Keresés

Részletes keresés

D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18301
Én kíváncsi lettem volna, hogy ha 1 évig bevezetik az érintett vonalakon az ütemes menetrendet, vajon hogyan változna az utasszám?
Gyurkovics Andris Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18300
Hát igen a Bicske-Székesfehérvár vonalról jut eszembe, hogy azért ezt föl kéne újítani és ha nem is maximális számon,de egy napi mondjuk 10 Desiro vagy Bz járna rajta már is segítenének az utazáson,mert most például Budapest-Kelenföldig kell elmennünk, hogy a Balatonra eljussunk vonattal,persze a legtöbbször kocsival megyünk,de ha nincs kocsi akkor vonattal.És ha ez a vonal működne akkor mind nekünk Tatabányaiaknak és mind főképpen a Bicske és környékének jól jönne ez.
Előzmény: kkalmi (18069)
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18299
Egyszer a pénztárban találkoztam egy fiatal csinos hölggyel.

Akkor Ő volt.

Ő vele mi lesz?

Ha nem lesznek személyvonatok, akkor áthelyezik máshová?

Hetente 3 tehervonathoz marad mint állomáskezelő, ahogy Enyingen, vagy Lovasberényben volt?

Ja van tekerős soromó Tarnaszentmáriánál 2 illetve Verpeléten 1, Feldebrőn is 1. Siroknál 1.

Ezeket a vonatszemélyzet is tudja kezelni, van vonat által befolyásolt fénysorompó, Így a 3 as útnál vagy Recsk Sirok között (Kőbánya) valamint egy ilyen szintán Kőkútpusztánál..

Ha jól tudom, a mátraballai, vagy a mátramindszenti van a forgalmista átal működtetve, talán a Kál Recsk között a tehervonatoknál így a sorompók kérdése megoldott.
Előzmény: monor-21 (18297)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18298
Igen szerintem is ez lenne a forgalmasabb mellékvonalakra az ideális jármű, mert nagyban növelné a komfortfokozatot is.

Igaz relatíve ez nagy kiadás lenne ha jól tudom 3 egységnyi ikerbz-nek átalakítása az ára=1db új Desiro árával (idézet a máv.hu-ról: "A prototípus 120 millió forintba került. Az egy ülőhelyre vonatkoztatott beszerzési költség 1,45 millió forint, ami összehasonlításképpen a Desiro esetében 5,9 millió Ft.").

Meg nem hallani hírt arról se, hogy gyártanák tovább, mert ezt írták: "Amennyiben a jármű az üzemeltetés során beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a következő 3 évben 30 darab hasonló vonatot rendel a MÁV." Talán nem vált be?
Bár gondolom az anyagiak miatt nem nagyon lehetséges.
Előzmény: f_k (18296)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18297

monor-21:..Recsken most is nagy szeretettel várja az állomásfőnök

 

f_k..:RECSKEN NINCS ÁLLOMÁSFŐNÖK !

 

monor : ehhez képest 29-én bemutattak egyet, és Ő is bemutatkozott.

És milyen csinos !!..........:-)))

 

Előzmény: f_k (18288)
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18296
Valóban ilyen előnye kétségtelenül van.

Egy illetékessel beszélgettem.

Ő azt mondta, hogy az egyterű iker Bz-nek lenne értelme, nem kellene kapcsolgatni, körüljárni, a jegyvizsgálónak nem kellene az egyik kocsiból a másikba átmenni, ez kiküszöbölhető így.

Az ülései KIEL típusúak, olyan mint a Desiróban, legalábbis, ezt láttam fényképen.
96 üléses jármű és Vmax= 90 km/h
16-os vonalon van egy ilyen jármű.

Engem is zavar, ha nem vesznek jegyet.
Előzmény: Törölt nick (18294)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18295
Tekintsük a cementet!
Ez jó, mert olyan áruféleség, amelynek az átrakása egyszerű, nem igényel különösebb intézkedéseket. Végülis elég sok árunál meg lehet találni azt a vasúti szállítási mennyiséget, távolságot, amikor már nem probléma az átrakás. Az ömlesztett cementnél ez a mennyiség/távolság aránylag alacsony lesz, a zsákosnál (mivel ott az átrakás már több eszközt igényel) viszont magasabbra adódik. Így még azt is ki tudod hozni, hogy mely áruféleségek azok, amelyeket átrakásos módszerrel biztosan nem éri meg vasúton szállítani, Magyarországon belül. (Akár egy jó kis képlet is kijöhet: áruféleség, átrakás szükségessége és száma, átrakási technológiák, adott technológiára eső költség (beruházási, üzemeltetési) és idő, és ezek után a gazdaságos minimális vasúti szállítási távolság, mennyiség. Turbózható a meglévő technológiák számbavételével és az áttérési hajlandóságokkal, a konkrét fuvaroztatók szállítási szokásaival, ... Végül belevehető a képletbe a mutyi-tényező is: ezt technokrata felfogással hajlamosak vagyunk kihagyni, tagadni, pedig akárhogy vergődünk, lételeme a társadalmaknak.)

De érdemes más tehervonatokat is megnézni!
Végülis minden egyes tehervonat minden egyes kocsiját érdemes megnézni: ki mit miért szállít vasúton, ki mit miért nem szállít vasúton. Engem - gonosz módon - elsőként még csak nem is a technikai problémák izgatnának, hanem hogy vajon a vasúti szállítási nem-hajlandóságnak mekkora hányadát okozzák egyszerű emberi nemtörődömségből fakadó rossz tapasztalatok, valamint hogy ezek a nemtörődömségek milyen szinteken jelentkeznek. Ugyanis minél szerteágazóbbak, annál nehezebb őket kordában tartani, és annál sérülékenyebb a teljes rendszer.

hm
Előzmény: Benbe 3.0 (18289)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18294
Utascsere van :D.

1 le és 1 felszálló minden vonatnál. (kalauz)

Komolyabban:

Egyetlenegy előnye van ennek, hogy kisebb a potyázási lehetőség, így a kalauz több menetjegyet tud lekezelni/kiállítani, ez az egyetlenegy magyarázat ami megállná a helyét sztem.
Előzmény: f_k (18293)
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18293
Igazad van.

Teljesen felesleges volt megállítani, én csodálkoztam rajta, hogy ha az előző menetrendben nem álltak meg, akkor most miért???

Utascsere sajnos nincs, így értelmetlen dolog.
Előzmény: Törölt nick (18292)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18292
2006.dec. 10-től újra megállnak a vonatok Tardosi Kőbányák mh.-nál. Szerintem teljesen felesleges, mert kifele a Bz nagyon erőlködik, ha meg még nedves a sín, hát volt olyan,h harmadjára sikerült elindulni. Ráadásul ha nem állnának meg a páratlanok kevésbé tartanák fel a páros vonatokat Eger-Felnémetnél.

1. A 35514.sz vonat Tardosi Kőbányáknál.
35514-Tardos
2. Elmenőben a 35514.
Elmenőben
3. A 35513 az almári egyenesben.
35513-Almár után
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18291
Az is furcsa, hogy megszüntetésre ki nem jelölt vonalakon is rendszeresen, okoznak kárt (lopás, rongálás, stb)  ismeretnek, a kár sajnos nem térül meg.
Előzmény: f_k (18290)
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18290

Egy kérdés:

 

A telefonpóznákat miért tudták ellopni, Nemti és Kiterenye között?

 

23 as útról hiába látható.

 

Másik dolog:

 

Erdőben halad a vonal javarésze, különösen igaz ez a Mátramindszent-Mátraballa szakaszra, de a többi is Mátraderecske-Recsk, Recsk Kőrakodótól Tarnaszentmáriáig

 

A bajpataki üzemanyagtárolóhoz vezető sínekbe meg a váltóba akartak belelopni , ezt a hajnali vonat személyzete érzékelte ez nem most volt, de a 87 esen is volt egy olyan eset aminél a vonatszemélyzet éberségének köszönhetően, nem történt nagyobb, baj, akkor még a tetteseket is elfogták (utóbbi a 90 es évek közepe)

 

A vasútmegszünetéses hírek, sok fémgyűjtőt felbátorít, és még működő részeket is fognak működésképtelenné tenni, az is furcsa, hogy 1-2 hét alatt kábellopás, meg hasonló cselekményekről 1-2 oldalnyi lista szokott összejönni, még üzemelő vonalakon.

Előzmény: Benbe 3.0 (18259)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18289
Tekintsük a cementet!

A cement por alapú és nehéz, ezek alapvetően befolyásolják az elkövetkezőket.
Ma Magyarország cementből csaknem önellátó, de cementiparunk bírna exportálni is, ha nem külföldi kézben lenne mind (Hejőcsaba pl. 40%-on üzemel, miközben minden üzemképes).
A cement 30%-a vasúton hagyja el a cementművet (legalábbis Hejőcsabán ez az arány, szerintem Vácott és a BCM-ben is), a maradék közúton. Ez főleg a kis bekeverőtelepek nagy száma miatt logikus.
És mi a helyzet azzal a cementtel, amit vasúton visznek? Azok NAGY bekeverőtelepekre vannak szánva, saját iparvágánnyal? Meglepő módon nem!
A cementszállító vasúti kocsi valamelyik állomásunk rakodóvágányára érkezik, ahol szépen odajárul 5-6 kamion hozzá, és elviszik a cementet a közeli bekeverőtelepre/telepekre. Így olyan, mintha a vasútállomáson lenne egy cementgyár, onnan helyből vételezhetik a cementet.
Mi teszi ezt a sikertörténetet lehetővé? Elsősorban az, hogy az áru jellegéből fakadóan minden kamion fel van szerelve a cement betöltésére szolgáló berendezéssel, ezért gond nélkül vehet föl cementet Óbudán, Budaörsön vagy akár Mágocs-Alsómocsoládon is. Ugyanez a fára, amihez nagygépek és rendezőbrigád kell, a kőre, amihez szintén nagygépek és söprögetőbrigád kell, stb., nem igaz.

De érdemes más tehervonatokat is megnézni! Miért visznek tucatnyi kocsival kész csempét Romhányba, hogy onnan kamionnal vigyék szerte az országban? Miért éri meg egy adott cégnek heti 1 db tartálykocsi beállítása, stb.?
Előzmény: hmsoft (18287)
f_k Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18288

monor-21

 

Recsken most is nagy szeretettel várja az állomásfőnök

 

 

 

RECSKEN NINCS ÁLLOMÁSFŐNÖK!

 

Most jelenleg 10 forgalmi szolgálattevőnek próbálnak munkát találni.

 

Remélhetően mennek nyugdíjba, így lehet sakkozni pár emberel.

 

Egy vasutas kiépzése nem két fillér, de bizonyos helyekre meg embert nem találni.

 

Nézd őszintén megmondom, a fémtolvalyok nagyon örülnek munkásságodnak, "gyűjtd a vasat, gyűjts a fémet..."

 

Lehetett volna olyan technológia aminél 1 szerelvény közlekedett volna most is majdnem 4 óránként megy vonat.

 

A 10 perces csatlakozási idő kevés lesz a jegyvásárláshoz, az utasok mivel a vasúti menetrendben nem szerepel, nem tudnak az új buszjáratról, főleg azok, akik nyaralni kirándulni mennek, oda.

 

Siroknál célszerű lett volna bemenni a faluba, meg Mátramindszentre se megy majd be a vasutat pótló járat.

Előzmény: monor-21 (18278)
hmsoft Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18287
Én nem tudom elhinni, hogy évi több százezer tonna kavicsot, mészkövet... megéri teherautóval szállítani!
A "megéri" egy relatív fogalom: mikor, kinek, miért, hogyan, ... Továbbá, ha azt a kavicsot sok-sok vevőnek szállítják, sok-sok irányba, akkor bizony még különösebb történeteket sem kell alátenni ahhoz, hogy igazolhassuk: megéri.

A legkisebb vállakozásnak is alapja a megrendelők megszerzése és megtartása.
A legkisebbnek igen. A nagyobb már más eszközökkel is operálhat, de az kétségtelen, hogy a sumákolás sem igyen van, és csak addig lehet sumákolni, amíg valaki fizeti a számlát.

Magyarország teli van rozsdásodó sínekkel, szétrombolt állomásokkal, lerobbant gyártelepekkel.
Valószínűleg azért, mert ők nem úgy működtek, mint a legkisebb vállalkozás, akinek a vevőt meg kell szereznie és meg kell tartania. Csakhogy a számlafizető háttér menetközben elenyészett - így a pusztulás törvényszerű volt.

Magyarul, ha megszűnik a vasúti közlekedés egy vonalon vagy adják át akár a hajtányosoknak is vagy takarítsák el a legutolsó zúzott kőig.
Itt jön a szokásos kérdés: miből?
Mondok rossz válaszokat:
- abból a pénzből, amit ezek-és-ezek elloptak,
- abból a pénzből, amibe ez-és-ez a vízfej kerül,
- abból a pénzből, amit ez-és-ez a szakértelme hiányával kidobott az ablakon.
Ja, és még egy rossz választípus:
- Na de erre jogszabály van...
(Azért rosszak ezek a válaszok, mert a rekultivációt végrehajtó cég egyik válasz hatására sem fogja úgy gondolni, hogy a munkájáért járó ellenérték a számlájára kerül.)

hm
Előzmény: D94A (18286)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18286
Én nem tudom elhinni, hogy évi több százezer tonna kavicsot, mészkövet... megéri teherautóval szállítani! Egy biztos, a fuvar nem jön helybe! Menni kell érte! Úgy gondolom, hogy a megrendelőket csábítani kell. Vagy legyen olcsó vagy legyen szinvonalas. De a szar és drága!?
A legkisebb vállakozásnak is alapja a megrendelők megszerzése és megtartása. Talán el kellene felejteni a jó öreg szocialista módszert, hogy pitizzen a fuvaroztató. A legtöbb piacból élő cégnél a magas menedzseri fizetést ki kell érdemelni. A vasútnál ez miért jár alanyi jogon? Én nem az esztelen és fölösleges vasúti közlekedéshez körömszakadtáig ragaszkodó vagyok, hanem az értelmetlen pusztítás ellen. Magyarul, ha megszűnik a vasúti közlekedés egy vonalon vagy adják át akár a hajtányosoknak is vagy takarítsák el a legutolsó zúzott kőig. Magyarország teli van rozsdásodó sínekkel, szétrombolt állomásokkal, lerobbant gyártelepekkel. Ettől hányingerem van.
Előzmény: monor-21 (18281)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18285
Felhívtam a fatert! Megerősítette Románia! Csak nem export hanem import! Az export Horvátoknak ment volna rönkfa. Ezek szerint, öregszem és felejtek!:-((
Előzmény: k.novotny (18283)
kis59 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18284

Üdv!

Akkor félreértettél. Én a konkrét illetékesekre gondoltam, akikre a hulladékgazdálkodás tartozik, beleértve a Hulladékgazdálkodási törvényt is. Míg én 10-100 t sínnel, vagy felsővezetékkábellel be tudok állítani akármelyik hulladéktelepre...

Kóka megtakarít pár milliárdot. De ez egy másik lyukon kifolyik és zsebekbe vándorol. Viszont a felszedés költsége elmarad. De a betonaljak  is.

Előzmény: monor-21 (18279)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18283

Jó jó csak az a baj, hogy fiatal barátunk RO-t irt, az pedig Romániát jelent

 

Amit leírtál az pedig igaz

Előzmény: gab94 (18282)
gab94 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18282

 

Jön bizony a fűrészárú északi és keleti irányból, vonaton, teherautón, utánfutón, tetőcsomagtartón, a határ mellett lakók pontosan látják ezt. Szerintem a kolléga alapvetően tűzifára (erőmű stb.), max. raklapnak való rönkfára gondolt. Ezek közül a tűzifára, rönkben most a legnagyobb felvevőnek a Berentei erőmű bizonyul a környéken (ennek meg a gázár emelésnek köszönhető, hogy a sajó, és bódva völgyében  jól felmet a tűzifa ára) . Ezzel kapcsolatban itt a vasútnak az a szerencséje, hogy a Berentei erőmű átált fatüzelésre,  és oda valóban a legkönnyebb vonaton bevinni az árút, és itt jön monor-21, nagy tömeg, leadás feldolgozás helyben stb.( igaz a szállítási távolság kicsi 50-60 km) 

Van ismerősöm aki fakitermeléssel foglalkozik, Ő leszerződött ezzel az erőművel. A fát Jósvafő-Aggtelek állomáson, a tornanádaskai vonalon rakja vagonba. Neki megéri mert azokkal az terepjáró autókkal (Ural, Kamaz) nem éri meg közúton közlekedni (fogyasztás, sebesség egy fuvar mennyisége max. 6-7 tonna). Azt mondta , hogy heti kb. 3 vagon fát rak fel, ( ez változó valamikor 2-3 hétig nem pakol, de valamikor 5-6 vagon megy el egyszerre). Elmondása szerint a völgyben több helyen is így hordják el az erőművi fát, Szendrő, Edelény állomásokon pakolnak (szerintem a vasúti teherforgalom nagy részét ez teszi ki).

Itt kialakult egy aránylag fix kitermelő-fuvarozó-feldolgozó kapcsolat, valószínű ezért tud működni, ha nem érne meg (ismerve a válakozókat) már rég kamionnak szálítanák az árút.

monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18281

nincs már fuvarozási kényszer.

 

A Cargo önálló.

 

Bizonyára van nekik két fajta belső utasításuk :

 - Mi éri meg ?

 - Mekkora két kocsi technológiai ember és anyagszükséglete?

 

ha a kettő öszege kisebb mint a várható fuvardíj, logikus, hogy elutasítják a két kocsi fa felvételét.

 

Van egy harmadik ok is : emberi trehányság, lustaság.

 

 

Előzmény: D94A (18273)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18280
 leírtakkal egyetértek.

De: miért nem működik ez jól a mészkő- és dolomitszállításnál?

Feladási helyek voltak régen: Nagyharsány, Uzsa, Moha, Polgárdi.

 

 

Nem tudom.

Elég sekélyesek az ismereteim a hazai kö és segédanyag bányászat utóbbi 20 évének átalakulása kapcsán.

 

Gondolom, bár nem tudom, ott is végbement valamilyen piac átrendeződés.

Értve ezalatt a termelők szerepét, a közvetítők/kereskedők helyét a rendszerben és a felhasználók igényességét a pontosságra, minőségre.

 

gyanítom, hogy a hiány piacból kínálati piac jött létre.

Előzmény: olcsolemezek (18274)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18279

Akartak már a mellékvonalakra rendőri feladatokat testálni, szociálpolitikai feladatokat adni, foglalkoztatáspolitikai okokból fenntartani, ez az új ötlet, hogy a vállaljanak szerepet a kis vagy nagytérség színes fémhulladék gyüjtő kereskedelmi szabályok alakításában is, érdekes felvetés.

 

........................:-)))

 

Jó kedvre derítettél.

komolyan.

 

Köszi.

Előzmény: kis59 (18277)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18278

Ma is kaptunk két panasz levelet civilektől a 84-es vasút teherszállítása ügyében.

 

Teli van szakszavakkal, kifejezésekkel úgyhogy ezt is vasutas írta csak az aláíró más.

 

Mindkettő arról szól, hogy ne szüntessék meg, mert ennyi ezer tonna fát + anyi ezer tonna követ + amennyi ezer tonna örleményt lehetne itt szállítani, mert ilyon 3 olyan + amolyan üzem is van a környéken.

 

1./

Nem szüntetik meg mert a 14-ből az egyetlen vonal ahol Kál-Recsk között naponta van egy tehervonat.

 

2./

Recsken most is nagy szeretettel várja az állomásfőnök - nagyooóóón csinos - ezeket az üzemeket, hogy szállítsák azt sokezertonna akármit.

de nem jönnek.

 

3./

Most van vasút, nem használják.

Marad is vasút és valószínűleg akkor sem fogják használni.

 

Ha pedig valóban megszüntetnék ( ilyen terv nincs) akkor felerősödnének azok a hangok.:...Bezzeg ha volna, maradhatott volna a vasút akkor.avval fuvaroznának...........

 

A baj, hogy az ilyen szólamok elfeledkeznek arról, hogy nem akkor nem használják amikor nincs, hanem legtöbbször akkor sem, amíg van.

 

 

Előzmény: D94A (18266)
kis59 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18277

El kellene döntenie a GVM-nek, hogy mit szándékozik tenni a mellékvonalakkal. Ugyanis a szüneteltetésnek nincs értelme. Ha nem őrzik, hamar szétlopják. Ennek komoly költsége van. Rendszeresen végig kell járni. És ezt vasúti járművel célszerű megtenni. Ez a jármű lehet Bz. Ha Bz, akkor már jegyet is lehet adni rá. És újra ott vagyunk, ahol voltunk...

 

Kedves monor-21!

A "szüneteltetés" előtt célszerű lett volna a hulladékátvételt szigorú törvényi keretek közé helyezni! Az illetékesek impotenciája ezen a téren határtalan. Így a MÁV-ot továbbra is fejőstehénnek tudják nézni egyesek. Ugyanis a hulladékvasat a hazaihoz 3-4 szeres áron átveszik az olasz kohók. Vasutasok beszélik szerte, hogy számos rózsadombi palota is ebből a nyereségből épült...

 

k.novotny Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18276

Persze a Mezőcsáti sikságon nővekedett kis fa, az egy speciális fafajta, és most akarják a Kárpáti Havasokban telepiteni, és pont két kocsi fát, mert marha nagy szükség van ott rá.

 

 

Előzmény: D94A (18273)
siófok35 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18275
Nem ám mint nálunk(Sáta, Kisbárapáti, Kémes, Drávafok, Kétújfalu... :-))))....
Előzmény: gw (18268)
olcsolemezek Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18274

"jól működik Záhony és Dunaújváros között."

 

A leírtakkal egyetértek.

De: miért nem működik ez jól a mészkő- és dolomitszállításnál?

Feladási helyek voltak régen: Nagyharsány, Uzsa, Moha, Polgárdi.

Előzmény: monor-21 (18270)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18273
Az a főerdész akit írtam az az apám. Inkább hiszek neki mint a saját vezetőimnek. Ugye nem gyanús, hogy ugyanazt mondja a vasutas, alkalmi munkás, helyi erdész és egy főerdész?
TÚÚdom!
Összeesküvéselmélet!:-)))
Előzmény: k.novotny (18271)
D94A Creative Commons License 2007.01.11 0 0 18272
A 148sz szelvényben Igrici ideiglenes rakodóhelyre az autópálya építésekor 580m-es vonatokat indítottunk. Most a keverőtelep közúton fuvaroz! Áprilistól tervezik bevezetni MINDEN tehergépjárműre az útdíjat. Tényleg nem éri meg a vasút? A csáti kavicsbánya vasúti összeköttetésel reklámozza magát. de tudtommal a kamion is pénzbe kerül és nagy mennyiségű árúnál lehet ,hogy veszteséges is. Hejőkeresztúrban az egyik idős lakó reklamált a zaj miatt. (Éjszaka érkezett a kavics Tályáról és a 35110-es vonat után vitte ki a"kőgép" délben az üreset behúzta a vonalról a nyéki tartalék. A személyvonatok helyett vonatpótló járt.) Nem tudott aludni a térhagos miatt, de ELDICSEKEDETT, HOGY A FIA MENNYI LÓVÉT AKASZT EZEN A SZÁLLÍTÁSON! Valami főáfus a fia a vezigben. Magyarul ne a tolatógépet, személyzetet számoljuk, hanem a fent szétosztott zsebpénzt is.
Előzmény: monor-21 (18270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!