autós ügyben :((( - és rákérdeztem a Tatrákra. A 613-ast piszok jó kocsinak mondták, mint a pályaversenyek állandó - és nagyon megbízható - kíségrőautóit. A 603-asra annyit mondtak, hogy a kimagaslóan legjobb minőségű kocsik voltak a KGST-ben, csak a tanyasi vállalati sofőrök hajlamosak voltak kitaposni a belüket, ami után a vállalati TMK "javítás" címen előadott gányamunkája csak rontott a kocsi állagán.
Előzmény: tatrafan (920)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 928
Nnna
te_o Creative Commons License 2004.10.19 0 0 927
Hát igen, csak a gazdagok engedhetnek meg maguknak mindenféle luxusautókat! :)))
Előzmény: tatrafan (926)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 926
Ja meg egy-egy szerencsétlenebb napon a Fabia 1.2 is megeszik 10 litert itt a városban. A Tatra 3.5 meg a dupláját. Ami nem olyan rossz de azért köszi :-)))
Előzmény: te_o (925)
te_o Creative Commons License 2004.10.19 0 0 925
Hát igen, napi használatra tényleg olyan autó kell, amihez azonnal van minden, ami kell, és van hozzá szerelőd, vagy magad tudod ezt megtenni. De mondjuk ha bevásárolsz a Cseheknél, akkor egy darabig elleszel, nem? Mondjuk nem konkrétan dugattyúcsapszeg-típusú alkatrészekre gondolok...
Előzmény: tatrafan (924)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 924
Na ezzel én is így vagyok de nem tehetem meg hogy Tatrával járjak. Benzin stb. És itthon tényleg nincs rutinja hogy hogyan kell hozzákezdeni ha elromolna valami. Alkatrészbolt legközelebb 350 km-re van. Ha Opeled vagy Skodád van akkor ez a távolság 3 sarok.
Előzmény: te_o (923)
te_o Creative Commons License 2004.10.19 0 0 923

Én szeretem a szokatlan dolgokat, ha azok jók. :)

Egy dolog a közízlés, de jobb, ha az ember a sajátját követi.

Előzmény: tatrafan (920)
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 922
Ezekszerint képet nem lehet mobilról feltenni csak beírni. Vagy csak én nem látom? :-(
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 921
""
tatrafan Creative Commons License 2004.10.19 0 0 920
Emlitetted nemrég hogy leeresztik az Öreg tavat. Na valaki elfelejtette kivenni a hajóját... :-))) Egyébként hogy sikerült a vízitúra? Máskülönben nem szeretik az emberek a szokatlan dolgokat.
Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (919)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.10.18 0 0 919

"Ha úgy nézek rá hogy több mint 50 éves dolog akkor viszont űrhajó... (1947-51)"

 

Azért szívesen meghallgatnék egy vitát a Tatra és Saab hívő autótudorok között, hogy mi volt előbb a Saab 92, vagy a T 600?  

 

(Bár szerintem a T97....)

 

Mellesleg szerintem nem a fekete a legautentikusabb Tatra szín. Szubjektív véleményem szerint a T613-ból (Akár csak a W108-asokból) a tejeskávészínű (vagy mondjam bézsnek?) kocsik a legszebbek. Különben a T603-asokkal kapcsolatos közvéleménykutatásaim során eljutottam olyan ex-Tatra tulajdonosokig, akik szerint a nyolcvanas években fillérekért lehetett T603-ashoz jutni és forintokért T613-ashoz. Valamiért nem szerették az emberek a Tatrákat.

Előzmény: tatrafan (915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!