Nekem is érdekes dolgokat művel a villamos rendszerem mostanában. Nem tudom mi lehet a hiba oka, a jelenség a következő:
Haladok bekapcsolt fényszóróval éjszaka. Rányomom az ablaktörlőt, erre nagyon halványan világít a töltésjelző. Ha kikapcsolom akkor elalszik. Ha fékezek, akkor is halványan izzik. Ha elengedem a féket akkor nó effekt. Ja és ez csak 2000 feletti fordulatnál jáccik.
Az akku egy ideje, egyre lassabban forgatja az indítómotort, mintha nem töltene rendesen...
Viszont az akku meg olyan dolgokat művel mintha túltöltés lenne mert nyomja ki a savat a összes létező nyíláson!
Kérdés: mi a baj, hogyan lehet orvosolni?
(ja a generátor ua. mint a wareszokon mivel 4ü a kicsike...)
Én hozzávetőleg 500 000 000 km-enként tennék bele ólmosat...
Számomra még a négyüteműek ólomszükségletét sem magyarázta meg senki kielégítően, a kétüteműekbe viszont még a népmondák szerint sem kell az ólom...
hali mindenkinek. nagyon hosszú már a topic.
Félig érzem a trabi fílinget. ETZ félig trabi. Még a gyertyája is ugyanaz :-))
Szóval néha én is kevergessem a benzint? milyen idő (km) közönként kell neki olmos?
Nem. ez totalroncs. Ott all mar fel eve. Pl a teteje ki van hasadva, kerekek leenegdve, vmi taccsos darab. Nincsenek tan lampai sem. Persze bizonyos, hogy egyszer vkie volt. Szerintem magara hagytak, mivel csak trailerrel lehetne elvinni, ami tobbe kerulne, mint az egesz szerencsetlenseg ugy ahogy van.
Jott a szomszed, hogy az esztergalt kerekcsapagy meretu vasat adjam neki kolcson, mert o is szeretne kerekcsapagyat cserelni. Majd segitek neki. Viszont a fekem felemas lett, mert elol csak az egyik oldalon csereltem s legtelenitettem. Mostanra meg visszaallt az egyensuly.
Igazán nem akartam rosszat feltételezni Rólad, de nekem is ált már úgy pár napig a Trabim, hogy a felületes szemlélődő azt hihette, gazdátlanroncs. Pedig csak benyomták az egyik ablakát. :o(((
Talán inkább írja ide, ha valakinek kell valamilyen alkatrész (és nemkapott ott, ahol kereste), talán tudunk neki mondani tisztább beszerzési forrást is...
Hm... mivel nem az én autóm javította és ismerem a szerelő srácot kizárható, hogy csak a levegőbe beszél. Egyébként én csak a debreceni helyzetről tudok beszámolni.
Szóval, hacsak nem egy pótakkumlátort teszel a csomagtartóba, akkor NE is álmodozz ilyen teljesítményről (100 W). Az 50 W már realisztikusabb. Milyen trabid van? Rendes vagy Combi?
Szerintem meg kellene írni egymásnak, hol látni roncs Trabit: MÁr kezdem is: áll egy 6 voltos lepattant példány Újpesten a Tél utca közepe táján. Ronda Narancssárgás színű.
Ha szerelő lennék, én is azt mondanám, hogy hetekig kellett futnom az alkatrészekért... Egyébként még mindent kaptam megfelelő minőségben, amikor kellett. Na, jó, volt, amit csak a harmadik boltban. :o)) Döbbenetes módon gyári fesszabályzót tudtam venni a minap, 6V-os fényváltót elektronikusat, és minden mást, és töredékéért, mint egy autóhoz. :o))
SZVSZ, elég kevés. Hallottam egy szerelő bátist panaszkodni, hogy 2Ü Trabihoz már szinte semmi gyári alkatrész nincs. Ami van az meg Q**a drága. Mint tudjuk, a kisipari alkatrészek pedig... hát hagynak némi kivánnivalót maguk után...
Igaz én 4ü Trabit nyomok, de ott sem jobb a helyzet. Azé, hogy ne lincseljetek meg el kell mondanom, hogy 2ü Trabi volt az első ótóm, és azelőtt már volt 3.db amit mindig az apámmal bütyköltünk :o)
Egyébént a legjobb alkatrészlelőhely: kilopod a másik ótójából :o))))
NA gyerekek tudtok Ti, csak piszkálni kell benneteket !!!;-)
Jó, hogy mondjátok én is biztosan a motor szemszögéből estem volna neki...
Következő kérdésem : mennyire van még gyári alkatrész (motorhoz, kasznihoz)??? Mert lehet, hogy a 601-esből több mint 2 milliót gyártottak, de előbb-utóbb a bontók is kifogynak nem beszélve a már eltűnt teljesen lestrapált autókról, amelyek már talán nem is léteznek, így már bontóba sincsenek ...
Lehet, hogy Árpinak nem fog tetszeni, de találtam egy tuningoldalt, ismeritek ???...elolvasni azért még érdemes :
A kaszni-motor dilemmáról:
Valóban sokkal fontosabb, hogy a kaszni legyen rendben, meg afutómű és járulékos részei. Egy motor felújítása 30-50 eFt körül megvan a legrosszabb esetben is, de ennyiből már tényleg jó motorod lehet. Ugyanekkora felújítás a kasznin olyan drága lehet (egy festéssel-alvázvédelemmel kombinálva meg pláne), hogy el se kezdi az ember... (Jó, hogy mondom, mi? Én ugyanis pont azért vettem meg azt a Trabit, amelyiket, mert eszméletlen jónak tűnt a motorja, és nem zavart, hogy a karosszériával bizony vannak gondok. Igaz, én a legolcsóbb autót vettem meg a piacon. De olyan motort felújítással nem is lehet csinálni. :o)) )
Stoki, én nem vagyok sz(t)aki, de azért figyelj a Dreamer által írottakra. Szerintem a kaszni jó állapota sokkal fontosabb a motorénál. A rossz kaszni lehet olyan vacak, hogy javíthatatlan.
- hattyúnyak nem repedt?
- alváz nem lukas?
- belső ÖSSZES szőnyeg felszedése, hátul is!! Apró lyukacskák lehetnek a köszöb környékén bent is, azokra ne adj: epokit vagy hasonló+alulemez aztán az egészre alvázvédő.
az emelőlukak környéke szokott szétrohadni. Ha azok gyanúsak, akkor küszöbcsere 100 %, és az árból alkudni keményen. A hátsó ajtó is rohadékony. Az enyém is az volt. Kivágtak belőle és hegesztettek új darabot bele. Le lett fújva, mégis rohad tovább, hehe. Még nem látja, csak a tüzetes vizsgáló, de fél év, és jövök a Hammerite-tal.
A kerékdob és a kaszni találkozásánál benyúlni vissza magad felé. Ott is ki szokott rohadni. És a hátsó lökhárító ALATT. egyelőre ennyi.
Az 5x - 6x gázra taposás csak azoknál a karburátoroknál okoz valami jót, amikbe építettek gyorsítószvattyút. Ez egy olyan membrános szerkezet szokott lenni, ami csak akkor működik, ha hirtelen lépsz a gázpedálra. Akkor a benzin-levegő keverék átmeneti dúsításával a kisfogyasztású üzemállapotból a nagyteljesítményű állapotba billenti a motort. Na, ez az, (többek között) ami a Trabinál nem került beépítésre. Vagyis rugdoshatod a pedált, legfeljebb hamarabb kopik ki a fojtószeleptengelyed.
Amikor gyertya nélkül tekertetem, a szivatóval mit csináljak? Benzincsapot elzárjam vagy nem?
Hallottam oly indítási trükköt, hogy a járgányt simán leálítom, indítás eőtt 5-6x rálépek a gázra, majd szivató, no gáz, és indítok.
ha kitekertettem az anyagot belőle, utána hogy indítsam??
üdv: névtelen aki kezdő tarbantos.