Miért? Sok abban a térségben (városháromaszög) fenntartani 2 vasútvonalat? Hódmezővásárhely: 52000 fő Szentes: 31000 fő Orosháza: 31000 fő
A két vonal forgalma hasonló (pláne ha az egy vonatra jutó utasszámot nézzük, a 130as Sn-Vh szakaszán közel kétszer annyi vonat van), különbség, hogy a 130-as pályálya 20 éve fel lett újítva hézagnélküli 48-as pályára, új anyagból 80 km/óra sebességre, kettő háromközpontos és egy kétközpontos állomással, a 147-es fele az eredeti 1905-ös állapotában van, a két állomás meg max létszámmal elüzemel 10 fővel (ebből most van 6 + 1 táppénzen).
A 130-as nem tudja a 125-ös vonali cseréket megoldani (feltéve, hogy marad a 125...). A 135-ös cseréit meg lehet oldani Hódmezővásárhelyen át is némi menetrendi módostíással és napi 1 pár szerelvénymenettel.
Szentes-Orosháza madzagvasút. A 135-ös vonalon ősszel voltak fokozott karbantartási munkálatok, hézagnélkülisítés Fürjes mh. és Telekgerendás, sínvég-felhajtás Csorvás és Orosházi tanyák, aljcsere (talpfáról betonaljra) Kakaszék és Kútvölgy között. A vissznyeremény egy része beépíthető lenne a 147-esbe.
A 120-as fővonalon Szajol és Békéscsaba között korszerűsítettek, korszerűsítenek és korszerűsíteni fognak. Szajol delta és Tiszatenyő között kész a nyíltvonal, félkész Tiszatenyő állomás, Tiszatenyő és Csugar között kész a hiányzó bal vágány, a jobb vg. átépítés alatt, Csugar állomás (lassan már csak helye) átépítés alatt, Csugar és Mezőtúr között készen van a nyíltvonal bal- és jobb vágánya. Mezőtúrtól Gyoma, Békéscsaba felé idén haladnak majd. Gyománál már megvan az új híd, 1990 óta azon járnak a 127-es vonali vonatok, a fővonal kétvágányúsítása után azt hiszem, nyílt vonali kiágazása lesz a Dévaványa felé haladó vonalnak. A mostani fővonali hidat át kell majd építeni, mert lassan előregedik a szerkezet (>40 év). Murony és Békéscsaba között a régi vágány a jobb vágány kiépítése óta munkavágány, a békéscsabai berendezésbe nem lehet bekötni 60 km/óra sebességre lenne alkalmas, mivel 40 éves pályáról van szó. Ha átépül Békéscsab állomás vágányhálózata és biztosítóberendezése, akkor (felújítva) ez is használható lesz (2010?) Tiszatenyő és Gyoma között lesz a pálya 160-as.
Ennyit a párhuzamosságok megszüntetéséről és a ráhordó kapcsolat erősítéséről.
Azt még csak most dolgozza ki a KTI, hogy mi a párhuzamos?...........:-))
Azonkívül igen óvatosan kell bevezetni, mert a Volánok hajlandók - parancsszóra - valóban megállni egyik hétfőtől ( náluk nem 10 hónap vminek a megváltoztatása) és akkor gondolkodnunk kell, hogy ád e a vasút másnaptól annyi plusz ülőhelyet?
Ez melyik vonal? Csak nem a Békéscsaba-Szeged madzagvasút?
Arra is ráférne már egy felújítás. pl: lehetne villamosítani.
Mellesleg a Békéscsaba-Budapest vonalon milyen pályafelújítás megy pontosan Szajol és Mezőtúr között? Mintha úgy vettem volna észre,h építik a második vágányt, mert ott egyvágányú a pálya.
A gyomai hídon nincs tervbe, h átviszik mint a két vágányt?
Azt is észrevettem,h Békéscsaba előtt egy kicsivel az egyik vágánynál végetér a villamos vezeték, ezért azt nem is használják ( tiszta rozsda9. Kb. Az új elkerülő úti felüljárónál szűnik meg a vezeték.
A 147-esen meg júniusban mindennemű karbantartási munkát leállítottak, nagy nehezen sikerült a 252-es szelvényben az útátjárót átgombolni és aszfaltozni (balesetveszélyre hivatkozva). Az elmaradt munkák: Kitérőfa-csere (Gádoros kezdőpont és Fábiánsebestyén mindkét állomásfej) aljcsere (talpfáról talpfára kb. 200 db 113-149 szelvények között) aljcsere (talpfáról betonaljra 200 db, 13-27 és 386-405 szelvények között)
A munkálatok meg lettek rendelve és ki is lettek fizetve.
De akkor jól hallottam, és most megerősíteték, hogy a mezőcsáti vonalon pályafelújítási munkákat végeztek decemberben gépi aláveréssel javították a pályát végig. A lassújeleket is kigyomlálták, így 5 perccel csökkent a menetidő, ami most várakozással telik.
...Ott ahol van még személypénztár, kaptak-e már értesítést vagy határozatot, hogy csak a legszükségesebb készletet rendeljék meg?
A hivatalos értesítés a szolgálati helyekre tegnap ment ki.
A különböző utasítások tegnap elkészültek, ma ott voltak aláírásra várva.
Ha aláírták akkor vagy hétfőn vagy kedden eljutnak a végekre is.
Pénztárügyileg fogalmam sincs, de pont ilyen okból ment ki úgy az utasítás a No.1-nek, hogy:
............váltónaptól ez és ez, a jogkörébe tartozó szükséges intézkedéseket hozza meg.
biztos van valahol egy fő-fő pénztárnok , annak dolga értesíteni az al-fő pénztárnokokat, azoknak a dpolga értesíteni a főpénztárnokokat, azok pedig értesítik "a" pénztárost.
Persze, hogy sok kérdésre nem tudok válaszolni, ezt meg is írom.
Más
Azért engem kérdeznek mert az ügyben - országosan - érintett kb. 70-80 emberből én vállalom arccal, névvel, telefonszámmal.
Ebben semmi kivetni való nincs.
Persze, hogy nem tetszik amikor Comtom vagy Sínérintő havonta kétszer elküld a............vagy ilyen-olyannak nevez, de ennek bele kell férnie.............:-)))
Aki búvárnak megy, ne panaszkodjon, hogy vizes lett.
Az ütemes menetrend topicban is a kérdések fele nem István Gyurira tartozik de ott meg Ő állt ki névvel, elérhetőséggel.
Ne gondolj valami nagy dolgora, én havonta 2200-t kapok jelenleg, kicsit jobb átlaggal olan 12-16e körül lehetne kapni. 2200 ft/hó az még buszra is elég karcsú. Most jelenleg egy odaút kecsóra így néz ki: Békés-Békéscsaba busszal: 69 ft. Békéscsaba-Kecskemét: 670 ft. Ugye ez hetente 2-vel számolva 2 hét alatt kimeríti az ösztöndíjat. Ha megszűnik a 67.5%-os és 50 lesz helyette akkor simán lesz egy ezres, ha nem több. Vonattal is kb. ennyi csak ott több átszálással lehet megoldani. Tipikusan át kell szállni Cegédnél és Szolnoknál. Aztán vagy Muronyig vonattal és ott felszállok a Zsuzsira ( kis piros Bzmot vonat, csak itt így hívják) vagy Békéscsabáig vonat onnan busz.
A vici forgalomszünetelésénél lesz pár megoldandó dolog, amire gondolom az illetékesek is gondoltak.
Itt az egyik konkrét példa a mezőcsáti vonalnál, ahol az autóbuszok Mezőcsát-Miskolc, Búza tér (Autóbusz állomás) viszonylaton járnak, vasútvonalat nem érintve. Egyedüli kapcsolódása Nyékládházán a Gyógyszertár mh, ami pont az állomási bekötőúton van, és innen 2-3 perc gyalog az állomás. Viszont a jelenlegi buszmenetrend pont nem alkalmas arra, hogy a vonatjegy megváltással kiegészítve elérhetővé váljon pár vonat. Mivel itt Nyékládházán van az állomás előtt is buszmegálló, így remélem ezek után a buszok tesznek annyi kitérőt, hogy az állomás épület előtt tegyék le az utasokat, és így teremtve kapcsolatot a vasúttal márciustól. De majd teszteljük, én 4-án Mezőcsátról már az új helyzettel szembesűlve jönnék vissza Nyékládházára, onnan vonattal Miskolc- és tovább hazafelé.
Talán azért, mert őt ismerem (személyesen). Másrészt ne legyél már annyira naív, hogy ha írok egy szösszenetet (levél) erről, akkor azzal érdemben akárki is foglalkozni fog. Sajnos ma Magyarországon fű alatt lehet ilyet tenni.
A 65 év felettiek és általában véve a 100%-os szocpol kedvezménnyel utazók most a dzsolidzsókerek. Ha ezek az utazások is követve lennének (akár 0 forintos jegyekkel), akkor szembesülne azzal az Állambácsi, hogy valójában háromszor annyian utaznak ingyen, mint amennyire ő árkiegészítést ad. Hát ezért.
Pár apróság. A leállásokban érintett vonalak dolgozói kaptak már értesítést, hogy márciustúl vagy új szolgálati helyük lesz vagy útilaput köthetnek? Ott ahol van még személypénztár, kaptak-e már értesítést vagy határozatot, hogy csak a legszükségesebb készletet rendeljék meg? A jegyek legyártása nem két fillér, a 3-4 évvel ezelőtti pénztárbezárási hollánál is vadonatúj jegyeket küldtek be megsemmisítésre. Igaz, most már engedik, hogy a bárca-, reform- és űrjegyeket vét- és ellenlevéllel át lehet adni másik állomásnak.
Díjszabás: Konkrétan nem ide tartozik, de hátha tudsz szólni pár illetékesnek. Az egyik az, hogy erről is kellene valamiféle előzetes tájékoztatás, hogy mi várható. Példa: Orosházától jelenleg 40 km-es távolságra esik: Békéscsaba, Hódmezővásárhely / Népkert, Mezőhegyes, Szentes és Csabacsűd felső. Ha módosítják a díjszabást, lesz 35 km-es jegy is (ha minden igaz), akkor az előbbi csoportból csak Szentes marad meg 40 km-nek, a többi 35-ös lesz, a 40-es fogyása a korábbi töredékére esik majd. Ezt nem ártana tudni a készletezésnél. A másik a kedvezmények átalakítása: Most kb. 8 menettérti utazás esetében már olcsóbb a tanuló havijegy. A díjszabási reform után ez úgy módosul, hogy ha valaki egy hónapban négyszer utazik oda-vissza (átlagos diák) már olcsóbb lesz a havijegy. Az államnakmeg drágább: mert kb. a tízszeresét fogja fogyasztói árkiegészítésként kifizetni minden bérletre átállt diák után, mint ha meghagyná a 67,5%-os kedvezményt. Számoljatok csak utána! Ez az átalakítás is úgy lesz olcsóbb az államnak, hogy többet fog fizetni.
Egyetértünk, a diákokat szívatják miközben a nyugdíjkedmezményhez nem mennek nyúlni. Miért? Nekik miért mire fle van ingyen? Neki van jövedelme, nekünk nincs, ( jó kapunk valamennyi ösztöndíjat, de az meg hamarosan elmegy a tandíjra). Igenis fizessenek a nyugdíjasok si a jegyért, sokan cska azért utaznak mert ingyen van. Pl: 90%-os kedvezmény első lépésben legalább lehet tudni,h hányan vannak, és nem utaznának ha nem muszáj, mert manapság már azért is képesek mert az ország túlsó végén olcsóbb a krumpli. Vagy legyen nekik is 50% mint a diákjegy. Mondjuk én azt si hozzátenném, h csak 8 után legyen érvényes, mindjárt kevésbé lennénak a helyi buszjáratok zsúfoltak, ha nem akkor mennének a piacra, hanem később. Piacra később is ráérnek menni, de a reggeli csúcsban mikor a diákoknak menni kell be az első órára a dolgozónak a munkahelyére 8-ra, akkor legalább nem lennének ott a nyugdíjasok és kevésbé lenne zsúfolt. Kibírja ő is, ha csak 8 után megy a piacra.