Egyszer itt kérdezte
valaki hogy működik a venti
hőmérsékletfüggő
szabályzása a 613-omban.
Nos tegnap szereztem egy
sokadik szerelési könyvet
amiben felfedeztem egy
műszaki rajzot. A venti
házában van egy
viszkókuplung-szerű izé. Nem
viszkó mert a motorolajat
vezetik bele, és így
szabályozzák a
fordulatszámát. Egy
elektromágneses
hidraulikaszelep végzi
a kapcsolást. A négyes
szériától kezdve van egy
további szabályzás is. Asszem
teljes gáznál, illetve
négyezres fordulat fölött
lekapcsolják a ventit, így lesz
a 200 lovas injektoros
3.5-ös moci
220 lóerős. Erről említést is
tett egy angol újság
annakidején mikor megjelent
csak nem tudtam többet
róla azóta sem. Most
kezdem kapisgálni a dolgot.
A lényeg hogy már a
kezdetektől szabályozott
a ventilátor fordulatszáma.
Én a bemenő-kijövő
olajcsövekről azt hittem
eddig hogy a
ventilátorcsapágyhoz
mennek...
De jó kis képzavar! Bár kedvenc karosszériaszabászom, jó emlékű Frua mester rosszabb napjaiban igenis adott ki ilyen jellegű járgányokat a keze alól. Elrettentő példának következzék egy Jaguar kísérlete:
Úgy van! Szemben például a kiváló, a papírvékony lemezek miatt könnyű építésű -és persze a gyalogosgázolásokkor rugalmas - , magas üléshelyzetű, tágas - akár kalapban is vezethető - az oldalszélre intelligensen - elhajlással - reagáló, elnyűhetetlen Suzuki Wagon R+ -al. Nem lehet véletlen, hogy a piac így megbecsüli e kiváló márkát!
Egyáltalán nem szarok de sajna hogy eltűnt!!! Megette a "globi" :-))))
De a tényekhez hozzátartozik, hogy amíg a tervező mérnökök tényleg zseniálisat alkottak addig az autó kidolgozása elég gyenge! Ez látható sok helyen pl az öntvényekeken. Látszik hogy nem a MAHLE készítette!!!!
A kis darabszámok meg a manufaktúra miatt kb úgy néz ki mint egy olasz exkluzív kisszériás sport autó meg egy porsche keveréke. Talán leginkább egy tuningolt bogárpadlólemezes Maserattira limunzinra lehetne hasonlítani :-))))))
A 603 -as stabil, áramvonalas, farmotoros, hátsókerekes - ezért jól gyorsuló (nem pörög ki, még havon sem annyira), kompakt motor/váltó. Léghűtéses, ezért szélsőséges körülmények között is azonos módon üzemeltethető, V8 erős motor. A lapos padlólemez miatt igazán kényelmes, emellett nagy sebességre képes nagy luxusautó. A tengelyterhelése pedig csaknem ideális, 54-46 első-hátsókerékre. Nagy a csomagtartó, aminek egy része kényelmesen, a beltérből is elérhetően pakolható.
Tudjuk, hogy nem cikizni akartál. De ha nincsenek negatív vélemények akkor nem fog kijönni a valóság, csak egymásra licitálva dícsérjük a márkát :-)))))
Szóval: A Tátrák szarok! Labilis, szélérzékeny, farnehéz konstrukciók voltak megbízhatatlan szerkezeti elemekkel, gyenge minőségben előállítva. Motorjaik ősrégi, léghűtéses benzintemetők. Nem véletlen, hogy a piac pálcát tört felettük és a TATRA mára eltűnt az személyautógyárak sorából...
Na ez érdekes mert én is
ilyesmiket feltételeztem itt
a topikban nem is olyan
régen. Jó hallani hogy van
akinek jó tapasztalata/véleménye
alakult ki a MÁRKÁRÓL rajtam
kívül ebben az országban :-)))
A tatai Öreg-tó meg igen jó hely
sétáltunk egyet ott a minap
az asszonnyal.
Lemaradtam. Nem volt hajószállításra alkalmas kocsim. (A 156-os SW praktice egy kalap szarnak tekinthető mindenféle áruszállítás terén.) A VW Transporterrel rendelkező atyámnak meg az utolsó pillanatban közbejött valami.
Ma visszajött az életkedvem. Két egykori autóversenyzővel volt tárgyalásom - nem autós ügyben :((( - és rákérdeztem a Tatrákra. A 613-ast piszok jó kocsinak mondták, mint a pályaversenyek állandó - és nagyon megbízható - kíségrőautóit. A 603-asra annyit mondtak, hogy a kimagaslóan legjobb minőségű kocsik voltak a KGST-ben, csak a tanyasi vállalati sofőrök hajlamosak voltak kitaposni a belüket, ami után a vállalati TMK "javítás" címen előadott gányamunkája csak rontott a kocsi állagán.
Ja meg egy-egy
szerencsétlenebb napon
a Fabia 1.2 is megeszik 10
litert itt a városban.
A Tatra 3.5 meg a dupláját.
Ami nem olyan rossz de azért
köszi :-)))
Hát igen, napi használatra tényleg olyan autó kell, amihez azonnal van minden, ami kell, és van hozzá szerelőd, vagy magad tudod ezt megtenni. De mondjuk ha bevásárolsz a Cseheknél, akkor egy darabig elleszel, nem? Mondjuk nem konkrétan dugattyúcsapszeg-típusú alkatrészekre gondolok...
Na ezzel én is így vagyok
de nem tehetem meg hogy
Tatrával járjak. Benzin stb.
És itthon tényleg nincs
rutinja hogy hogyan kell
hozzákezdeni ha elromolna
valami. Alkatrészbolt
legközelebb 350 km-re van.
Ha Opeled vagy Skodád van
akkor ez a távolság 3 sarok.
Emlitetted nemrég hogy
leeresztik az Öreg tavat.
Na valaki elfelejtette kivenni
a hajóját... :-))) Egyébként
hogy sikerült a vízitúra?
Máskülönben nem szeretik
az emberek a szokatlan
dolgokat.
"Ha úgy nézek rá hogy több mint 50 éves dolog akkor viszont űrhajó... (1947-51)"
Azért szívesen meghallgatnék egy vitát a Tatra és Saab hívő autótudorok között, hogy mi volt előbb a Saab 92, vagy a T 600?
(Bár szerintem a T97....)
Mellesleg szerintem nem a fekete a legautentikusabb Tatra szín. Szubjektív véleményem szerint a T613-ból (Akár csak a W108-asokból) a tejeskávészínű (vagy mondjam bézsnek?) kocsik a legszebbek. Különben a T603-asokkal kapcsolatos közvéleménykutatásaim során eljutottam olyan ex-Tatra tulajdonosokig, akik szerint a nyolcvanas években fillérekért lehetett T603-ashoz jutni és forintokért T613-ashoz. Valamiért nem szerették az emberek a Tatrákat.