Keresés

Részletes keresés

looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18362
Miért? Sok abban a térségben (városháromaszög) fenntartani 2 vasútvonalat?
Hódmezővásárhely: 52000 fő
Szentes: 31000 fő
Orosháza: 31000 fő

A két vonal forgalma hasonló (pláne ha az egy vonatra jutó utasszámot nézzük, a 130as Sn-Vh szakaszán közel kétszer annyi vonat van), különbség, hogy a 130-as pályálya 20 éve fel lett újítva hézagnélküli 48-as pályára, új anyagból 80 km/óra sebességre, kettő háromközpontos és egy kétközpontos állomással, a 147-es fele az eredeti 1905-ös állapotában van, a két állomás meg max létszámmal elüzemel 10 fővel (ebből most van 6 + 1 táppénzen).

A 130-as nem tudja a 125-ös vonali cseréket megoldani (feltéve, hogy marad a 125...). A 135-ös cseréit meg lehet oldani Hódmezővásárhelyen át is némi menetrendi módostíással és napi 1 pár szerelvénymenettel.
Előzmény: monor-21 (18360)
looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18361
Szentes-Orosháza madzagvasút.
A 135-ös vonalon ősszel voltak fokozott karbantartási munkálatok, hézagnélkülisítés Fürjes mh. és Telekgerendás, sínvég-felhajtás Csorvás és Orosházi tanyák, aljcsere (talpfáról betonaljra) Kakaszék és Kútvölgy között. A vissznyeremény egy része beépíthető lenne a 147-esbe.

A 120-as fővonalon Szajol és Békéscsaba között korszerűsítettek, korszerűsítenek és korszerűsíteni fognak.
Szajol delta és Tiszatenyő között kész a nyíltvonal, félkész Tiszatenyő állomás, Tiszatenyő és Csugar között kész a hiányzó bal vágány, a jobb vg. átépítés alatt, Csugar állomás (lassan már csak helye) átépítés alatt, Csugar és Mezőtúr között készen van a nyíltvonal bal- és jobb vágánya.
Mezőtúrtól Gyoma, Békéscsaba felé idén haladnak majd.
Gyománál már megvan az új híd, 1990 óta azon járnak a 127-es vonali vonatok, a fővonal kétvágányúsítása után azt hiszem, nyílt vonali kiágazása lesz a Dévaványa felé haladó vonalnak. A mostani fővonali hidat át kell majd építeni, mert lassan előregedik a szerkezet (>40 év).
Murony és Békéscsaba között a régi vágány a jobb vágány kiépítése óta munkavágány, a békéscsabai berendezésbe nem lehet bekötni 60 km/óra sebességre lenne alkalmas, mivel 40 éves pályáról van szó. Ha átépül Békéscsab állomás vágányhálózata és biztosítóberendezése, akkor (felújítva) ez is használható lesz (2010?)
Tiszatenyő és Gyoma között lesz a pálya 160-as.
Előzmény: Törölt nick (18356)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18360

Ott, nektek csak azt kell eldönteni, hogy Szentesről Vásárhely felé forogtok be a 135-re vagy Orosháza felé.

 

Egyik maradhat.

 

 

Előzmény: looksharp (18355)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18359

Erről nem kívánok nyilatkozni.

 

Lásd: Csepeli könyv , közös legelő, inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is című fejezete.

Előzmény: radio100jozsi (18353)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18358

Mi is előírtuk de a helyi KF a csuklósok farseprése miatt kicsinek találja a fordulás lehetőségét.

Majd megvizuálom.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (18353)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18357

Ennyit a párhuzamosságok megszüntetéséről és a ráhordó kapcsolat erősítéséről.

 

 

Azt még csak most dolgozza ki a KTI, hogy mi a párhuzamos?...........:-))

 

Azonkívül igen óvatosan kell bevezetni, mert a Volánok hajlandók - parancsszóra - valóban megállni egyik hétfőtől ( náluk nem 10 hónap vminek a megváltoztatása) és akkor gondolkodnunk kell, hogy ád e a vasút másnaptól annyi plusz ülőhelyet?

 

 

Előzmény: looksharp (18354)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18356
Ez melyik vonal? Csak nem a Békéscsaba-Szeged madzagvasút?

Arra is ráférne már egy felújítás. pl: lehetne villamosítani.

Mellesleg a Békéscsaba-Budapest vonalon milyen pályafelújítás megy pontosan Szajol és Mezőtúr között? Mintha úgy vettem volna észre,h építik a második vágányt, mert ott egyvágányú a pálya.

A gyomai hídon nincs tervbe, h átviszik mint a két vágányt?

Azt is észrevettem,h Békéscsaba előtt egy kicsivel az egyik vágánynál végetér a villamos vezeték, ezért azt nem is használják ( tiszta rozsda9. Kb. Az új elkerülő úti felüljárónál szűnik meg a vezeték.

Az igaz,h a felújítás után 160 km/h-s vonal lesz?
looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18355
A 147-esen meg júniusban mindennemű karbantartási munkát leállítottak, nagy nehezen sikerült a 252-es szelvényben az útátjárót átgombolni és aszfaltozni (balesetveszélyre hivatkozva). Az elmaradt munkák: Kitérőfa-csere (Gádoros kezdőpont és Fábiánsebestyén mindkét állomásfej)
aljcsere (talpfáról talpfára kb. 200 db 113-149 szelvények között)
aljcsere (talpfáról betonaljra 200 db, 13-27 és 386-405 szelvények között)

A munkálatok meg lettek rendelve és ki is lettek fizetve.
Előzmény: radio100jozsi (18353)
looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18354
Hm... Ennyit a párhuzamosságok megszüntetéséről és a ráhordó kapcsolat erősítéséről.
Előzmény: monor-21 (18349)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18353

Érdekes, mert valami busz jár oda be, na mind1.

 

De akkor jól hallottam, és most megerősíteték, hogy a mezőcsáti vonalon pályafelújítási munkákat végeztek decemberben gépi aláveréssel javították a pályát végig. A lassújeleket is kigyomlálták, így 5 perccel csökkent a menetidő, ami most várakozással telik.

 

 

Előzmény: monor-21 (18349)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18352
még mindíg ugyanaz: 06-30/435-4448
Előzmény: looksharp (18350)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18351

...Ott ahol van még személypénztár, kaptak-e már értesítést vagy határozatot, hogy csak a legszükségesebb készletet rendeljék meg?

 

A hivatalos értesítés a szolgálati helyekre tegnap ment ki.

A különböző utasítások tegnap elkészültek, ma ott voltak aláírásra várva.

Ha aláírták akkor vagy hétfőn vagy kedden eljutnak a végekre is.

 

Pénztárügyileg fogalmam sincs, de  pont ilyen okból ment ki úgy az utasítás a No.1-nek, hogy:

............váltónaptól ez és ez, a jogkörébe tartozó szükséges intézkedéseket hozza meg.

 

biztos van valahol egy fő-fő pénztárnok , annak dolga értesíteni az al-fő pénztárnokokat, azoknak a dpolga értesíteni a főpénztárnokokat, azok pedig értesítik "a" pénztárost.

 

 

 

 

Előzmény: looksharp (18334)
looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18350
Nem jöttem rá, a számod nincs meg...
Előzmény: monor-21 (18345)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18349

Nem.

Nem mennek be.

Közlekedés szabályozás engedélyezési okai is vannak.

 

A buszok Miskolc Búza térig járnak, kivéve a vasárnap délutáni diák buszt ami Miskolc Tiszaira is megy, hogy a diákok elérjék az Ic-ket.

 

Jó hír, hogy a Mezőcsátiak kérésére a megszüntetett VB közvetlen járat helyett lesz közvetlen buszuk Budapestre, a Borsod fogja üzemeltetni.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (18342)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18348

Pár apróság.
A leállásokban érintett vonalak dolgozói kaptak már értesítést, hogy márciustúl vagy új szolgálati helyük lesz vagy útilaput köthetnek?

 

Hivatalosan nem, informálisan már igen.

A humán szolgálat eligazítása a területi humán szolgálatosok részére kedden lesz.

Február közepéig mindenkivel személyi beszélgetést kell folytatnia (jkv. felvétellel) a területi humánosnak.

 

Természetesen már sokan kerestek és találtak maguknak új helyet.

December 6. óta folyamatos a vándorlás, helykeresés.

Sajnos, van hely (hiány) bőven.

 

Tervszerű elbocsátás nem lesz, csak azok válnak ki a rendszerből akik nem vállalják az új helyet.

 

 

Előzmény: looksharp (18334)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18347
Nyomdaköltségről tudok csak.
Előzmény: Törölt nick (18332)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18346
Hétfőn lesz eligazítás.
Előzmény: Törölt nick (18331)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18345

Díjszabás:
Konkrétan nem ide tartozik, de hátha tudsz szólni pár illetékesnek.

 

 

 

Az ügyben iletékes elvtárs a hátam megett ül 60 cm-re a dolgozóban.

Te is ismered.

Topic alapító. (is)

 

Hívj fel, megmondom a nevét ha nem jöttél rá...............:-)))

Előzmény: looksharp (18334)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18344

Radix !

 

Nyugi.

 

Persze, hogy sok kérdésre nem tudok válaszolni, ezt meg is írom.

 

Más

 

Azért engem kérdeznek mert az ügyben - országosan - érintett kb. 70-80 emberből én vállalom arccal, névvel, telefonszámmal.

 

Ebben semmi kivetni  való nincs.

 

Persze, hogy nem tetszik amikor Comtom vagy Sínérintő havonta kétszer elküld a............vagy ilyen-olyannak nevez, de ennek bele kell férnie.............:-)))

 

 

Aki búvárnak megy, ne panaszkodjon, hogy vizes lett.

 

Az ütemes menetrend topicban is a kérdések fele nem István Gyurira tartozik de ott meg Ő állt ki névvel, elérhetőséggel.

 

Megpróbálok sorban válaszolni amire tudok.

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18343
Kecskemét GAMF

Ne gondolj valami nagy dolgora, én havonta 2200-t kapok jelenleg, kicsit jobb átlaggal olan 12-16e körül lehetne kapni. 2200 ft/hó az még buszra is elég karcsú. Most jelenleg egy odaút kecsóra így néz ki:
Békés-Békéscsaba busszal: 69 ft.
Békéscsaba-Kecskemét: 670 ft. Ugye ez hetente 2-vel számolva 2 hét alatt kimeríti az ösztöndíjat. Ha megszűnik a 67.5%-os és 50 lesz helyette akkor simán lesz egy ezres, ha nem több. Vonattal is kb. ennyi csak ott több átszálással lehet megoldani. Tipikusan át kell szállni Cegédnél és Szolnoknál. Aztán vagy Muronyig vonattal és ott felszállok a Zsuzsira ( kis piros Bzmot vonat, csak itt így hívják) vagy Békéscsabáig vonat onnan busz.
Előzmény: Törölt nick (18336)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18342

A vici forgalomszünetelésénél lesz pár megoldandó dolog, amire gondolom az illetékesek is gondoltak.

 

Itt az egyik konkrét példa a mezőcsáti vonalnál, ahol az autóbuszok Mezőcsát-Miskolc, Búza tér (Autóbusz állomás) viszonylaton járnak, vasútvonalat nem érintve. Egyedüli kapcsolódása Nyékládházán a Gyógyszertár mh, ami pont az állomási bekötőúton van, és innen 2-3 perc gyalog az állomás. Viszont a jelenlegi buszmenetrend pont nem alkalmas arra, hogy a vonatjegy megváltással kiegészítve elérhetővé váljon pár vonat. Mivel itt Nyékládházán van az állomás előtt is buszmegálló, így remélem ezek után a buszok tesznek annyi kitérőt, hogy az állomás épület előtt tegyék le az utasokat, és így teremtve kapcsolatot a vasúttal márciustól. De majd teszteljük, én 4-án Mezőcsátról már az új helyzettel szembesűlve jönnék vissza Nyékládházára, onnan vonattal Miskolc- és tovább hazafelé.

looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18341
Talán azért, mert őt ismerem (személyesen). Másrészt ne legyél már annyira naív, hogy ha írok egy szösszenetet (levél) erről, akkor azzal érdemben akárki is foglalkozni fog. Sajnos ma Magyarországon fű alatt lehet ilyet tenni.
Előzmény: RadiX (18338)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18340
A szakomhoz képest elég jó átlagommal 7200 forintot kapok havonta, egy évben kb. tízszer. Gyere az ELTÉ-re!
Előzmény: Törölt nick (18336)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18339
Olvasd végig a topikokban (különösen ebben) lévő hozzászólásait és rájössz.
Előzmény: RadiX (18338)
RadiX Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18338
ezekre a feladatokra van a MAV menedzsmentje, nem? miert monor-21-tol kerdezed ezeket?
Előzmény: looksharp (18334)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18337
OFF
Viszont akkor már lehet már tudni, mekkora körnek lehet 50-90 %-ra csökkenteni a kedvezményét.
ON
Előzmény: paca664 (18335)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18336
OFF
"jó kapunk valamennyi ösztöndíjat"

Melyik főiskolára/egyetemre jász? Megyek oda! :)
ON
Előzmény: Törölt nick (18333)
paca664 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18335

A 65 év felettiek és általában véve a 100%-os szocpol kedvezménnyel utazók most a dzsolidzsókerek. Ha ezek az utazások is követve lennének (akár 0 forintos jegyekkel), akkor szembesülne azzal az Állambácsi, hogy valójában háromszor annyian utaznak ingyen, mint amennyire ő árkiegészítést ad. Hát ezért.

Előzmény: Törölt nick (18333)
looksharp Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18334
Pár apróság.
A leállásokban érintett vonalak dolgozói kaptak már értesítést, hogy márciustúl vagy új szolgálati helyük lesz vagy útilaput köthetnek?
Ott ahol van még személypénztár, kaptak-e már értesítést vagy határozatot, hogy csak a legszükségesebb készletet rendeljék meg? A jegyek legyártása nem két fillér, a 3-4 évvel ezelőtti pénztárbezárási hollánál is vadonatúj jegyeket küldtek be megsemmisítésre. Igaz, most már engedik, hogy a bárca-, reform- és űrjegyeket vét- és ellenlevéllel át lehet adni másik állomásnak.

Díjszabás:
Konkrétan nem ide tartozik, de hátha tudsz szólni pár illetékesnek.
Az egyik az, hogy erről is kellene valamiféle előzetes tájékoztatás, hogy mi várható. Példa: Orosházától jelenleg 40 km-es távolságra esik: Békéscsaba, Hódmezővásárhely / Népkert, Mezőhegyes, Szentes és Csabacsűd felső. Ha módosítják a díjszabást, lesz 35 km-es jegy is (ha minden igaz), akkor az előbbi csoportból csak Szentes marad meg 40 km-nek, a többi 35-ös lesz, a 40-es fogyása a korábbi töredékére esik majd. Ezt nem ártana tudni a készletezésnél.
A másik a kedvezmények átalakítása:
Most kb. 8 menettérti utazás esetében már olcsóbb a tanuló havijegy. A díjszabási reform után ez úgy módosul, hogy ha valaki egy hónapban négyszer utazik oda-vissza (átlagos diák) már olcsóbb lesz a havijegy. Az államnakmeg drágább: mert kb. a tízszeresét fogja fogyasztói árkiegészítésként kifizetni minden bérletre átállt diák után, mint ha meghagyná a 67,5%-os kedvezményt. Számoljatok csak utána!
Ez az átalakítás is úgy lesz olcsóbb az államnak, hogy többet fog fizetni.
Előzmény: monor-21 (18307)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.12 0 0 18333
Egyetértünk, a diákokat szívatják miközben a nyugdíjkedmezményhez nem mennek nyúlni. Miért? Nekik miért mire fle van ingyen? Neki van jövedelme, nekünk nincs, ( jó kapunk valamennyi ösztöndíjat, de az meg hamarosan elmegy a tandíjra). Igenis fizessenek a nyugdíjasok si a jegyért, sokan cska azért utaznak mert ingyen van. Pl: 90%-os kedvezmény első lépésben legalább lehet tudni,h hányan vannak, és nem utaznának ha nem muszáj, mert manapság már azért is képesek mert az ország túlsó végén olcsóbb a krumpli. Vagy legyen nekik is 50% mint a diákjegy. Mondjuk én azt si hozzátenném, h csak 8 után legyen érvényes, mindjárt kevésbé lennénak a helyi buszjáratok zsúfoltak, ha nem akkor mennének a piacra, hanem később. Piacra később is ráérnek menni, de a reggeli csúcsban mikor a diákoknak menni kell be az első órára a dolgozónak a munkahelyére 8-ra, akkor legalább nem lennének ott a nyugdíjasok és kevésbé lenne zsúfolt. Kibírja ő is, ha csak 8 után megy a piacra.
Előzmény: v_peti (18325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!