Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Elvileg van már rá jelentkező -mármint a tetőre- tehát ha István, az első jelentkező nem viszi el egyben, akkor egy barátom egyenlőre lefoglalta. Ha valami változna jelzem, de egyenlőre maximum egyben vétel élvezhet előnyt.
Elvileg az FZ1 trafóban is van túláram védelem, de manapság már nem mindig üzemel megbízhatóan. Ha zárlatot csinálsz, kigyullad egy piros lámpa. Arra nem emlékszem, hogy le is kapcsol-e vagy csak jelez, már nagyon régen szedtem szét. Ki lehet próbálni egy autós izzóval, ami a névlegesnál nagyobb teljesítmányű (ne legyen sokkal nagyobb, leégetni nem akarod a trafót). Ha nem sokkal nagyobb a túlterhelés és nem hagyod rajta hosszú ideig, nem tudsz kárt tenni a trafóban.
A Zoli által ajánlott védelem mindenképpen megbízhatóbb lesz.
Egy kicsit korrigálom magamat. A tápegységed adattábláján ( ez esetben fröccsöntve van) szerepel a kimeneti feszültség és áramerősség. Én automatikusan 3A-es túláram védőt írtam, de a tiednek kisebb a teljesítménye. Ezért a trafón feltüntetett áramerősség feletti túláram védőt kell venned. Amennyiben azonos mindkettő, normális üzemben is leoldhat a kapcsoló. Ezért érdemes 0,5 - 1 A -rel magasabb áramerősségen kioldót venni. Zárlat esetén hirtelen ( gyakorlatilag nagyon nagy ) áramerősség terheli meg a trafódat, ami védelem hiányában leéghet. Viszont a nagyobb terhelésre kioldó kapcsoló esetén nem okoz problémát, mert egy pillanat alatt kiold és a trafó ennyi túlterhelést károsodás nélkül kibír.
Igen. Minden tápegységnél ugyanúgy kell kötni. Ezért tettem fel a második képet is. Ebben a tápegységben egy nagyobb teljesítményű, 160 VA trafó van elektronikus feszültségszabályzóval (ezzel tudom a vonat sebességét szabályozni) együtt. Mivel öt Előre szerelvényem van, két külön szabályozott feszültségű sínrendszeren futtatom. Ezért van két tápegységem.
Tehát a feladatod:
- veszel egy 3A - es túláram védőt
- leveszed a tápegységed fedelét és egy nyílást készítesz a túláram védőnek. Bepattintod a helyére.
- csúszó sarukkal bekötöd az előző levelembe leírtak szerint.
Bocs, ha nagyon értetlennek tűntem, de nem voltam biztos benne, hogy az általad írtakat az FZ 1-re vonatkoztatod. Mindenesetre elkezdtem nézegetni védőkapcsolót, de elvesztem a sokféle közt. Engedelmeddel majd idelinkelném a típust, mielőtt megrendelem, hogy nehogy hülyeséget rendeljek.
Köszönöm a kedves fogadtatást és a kimerítő és precíz választ.
Sajnos az Előre trafó olyannyira tönkrement idestova 50 éve, hogy írmagja sem maradt.
Így egy FZ 1-t tudtam csak szerezni, erre miként tudom alkalmazni az általad javasolt megoldást?
Persze ha lenne valakinek működő előre trafója, emberi áron szívesen megvenném.
A kisfiam születésnapja erősen közeleg, ezért is indultam el az FZ 1 felé, de arra azért rájöttem, hogy a sínzárlattal majd valamit kezdenem kellene. :-)
Szóval a kérdésem: egy FZ 1 esetén is ugyanígy működik a javaslatod? Bocs, de még igen kezdő vagyok a dolog elektronikai részében.
Az első képen lévő tápegység bal felső sarkában lévő szürke,piros gombos, a második képen lévő tápegység bal első sarkán lévő fekete , fekete gombos a túláram védő. A harmadik, életlen képen láthatod magát a kapcsolót. A Conrad Electronic, vagy a TME web áruházában meg is tudod rendelni.
Érdemes 220 V 3 A teljesítményűt venned, és a szekunder áramkörbe sorosan kell bekötni. Tehát a tápegység szabályozott áramkörének egyik ágát megszakítod. A kapcsoló egyik lábát bekötöd a kimenet elé, a másikat pedig a kimenetre kötöd. Túláram ( zárlat ) esetén a kapcsoló kiold. Kb tíz másodperc múlva a gombot benyomva visszaáll az áramkör. Természetesen a zárlat okozóját el kell távolítani a sínről. Tapasztalatom szerint egy jól működő PV tápegység trafóját igen nehéz leégetni. EElőbb leég az eredeti túláram védő tekercse ( képen). Ezért érdemes lenne szétszedni és megnézni. Amennyiben ez a baj, az előzőekben leírtak szerint lehet orvosolni a bajt. A kisebbik tápegységemben szintén egy eredeti PV Előre trafó van, csak az új túláram védő ( és az egyenirányító Greatz ) miatt kapott új köntöst az egész. Remélem érthetően írtam le.
Nem akarok vitatkozni de a mozdonyban a képek alapján eredeti a motor és igaz ,hogy csak a fogaskerék 1/3 át láttam 99% ,hogy nem eldarált. Ha pedig nem eldarált akkor működik.
+ ha nem lenne már 2 ilyen szímű készletem akkor simán kifizetnék érte akár 500-at is.
És azt se nézném megy-e a motor, mert láttam már nem egy Pannónia motorost is.
Új tag lennék, ha szívesen láttok, egy gyerekkoromból megőrzött Előre készlettel. Valaki ügyesen 3 sínesre buherálta, azzal működött eredetileg is. A kisfiamnak szeretnék most a készletbe életet lehelni, csak anno a trafó tönkrement (már nem emlékszem, valami leégett benne, vagy mi). Lényeg, hogy most szereztem egy FZ 1-et, mivel többen írtátok, hogy azzal is elüzemel. Kérdésem, hogy ez esetben a sínzárlatokat miként tudom majd kezelni?
De ha valakinek van elérhető áron működő Előre trafója, azt is szívesen megveszem.
Ami ebben a konstrukcióban szimpatikusnak tűnik, az a stabilabb tartókeret konstrukció, hasonlóan az Előre motorvázához. Ha evvel sikerül kiküszöbölni a Pannónia motor ingatag felépítését, akkor máris egy sokkal megbízhatóbb motort lehet építeni belőle. Kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra!
Ha a hozzászólás fejlécében a nicknévre kattintasz, akkor meg lehet nézni az email címet, ha publikus. De megírom itt is szívesen: rabe012 kukac gmail pont com
A vaterás Helikon nem volt nagyon túlárazva. A realitás valahol a 450 és 550 között kellett volna legyen. A 620 szerintem is sok, a doboz állapota miatt.
Semmit sem tudok biztosan, mint ahogy azt sem, miért nem írt minimálárat? Csak feleslegesen rugóztatta a licitálókat. Én is Vaterázok , ahogy többen is közülünk. Mindig írok minimálárat, ha úgy indítom a licitet. Az ilyen eladót komolytalannak tartom.
Azt nem értem, hogy ha elvileg az ELŐRE volt a "legolcsóbb" és a PANNÓNIA (de főleg a HELIKON) a legdrágább, (és a legritkább!) akkor hogy lehetett épp az "elit" masinából kispórolni az anyagot? (1 motor a kettő helyett, műanyag a réz helyett, stb.)