Az elektronikus membrám alatt a fűtéscsapra gondolsz akkor csak abban az esetben marad nyitva, ha elektromosan megy tönkre, vagyis nem kap 12V-t, vagy maga a tekercs szakad meg. Ha meg(be)szorul a szelep, leragad akkor zárva is úgy maradhat..
Próbáltam azzal kiküszöbölni a rángatást hogy kb 1800-as fordulaton járattam egy kicsit 5-6 mp-ig az autót. Akkor szívott elég gázolajat magának az adagoló, és úgy nem volt annyira érezhető, de most hogy belegondolok hogy amikor nem ezt tettem....jajjj.
Ha hűtővízmembrán alatt az elektromos fűtéscsapot érted, akkor nem vagyok biztos benne, hogy úgy lenne.
A turbóval kapcsolatban sztem leginkább egy turbóst kérdezz meg, de pontosat úgyis csak megbontás után fognak mondani. Amúgy nagyságrendileg olyan 100.000 Ft körül.
Bekerült. 2700ft volt. Nem olcsó, de ez van. Indulni mindig indult, csak utána rá 10 mp-re elkezdett rángatni meg füstölt. Most is indul rendesen, de utána nem füstöl. Keveset tudtam még tesztelni mert ezt a füsti fecske effektust csak jéghidegen csinálja. Most hűtővizet cseréltem és majd holnap reggel kiderül hogy tényleg jól működik-e, de szerintem működni fog.
Jah a fagyálló olyan jól sikerült hogy a kúton azt mondta a faszi: "Ilyet még nem nagyon láttam valahol -40fok alatt van, de pontosan nem tudom megmondani."
Volánból jött a cucc. Ha jól tudom -72-es volt és raktam bele 5 litert arra 2 liter vizet. Vízpumpa remélem nem fog síírni hogy nincs kenve. :)
Itt van a viszkó mizéria,a tds-en a lapát bekapott valamit cakkos a széle.Ettől nem egyenlő a forgása a súlypont miatt,cseréljem,tudsz?És a pólóból kellene bigfoot méretű a kékből.
"Pont ezért többnyire észre sem veszik a gazdik hogy a viszkojuk évekóta behalt."
Az egyik haver 528i-jében elkezdett lógni a visco agya (a lapát vagy 2cm-t lógott), úgyhogy gyorsan cserélve lett vízpumpával együtt. Másnap jött a srác sápadtan, hogy hallgassam már meg, mi ez a "süvítés"? :)))
A hőfokmérő műszerrel nagyon vigyázz! Nemtom az e34-nél hogyvan de e39-ben a kékmező vége az 40fok, az első vonal 60fok, a középállás 75 foktól de még 98 foknál is ottvan és csak utána indul el felfele!! Szóval a középállás egy elég tág intervallumot fed le, szándékosan persze hogy a gazdik ne vigyék szervizbe folyton mászkáló mutató miatt, sőt e39 ben már középvonal sincsen.
Én ugyemlékszem a klimás td és tds-ek rossz viszkó esetén melegedéskor a klimától függetlenül bekapcsolja az elektromos ventit a motor épsége megovása érdekében.
Pont ezért többnyire észre sem veszik a gazdik hogy a viszkojuk évekóta behalt.
A viszko lényege annyi hogy az elektromos ventivel ellentétben egyenletesen tudja szabályozni a hűtést, így igyekszik mindig azonos hőfokon tartani a motort, persze ez jó termosztátot, hűtőrendszert fetételez.
"d"-nél meg tökmindegy, itt épp a bemelegedéssel és hőntartással vannak gondok, és pl 320d-n már csak elektromos venti van, 520d-n meg viszko.
Elektromos ventit előző tulaj kibontotta egy meggyfával.
Viszkót leszedtem mert nem volt már jó. Raktam bele csavart de ha ugy hagyom fent csapágyas vízpumpa az eredménye.
Computer sincsen benne, mert előző tulajnak az sem kellett az elektromos adagolóval együtt.
Mi nincs még benne? Abs-t is kiszerelte mert szerinte hülyeség, de a felét bennehagyta. Lámpamosó sem kellett bele szerinte mert eladva többet ér. Klíma felét kibontotta úgy kaptam a csomagtartóban amikor megvettem a kocsit (hűtő meg kompresszor a csomiban volt)
Elektromosság össze vissza gányolva, hagy ne küldjek képet mert brutális.
De már sokmindent helyrehoztam. Mondjuk a gázpedál visszahúzó szerkezetét az előző tulajnak szétszedtem (nadrággumi volt) és megcsináltam azóta a gázpedál nagyon fasza.
Klímát megnézettem azt mondták tavaszig várjak. Ha eddig nem lyukadt ki a rendszer tavaszig nem fog.
Olajhűtő az egy 524TD-é van fent a csövek úgy vannak áthegesztve, a zsír olajhűtő garázsba hétvégén cserélem.
Jah és HFesen vettem az autót úgyhogy a motorgenerál is megvolt már. Anyi hogy nem fúrtuk a motort, meg dugót nem cseréltünk, de egyéként mindent kicseréltünk.
Ahogy írtam első futóműben mindent cseréltem az utsó alkatrészig, hátsó futóműhöz minden megvan, már csak a galvanizált difire várok. Szép kis ezüstös színe van :)
Sokmindent megcsináltam már most járok olyan 600-nál a kocsi vételárát is beleszámolva. 370-ért vettem. Lassa neki merek indulni egy hoszabb útnak is. :)
Én úgy vagyok vele hogy ha nekikezdünk csináljuk meg jól minél olcsóbban, de ne szar cuccokból. Sok kedvezményem van sok helyen, de mondjuk viszkót nem tudok 30alatt szerezni. Ezek ilyen bosszantó dolgok, dehát nem sietek sehova.
Vízhűtőm jó, és ha már a függőlegestől 1 mutatóval fentebb állt a mutató akkor kerestem a menekülőútvonalat.
Ebből a szempontból jó Miskolc. Mindenfelé lehet menekülni.
Piros mezőt legutóljára szerintem 87-ben látta a mutató amikor tesztelték és rárakták a 12V-ot. Szerintem a piros előtt a vonalkát is csak akkor látta.
Próbálok minél jobban vigyázni az autóra, csak hát a pénz nagy úr.
Meglesz a meglepi. Sajnos eddig csajos tault, de most már sikerült befejeznie a tanulmányait és úgy néz ki talált munkát is. Sajna nehéz 2-en 1 fizuból élni.
Visco-t megköszönném a VIN 2525082.
Megpróbálom megkeresni még 1x azt a 20 ezres srácot, de visco-t csak termosztáttal együtt akarok cserélni.
SAjna elég sok faszság van az autómba nagy részét az alőző tulajnak köszönhetem.
Volt már motorgenerálom, már csak az adagolóállítás hiányzik, az majd megmutatja a turbó jó-e (turbó olajat nem eszi) első futómű most lett kész hátsóhoz minden alaktrész meg van véve, belsejét rendberaktam kasznizás tavasszal.
Nem szeretek igénytelen autóval járni és szeretem ha rendben van az autó, csak hát mondom. Nehéz 1 fizuból ruhát venni meg kaját, ja és tudjátok: Egy nő mindig sokban van:)
Hű apukam, ott gyorsan rendet kéne rakni, mielőtt "elspórolsz" pár százezer forintot (már ne is haragudj). Anno a 320-al én is próbálkoztam a visco fixre zárásával, de a heggesztési varratot is és a csavart is elnyírta az első komolyabb gázadásra, mint a picsa. Meg gondolom, az sem hiányzik, hogy a lerepülő csavar kilyukassza a hűtődet.
Tőlem elvileg 25.000 Ft-ért kaphatsz német Vemo visco-t (nagyon sokat adtam már el BMW-seknek), de azért adj egy VIN kódot, hogy tuti legyen. Ja és a termosztátodat is hajítsd ki a picsába. Lepd meg az autódat és magadat valami normális karácsonyi ajándékkal!
Csak "megnyugtatásul" közlöm veled, hogy a műszer igen lomha. Illetve ha az elindul, akkor már ronda dolgok lehetnek a hengerfejben. Ha csak kicsit melegszik, akkor még jól mutat, de ha hirtelen... Nekem 180-nál leszakadt a vizpumpám rotorja. A mutató meg sem mozdult!
Nincsenek, és főleg pályán járok. Dugókat kerülöm, de még 40 fokban sem raktam fel a fix viszkót (csináltam egy ilyen csavarral átfurt viszkós ventit végszükségre).
Vettem már 1x viszkót, de 2 hét után elfosta magát.
Meg valami olyan termosztátom van hogy mindig 1 mutatóval balra van a középtől a vizhőfokom. Nem főztem még meg a motort és nem is fogom mert mindig figyelem mi van.
Ha gáz van megállok de még 1x sem volt. Ha nagy a gáz lenne és menni kell felrakom a fix ventit 20 mp alatt és 2000-nél elváltok. Most vadászom a Sachs viszkót, de 35 alatt nem tudják ideadni.