A hőfokmérő műszerrel nagyon vigyázz! Nemtom az e34-nél hogyvan de e39-ben a kékmező vége az 40fok, az első vonal 60fok, a középállás 75 foktól de még 98 foknál is ottvan és csak utána indul el felfele!! Szóval a középállás egy elég tág intervallumot fed le, szándékosan persze hogy a gazdik ne vigyék szervizbe folyton mászkáló mutató miatt, sőt e39 ben már középvonal sincsen.
Én ugyemlékszem a klimás td és tds-ek rossz viszkó esetén melegedéskor a klimától függetlenül bekapcsolja az elektromos ventit a motor épsége megovása érdekében.
Pont ezért többnyire észre sem veszik a gazdik hogy a viszkojuk évekóta behalt.
A viszko lényege annyi hogy az elektromos ventivel ellentétben egyenletesen tudja szabályozni a hűtést, így igyekszik mindig azonos hőfokon tartani a motort, persze ez jó termosztátot, hűtőrendszert fetételez.
"d"-nél meg tökmindegy, itt épp a bemelegedéssel és hőntartással vannak gondok, és pl 320d-n már csak elektromos venti van, 520d-n meg viszko.
Elektromos ventit előző tulaj kibontotta egy meggyfával.
Viszkót leszedtem mert nem volt már jó. Raktam bele csavart de ha ugy hagyom fent csapágyas vízpumpa az eredménye.
Computer sincsen benne, mert előző tulajnak az sem kellett az elektromos adagolóval együtt.
Mi nincs még benne? Abs-t is kiszerelte mert szerinte hülyeség, de a felét bennehagyta. Lámpamosó sem kellett bele szerinte mert eladva többet ér. Klíma felét kibontotta úgy kaptam a csomagtartóban amikor megvettem a kocsit (hűtő meg kompresszor a csomiban volt)
Elektromosság össze vissza gányolva, hagy ne küldjek képet mert brutális.
De már sokmindent helyrehoztam. Mondjuk a gázpedál visszahúzó szerkezetét az előző tulajnak szétszedtem (nadrággumi volt) és megcsináltam azóta a gázpedál nagyon fasza.
Klímát megnézettem azt mondták tavaszig várjak. Ha eddig nem lyukadt ki a rendszer tavaszig nem fog.
Olajhűtő az egy 524TD-é van fent a csövek úgy vannak áthegesztve, a zsír olajhűtő garázsba hétvégén cserélem.
Jah és HFesen vettem az autót úgyhogy a motorgenerál is megvolt már. Anyi hogy nem fúrtuk a motort, meg dugót nem cseréltünk, de egyéként mindent kicseréltünk.
Ahogy írtam első futóműben mindent cseréltem az utsó alkatrészig, hátsó futóműhöz minden megvan, már csak a galvanizált difire várok. Szép kis ezüstös színe van :)
Sokmindent megcsináltam már most járok olyan 600-nál a kocsi vételárát is beleszámolva. 370-ért vettem. Lassa neki merek indulni egy hoszabb útnak is. :)
Én úgy vagyok vele hogy ha nekikezdünk csináljuk meg jól minél olcsóbban, de ne szar cuccokból. Sok kedvezményem van sok helyen, de mondjuk viszkót nem tudok 30alatt szerezni. Ezek ilyen bosszantó dolgok, dehát nem sietek sehova.
Vízhűtőm jó, és ha már a függőlegestől 1 mutatóval fentebb állt a mutató akkor kerestem a menekülőútvonalat.
Ebből a szempontból jó Miskolc. Mindenfelé lehet menekülni.
Piros mezőt legutóljára szerintem 87-ben látta a mutató amikor tesztelték és rárakták a 12V-ot. Szerintem a piros előtt a vonalkát is csak akkor látta.
Próbálok minél jobban vigyázni az autóra, csak hát a pénz nagy úr.
Meglesz a meglepi. Sajnos eddig csajos tault, de most már sikerült befejeznie a tanulmányait és úgy néz ki talált munkát is. Sajna nehéz 2-en 1 fizuból élni.
Visco-t megköszönném a VIN 2525082.
Megpróbálom megkeresni még 1x azt a 20 ezres srácot, de visco-t csak termosztáttal együtt akarok cserélni.
SAjna elég sok faszság van az autómba nagy részét az alőző tulajnak köszönhetem.
Volt már motorgenerálom, már csak az adagolóállítás hiányzik, az majd megmutatja a turbó jó-e (turbó olajat nem eszi) első futómű most lett kész hátsóhoz minden alaktrész meg van véve, belsejét rendberaktam kasznizás tavasszal.
Nem szeretek igénytelen autóval járni és szeretem ha rendben van az autó, csak hát mondom. Nehéz 1 fizuból ruhát venni meg kaját, ja és tudjátok: Egy nő mindig sokban van:)
Hű apukam, ott gyorsan rendet kéne rakni, mielőtt "elspórolsz" pár százezer forintot (már ne is haragudj). Anno a 320-al én is próbálkoztam a visco fixre zárásával, de a heggesztési varratot is és a csavart is elnyírta az első komolyabb gázadásra, mint a picsa. Meg gondolom, az sem hiányzik, hogy a lerepülő csavar kilyukassza a hűtődet.
Tőlem elvileg 25.000 Ft-ért kaphatsz német Vemo visco-t (nagyon sokat adtam már el BMW-seknek), de azért adj egy VIN kódot, hogy tuti legyen. Ja és a termosztátodat is hajítsd ki a picsába. Lepd meg az autódat és magadat valami normális karácsonyi ajándékkal!
Csak "megnyugtatásul" közlöm veled, hogy a műszer igen lomha. Illetve ha az elindul, akkor már ronda dolgok lehetnek a hengerfejben. Ha csak kicsit melegszik, akkor még jól mutat, de ha hirtelen... Nekem 180-nál leszakadt a vizpumpám rotorja. A mutató meg sem mozdult!
Nincsenek, és főleg pályán járok. Dugókat kerülöm, de még 40 fokban sem raktam fel a fix viszkót (csináltam egy ilyen csavarral átfurt viszkós ventit végszükségre).
Vettem már 1x viszkót, de 2 hét után elfosta magát.
Meg valami olyan termosztátom van hogy mindig 1 mutatóval balra van a középtől a vizhőfokom. Nem főztem még meg a motort és nem is fogom mert mindig figyelem mi van.
Ha gáz van megállok de még 1x sem volt. Ha nagy a gáz lenne és menni kell felrakom a fix ventit 20 mp alatt és 2000-nél elváltok. Most vadászom a Sachs viszkót, de 35 alatt nem tudják ideadni.
Látjátok ezért kérdem meg mások véleményét mielőtt cselekszek :)
Meg vagyok nyugtatva mert én azt hittem kb 2 év és a viszkó annyit bír.
Most hogy belegondolok haver 525 TDS-ében a viszkót nemrég cserélték és még a gyári volt benne.Most 10 éves az autó. Hogyha 4-5 évet elmegy szerintem annyit megér, de ahogy írtátok én abból arra következtetek hogy még többet is.
Nem lesz elektromos venti, csak a klímaventit kell majd valahogy megoldani. Ha valakinek van olcsón szóljon.
Hírdetnek 15-ért klímaventit, de akkor már veszek 17e-ért SPAL ventit ami ugyan akkora 2x annyit levegőt szállít és arra találták ki hogy éjjel nappal menjen.
Van olyan hülye aki 15-ért vesz szaros klímaventit?
Én amondó vagyok,ha jónak látták volna az elektronyost,most az lenne benne szériaként.Az én viszkóm még orig,s sztem 10-12 évenként ki lehet bírni egy cserét. Őszinte leszek,ez az átalakítósdi olyan tipikus magyar dolog..... Egy lada vagy warthburg átalakításánál meg sem szólalnék.De ez egy BMW....
Jó az a viszkó, csak nem olcsó, bár nem is vészes. A közepét meg kell tisztítani, és nekem lehet pld. még az eredeti van benne. Elektromosra alakítás meg többe kerülhet, hacsak nincs jó donor hozzá... A gombát a kimenő oldalra kell rakni, hisz az a lényege, hogy mikor araszolsz és nincs menetszél, akkor nem tud leadni hőt a hűtő, ezért a visszatérő már nem elég "hideg"! A hőfokát viszont nem tudom. a termosztát 80°C-ra állítja be a vízkört, gondolom a visszatérő kb 75°C lehet?!
Hol vagytok emberek? Mindenki az asszonyt dugja? :)
Viszkó téma. Mennyi ideig bírja a viszkó? 1-2 év? Ha elektromos ventire akarnám átalakítani a viszkót, Akkor a hűtőrendszer melyik részébe raknátok a gombát?
Amire én godolok az az ha fentre rakod a fenti vízcsőhöz akkor nem jó mert ha nagyon kis melegvíz is megfordul a hűtőben akkor rögtön kapcsol. Ha hűtő jobb aljára rakod akkor megint nemjó mert a hűtés későn indul be.
Esetleg egy 90 fok körüli gomba a fenti vizcsőhöz és nem kapcsol olyan hamar?
Nektek mi a véleményetek erről? Vagy a viszkó ahhoz képest amennyibe kerül megér annyit?
Telefonban igéretesnek tünik mindkettõ. A kéknek fel van újitva az adagolója. Az a gond, hogy a klima az feltétel, és ez igencsak leszükiti a lehetõségeket.
Ezt csak megerősíteni tudom. Anno három és fél évvel ezelőtt kb. 3 hónapom ment rá, hogy értelmes tds touringot találjak, pedíg árilag a legtetejéből nézelődtem. Néha megfordult a fejemben a csere gondolata, de úgy döntöttem, hogy senkivel sem fogok párszázezer forintért jót tenni! :)