Keresés

Részletes keresés

PVmajom Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3199

Kösz Neked is! Okosodom. :-)

 

Lacc

Előzmény: a_hollo (3192)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3198

Szia Ákos!Megszakít zárlatnál!Bimetálos,ha lehűl visszakapcsol magától.

Előzmény: a_hollo (3192)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.30 0 0 3197

Köszönöm!

 

Úgy tűnik sikerül megoldanom. :-)

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3191)
pg54 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3196

Amíg ég a lámpa, nincs üzem!

 

Előzmény: a_hollo (3192)
BE200 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3195

Szia !

Köszi a választ.

Mint tudjuk ki korán kell, PV-t lel.  

Szépen sorba állók, mint a Balcsin a hideg sörrét, anno :D 

Üdv

Sanyi

 

Előzmény: Roglin7 (3194)
Roglin7 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3194

Szia Sanyi!

 

Elvileg van már rá jelentkező -mármint a tetőre- tehát ha István, az első jelentkező nem viszi el egyben, akkor egy barátom egyenlőre lefoglalta. Ha valami változna jelzem, de egyenlőre maximum egyben vétel élvezhet előnyt.

 

Megértésedet köszönöm!

 

Üdv: R.

Előzmény: BE200 (3182)
Roglin7 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3193

Szia István!

 

jatekvasut@gmail.com

 

Üdv: R.

Előzmény: István Somogyi (3179)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3192

Szia,

 

Üdv a klubban!

Elvileg az FZ1 trafóban is van túláram védelem, de manapság már nem mindig üzemel megbízhatóan. Ha zárlatot csinálsz, kigyullad egy piros lámpa. Arra nem emlékszem, hogy le is kapcsol-e vagy csak jelez, már nagyon régen szedtem szét. Ki lehet próbálni egy autós izzóval, ami a névlegesnál nagyobb teljesítmányű (ne legyen sokkal nagyobb, leégetni nem akarod a trafót). Ha nem sokkal nagyobb a túlterhelés és nem hagyod rajta hosszú ideig, nem tudsz kárt tenni a trafóban.

A Zoli által ajánlott védelem mindenképpen megbízhatóbb lesz.

 

Üdv,


Ákos

Előzmény: PVmajom (3188)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3191

Bocs!

Egy kicsit korrigálom magamat. A tápegységed adattábláján ( ez esetben fröccsöntve van) szerepel a kimeneti feszültség és áramerősség. Én automatikusan 3A-es túláram védőt írtam, de a tiednek kisebb a teljesítménye. Ezért a trafón feltüntetett áramerősség feletti túláram védőt kell venned. Amennyiben azonos mindkettő, normális üzemben is leoldhat a kapcsoló. Ezért érdemes 0,5 - 1 A -rel magasabb áramerősségen kioldót venni. Zárlat esetén hirtelen ( gyakorlatilag nagyon nagy ) áramerősség terheli meg a trafódat, ami védelem hiányában leéghet. Viszont a nagyobb terhelésre kioldó kapcsoló esetén nem okoz problémát, mert egy pillanat alatt kiold és a trafó ennyi túlterhelést károsodás nélkül kibír.

Üdv: Zoli

Előzmény: PVmajom (3190)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3190

Nagyon kösz az instrukciókat!

 

Szép napot:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3189)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3189

Szia!

Igen. Minden tápegységnél ugyanúgy kell kötni. Ezért tettem fel a második képet is. Ebben a tápegységben egy nagyobb teljesítményű, 160 VA trafó van elektronikus feszültségszabályzóval (ezzel tudom a vonat sebességét szabályozni) együtt. Mivel öt Előre szerelvényem van, két külön szabályozott feszültségű sínrendszeren futtatom. Ezért van két tápegységem.

Tehát a feladatod:

- veszel egy 3A - es túláram védőt

- leveszed a tápegységed fedelét és egy nyílást készítesz a túláram védőnek. Bepattintod a helyére.

- csúszó sarukkal bekötöd az előző levelembe leírtak szerint.

- visszateszed a fedelet.

Üdv: Zoli

Előzmény: PVmajom (3187)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.29 0 0 3188

Kedves Zoli!

 

Bocs, ha nagyon értetlennek tűntem, de nem voltam biztos benne, hogy az általad írtakat az FZ 1-re vonatkoztatod. Mindenesetre elkezdtem nézegetni védőkapcsolót, de elvesztem a sokféle közt. Engedelmeddel majd idelinkelném a típust, mielőtt megrendelem, hogy nehogy hülyeséget rendeljek.

 

Előre is kösz mindent,

 

Üdvözlettel:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3186)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3187

Kedves Zoli!

 

Köszönöm a kedves fogadtatást és a kimerítő és precíz választ.

 

Sajnos az Előre trafó olyannyira tönkrement idestova 50 éve, hogy írmagja sem maradt.

 

Így egy FZ 1-t tudtam csak szerezni, erre miként tudom alkalmazni az általad javasolt megoldást?

 

Persze ha lenne valakinek működő előre trafója, emberi áron szívesen megvenném.

 

A kisfiam születésnapja erősen közeleg, ezért is indultam el az FZ 1 felé, de arra azért rájöttem, hogy a sínzárlattal majd valamit kezdenem kellene. :-)

 

Szóval a kérdésem: egy FZ 1 esetén is ugyanígy működik a javaslatod? Bocs, de még igen kezdő vagyok a dolog elektronikai részében.

 

Szép estét:

 

Lacc

Előzmény: Zoli1949 (3186)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3186

Szia!

Örülök, hogy újabb taggal bővültünk.

Túláram védelem:

Az első képen lévő tápegység bal felső sarkában lévő szürke,piros gombos, a második képen lévő tápegység bal első sarkán lévő fekete , fekete gombos a túláram védő. A harmadik, életlen képen láthatod magát a kapcsolót. A Conrad Electronic, vagy a TME web áruházában  meg is tudod rendelni.

Érdemes 220 V 3 A teljesítményűt venned, és a szekunder áramkörbe sorosan kell bekötni. Tehát a tápegység szabályozott áramkörének egyik ágát megszakítod.  A kapcsoló egyik lábát bekötöd a kimenet elé, a másikat pedig a kimenetre kötöd. Túláram ( zárlat ) esetén a kapcsoló kiold. Kb tíz másodperc múlva a gombot benyomva visszaáll az áramkör. Természetesen a zárlat okozóját el kell távolítani a sínről. Tapasztalatom szerint egy jól működő PV tápegység trafóját igen nehéz leégetni. EElőbb leég az eredeti túláram védő tekercse ( képen). Ezért érdemes lenne szétszedni és megnézni. Amennyiben ez a baj, az előzőekben leírtak szerint lehet orvosolni a bajt. A kisebbik tápegységemben szintén egy eredeti PV Előre trafó van, csak az új túláram védő ( és az egyenirányító Greatz ) miatt kapott új köntöst az egész. Remélem érthetően írtam le.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: PVmajom (3183)
pv-vonat Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3185

Nem akarok vitatkozni de a mozdonyban a képek alapján eredeti a motor és igaz ,hogy csak a fogaskerék 1/3 át láttam 99% ,hogy nem eldarált. Ha pedig nem eldarált akkor működik.

+ ha nem lenne már 2 ilyen szímű készletem akkor simán kifizetnék érte akár 500-at is.

És azt se nézném megy-e a motor, mert láttam már nem egy Pannónia motorost is.

Előzmény: BE200 (3184)
BE200 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3184

Szia!

Reális lenne az általad említett ár ha az eladó szavatolta volna, a készlet kifogástalan 

működőképességét. 

Márpedig az eladó, idézem:  "Nem tesztelt , nincs kipróbálva !" pont azt nem szavatolta. 

Mint azt a 3159-be írtad, van kockázat bőven, és főleg és kifejezetten a meghajtásba.

Így szerintem akár már a  450 ezres ár is, túl sok kockázat hordozott volna magába. 

Főleg ha egyből egy javítással kell kezdeni.

Anélkül meg esetlegesen egy "asztaldísznek" nagyon drága. 

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: pv-vonat (3175)
PVmajom Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3183

Sziasztok!

 

Új tag lennék, ha szívesen láttok, egy gyerekkoromból megőrzött Előre készlettel. Valaki ügyesen 3 sínesre buherálta, azzal működött eredetileg is. A kisfiamnak szeretnék most a készletbe életet lehelni, csak anno a trafó tönkrement (már nem emlékszem, valami leégett benne, vagy mi). Lényeg, hogy most szereztem egy FZ 1-et, mivel többen írtátok, hogy azzal is elüzemel. Kérdésem, hogy ez esetben a sínzárlatokat miként tudom majd kezelni?

 

De ha valakinek van elérhető áron működő Előre trafója, azt is szívesen megveszem.

 

Lacc

 

 

BE200 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3182

Szia !

Amennyiben megvan még a doboz tetőd, engem nagyon érdekelne.

Úgy lenne teljes a Pannónia készletem.

Üdv

Sanyi

Előzmény: Roglin7 (3168)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3181

Kedves Zoli,

 

Ami ebben a konstrukcióban szimpatikusnak tűnik, az a stabilabb tartókeret konstrukció, hasonlóan az Előre motorvázához. Ha evvel sikerül kiküszöbölni a Pannónia motor ingatag felépítését, akkor máris egy sokkal megbízhatóbb motort lehet építeni belőle. Kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra!

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Zoli1949 (3163)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.28 0 0 3180

Szia,

 

Ha a hozzászólás fejlécében a nicknévre kattintasz, akkor meg lehet nézni az email címet, ha publikus. De megírom itt is szívesen: rabe012 kukac gmail pont com

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: István Somogyi (3178)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3179

Roglin... Te is dobsz egy email címet....köszi

Előzmény: Roglin7 (3168)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3178

Üdv Ákos....emailed megadod...:)

Előzmény: a_hollo (3176)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3177

Nagyon szépen köszönöm!

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Jefferzon (3142)
a_hollo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3176

Kedves István,

 

Van egy eladó Előre sínkészletem (a korábbi vas sínek) váltókkal együtt. Ha érdekel, keress meg emailen. Az ajánlat természetesen másnak is áll.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: István Somogyi (3160)
pv-vonat Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3175

Válaszok sorban:

Vannak még bakelit talpfás síneim eladók. 06-30-9-öt-17-nyolc-90

 

Nem akarom reklámozni (bár a munkát én raktam bele) mert nem érdemli meg az oldalak üzemeltetője ,hogy rákattintsatok amióta szétcseszte az egészet, de a PV Történetét leírtam a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/html/19024660/render/tortenet

 

A vaterás Helikon nem volt nagyon túlárazva. A realitás valahol a 450 és 550 között kellett volna legyen. A 620 szerintem is sok, a doboz állapota miatt.

 

Zoli1949 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3174

Szia Kari!

Semmit sem tudok biztosan, mint ahogy azt sem, miért nem írt minimálárat? Csak feleslegesen rugóztatta a licitálókat. Én is Vaterázok , ahogy többen is közülünk.  Mindig írok minimálárat, ha úgy indítom a licitet. Az ilyen eladót komolytalannak tartom.

Üdv: Zoli

Előzmény: karikaV43 (3170)
Ep128 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 3173

Köszönöm a részletes ismertetőt!

Azt nem értem, hogy ha elvileg az ELŐRE volt a "legolcsóbb" és a PANNÓNIA (de főleg a HELIKON) a legdrágább, (és a legritkább!) akkor hogy lehetett épp az "elit" masinából kispórolni az anyagot? (1 motor a kettő helyett, műanyag a réz helyett, stb.)

Előzmény: pv-vonat (3159)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.26 0 0 3172

Ok Zoli!!!

 

Köszi!!

Előzmény: Zoli1949 (3169)
István Somogyi Creative Commons License 2017.03.26 0 0 3171

Szia....

 

Érdekelne a dolog, ha nem is most azonnal, szóval van időd előbányászni.....majd megbeszélünk mindent.....:)

 

Addig is minden jót!

 

Üdv

 

István

Előzmény: Roglin7 (3168)
karikaV43 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 3170

Ezt honnan tudod pontosan?

450 az én áram volt egyébként,szerintem nincs rá konkrét vevője,620ezer lett volna a minimálára.

Annyit azért nem ér.

Előzmény: Zoli1949 (3167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!