A hétvégén kipucolom, de lehet, hogy előbb is, ha időben hazaérek :-)))
Egyébként akkor is mindig elzártam, amikor nem csöpögött. Ez nálam amolyan "shutdown-checklist" :-)))
A megszakítót is meg fogom nézni (gondoltam már rá), de nekem elég hibrid, mert elektronikus a gyújtás, de ha jól emlékszem, még nem a hall-elemes, hanem rendes mexakítós.
Maga alá pisil: vagy túl nagy a benzinszint a úszóházban, vagy ereszt a tűszelep... Ilyenkor érdemes megálláskor lezárni a benzincsapot! Valóban nem ártana, ha kipuceválnád a karbit!
Prüszkölés + csörögés: meg kellene jobban nézni a megszakítót is, mert a prüsszögés onnan jöhet... Nekünk akkor csinálta ezt a járgány, amikor sz*rráégett a megszakító a kondi meghibásodásától.
De kiváncsi lennék végülis mi a baja,. mert így csak tippelgetni tudok!
Arpi: szerintem pont forditva van ez az elogerjesztesnel, a mufalbol jon a 12V, es a testet kapja a gencsin(gerjesztotekercsen keresztul) nem ?
Aztan lehet, hogy nincs igazam, de en igy emlekszem.
Ez am a jo a a Trabiba: tenyleg a legegyszerubb(es persze legnagyszerubb), de tud rendesen fejtorest okozni.
Peldaul ez a hegyimenetes fulladas sem volt semmi, de Dreamernek igaza lehet!
A hétvégén kipucolom a karbit, aztán meglátom. Autópályán is, ha erőltetem, réng kettőt-hármat, prüszköl, és mikor már azt hiszem, hogy most jön a Sárga Angyal, akkor még egy tüsszentés, és megint jó. Az biztos, hogy a karbi kívül legalábbis egy nagy olajos retek már, és minden leállásnál maga alá pisil. Lehet, hogy a tűszelep (is) a béna?
Egyébként valószínűleg egy szervízbe is el kellene vinni, mert elég csörömpülve jár a motor... csak nem ismerek olyan szerelőt, akiben meg lehet bízni. :-(
Én első ráhallásra...Karbidugulásra gyanakodnék... utánna jöhenek a húzósabb problémák...
De az, hogy kattant és jó lett... talán valami húzósabb motorproblem....
Lenne egy kérdésem, tegnap esti tapasztalat. A trabantom hegyi menetben, erőlködve egyik pillanatról a másikra teljesen legyengült. Üresben felpörgött, de amint egyesbe raktam, fulladt meg. Hasonlóan viselkedett, mint amikor beköp egy gyertyát, és egy henger megy, de a hangja egy kicsit úgy tűnt, más volt. A gyertyákat a múltkor kicseréltem. A furcsa az, hogy miután felkínlódtam a heygre, és lejöttem, pár kilóméter után kattant egyet, és meggyógyult. Azóta nem erőltetem, és akkor jól megy.
Szerintetek mi lehet a baja? :-O
Akkor kérlek ezzel próbálkozz meg! Generátor, "a töltés jelző lámpicsek felé menő vezeték" (ami SZVSZ gerjesztőszál - néven vált közismertté), ezt húzd le a generátorról és kösd testre... ezután nyomass rá egy kis gyújtást... és had ziztenjen az autó...
Kiváncsian várom a tapasztalataidat...
Attól, hogy nem hozzáértően v. szar anyagból javította meg! Vissza kell vinni hozzá és reklamálni. Egyénként a hengerfejtömcsi csere nekem kb 1.5 óra (és nem olyan ördőngős dolog :o))!
Miért fújhat ki? Meglazult egy (v. több ) csavar, szarrá ment a menet. De itt meg kell jegyeznem, hogy találkoztam olyan hengerfejfelfogatással, ahol a három, tőcsavaros volt a negyedik pedig csak egy sima csavar :o)))))
Nem velem történt, hanem egy ismerősömmel, de ott voltam, hogy megjavítás után megint kifújt. Egy profi trabiszerelő azt mondta, hogy trabant-betegség a gyenge menet a hengerben, amelyik ahengerfej-csavart tartja. Felfúrta nagyobbra, nagyobb menetes csavart tett bele, és tök jó lett...
Hi!
Nekunk most tonkrement a hengerfejtomites... Olyan hangja van mint egy traktornak.... Elvittuk szerelozhoz, megnezte, delutanra megcsinalta 3500 Ft -er. Ment is szepen mint kisangyal, csak ugy repesztettunk vele, es eskuszom alig hallottam a hangjat a motornak :)
Erre masnap megint ugyanaz a traktorhang...
Valoszinu valami allandoan tonkrevagja a tomitest. Most volt a dugattyu kicserlve benne nem reg mert beszakadt...
Any tipp hogy mitol mehet tonkre allandoan a tomites ?
Köszi, nem pisil, úgy tűnik. Bár amikor próbálgattam, úgy tűnt, hogy amikor nyitva van a csap, akkor nem pisil, amikor zárva, akkor egy picit... Gondolom azért lehet, mert nyitott csapnál van egy kis nyomás, amitől egyensúlyban vannak a dolgok... De semmiképpen sem olyan rossz a heylzet, mint volt. Cseréltem úszót és tűszelepet is. Az úszóban már lötyögött a benzin :-) A szintet csak úgy hasra állítottam be, mivel nincs a "Hogyan tovább" könyv által javasolt szintmérő csövem. :-) De jól megy :-)
Köszi a tanácsokat! A hétvégén kipucoltam a karbit, sokkal jobb lett! De az igazi probléma nem ez volt, már néhány nappal azelőtt (teljesen ösztönösen) vettem egy gyertyakábel készletet pipával, és kicseréltem. Azzól javult meg leginkább, pedig szemre a régi készlet sem volt még annyira gagyi. :-O
Már csak generátor csapágyat kell vennem, mert az gurgulázik rendesen :-)
Nagyon jo a tema, de sajna nem volt turelmem vegigolvasni igy lehet, hogy mar volt a kovetkezo dolog.
Ami engem aggaszt a Trabiban az a biztonsag.
Pontosabban annak hianya!
Sajnos ket evfolyamtarsam is trabis balesetet szenvedett es nem jartak jol. Egyikuk csunyan osszeegett a masik pedig kapott egy lemezt a fejebe.
A kaszni enyhen szolva nem kepes elnyelni az utkozes energiajat. Tank elol ket vaspalcan fityeg. Uzemanyag vezetekei szabadon. Az ovek fix hosszuak igy aztan tuti, hogy senki nem allitja feszesre, tehat nem ernek semmit.
Amugy a boritaskent hasznalt anyag (furner es muanyag titkos egyvelege) egesz jol eg.
A fekek jo esetben egyforman fognak de legalabbis gyengecskek a 100-as szaguldashoz.
Az ajtok egy utkozes eseten klasszul beszorulnak, ami egy langolo gepnel kellemetlen lehet. Nem is szolva azokrol akik hatulrol szeretnenek elorejutni.
Naponta beleulok es csodalom, hogy elidul es elvisz minket oda ahova kell. Varoson kivulre azonban ritkan mereszkedek.
Nekem ennyi a Trabi: szeretnivalo, gazdasagos varosi kisauto.
Nem tanacsos tulbecsulni!
A hétvégén kipucolom, de lehet, hogy előbb is, ha időben hazaérek :-)))
Egyébként akkor is mindig elzártam, amikor nem csöpögött. Ez nálam amolyan "shutdown-checklist" :-)))
A megszakítót is meg fogom nézni (gondoltam már rá), de nekem elég hibrid, mert elektronikus a gyújtás, de ha jól emlékszem, még nem a hall-elemes, hanem rendes mexakítós.
Maga alá pisil: vagy túl nagy a benzinszint a úszóházban, vagy ereszt a tűszelep... Ilyenkor érdemes megálláskor lezárni a benzincsapot! Valóban nem ártana, ha kipuceválnád a karbit!
Prüszkölés + csörögés: meg kellene jobban nézni a megszakítót is, mert a prüsszögés onnan jöhet... Nekünk akkor csinálta ezt a járgány, amikor sz*rráégett a megszakító a kondi meghibásodásától.
De kiváncsi lennék végülis mi a baja,. mert így csak tippelgetni tudok!
Arpi: szerintem pont forditva van ez az elogerjesztesnel, a mufalbol jon a 12V, es a testet kapja a gencsin(gerjesztotekercsen keresztul) nem ?
Aztan lehet, hogy nincs igazam, de en igy emlekszem.
Ez am a jo a a Trabiba: tenyleg a legegyszerubb(es persze legnagyszerubb), de tud rendesen fejtorest okozni.
Peldaul ez a hegyimenetes fulladas sem volt semmi, de Dreamernek igaza lehet!
A hétvégén kipucolom a karbit, aztán meglátom. Autópályán is, ha erőltetem, réng kettőt-hármat, prüszköl, és mikor már azt hiszem, hogy most jön a Sárga Angyal, akkor még egy tüsszentés, és megint jó. Az biztos, hogy a karbi kívül legalábbis egy nagy olajos retek már, és minden leállásnál maga alá pisil. Lehet, hogy a tűszelep (is) a béna?
Egyébként valószínűleg egy szervízbe is el kellene vinni, mert elég csörömpülve jár a motor... csak nem ismerek olyan szerelőt, akiben meg lehet bízni. :-(
Én első ráhallásra...Karbidugulásra gyanakodnék... utánna jöhenek a húzósabb problémák...
De az, hogy kattant és jó lett... talán valami húzósabb motorproblem....
Lenne egy kérdésem, tegnap esti tapasztalat. A trabantom hegyi menetben, erőlködve egyik pillanatról a másikra teljesen legyengült. Üresben felpörgött, de amint egyesbe raktam, fulladt meg. Hasonlóan viselkedett, mint amikor beköp egy gyertyát, és egy henger megy, de a hangja egy kicsit úgy tűnt, más volt. A gyertyákat a múltkor kicseréltem. A furcsa az, hogy miután felkínlódtam a heygre, és lejöttem, pár kilóméter után kattant egyet, és meggyógyult. Azóta nem erőltetem, és akkor jól megy.
Szerintetek mi lehet a baja? :-O
Akkor kérlek ezzel próbálkozz meg! Generátor, "a töltés jelző lámpicsek felé menő vezeték" (ami SZVSZ gerjesztőszál - néven vált közismertté), ezt húzd le a generátorról és kösd testre... ezután nyomass rá egy kis gyújtást... és had ziztenjen az autó...
Kiváncsian várom a tapasztalataidat...
Üdv Mindenkinek !
Beleolvasgattam a topicba és nagyon tetszett ui nekem ill. a testvéremnek és nekem majd három évig volt trabantunk. Kényszerből el kellett adnunk sajna. Manapság is sokszor eszembe jut. Hozzá kell tennem, hogy akinek eladtuk nagyon jól járt vele.
Az autó 87 es volt gyárilag tirisztoros gyújtású, de valamilyen okból kifolyólag az előző tulaj átszereltette megszakítósra. A trabi volt 1x svájcban,
2x Erdélyben, x-szer a Balatonnál és az úton soha semmi probléma NEM volt vele.
Egyszer egy balatoni út előtt elment a váltó, de 5 ezerből megúsztuk (csere).
A fűtés hiánya volt az aminagyon zavart, de azonkívűl imádtuk és mindig pöccre indult. Az üzemanyagot sajátkézzel a kútnál kevertük.
Rekordfogyasztásunk : 5.5 liter/100 km.
Kényelem : Két Talbot ülés elöl + sportkormány.
Iszonyú jó volt, kösz a nosztalgiát.
Ui:a trabiszag a legjobb illat a világon !
Vegigolvastam az egesz topicot es nagyon tetszett. Voltak(vannak) erdekes dolgok, meg volt amin szetrohogtem az agyam(mindezt joindulattal).
Eleg sok mindenhez lett volna hozzaszolasom, de mire vegere ertem mar elfelejtettem:(.
Az aktualis temahoz:
-Arpinak valoszinu testelesi hibaja van, vagyis a kontrol lampa test vezeteke nem csak a generatorhoz megy el, hanem vhol elotte testre zar. Igy mindig vilagitani fog, de toltes is lesz.
-Dreamernel hasonlo a helyzet.
Szoval a gencsi ugy mukodik, hogy mindaddig mig nincs elegendo toltes, addig az izzon keresztul megy a gerjesztes, ha mar van nincs erre szukseg.
Remelem tudtam segiteni.
Sajnos most nincs Traboarom, de regebben volt es sokat foglalkoztam vele(versenyek, tuningok). Szivesen segitek ha tudok, de elore bocsatom ensem vagyok "mindentudo".
Tuti ez a hely!!!!!!!
Steve